Kontrola okresowa oraz serwis i czyszczenie urządzeń służących ochronie środowiska

Notice description

1.Przedmiotem zamówienia jest kontrola okresowa oraz serwis i czyszczenie urządzeń służących ochronie środowiska.

2.Przedmiot zamówienia z uwagi na lokalizacje urządzeń, został podzielony na następujące zadania. Zadania te jednak będą realizowane na podstawie jednej umowy:

zadanie 1:kontrola okresowa oraz serwis i czyszczenie urządzeń służących ochronie środowiska w Łebie:lokalizacja: Łeba, nabrzeże Usteckie: separator substancji ropopochodnych z sekcjami lamelowymi - Coalisator-L 10/100 produkcji ACO, Czechy. Osadnik żelbetowy, szczelny o pojemności nominalnej 3,0 m3;

zadanie 2: kontrola okresowa oraz serwis i czyszczenie urządzeń służących ochronie środowiska w Sarbinowie:lokalizacja: Sarbinowo - opaska brzegowa: Separator substancji ropopochodnych z sekcjami lamelowymi - PSW Lamela 15/150, produkcji ECOL-UNIKON, Gdańsk. Osadnik OS do zatrzymywania zawiesiny z wód deszczowych, pojemności nominalnej 1,5 m3.

Plany sytuacyjne lokalizacji urządzeń podczyszczeniowych w porcie morskim w Łebie oraz na pasie technicznym w Sarbinowie - zawarto w załączniku nr 7 do SIWZ.

3.Przedmiotem zamówienia obejmuje:

3.1.przeprowadzenie kontroli okresowych, urządzeń służących ochronie środowiska (układu podczyszczania ścieków), w zakresie przewidzianym w ustawie Prawo budowlane;

3.2. przeprowadzenie przeglądów eksploatacyjnych separatorów substancji ropopochodnych oraz osadników piasku;

3.3. przeprowadzenie analiz laboratoryjnych składu odprowadzanych wód opadowych - w zakresie zawiesiny ogólnej oraz na zawartość substancji ropopochodnych, z pobranych (przez Wykonawcę) próbek ze studzienek rewizyjnych separatorów;

3.4. oczyszczenia urządzeń podczyszczeniowych wraz z unieszkodliwieniem odpadów.

4.Ustalenia dotyczące wykonania kontroli okresowych:

4.1.kontrole okresowe 1-roczne wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:

a) z art. 62 ust. 1 pkt. 1 lit. b) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U z 2016 r. poz. 290);

b)ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.);

c)zarządzeniem Nr 1 Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku z dnia 28.04.2014 r. Przepisy Portowe z późniejszymi zmianami (dotyczy zadania nr 1);

4.2.protokół z kontroli okresowej należy dostarczyć w 2 pisemnych egzemplarzach, oddzielnie dla każdego zespołu urządzeń. W protokole z kontroli należy jednoznacznie określić stan techniczny urządzeń oraz warunki dalszego użytkowania. W przypadku konieczności wykonania prac remontowych konserwacyjnych opracowanie ma zawierać zapisy określające przedmiot i zakres tych prac oraz zalecone terminy wykonania;

4.3.Wykonawca dołączy, do protokołów z kontroli okresowej, kserokopię uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenie osoby wykonującej kontrolę - o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;

4.4.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot niniejszej umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie normami polskimi i europejskimi.

5.Ustalenia dotyczące przeprowadzenie przeglądów eksploatacyjnych separatorów substancji ropopochodnych oraz osadników piasku:

5.1. przeglądy eksploatacyjne urządzeń oczyszczających wykonać 2 (dwa) razy do roku.

Wymogi wykonania przeglądów eksploatacyjnych oraz ich częstotliwość określa § 21 ust. 1 oraz § 23 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r poz. 1800 z późn. zm.), a także pozwolenie wodnoprawne;

5.2.z przeprowadzonych przeglądów eksploatacyjnych urządzeń podczyszczających kanalizacji deszczowej należy sporządzić, odrębny dla każdego urządzenia - protokół z przeglądu, oraz wyniki przeglądu odnotować w książce eksploatacji.

6.Ustalenia dotyczące przeprowadzenia badań laboratoryjnych składu odprowadzanych wód opadowych - w zakresie zawiesiny ogólnej oraz na zawartość substancji ropopochodnych, wraz z pobraniem próbek ze studzienek rewizyjnych separatorów.

6.1.Próbki z odprowadzanych wód opadowych (pobierane ze studzienek rewizyjnych separatorów) - pobiera oraz dostarcza do analizy laboratoryjnej Wykonawca;

6.2.analizy należy wykonać 1 (jeden) raz w roku w zakresie oznaczenia substancji ropopochodnych i zawiesiny ogólnej, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r poz. 1800 z późn. zm.);

6.3.z przeprowadzonych badań laboratoryjnych pobranych próbek przedłożyć sprawozdania odrębne dla każdego zespołu urządzeń.

7.Ustalenia dotyczące oczyszczenia urządzeń podczyszczeniowych wraz z unieszkodliwieniem odpadów:

7.1.do wykonania usług czyszczenia separatorów i odbioru substancji do utylizacji, należy posiadać stosowne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, zgodne z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

7.2.zamówienie dotyczy dwukrotnego, w okresie objętym zamówieniem, czyszczenia separatorów i osadników. Zakres obowiązków Wykonawcy dla każdego z dwóch etapów przedmiotu zamówienia przedstawia się następująco:

a)usunięcie zawartości osadnika,

b)usunięcie zgromadzonych w separatorze związków ropopochodnych, osadu i wody,

c)wyjęcie pakietów lamelowych i ich oczyszczenie,

d)ewentualne wykonanie innych prac konserwatorskich, niezbędnych dla prawidłowego działania separatora,

e)po oczyszczeniu komór i ponownym zamontowaniu pakietów lamelowych, napełnienie separatora wodą, aż do przelewu na wylocie,

f)transport odpadów do neutralizacji,

g)unieszkodliwienie odebranych odpadów;

7.3.jako poświadczenie wykonania usługi czyszczenia układu podczyszczeniowego wraz unieszkodliwieniem odpadów może być protokół/oświadczenie wykonania usługi, zawierający informacje o miejscu i ilości wytworzenia odpadu i wykonania czyszczenia, lub Karta Ewidencji oraz Przekazania Odpadu wg wzoru określonego w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U z 2014 r., poz. 1973).

Wykonanie usługi Wykonawca potwierdzi (dodatkowo) wpisem do książki eksploatacji.

2.8. Opis przedmiotu zamówienia za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień:

71631400-4 Usługi nadzoru technicznego konstrukcji inżynieryjnych

90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia sprzątania i usługi ekologiczne.

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2016-06-02 10:00:00.0

Location

pomorskie

Category assortment

Construction supervision and other construction services
Waste management

Buyer details

Urząd Morski w Słupsku
Al. Sienkiewicza 18 18
76-200 Słupsk
pomorskie
059 8428406
059 8428406, 8412443
www.umsl.gov.pl
00014502300000
zp@umsl.gov.pl

Contact details