Budowa hali produkcyjnej - dla wdrożenia nowej linii do produkcji materiałów reklamowych do zastosowań zewnętrznych
Notice description
Powstaje w kontekście projektu:
FESL.10.03-IP.01-0HH4/25 - Wdrożenie nowej linii do produkcji materiałów reklamowych do zastosowań zewnętrznych
Niniejsze zapytanie ofertowe dotyczy realizacji wyodrębnionego, funkcjonalnie niezależnego segmentu G hali produkcyjnej. Obiekt ten stanowi część większego kompleksu przemysłowo-magazynowego, zlokalizowanego w Zabrzu, obręb Biskupice (działki ewidencyjne nr 170/2 i 171/2). Całość inwestycji jest objęta prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 49/2025 z dnia 13 lutego 2025 r.
Zgodnie z dokumentacją projektową, hala B (południowa) jest zaprojektowana z możliwością podziału na kilka niezależnych części, co umożliwia etapową realizację i odbiór każdej z nich jako samodzielnie funkcjonującej całości użytkowej. Przedmiotem zamówienia jest realizacja segmentu G hali B (w osiach C-D/3-14), który zostanie fizycznie odseparowany od pozostałych części hali (segmentów E,F) za pomocą ściany zewnętrznej wykonanej w technologii płyt warstwowych na stalowej konstrukcji ryglowej. Takie rozwiązanie gwarantuje pełną niezależność techniczno-użytkową segmentu, co pozwala na jego samodzielne użytkowanie, odbiory oraz eksploatację, niezależnie od dalszych etapów realizacji pozostałych części hali B.
W związku z planowaną realizacją wyodrębnionego segmentu, Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu budowlanego zamiennego. Projekt ten będzie musiał obejmować adaptację segmentu G z zachowaniem zgodności merytorycznej i formalnej z pierwotną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 49/2025.
- Projekt musi uwzględniać zasady uniwersalnego projektowania.
- Projekt musi uwzględniać implementację standardów dostępności architektonicznej (ujęte w ww. załączniku nr 2 do Wytycznych, zwane dalej Standardami). Należy zwrócić uwagę, że wymogi stawiane przez Standardy, w niektórych aspektach, mogą wykraczać poza wymogi wynikające z obowiązujących przepisów prawa polskiego w przedmiotowej dziedzinie.
- Sposób realizacji zamówienia musi umożliwić uzyskanie certyfikacji BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method)
Podstawowe parametry obiektu (Segment G):
Funkcja: Produkcyjno-magazynowa, przeznaczona do nieuciążliwej produkcji lekkiej
Wysokość do attyki: 12,70 m.
Wysokość użytkowa: 10,00 m.
Konstrukcja: Hala jednokondygnacyjna, średniowysoka, niepodpiwniczona. Główną konstrukcję nośną stanowią żelbetowe dźwigary wolnopodparte na słupach żelbetowych, utwierdzonych w stopach fundamentowych. Poszycie dachu wykonane jest z blachy trapezowej, izolowanej termicznie i przeciwwilgociowo. Obudowa hali to lekkie płyty warstwowe. Zespół socjalno-biurowy posiada stropy z płyt sprężonych, opartych na podciągach żelbetowych lub ścianach murowanych.
Hala powinna być zaprojektowana na gęstość obciążenia ogniowego powyżej 4000 MJ/m2.
Posadowienie: Bezpośrednie na gruncie rodzimym, poniżej głębokości przemarzania gruntu (h = -1,00 m), w II kategorii geotechnicznej.
Instalacje: Hala będzie wyposażona w kompleksową instalację wodno-kanalizacyjną (woda ciepła i zimna, kanalizacja sanitarna odprowadzana do sieci gminnej, kanalizacja deszczowa do retencji rurowej), wentylacyjną (wyciągową z wentylatorami dachowymi i czerpniami ściennymi oraz systemem odciągów od maszyn), ogrzewanie gazowymi promiennikami podczerwieni lub nagrzewnicami, instalację elektryczną (niskiego i średniego napięcia), mikro instalację fotowoltaiczną, oraz kompleksowe systemy przeciwpożarowe i system oddymiania.
Szczegółowa specyfikacja w postaci projektów i opisów stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
Oferowana cena jest ceną ryczałtową.
Zakres rzeczowy zamówienia musi zostać zrealizowany nie później niż do dnia 30.04.2026. Wykonawca może zadeklarować krótszy czas realizacji Zamówienia w formularzu ofertowym. Opóźnienie w zrealizowaniu Zamówienia lub odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy skutkować będzie nałożeniem kar umownych określonych w Umowie.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania stosownych zezwoleń na użytkowanie budynku nie później niż w ciągu 2 miesięcy (60 dni) od zakończenia realizacji rzeczowego zakresu zamówienia.
Planowany termin zawarcia umowy z Wykonawcą: wrzesień 2025
W przypadku wątpliwości co do treści zapytania ofertowego Oferenci mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie wątpliwych kwestii, jak również doprecyzowanie użytych sformułowań. Pytania/wnioski o wyjaśnienia można przesyłać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności. Pytania/wnioski o wyjaśnienia należy przesyłać nie później niż 2 dni robocze przed upływem terminu składania ofert. Pytania/wnioski o wyjaśnienia przesłane po wyznaczonym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
Dodatkowe warunki
1. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
2. Oferent składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 60 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
3. Zamawiający nie dopuszcza ofert częściowych ani wariantowych.
4. Wybór oferty najkorzystniejszej nie oznacza zaciągnięcia przez Zamawiającego zobowiązania do zawarcia umowy z Wykonawcą.
5. Wybrany Oferent zostanie poinformowany o miejscu i terminie podpisania umowy telefonicznie lub mailowo.
6. Wykonawca przez cały czas trwania umowy będzie zobowiązany posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i rzeczowe z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna polisy nie może być na kwotę niższą niż 10.000.000,00 zł.
7. W przypadku nieprzystąpienia do zawarcia umowy przez Oferenta, który złożył najkorzystniejszą Ofertę w ciągu 7 dni od rozstrzygnięcia postępowania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy z Oferentem, którego oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów, bez przeprowadzania ponownego postępowania ofertowego.
8. Zamawiający zastrzega, że:
- ma prawo nie dokonać wyboru żadnej ze złożonych ofert;
- ma prawo unieważnić postępowanie ofertowe w dowolnym terminie bez podania przyczyny lub uprzedniego poinformowania Oferentów; przy czym z powyższych tytułów nie przysługują Oferentowi w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia.
Inne:
Jeżeli zaoferowana cena lub koszt wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia tj. różnią się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie
wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu.
Zamawiający ocenia wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i odrzuca tę ofertę w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu w tej ofercie.
Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień.
Zamawiający zastrzega wprowadzenie kar umownych - szczegóły w załączonym wzorze umowy Oferent musi spełniać wszystkie wyżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, które oceniane są zero – jedynkowo (według formuły: spełnia – nie spełnia). Nie spełnienie któregokolwiek z w/w warunków udziału w postępowaniu będzie skutkowało odrzuceniem Oferty Wykonawcy. Wszystkie załączniki należy wypełnić tak, by jednoznacznie wskazywały na spełnianie opisanych warunków udziału w postępowaniu oraz należy dołączyć takie dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oferty, które nie spełnią tego wymagania zostaną odrzucone. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę wszystkich warunków wymaganych w zapytaniu ofertowym lub do udzielenia dodatkowych wyjaśnień.
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: śląskie, Powiat: Zabrze, Gmina: Zabrze, Miejscowość: Zabrze
FESL.10.03-IP.01-0HH4/25 - Wdrożenie nowej linii do produkcji materiałów reklamowych do zastosowań zewnętrznych
Niniejsze zapytanie ofertowe dotyczy realizacji wyodrębnionego, funkcjonalnie niezależnego segmentu G hali produkcyjnej. Obiekt ten stanowi część większego kompleksu przemysłowo-magazynowego, zlokalizowanego w Zabrzu, obręb Biskupice (działki ewidencyjne nr 170/2 i 171/2). Całość inwestycji jest objęta prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 49/2025 z dnia 13 lutego 2025 r.
Zgodnie z dokumentacją projektową, hala B (południowa) jest zaprojektowana z możliwością podziału na kilka niezależnych części, co umożliwia etapową realizację i odbiór każdej z nich jako samodzielnie funkcjonującej całości użytkowej. Przedmiotem zamówienia jest realizacja segmentu G hali B (w osiach C-D/3-14), który zostanie fizycznie odseparowany od pozostałych części hali (segmentów E,F) za pomocą ściany zewnętrznej wykonanej w technologii płyt warstwowych na stalowej konstrukcji ryglowej. Takie rozwiązanie gwarantuje pełną niezależność techniczno-użytkową segmentu, co pozwala na jego samodzielne użytkowanie, odbiory oraz eksploatację, niezależnie od dalszych etapów realizacji pozostałych części hali B.
W związku z planowaną realizacją wyodrębnionego segmentu, Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu budowlanego zamiennego. Projekt ten będzie musiał obejmować adaptację segmentu G z zachowaniem zgodności merytorycznej i formalnej z pierwotną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 49/2025.
- Projekt musi uwzględniać zasady uniwersalnego projektowania.
- Projekt musi uwzględniać implementację standardów dostępności architektonicznej (ujęte w ww. załączniku nr 2 do Wytycznych, zwane dalej Standardami). Należy zwrócić uwagę, że wymogi stawiane przez Standardy, w niektórych aspektach, mogą wykraczać poza wymogi wynikające z obowiązujących przepisów prawa polskiego w przedmiotowej dziedzinie.
- Sposób realizacji zamówienia musi umożliwić uzyskanie certyfikacji BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method)
Podstawowe parametry obiektu (Segment G):
Funkcja: Produkcyjno-magazynowa, przeznaczona do nieuciążliwej produkcji lekkiej
Wysokość do attyki: 12,70 m.
Wysokość użytkowa: 10,00 m.
Konstrukcja: Hala jednokondygnacyjna, średniowysoka, niepodpiwniczona. Główną konstrukcję nośną stanowią żelbetowe dźwigary wolnopodparte na słupach żelbetowych, utwierdzonych w stopach fundamentowych. Poszycie dachu wykonane jest z blachy trapezowej, izolowanej termicznie i przeciwwilgociowo. Obudowa hali to lekkie płyty warstwowe. Zespół socjalno-biurowy posiada stropy z płyt sprężonych, opartych na podciągach żelbetowych lub ścianach murowanych.
Hala powinna być zaprojektowana na gęstość obciążenia ogniowego powyżej 4000 MJ/m2.
Posadowienie: Bezpośrednie na gruncie rodzimym, poniżej głębokości przemarzania gruntu (h = -1,00 m), w II kategorii geotechnicznej.
Instalacje: Hala będzie wyposażona w kompleksową instalację wodno-kanalizacyjną (woda ciepła i zimna, kanalizacja sanitarna odprowadzana do sieci gminnej, kanalizacja deszczowa do retencji rurowej), wentylacyjną (wyciągową z wentylatorami dachowymi i czerpniami ściennymi oraz systemem odciągów od maszyn), ogrzewanie gazowymi promiennikami podczerwieni lub nagrzewnicami, instalację elektryczną (niskiego i średniego napięcia), mikro instalację fotowoltaiczną, oraz kompleksowe systemy przeciwpożarowe i system oddymiania.
Szczegółowa specyfikacja w postaci projektów i opisów stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
Oferowana cena jest ceną ryczałtową.
Zakres rzeczowy zamówienia musi zostać zrealizowany nie później niż do dnia 30.04.2026. Wykonawca może zadeklarować krótszy czas realizacji Zamówienia w formularzu ofertowym. Opóźnienie w zrealizowaniu Zamówienia lub odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy skutkować będzie nałożeniem kar umownych określonych w Umowie.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania stosownych zezwoleń na użytkowanie budynku nie później niż w ciągu 2 miesięcy (60 dni) od zakończenia realizacji rzeczowego zakresu zamówienia.
Planowany termin zawarcia umowy z Wykonawcą: wrzesień 2025
W przypadku wątpliwości co do treści zapytania ofertowego Oferenci mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie wątpliwych kwestii, jak również doprecyzowanie użytych sformułowań. Pytania/wnioski o wyjaśnienia można przesyłać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności. Pytania/wnioski o wyjaśnienia należy przesyłać nie później niż 2 dni robocze przed upływem terminu składania ofert. Pytania/wnioski o wyjaśnienia przesłane po wyznaczonym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
Dodatkowe warunki
1. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
2. Oferent składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 60 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
3. Zamawiający nie dopuszcza ofert częściowych ani wariantowych.
4. Wybór oferty najkorzystniejszej nie oznacza zaciągnięcia przez Zamawiającego zobowiązania do zawarcia umowy z Wykonawcą.
5. Wybrany Oferent zostanie poinformowany o miejscu i terminie podpisania umowy telefonicznie lub mailowo.
6. Wykonawca przez cały czas trwania umowy będzie zobowiązany posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i rzeczowe z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna polisy nie może być na kwotę niższą niż 10.000.000,00 zł.
7. W przypadku nieprzystąpienia do zawarcia umowy przez Oferenta, który złożył najkorzystniejszą Ofertę w ciągu 7 dni od rozstrzygnięcia postępowania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy z Oferentem, którego oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów, bez przeprowadzania ponownego postępowania ofertowego.
8. Zamawiający zastrzega, że:
- ma prawo nie dokonać wyboru żadnej ze złożonych ofert;
- ma prawo unieważnić postępowanie ofertowe w dowolnym terminie bez podania przyczyny lub uprzedniego poinformowania Oferentów; przy czym z powyższych tytułów nie przysługują Oferentowi w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia.
Inne:
Jeżeli zaoferowana cena lub koszt wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia tj. różnią się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie
wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu.
Zamawiający ocenia wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i odrzuca tę ofertę w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu w tej ofercie.
Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień.
Zamawiający zastrzega wprowadzenie kar umownych - szczegóły w załączonym wzorze umowy Oferent musi spełniać wszystkie wyżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, które oceniane są zero – jedynkowo (według formuły: spełnia – nie spełnia). Nie spełnienie któregokolwiek z w/w warunków udziału w postępowaniu będzie skutkowało odrzuceniem Oferty Wykonawcy. Wszystkie załączniki należy wypełnić tak, by jednoznacznie wskazywały na spełnianie opisanych warunków udziału w postępowaniu oraz należy dołączyć takie dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oferty, które nie spełnią tego wymagania zostaną odrzucone. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę wszystkich warunków wymaganych w zapytaniu ofertowym lub do udzielenia dodatkowych wyjaśnień.
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: śląskie, Powiat: Zabrze, Gmina: Zabrze, Miejscowość: Zabrze
Time limit for receipt of tenders
Thu Aug 21 21:59:59 GMT 2025
Location
Kraj: Polska, Województwo: śląskie, Powiat: Zabrze, Gmina: Zabrze, Miejscowość: Zabrze
Category assortment
Construction supervision and other construction services
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Buyer details
OPINION STREFA DRUKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Leonarda da Vinci 12
44-109 Gliwice
Województwo: śląskie
Kraj: Polska
NIP: 6312379751
ul. Leonarda da Vinci 12
44-109 Gliwice
Województwo: śląskie
Kraj: Polska
NIP: 6312379751