ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/SMART/2025 USŁUGI BADAWCZO-ROZWOJOWE NA STANOWISKU „Ekspert ds. badań dostępności aplikacji fintech”

Notice description

Powstaje w kontekście projektu:
FENG.01.01-IP.02-4527/23 - System usprawnień cyfrowych likwidujący bariery dostępności w zakresie elektronicznych usług płatniczych

PEŁNA TREŚĆ ZAPYTANIA OFERTOWEGO STANOWI ZAŁĄCZNIK DO NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA - ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/SMART/2025

3.1. Celem zamówienia jest wybór Wykonawcy, który będzie wykonywał i świadczył usługi badawczo-rozwojowe na stanowisku „Ekspert ds. badań dostępności aplikacji fintech” w ramach projektu realizowanego przez Zamawiającego. Ekspert ds. badań dostępności aplikacji fintech, w trakcie realizacji powierzonych zadań w ramach badań przemysłowych i prac rozwojowych, będzie zobowiązany do bieżącej współpracy z drugim głównym ekspertem zaangażowanym w projekt, w szczególności w zakresie wymiany informacji, uzgadniania założeń merytorycznych oraz konsultacji wyników badań i rekomendacji, tak aby zapewnić spójność opracowywanych rozwiązań i zgodność z celami projektu. Zakres prac Eksperta został podzielony na cztery zadania realizowane w ramach prac badawczo-rozwojowych:

3.1.1. W ramach badań przemysłowych:
3.1.1.1. ZADANIE 1 „Opracowanie konfiguratora dostępności aplikacji do usług płatniczych”:
a. przeprowadzenie badania dostępności aplikacji z wykorzystaniem standardów WCAG 2.1;
b. wyłonienie i opisanie co najmniej 5 kluczowych profili użytkowników ze szczególnymi potrzebami (np. osoby niewidome, niedowidzące, z niepełnosprawnością ruchową, poznawczą lub słuchową);
c. dobór reprezentatywnych parametrów i ograniczeń dla tych profili, możliwych do uwzględnienia na dalszych etapach projektowania funkcjonalności i wdrażania prototypu.
3.1.1.2. ZADANIE 2 „Opracowanie wirtualnego opiekuna dla aplikacji do usług płatniczych”:
a. przeprowadzenie analizy regulacji prawnych krajowych i unijnych (np. ustawa o dostępności cyfrowej, dyrektywa UE w sprawie dostępności produktów i usług), które mogą wpływać na projektowanie oraz funkcjonowanie funkcji „Wirtualnego Opiekuna” w aplikacji;
b. wskazanie możliwych ograniczeń lub koniecznych modyfikacji funkcjonalności z uwagi na obowiązujące przepisy prawa.

3.1.2. W ramach prac rozwojowych:
3.1.2.1. ZADANIE 3 „Opracowanie chatbot dla aplikacji do usług płatniczych”:
a. weryfikacja, we współpracy z zespołem IT, kompatybilności siatki pytań Konfiguratora Dostępność+ z profilem użytkownika o szczególnych potrzebach;
b. przygotowanie scenariuszy testowych oraz przeprowadzenie badań funkcjonalnych Chatbota;
c. opracowanie rekomendacji dotyczących usprawnień Chatbota pod kątem obsługi aplikacji przez osoby z niepełnosprawnościami.
3.1.2.2. ZADANIE 4 „Stworzenie prototypu modułu zwiększającego dostępność aplikacji do usług płatniczych:
a. monitorowanie i raportowanie postępów prac w zakresie zapewnienia dostępności aplikacji w końcowej fazie rozwoju;
b. wsparcie zespołu projektowego w walidacji końcowego prototypu;
c. zapewnienie, że aplikacja spełnia wymogi dostępności i jest przyjazna dla wszystkich grup użytkowników.

3.2. Planowane terminy realizacji etapów oraz zadań:
3.2.1. Badania przemysłowe:
3.2.1.1. ZADANIE 1: w trakcie trwania, do 11.2025
3.2.1.2. ZADANIE 2: w trakcie trwania, do 11.2025
3.2.2. Prace rozwojowe:
3.2.2.1. ZADANIE 3: od 08.2025 do 03.2026
3.2.2.2. ZADANIE 4: od 02.2026 do 07.2026

3.3. Forma współpracy: umowa zlecenie.
3.4. Wymiar zaangażowania w miesiącu kalendarzowym: ok. 30 godzin - liczba godzin zależna od możliwego/potrzebnego zaangażowania w projekcie. W pierwszych miesiącach realizacji możliwe jest wyższe zaangażowanie czasowe (ok. 45 godzin), które z czasem ulegnie ustabilizowaniu na docelowym poziomie. Łączny, spodziewany wymiar zaangażowania w projekcie: 420 godz. w podziale na zadania:
3.4.1. Badania przemysłowe:
3.4.1.1. ZADANIE 1: 50 godz.
3.4.1.2. ZADANIE 2: 50 godz.
3.4.2. Prace rozwojowe:
3.4.2.1. ZADANIE 3: 170 godz.
3.4.2.2. ZADANIE 4: 150 godz.
3.5. Rozliczenie czasu pracy oraz wynagrodzenia: rozliczenie z Wykonawcą będzie następowało miesięcznie w oparciu o zatwierdzoną przez Zamawiającego ewidencję zaangażowania (czasu pracy) w prace nad realizacją Projektu, stanowiącą podstawę do wystawienia rachunku.
3.6. Wykonawca będzie świadczył usługi pracując w zespole osób, koordynowanym przez Zamawiającego, którego działania wyznacza przede wszystkim Harmonogram rzeczowo-finansowy (HRF) modułu B+R Zamawiającego. W związku z powyższym działanie powierzane Wykonawcy uznawane są za kluczowe dla osiągnięcia celów zamówienia, dlatego Zamawiający wymaga osobistego zaangażowania Wykonawcy, którego kompetencje oraz osobista odpowiedzialność wobec Zamawiającego mają zwiększyć szanse na pozytywne wykonanie prac badawczo- rozwojowych objętych Projektem, a w rezultacie także osiągnięcie jego celów. Wykonawca będzie zobowiązany do osobistego świadczenia usług na rzecz Zamawiającego. Z powodów wskazanych wyżej, Zamawiający wyklucza korzystanie przez Wykonawcę z usług lub pomocy osoby lub osób trzecich.
3.7. Zamawiający zastrzega, że łączne zaangażowanie zawodowe Wykonawcy, niezależnie od formy zaangażowania, w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie może przekroczyć 276 godzin miesięcznie. Do ww. limitu wlicza się okres urlopu wypoczynkowego oraz czas niezdolności do pracy wskutek choroby. Do limitu tego nie wlicza się zgodnie z Wytycznymi innych nieobecności pracownika takich jak urlop bezpłatny, rodzicielski i macierzyński. Wykonawca będzie zobowiązany do informowania Zamawiającego o swoim łącznym zaangażowaniu zawodowym. Zamawiający wskazuje, że kierując się Wytycznymi, spełnienie tego warunku zweryfikuje bezpośrednio przed zaangażowaniem Wykonawcy do Projektu. Weryfikacja nastąpi poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przez Wykonawcę. W toku wykonywania Umowy, Zamawiającemu będzie przysługiwało uprawnienie do weryfikacji spełniania wskazanego warunku.

Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: mazowieckie, Powiat: Warszawa, Gmina: Targówek, Miejscowość: Warszawa

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-08-19 08:00:00.0

Location

Kraj: Polska, Województwo: mazowieckie, Powiat: Warszawa, Gmina: Targówek, Miejscowość: Warszawa

Category assortment

Other
Measurements, tests and technical acceptance
Market research and development
Network infrastructure devices
Telecommunications infrastructure
Licences and software
Portable memory storage devices
Telecommunications equipment and accessories
Hardware, parts and accessories
Internet and telephone services
Software development
Implementation services
Maintenance and support
Design services

Buyer details

VERESTRO SPÓŁKA AKCYJNA
Promienna 10
03-672 Warszawa
Województwo: mazowieckie
Kraj: Polska
NIP: 5252507899

Contact details