Dostosowanie budynku Domu Studenta DS2 przy ul. Rejtana 13 w Koszalinie do wymogów ppoż. oraz potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych z wykorzystaniem materiałów Wykonawcy polegających na dostosowaniu budynku Domu Studenta DS2 przy ul. Rejtana 13
w Koszalinie do wymogów ppoż. oraz dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie określonym w SWZ i zgodnie z dokumentacją projektową przebudowy budynku zamieszkania zbiorowego Domu Studenta DS2 przy ul. Rejtana 13 w Koszalinie.
2. Kod Klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7 Roboty budowlane
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składnia ofert częściowych. Podzielenie zamówienia na zadania groziłoby nadmiernymi trudnościami technicznymi i kosztami wykonania zamówienia,
a także potrzebą skoordynowania działań rożnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. Ponadto istniałoby ryzyko niewykonania części zamówienia. Przedmiot zamówienia jest dostosowany do realizacji przez małe i średnie podmioty.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zakres robót budowlanych obejmuje m.in przebudowę ciągów komunikacyjnych - klatek schodowych i korytarzy, budowę pochylni, szybu windowego, montaż windy, klap oddymiających, wymianę stolarki drzwiowej.
2) Obiekt po wykonanym remoncie musi spełniać obecne przepisy przeciwpożarowe oraz umożliwiać korzystanie z nich osobom z niepełnosprawnościami. Branża sanitarna obejmuje wymianę rurociągów hydrantowych i montaż hydrantów. Roboty branży elektrycznej obejmują wykonanie instalacji elektrycznej wraz z dostawą i montażem urządzeń Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisano w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży.
3) Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia:
a) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć (loco budowa) wszystkie materiały we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko oraz do ich rozładunku, wniesienia i montażu w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w budynku DS2 przy ul. Rejtana 13 w Koszalinie,
b) Podane ilości i wymiary są wielkościami orientacyjnymi i mogą zostać zweryfikowane w trakcie wizji lokalnej budynku,
c) Wykonawca zobowiązany jest:
c1) przestrzegać w obiekcie (w czasie wykonywania robót remontowych), wymaganych przepisami prawa, warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych, a także zabezpieczenia terenu prac przed dostępem osób postronnych, Zamawiający nie odpowiada za sprzęt i materiały Wykonawcy pozostawione w czasie trwania prac budowlano – instalacyjnych;
c2)zachować najwyższą ostrożności przy robotach budowlano - instalacyjnych. W czasie wykonywania prac zobowiązuje się postępować z należytą starannością, w sposób jak najmniej uciążliwy dla normalnego funkcjonowania hotelu asystenta i zachować najwyższą ostrożność tytułem pracy
w obiekcie czynnym;
c3) po zakończeniu robót, uporządkować teren i miejsca objęte przedmiotem zamówienia oraz do wywozu na własny koszt i ryzyko, wszelkich zbędnych materiałów, odpadów, gruzu i opakowań;
c4) dostarczyć do zatwierdzenia Zamawiającemu, próbki materiałów budowlanych przed zakupem
i wbudowaniem. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wyboru i zatwierdzenia powyższych materiałów na podstawie przedstawionych prospektów i wzorników producenta, z wyłączeniem płytek okładzinowych,
d) Zmiany w przyjętych rozwiązaniach technicznych lub zastosowanych materiałach muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego,
e) Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót,
f) Elementy wykończenia wnętrz i wyposażenia stałego trwale zamocowane do konstrukcji budynku, wykonane będą z materiałów, które nie są łatwopalne (zgodnie z § 258 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) i muszą posiadać atesty na materiały użyte do ich produkcji,
g) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wyrządzone szkody podczas montażu i jest zobowiązany do ich naprawienia na własny koszt, w tym do usunięcia zabrudzeń, uszkodzeń i zniszczeń,
5.Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia gwarancji na roboty budowlane i instalacyjne oraz użyte materiały, w tym na roboty wykonane przez Podwykonawców na okres co najmniej 36 miesięcy (licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń przez obydwie strony). Na zamontowane urządzenia i wyposażenie: gwarancja producenta, tj. 24 miesiące.
6.W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały normy, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na normy, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeśli Zamawiający wskazał marki lub nazwy handlowe określa to klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób czy producenta. Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności: za równoważny przedmiot zamówienia Zamawiający uzna produkty spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia.
7. Ilekroć w treści SWZ bądź w załącznikach, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty lub certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne. Wykazanie równoważności, tj. spełnienie w równoważnym stopniu wymagań określonych przez Zamawiającego w SWZ, leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie jakie normy zostały zamienione i podać jakie w ich miejsce proponuje, podając ich opis i parametry. Zamawiający nie odrzuci oferty Wykonawcy, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia (art. 101 ust. 5 ustawy Pzp). Niewykazanie równoważności skutkować będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ.
8. Szczegółowe postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ.
9.Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę (w ofercie) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania ich nazw, jeżeli są już znani na tym etapie.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wykonywania zamówienia jako czynności pomocniczej w celu prawidłowego przygotowania oferty, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym terminu i godziny. Odbycie wizji lokalnej nie stanowi warunku udziału w postępowaniu.
Termin wizji lokalnej należy ustalać telefonicznie lub mailowo od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00 -15.00 z p. Jerzym Zawiszą, tel. 94/ 34-78-641, e-mail: jerzy.zawisza@tu.koszalin.pl
w Koszalinie do wymogów ppoż. oraz dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie określonym w SWZ i zgodnie z dokumentacją projektową przebudowy budynku zamieszkania zbiorowego Domu Studenta DS2 przy ul. Rejtana 13 w Koszalinie.
2. Kod Klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7 Roboty budowlane
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składnia ofert częściowych. Podzielenie zamówienia na zadania groziłoby nadmiernymi trudnościami technicznymi i kosztami wykonania zamówienia,
a także potrzebą skoordynowania działań rożnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. Ponadto istniałoby ryzyko niewykonania części zamówienia. Przedmiot zamówienia jest dostosowany do realizacji przez małe i średnie podmioty.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zakres robót budowlanych obejmuje m.in przebudowę ciągów komunikacyjnych - klatek schodowych i korytarzy, budowę pochylni, szybu windowego, montaż windy, klap oddymiających, wymianę stolarki drzwiowej.
2) Obiekt po wykonanym remoncie musi spełniać obecne przepisy przeciwpożarowe oraz umożliwiać korzystanie z nich osobom z niepełnosprawnościami. Branża sanitarna obejmuje wymianę rurociągów hydrantowych i montaż hydrantów. Roboty branży elektrycznej obejmują wykonanie instalacji elektrycznej wraz z dostawą i montażem urządzeń Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisano w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży.
3) Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia:
a) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć (loco budowa) wszystkie materiały we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko oraz do ich rozładunku, wniesienia i montażu w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w budynku DS2 przy ul. Rejtana 13 w Koszalinie,
b) Podane ilości i wymiary są wielkościami orientacyjnymi i mogą zostać zweryfikowane w trakcie wizji lokalnej budynku,
c) Wykonawca zobowiązany jest:
c1) przestrzegać w obiekcie (w czasie wykonywania robót remontowych), wymaganych przepisami prawa, warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych, a także zabezpieczenia terenu prac przed dostępem osób postronnych, Zamawiający nie odpowiada za sprzęt i materiały Wykonawcy pozostawione w czasie trwania prac budowlano – instalacyjnych;
c2)zachować najwyższą ostrożności przy robotach budowlano - instalacyjnych. W czasie wykonywania prac zobowiązuje się postępować z należytą starannością, w sposób jak najmniej uciążliwy dla normalnego funkcjonowania hotelu asystenta i zachować najwyższą ostrożność tytułem pracy
w obiekcie czynnym;
c3) po zakończeniu robót, uporządkować teren i miejsca objęte przedmiotem zamówienia oraz do wywozu na własny koszt i ryzyko, wszelkich zbędnych materiałów, odpadów, gruzu i opakowań;
c4) dostarczyć do zatwierdzenia Zamawiającemu, próbki materiałów budowlanych przed zakupem
i wbudowaniem. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wyboru i zatwierdzenia powyższych materiałów na podstawie przedstawionych prospektów i wzorników producenta, z wyłączeniem płytek okładzinowych,
d) Zmiany w przyjętych rozwiązaniach technicznych lub zastosowanych materiałach muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego,
e) Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót,
f) Elementy wykończenia wnętrz i wyposażenia stałego trwale zamocowane do konstrukcji budynku, wykonane będą z materiałów, które nie są łatwopalne (zgodnie z § 258 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) i muszą posiadać atesty na materiały użyte do ich produkcji,
g) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wyrządzone szkody podczas montażu i jest zobowiązany do ich naprawienia na własny koszt, w tym do usunięcia zabrudzeń, uszkodzeń i zniszczeń,
5.Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia gwarancji na roboty budowlane i instalacyjne oraz użyte materiały, w tym na roboty wykonane przez Podwykonawców na okres co najmniej 36 miesięcy (licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń przez obydwie strony). Na zamontowane urządzenia i wyposażenie: gwarancja producenta, tj. 24 miesiące.
6.W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały normy, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na normy, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeśli Zamawiający wskazał marki lub nazwy handlowe określa to klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób czy producenta. Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności: za równoważny przedmiot zamówienia Zamawiający uzna produkty spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia.
7. Ilekroć w treści SWZ bądź w załącznikach, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty lub certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne. Wykazanie równoważności, tj. spełnienie w równoważnym stopniu wymagań określonych przez Zamawiającego w SWZ, leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie jakie normy zostały zamienione i podać jakie w ich miejsce proponuje, podając ich opis i parametry. Zamawiający nie odrzuci oferty Wykonawcy, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia (art. 101 ust. 5 ustawy Pzp). Niewykazanie równoważności skutkować będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ.
8. Szczegółowe postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ.
9.Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę (w ofercie) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania ich nazw, jeżeli są już znani na tym etapie.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wykonywania zamówienia jako czynności pomocniczej w celu prawidłowego przygotowania oferty, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym terminu i godziny. Odbycie wizji lokalnej nie stanowi warunku udziału w postępowaniu.
Termin wizji lokalnej należy ustalać telefonicznie lub mailowo od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00 -15.00 z p. Jerzym Zawiszą, tel. 94/ 34-78-641, e-mail: jerzy.zawisza@tu.koszalin.pl
Time limit for receipt of tenders
2025-05-30 08:00:00.0
Location
ŚNIADECKICH 2
75-453 Koszalin
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
75-453 Koszalin
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
Category assortment
Construction supervision and other construction services
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Buyer details
POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA
ŚNIADECKICH 2
75-453 Koszalin
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
ŚNIADECKICH 2
75-453 Koszalin
Województwo: zachodniopomorskie
Polska