Przygotowanie i przeprowadzenie bloku warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w ramach projektu pn.: „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol”.

Notice description

Powstaje w kontekście projektu:
FERS.05.01-IZ.00-0049/24 - Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol

Część 1

Nazwa zamówienia: Przygotowanie i przeprowadzenie bloku warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w ramach projektu pn.: „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol”.

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie bloku warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w czterech grupach w ramach projektu „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol".
2. Pod pojęciem:
- „projekt” należy rozumieć projekt pn.: „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol”,
- „trener” należy rozumieć osobę, która przygotuje oraz przeprowadzi blok warsztatu "Edukacja dla zdrowia psychicznego" dla dzieci i młodzieży w ramach projektu „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol",
- „godzina dydaktyczna” należy rozumieć wymiar 45 minut zegarowych,
3. Trener, który przygotowuje i przeprowadza blok warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w ramach projektu, musi posiadać umiejętności pracy z grupą przy pomocy aktywnych metod, komunikowania się językiem dostosowanym do uczestników, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, czy traktować ludzi podmiotowo, szanując ich godność i prawo do wyrażania własnych opinii.
4. Celem warsztatów jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych u dzieci, tak by poprawić ich funkcjonowanie w sytuacjach społecznych przez zmianę zachowań nieakceptowanych na społecznie akceptowane, a nawet pożądane. Zdobyte podczas warsztatów umiejętności pozwolą dzieciom na swobodne rozwijanie się, radzenie sobie w sytuacjach szkolnych i domowych, adekwatną ocenę samych siebie, nawiązywanie pozytywnych i satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami oraz skuteczną współpracę w grupie.
Zakres tematyczny warsztatów:
1) Poznajemy się.
2) Emocje – czym są i jak na nas wpływają?
3) Rozpoznawanie swoich emocji w różnych sytuacjach.
4) Wyrażanie swoich emocji w różnych sytuacjach.
5) Rozumienie różnic między emocjami (np. smutek, radość, złość, lęk) i ich wyrażanie.
6) Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
7) Ćwiczenia w rozumieniu sytuacji, które wywołują konkretne emocje.
8) Empatia – jak można się czuć w tej sytuacji?
9) Budowanie pewności siebie i pozytywnego obrazu własnej osoby.
10) Ćwiczenia asertywności: Jak wyrażać swoje potrzeby i stawiać granice.
11) Umiejętność wyrażania wdzięczności i komplementowania innych.
12) Rozwijanie umiejętności słuchania aktywnego i empatycznego.
13) Rozumienie różnorodności i akceptacja inności w relacjach międzyludzkich.
14) Ćwiczenia rozpoznawania sygnałów niewerbalnych w komunikacji.
15) Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny.
16) Kształtowanie umiejętności komunikowania swoich myśli i uczuć bez agresji.
17) Poszerzanie wiedzy o swoich mocnych stronach i obszarach do rozwoju.
18) Komunikacja – co ją wspiera, co utrudnia.
19) Rozumienie wpływu słów i gestów na innych.
20) Rozwijanie umiejętności wyrażania własnej opinii i szanowania opinii innych.
21) Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych.
22) Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w zespole.
23) Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi.
24) Budowanie zdolności do sięgania po wsparcie i pomoc.
25) Budowanie zdolności wyrażania wdzięczności za wsparcie i pomoc.
26) Kształtowanie umiejętności wyrażania wsparcia dla innych.
27) Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i reagowania na potrzeby innych.
28) Ćwiczenia w tworzeniu zdrowych granic w relacjach.
29) Kształtowanie umiejętności dzielenia się własnymi doświadczeniami i uczuciami.
30) Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi.
31) Ćwiczenia w aktywnym słuchaniu i rozumieniu perspektywy innych.
5. Trener będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu scenariusze zajęć przed przystąpieniem do pracy z grupą.
6. Warsztaty dla dzieci i młodzieży będą odbywały się na terenie gminy Andrespol, w siedzibie Zamawiającego lub innej lokalizacji na terenie gminy Andrespol wskazanej przez Zamawiającego.
7. Warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach projektu realizowane będą w formie spotkań, których łączny wymiar w okresie realizacji zamówienia wyniesie 480 godzin dydaktycznych. Zamawiający zakłada, że spotkania będą prowadzone przez 2 trenerów w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (każda z 4 grup) składać się będą z piętnastu 4-godzinnych warsztatów. Liczebność każdej z grup wyniesie do 15 osób. Grupy zostaną utworzone według wieku uczestników grup (grupa młodsza 6-12 lat i grupa starsza 13-18 lat.
8. Trener będzie zobowiązany dokumentować przebieg pracy z dziećmi i młodzieżą z określeniem osiągniętych celów zajęć, w postaci sprawozdań z określeniem podjętych czynności i osiągniętych celów. Sprawozdania będą opracowane indywidualnie dla każdej z grup korzystających ze wsparcia i będą przedkładane co miesiąc Zamawiającemu, najpóźniej z ostatnim dniem miesiąca, w którym wsparcie było świadczone.
9. Harmonogram zawierający dni oraz godziny pracy psychologa uzależniony jest od preferencji i potrzeb Uczestników Projektu i zostanie podany Wykonawcy przez Zamawiającego z chwilą zawarcia umowy. Harmonogram, w trakcie trwania umowy może zostać zmieniony przez Zamawiającego. Wszelkie zmiany harmonogramu muszą zostać przekazane Wykonawcy nie później niż na 5 dni przed dniem, którego zmiana dotyczy. Zamawiający przewiduje, że psycholog będzie pracował także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy. Praca będzie odbywała się w godzinach 10-19. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia spotkań zgodnie z harmonogramem oraz Modelem wzmacniania kapitału społecznego rodzin „Wygrana rodzina" (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/128844/Zalacznik2.pdf).
10. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do stosowania zasady równości szans i niedyskryminacji, zgodnie z dokumentem pn. Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021–2027 (dokument dostępny m.in. na stronie https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/).

11. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolnie wybraną część lub części zamówienia. W przypadku składania oferty przez osobę fizyczną wymaga się złożenie oferty tylko na jedną część. W przypadku składania oferty przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą wymaga się, aby osoba skierowana do realizacji zamówienia wykonywała czynności tylko w ramach jednej części. Tym samym zabrania się, wykonywania czynności w ramach dwóch części zamówienia przez tą samą osobę.

12. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części.
1) Część 1 – Trener I
a) Warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach projektu realizowane będą w formie spotkań, których łączny wymiar w okresie realizacji zamówienia wyniesie 240 godzin dydaktycznych. Zamawiający zakłada, że spotkania będą prowadzone w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (każda z 4 grup) i składać się będą z piętnastu 4-godzinnych warsztatów. Liczebność każdej z grup wyniesie do 15 osób. Grupy zostaną utworzone według wieku uczestników grup (grupa młodsza 6-12 lat i grupa starsza 13-18 lat
b) Wymagania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określone w pkt. 1 – 6, 8 – 11 oraz 13 obowiązują w Części 1.

13. Termin realizacji zamówienia:
1) od dnia zawarcia umowy do 31 sierpnia 2026 r., włącznie.
2) W przypadku wcześniejszego zakończenia realizacji projektu objętego dofinansowaniem Zmawiający zastrzega możliwość skrócenia świadczenia usługi objętej niniejszą umową w terminie do dnia, w którym zakończy się rzeczowa realizacja Projektu (podpisanie ostatniego protokołu odbioru w ramach Projektu) wraz z rozliczeniem i sprawozdawczością końcową.

Okres gwarancji: nie dotyczy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Andrespol
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Bedoń Przykościelny
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Bedoń-Wieś
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Nowy Bedoń
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Janówka
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Justynów
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Kraszew
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Wiśniowa Góra
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Stróża
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Zielona Góra

Część 2

Nazwa zamówienia: Przygotowanie i przeprowadzenie bloku warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w ramach projektu pn.: „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol”.

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie bloku warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w czterech grupach w ramach projektu „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol".
2. Pod pojęciem:
- „projekt” należy rozumieć projekt pn.: „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol”,
- „trener” należy rozumieć osobę, która przygotuje oraz przeprowadzi blok warsztatu "Edukacja dla zdrowia psychicznego" dla dzieci i młodzieży w ramach projektu „Wygrana Rodzina w Gminie Andrespol",
- „godzina dydaktyczna” należy rozumieć wymiar 45 minut zegarowych,
3. Trener, który przygotowuje i przeprowadza blok warsztatów dla dzieci i młodzieży wyrównywania kompetencji społecznych w ramach projektu, musi posiadać umiejętności pracy z grupą przy pomocy aktywnych metod, komunikowania się językiem dostosowanym do uczestników, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, czy traktować ludzi podmiotowo, szanując ich godność i prawo do wyrażania własnych opinii.
4. Celem warsztatów jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych u dzieci, tak by poprawić ich funkcjonowanie w sytuacjach społecznych przez zmianę zachowań nieakceptowanych na społecznie akceptowane, a nawet pożądane. Zdobyte podczas warsztatów umiejętności pozwolą dzieciom na swobodne rozwijanie się, radzenie sobie w sytuacjach szkolnych i domowych, adekwatną ocenę samych siebie, nawiązywanie pozytywnych i satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami oraz skuteczną współpracę w grupie.
Zakres tematyczny warsztatów:
1) Poznajemy się.
2) Emocje – czym są i jak na nas wpływają?
3) Rozpoznawanie swoich emocji w różnych sytuacjach.
4) Wyrażanie swoich emocji w różnych sytuacjach.
5) Rozumienie różnic między emocjami (np. smutek, radość, złość, lęk) i ich wyrażanie.
6) Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
7) Ćwiczenia w rozumieniu sytuacji, które wywołują konkretne emocje.
8) Empatia – jak można się czuć w tej sytuacji?
9) Budowanie pewności siebie i pozytywnego obrazu własnej osoby.
10) Ćwiczenia asertywności: Jak wyrażać swoje potrzeby i stawiać granice.
11) Umiejętność wyrażania wdzięczności i komplementowania innych.
12) Rozwijanie umiejętności słuchania aktywnego i empatycznego.
13) Rozumienie różnorodności i akceptacja inności w relacjach międzyludzkich.
14) Ćwiczenia rozpoznawania sygnałów niewerbalnych w komunikacji.
15) Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny.
16) Kształtowanie umiejętności komunikowania swoich myśli i uczuć bez agresji.
17) Poszerzanie wiedzy o swoich mocnych stronach i obszarach do rozwoju.
18) Komunikacja – co ją wspiera, co utrudnia.
19) Rozumienie wpływu słów i gestów na innych.
20) Rozwijanie umiejętności wyrażania własnej opinii i szanowania opinii innych.
21) Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych.
22) Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w zespole.
23) Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi.
24) Budowanie zdolności do sięgania po wsparcie i pomoc.
25) Budowanie zdolności wyrażania wdzięczności za wsparcie i pomoc.
26) Kształtowanie umiejętności wyrażania wsparcia dla innych.
27) Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i reagowania na potrzeby innych.
28) Ćwiczenia w tworzeniu zdrowych granic w relacjach.
29) Kształtowanie umiejętności dzielenia się własnymi doświadczeniami i uczuciami.
30) Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi.
31) Ćwiczenia w aktywnym słuchaniu i rozumieniu perspektywy innych.
5. Trener będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu scenariusze zajęć przed przystąpieniem do pracy z grupą.
6. Warsztaty dla dzieci i młodzieży będą odbywały się na terenie gminy Andrespol, w siedzibie Zamawiającego lub innej lokalizacji na terenie gminy Andrespol wskazanej przez Zamawiającego.
7. Warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach projektu realizowane będą w formie spotkań, których łączny wymiar w okresie realizacji zamówienia wyniesie 480 godzin dydaktycznych. Zamawiający zakłada, że spotkania będą prowadzone przez 2 trenerów w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (każda z 4 grup) składać się będą z piętnastu 4-godzinnych warsztatów. Liczebność każdej z grup wyniesie do 15 osób. Grupy zostaną utworzone według wieku uczestników grup (grupa młodsza 6-12 lat i grupa starsza 13-18 lat.
8. Trener będzie zobowiązany dokumentować przebieg pracy z dziećmi i młodzieżą z określeniem osiągniętych celów zajęć, w postaci sprawozdań z określeniem podjętych czynności i osiągniętych celów. Sprawozdania będą opracowane indywidualnie dla każdej z grup korzystających ze wsparcia i będą przedkładane co miesiąc Zamawiającemu, najpóźniej z ostatnim dniem miesiąca, w którym wsparcie było świadczone.
9. Harmonogram zawierający dni oraz godziny pracy psychologa uzależniony jest od preferencji i potrzeb Uczestników Projektu i zostanie podany Wykonawcy przez Zamawiającego z chwilą zawarcia umowy. Harmonogram, w trakcie trwania umowy może zostać zmieniony przez Zamawiającego. Wszelkie zmiany harmonogramu muszą zostać przekazane Wykonawcy nie później niż na 5 dni przed dniem, którego zmiana dotyczy. Zamawiający przewiduje, że psycholog będzie pracował także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy. Praca będzie odbywała się w godzinach 10-19. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia spotkań zgodnie z harmonogramem oraz Modelem wzmacniania kapitału społecznego rodzin „Wygrana rodzina" (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/128844/Zalacznik2.pdf).
10. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do stosowania zasady równości szans i niedyskryminacji, zgodnie z dokumentem pn. Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021–2027 (dokument dostępny m.in. na stronie https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/).

11. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolnie wybraną część lub części zamówienia. W przypadku składania oferty przez osobę fizyczną wymaga się złożenie oferty tylko na jedną część. W przypadku składania oferty przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą wymaga się, aby osoba skierowana do realizacji zamówienia wykonywała czynności tylko w ramach jednej części. Tym samym zabrania się, wykonywania czynności w ramach dwóch części zamówienia przez tą samą osobę.

12. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części.
2) Część 2 – Trener II
a) Warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach projektu realizowane będą w formie spotkań, których łączny wymiar w okresie realizacji zamówienia wyniesie 240 godzin dydaktycznych. Zamawiający zakłada, że spotkania będą prowadzone w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (każda z 4 grup) i składać się będą z piętnastu 4-godzinnych warsztatów. Liczebność każdej z grup wyniesie do 15 osób. Grupy zostaną utworzone według wieku uczestników grup (grupa młodsza 6-12 lat i grupa starsza 13-18 lat
b) Wymagania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określone w pkt. 1 – 6, 8 – 11 oraz 13 obowiązują w Części 2.

13. Termin realizacji zamówienia:
1) od dnia zawarcia umowy do 31 sierpnia 2026 r., włącznie.
2) W przypadku wcześniejszego zakończenia realizacji projektu objętego dofinansowaniem Zmawiający zastrzega możliwość skrócenia świadczenia usługi objętej niniejszą umową w terminie do dnia, w którym zakończy się rzeczowa realizacja Projektu (podpisanie ostatniego protokołu odbioru w ramach Projektu) wraz z rozliczeniem i sprawozdawczością końcową.

Okres gwarancji: nie dotyczy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Andrespol
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Bedoń Przykościelny
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Bedoń-Wieś
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Nowy Bedoń
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Justynów
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Janówka
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Kraszew
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Stróża
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Wiśniowa Góra
Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol, Miejscowość: Zielona Góra

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-08-11 06:00:00.0

Location

Kraj: Polska, Województwo: łódzkie, Powiat: łódzki wschodni, Gmina: Andrespol

Category assortment

Other
Training

Buyer details

Ośrodek Pomocy Społecznej w Andrespolu
Rokicińska 125
95-020 Andrespol
Województwo: łódzkie
Kraj: Polska
NIP: 7282050885

Contact details