Rozbudowa dróg gminnych ul. Sadowej i ul. Przyparkowej w Jawczycach, Gmina Ożarów Mazowiecki
Notice description
4. Przedmiot zamówienia – opis oraz informacje ogólne
4.1 Przedmiot zamówienia stanowi rozbudowa dróg gminnych ul. Sadowej i ul. Przyparkowej w Jawczycach Gmina Ożarów Mazowiecki oraz budowy kanalizacji deszczowej.
4.1.1 Przyjęte parametry techniczne ulic:
a) ul. Przyparkowa:
- kategoria drogi – gminna;
- klasa drogi – D;
- prędkość projektowa – 30 km/h;
- przekrój drogi: jednojezdniowa, dwupasowa o ruchu dwukierunkowym;
- kategoria ruchu – KR2;
- szerokość jezdni: 2 x 2,75 m, 2x2,50 m;
- chodniki: jednostronne o szerokości min. 2,00 m i spadku 2%, nawierzchnia z betonowej kostki brukowej koloru szarego;
- nawierzchnia jezdni wykonania z betonu asfaltowego ze spadkiem 2% (jednostronny lub daszkowy – wg. planu sytuacyjnego)
b) ul. Sadowa:
- kategoria drogi – gminna;
- klasa drogi – L;
- prędkość projektowa – 30 km/h;
- przekrój drogi: jednojezdniowa, dwupasowa o ruchu dwukierunkowym;
- kategoria ruchu – KR2 ,
- szerokość jezdni: 2 x 3,0 m,
- chodniki: jednostronne o szerokości od 1,50 do 2,00 m i spadku 2%, nawierzchnia z betonowej kostki brukowej koloru szarego,
- nawierzchnia jezdni wykonania z betonu asfaltowego ze spadkiem daszkowym 2%,
4.2 W zakresie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia znajdują się m.in.:
1) wykonanie rozbiórek nawierzchni i elementów drogowych:
2) wykonanie nowych konstrukcji jezdni, zjazdów i chodników
3) budowa kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi.
W ramach inwestycji przewiduje się regulację pionową istniejących studzienek dla włazów kanałowych. Zaworów wodociągowych oraz studzienek teletechnicznych. Przewidziano również zmianę typu hydrantów na podziemne.
Do wykonania kanalizacji deszczowej należy zastosować:
- Rury o średnicy φ315mm wykonane z PP SN8 łączone kielichowo na uszczelkę gumową
- Przykanaliki od wpustów wykonać z rur o średnicy φ200 PP SN16 łączone kielichowo na uszczelkę gumową
4.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 1 do SWZ -Dokumentacja techniczna, na który składają się:
- Projekt techniczny
- Przedmiar robót drogi oraz przedmiar robót sanitarna
- Projekt zagospodarowania terenu wraz z załącznikiem
- Projekt Stałej organizacji ruchu
- STWiORB drogi
- STWiORB kanalizacja deszczowa
4.4 Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót oraz za zgodność z Dokumentacją Projektową, STWiORB i poleceniami Inspektora Nadzoru Inwestorskiego/Inżyniera.
4.5.Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia Terenu Budowy w okresie trwania realizacji Przedmiotu Zamówienia aż do zakończenia i odbioru ostatecznego Robót.
Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające w
tym:
− ogrodzenia,
− poręcze,
− oświetlenie,
− sygnały i znaki ostrzegawcze,
− dozorców
oraz wszelkie inne środki niezbędne do ochrony Robót, wygody społeczności i innych
4.6 Podstawowym dokumentem do dokonania odbioru ostatecznego Robót jest protokół odbioru
ostatecznego Robót sporządzony wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego.
4.7 Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia przedmiaru (stanowi on tylko materiał pomocniczy). Nadrzędną rolę nad przedmiarem robót pełni projekt budowlany oraz projekt wykonawczy. Ofertę należy sporządzić w oparciu o załączony projekt budowlany oraz projekt wykonawczy. Przedmiar robót nie stanowi podstawy do obliczenia ostatecznej ceny ofertowej w ofercie.
4.8 Zamawiający zaleca zapoznanie się z terenem na którym będą realizowane roboty budowlane - odbycie wizji lokalnej przez Wykonawcę oraz dokonanie w razie konieczności odpowiednich uzupełniających pomiarów do przygotowania oferty. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.9 Odbycie wizji lokalnej oraz sprawdzenie dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty.
W niniejszym postępowaniu powyższe nie stanowi przesłanki odrzucenia oferty Wykonawcy, o której mowa w art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
4.10 Zamawiający, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby przedmiot zamówienia jako zamówienie przeznaczone do użytku osób fizycznych spełniało wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. Wymagane jest zrealizowanie zamówienia w taki sposób, aby osoby fizyczne wymienione powyżej mogły korzystać z niego bez żadnych utrudnień i ograniczeń.
Szczegółowe wymagania określono w dokumentacji przetargowej, tj. załączniku Nr 1 do SWZ.
4.12 Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji to 36 miesięcy.
Oceniany przez Zamawiającego max. okres gwarancji to 72 miesiące.
4.13 Zadanie zapisane jest w budżecie Gminy na 2025 r. w części „Plan wydatków majątkowych na rok 2025” Dział: 600, Rozdział: 60016, paragraf 6050 pod nazwą – Projekt i przebudowa dróg gminnych
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45112330-7 Rekultywacja terenu
4.14 Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.
4.14.1 Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen
technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa
w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy - lub „równoważne”.
Wymienione w jakiejkolwiek części dokumentacji - załącznik Nr 1 do SWZ: nazwy własne, marki wyrobów, materiałów, technologii nie są obligatoryjne dla wykonawców.
Wykonawca ma prawo do zaoferowania innych wyrobów, materiałów, technologii pod warunkiem zapewnienia
parametrów technicznych co najmniej identycznych z parametrami określonymi w dokumentacji zamówienia.
Jeżeli dokumentacja stanowiąca zał. Nr 1 do SWZ wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów, wyrobów i technologii znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w tym w szczególności podane zostały - nazwa własna materiału, wyrobu czy technologii, numer katalogowy lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe, określające standardy, wygląd oraz wymagania techniczne. Wszelkie materiały, urządzenia i technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, urządzenia i technologie, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Tak zastosowane zapisy są tylko w sytuacjach, gdy Zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - " lub równoważny"
Zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- kompatybilne z istniejącą i projektowaną infrastrukturą,
- spełniać: te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty i aprobaty
techniczne).
Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że proponowany materiał, wyrób, technologia lub
rozwiązanie jest równoważne, przedstawiając np. wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie etc.
potwierdzające równoważność.
W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta/rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.
Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia). Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
4.15 Przedmiot zamówienia powinien być wykonany z materiałów, które będą posiadać odpowiednie certyfikaty, deklaracje zgodności i atesty bezpieczeństwa.
4.16 Przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania norm UE.
4.17 Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie.
4.18 Wykonawca pozyska we własnym zakresie i na swój koszt zaplecze budowy oraz ubezpieczy budowę i roboty w niezbędnym zakresie
4.19 Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
4.1 Przedmiot zamówienia stanowi rozbudowa dróg gminnych ul. Sadowej i ul. Przyparkowej w Jawczycach Gmina Ożarów Mazowiecki oraz budowy kanalizacji deszczowej.
4.1.1 Przyjęte parametry techniczne ulic:
a) ul. Przyparkowa:
- kategoria drogi – gminna;
- klasa drogi – D;
- prędkość projektowa – 30 km/h;
- przekrój drogi: jednojezdniowa, dwupasowa o ruchu dwukierunkowym;
- kategoria ruchu – KR2;
- szerokość jezdni: 2 x 2,75 m, 2x2,50 m;
- chodniki: jednostronne o szerokości min. 2,00 m i spadku 2%, nawierzchnia z betonowej kostki brukowej koloru szarego;
- nawierzchnia jezdni wykonania z betonu asfaltowego ze spadkiem 2% (jednostronny lub daszkowy – wg. planu sytuacyjnego)
b) ul. Sadowa:
- kategoria drogi – gminna;
- klasa drogi – L;
- prędkość projektowa – 30 km/h;
- przekrój drogi: jednojezdniowa, dwupasowa o ruchu dwukierunkowym;
- kategoria ruchu – KR2 ,
- szerokość jezdni: 2 x 3,0 m,
- chodniki: jednostronne o szerokości od 1,50 do 2,00 m i spadku 2%, nawierzchnia z betonowej kostki brukowej koloru szarego,
- nawierzchnia jezdni wykonania z betonu asfaltowego ze spadkiem daszkowym 2%,
4.2 W zakresie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia znajdują się m.in.:
1) wykonanie rozbiórek nawierzchni i elementów drogowych:
2) wykonanie nowych konstrukcji jezdni, zjazdów i chodników
3) budowa kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi.
W ramach inwestycji przewiduje się regulację pionową istniejących studzienek dla włazów kanałowych. Zaworów wodociągowych oraz studzienek teletechnicznych. Przewidziano również zmianę typu hydrantów na podziemne.
Do wykonania kanalizacji deszczowej należy zastosować:
- Rury o średnicy φ315mm wykonane z PP SN8 łączone kielichowo na uszczelkę gumową
- Przykanaliki od wpustów wykonać z rur o średnicy φ200 PP SN16 łączone kielichowo na uszczelkę gumową
4.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 1 do SWZ -Dokumentacja techniczna, na który składają się:
- Projekt techniczny
- Przedmiar robót drogi oraz przedmiar robót sanitarna
- Projekt zagospodarowania terenu wraz z załącznikiem
- Projekt Stałej organizacji ruchu
- STWiORB drogi
- STWiORB kanalizacja deszczowa
4.4 Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót oraz za zgodność z Dokumentacją Projektową, STWiORB i poleceniami Inspektora Nadzoru Inwestorskiego/Inżyniera.
4.5.Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia Terenu Budowy w okresie trwania realizacji Przedmiotu Zamówienia aż do zakończenia i odbioru ostatecznego Robót.
Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające w
tym:
− ogrodzenia,
− poręcze,
− oświetlenie,
− sygnały i znaki ostrzegawcze,
− dozorców
oraz wszelkie inne środki niezbędne do ochrony Robót, wygody społeczności i innych
4.6 Podstawowym dokumentem do dokonania odbioru ostatecznego Robót jest protokół odbioru
ostatecznego Robót sporządzony wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego.
4.7 Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia przedmiaru (stanowi on tylko materiał pomocniczy). Nadrzędną rolę nad przedmiarem robót pełni projekt budowlany oraz projekt wykonawczy. Ofertę należy sporządzić w oparciu o załączony projekt budowlany oraz projekt wykonawczy. Przedmiar robót nie stanowi podstawy do obliczenia ostatecznej ceny ofertowej w ofercie.
4.8 Zamawiający zaleca zapoznanie się z terenem na którym będą realizowane roboty budowlane - odbycie wizji lokalnej przez Wykonawcę oraz dokonanie w razie konieczności odpowiednich uzupełniających pomiarów do przygotowania oferty. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.9 Odbycie wizji lokalnej oraz sprawdzenie dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty.
W niniejszym postępowaniu powyższe nie stanowi przesłanki odrzucenia oferty Wykonawcy, o której mowa w art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
4.10 Zamawiający, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby przedmiot zamówienia jako zamówienie przeznaczone do użytku osób fizycznych spełniało wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. Wymagane jest zrealizowanie zamówienia w taki sposób, aby osoby fizyczne wymienione powyżej mogły korzystać z niego bez żadnych utrudnień i ograniczeń.
Szczegółowe wymagania określono w dokumentacji przetargowej, tj. załączniku Nr 1 do SWZ.
4.12 Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji to 36 miesięcy.
Oceniany przez Zamawiającego max. okres gwarancji to 72 miesiące.
4.13 Zadanie zapisane jest w budżecie Gminy na 2025 r. w części „Plan wydatków majątkowych na rok 2025” Dział: 600, Rozdział: 60016, paragraf 6050 pod nazwą – Projekt i przebudowa dróg gminnych
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45112330-7 Rekultywacja terenu
4.14 Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.
4.14.1 Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen
technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa
w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy - lub „równoważne”.
Wymienione w jakiejkolwiek części dokumentacji - załącznik Nr 1 do SWZ: nazwy własne, marki wyrobów, materiałów, technologii nie są obligatoryjne dla wykonawców.
Wykonawca ma prawo do zaoferowania innych wyrobów, materiałów, technologii pod warunkiem zapewnienia
parametrów technicznych co najmniej identycznych z parametrami określonymi w dokumentacji zamówienia.
Jeżeli dokumentacja stanowiąca zał. Nr 1 do SWZ wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów, wyrobów i technologii znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w tym w szczególności podane zostały - nazwa własna materiału, wyrobu czy technologii, numer katalogowy lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe, określające standardy, wygląd oraz wymagania techniczne. Wszelkie materiały, urządzenia i technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, urządzenia i technologie, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Tak zastosowane zapisy są tylko w sytuacjach, gdy Zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - " lub równoważny"
Zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- kompatybilne z istniejącą i projektowaną infrastrukturą,
- spełniać: te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty i aprobaty
techniczne).
Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że proponowany materiał, wyrób, technologia lub
rozwiązanie jest równoważne, przedstawiając np. wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie etc.
potwierdzające równoważność.
W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta/rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.
Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia). Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
4.15 Przedmiot zamówienia powinien być wykonany z materiałów, które będą posiadać odpowiednie certyfikaty, deklaracje zgodności i atesty bezpieczeństwa.
4.16 Przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania norm UE.
4.17 Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie.
4.18 Wykonawca pozyska we własnym zakresie i na swój koszt zaplecze budowy oraz ubezpieczy budowę i roboty w niezbędnym zakresie
4.19 Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
Time limit for receipt of tenders
2025-07-09 09:00:00.0
Location
Kolejowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki
Województwo: mazowieckie
Polska
05-850 Ożarów Mazowiecki
Województwo: mazowieckie
Polska
Category assortment
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Road and railroad services
Landscaping services
Technical building installation services
Road and railroad services
Buyer details
Gmina Ożarów Mazowiecki
Kolejowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki
Województwo: mazowieckie
Polska
Kolejowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki
Województwo: mazowieckie
Polska