Modernizacja systemu łączności KGHM Polska Miedź S.A. Oddział Jednostka
Notice description
1. Opis istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej O/JRGH
System telekomunikacyjny O/JRGH zbudowany jest z elementów tworzących kompleksowe rozwiązanie telekomunikacyjne, których zasoby są współdzielone. System składa się z 4 modułów zlokalizowanych w lokalizacjach JRGH Sobin, JRGH Lubin, JRGH Głogów, JRGH Legnica. Obecnie w lokalizacjach Oddziału JRGH pracuje system telekomunikacyjny Avaya Communication Manager v. 5.1.2 z serwerem sterującym S8300 wyposażonym w bramy mediów typu G450 i G350 i serwery zapasowe S8300 pracujące w trybie LSP oraz system nagrywania rozmów Verint Witness w wersji 7.7 zintegrowany z systemem telekomunikacyjnym ACM z wykorzystaniem linku CTI i serwera AES.
Istniejący system telekomunikacyjny O/JRGH jest zintegrowany z systemami teleinformatycznymi O/COPI. Centrale telefoniczne zasilane są przez UPS.
Ruch telekomunikacyjny kierowany jest przez 2 trakty E1 oraz rezerwowe trakty CO do centrali tranzytowej O/COPI zarządzającej ruchem telefonicznym pomiędzy Oddziałami KGHM oraz do operatorów publicznych Netia i Polkomtel.
Lokalizacja Modułów centrali telefonicznej:
• JRGH Sobin, ul. Szybowa 1 Sobin, 59-101 Polkowice
• JRGH Lubin, ul.M.Skłodowskiej-Curie 189; 59-301 Lubin
• JRGH Legnica, ul. Złotoryjska 192; 59-220 Legnica
• JRGH Głogów, ul. Żukowicka 1; 67-200 Głogów
2. Opis zakresu zadania
Zakres modernizacji systemu telekomunikacyjnego Oddziału JRGH obejmować będzie:
upgrade oprogramowania sterującego CM5 do wersji Avaya Aura Communication Manager v.8,
dostawa i wymiana głównego serwera sterującego S8300,
zachowanie obecnych funkcjonalności centrali telefonicznej,
wymianę serwerów LSP S8300,
zaimplementowanie automatycznych mechanizmów przejęcia sterowania systemem telekomunikacyjnym przez serwery zapasowe w przypadku awarii podstawowego serwera sterującego oraz powrót do podstawowego sterowania w przypadku usunięcia awarii, wykonanie niezbędnych testów przełączeniowych,
upgrade systemu nagrywania WFO v.7_7sp1_1 do WFO v.15 (6 kanałów nagrywania), nagrywanie w trybie ciągłym,
umożliwienie dostępu do nagrań archiwalnych (wykonanie backupu obecnych danych oraz pozostawanie możliwości dostępu do obecnego serwera z nagraniami)
pozostawienie dodatkowo w celu dostępu do nagrań archiwalnych obecnego serwera nagrań wraz z nagraniami i dostępem w celu dostępu do nagrań archiwalnych,
możliwość odsłuchu nagrań przez 9 niezależnych stanowisk,
upgrade systemu AES i implementacja 30 licencji TSAPI Basic,
wymianę i przeniesienie na platformę wirtualną ESXi VMware serwera sterującego ACM, AES CTI i serwera CSCM (nagrywanie rozmów), oraz komponentów SIP Avaya System Manager (SMGR) i Avaya Session Manager (SM).
W lokalizacji O/JRGH Wydział Górnicze Pogotowie Ratownicze w Sobinie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. instalację serwera sterującego z aplikacjami:
CM v.8,
AES,
SMGR,
SM,
CMM,
UTILITY,
NAGIOS - monitoring centrali
2. instalację w G450 LSP serwera S8300E
W lokalizacji O/JRGH Wydział II Straży Pożarnej w Lubinie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G450,
2. wymianę serwera S8300C na S8300E.
W lokalizacji O/JRGH Wydział I Straży Pożarnej w Głogowie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G430,
2. wymianę serwera S8300C na S8300E.
W lokalizacji O/JRGH Wydział II Straży Pożarnej w Legnicy zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G430,
2. wymiana serwera S8300C na S8300E.
Zakres prac modernizacyjnych będzie obejmował:
1. instalację serwera aplikacyjnego,
2. upgrade firmwarów kart wyposażeń i Avaya M,
3. upgrade oprogramowania sterującego do wersji ACM v.8,
4. wymianę bram medialnych G350 na G430 w lokalizacjach JRGH i instalacja nowych serwerów LSP S8300E,
5. demontaż i utylizację obecnych modułów,
6. wykonanie testów poprawności pracy zmodernizowanego systemu telekomunikacyjnego O/JRGH oraz testów przełączenia na serwery zapasowe,
7. Wykonanie konfiguracji automatycznych zrzutów konfiguracji central telefonicznych oraz systemów AES i Witness (automatyczny zrzut danych i konfiguracji na zewnętrzne zasoby),
8. opracowanie i wykonanie projektu modernizacji systemu telekomunikacyjnego dokumentacji powykonawczej w tym opracowanie procedur zrzutów konfiguracji oraz procedur awaryjnych w przypadku awarii centrali telefonicznej .
9. Wykorzystanie obecnych kart zabudowanych w centrali telefonicznej oraz obecnie zabudowanych przełącznic telekomunikacyjnych , wykorzystanie istniejących szaf do zabudowy podzespołów centrali
Uwagi do Wykonawcy przy realizacji projektu:
Wymagane jest przeprowadzenie wizji lokalnych w miejscach instalacji modułów wyniesionych w celu uzgodnienia zakresu prac.
Centrala pracuje w ruchu ciągłym –W związku z tym prace należy realizować w sposób zapewniający ciągłość działania systemu łączności lub ograniczając do minimum czasy przerw w łączności. Wszelkie prace wykonywane na działającej centrali O/JRGH nie mogą naruszyć funkcjonalności centrali telefonicznej oraz integracji z innymi systemami teleinformatycznymi w KGHM Polska Miedź S.A., chyba że wymaga tego projekt. Terminy przełączenia należy obustronnie uzgodnić z Zamawiającym ( z uwzględnianiem dni wolnych od pracy ) Wszelkie zmiany obecnej infrastruktury wymagają wcześniejszych uzgodnień w celu ustalenia dogodnych terminów.
Uszczegółowienie zakresu prac:
a) wykonanie projektu technicznego systemu łączności z uwzględnieniem integracji z istniejącą infrastrukturą teleinformatyczną KGHM (centrala tranzytowa, sieć LAN/WAN KGHM O/COPI z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa i zachowania ciągłości ruchu.
b) dostarczenie, montaż i uruchomienie centrali
c) demontaż i utylizację obecnych modułów ( z wyłączeniem elementów które zostaną przełożone do nowego systemu centralowego min. wykorzystanie obecnych kart wyposażeni,
d) podłączenie telefonów
e) wykorzystanie istniejącej przełącznicy telekomunikacyjnej,
f) konfiguracja centrali telefonicznej Avaya oraz odtworzenie funkcjonalności obecnej centrali zdefiniowanych przez pracowników O/JRGH
g) wymagane jest zachowanie obecnych uprawnień oraz zachowanie obecnych funkcjonalności centrali telefonicznej
h) wykorzystanie dotychczasowego zakresu numeracyjnego,
i) przełączenie abonentów na nowy system z zachowaniem ciągłości ruchu
j) dostarczenie dokumentacji powykonawczej zawierającej: dokumentację techniczną w języku polskim, projekt techniczny powykonawczy, paszportyzację sieci teletechnicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym,
k) dostarczenie procedur awaryjno-odtworzeniowych wraz z nośnikami niezbędnymi do instalacji systemu
2.1.1. Wymagania dla centrali telefonicznej O/JRGH
Konfiguracja docelowa centrali Avaya dla O/JRGH ma zawierać serwery S8300 i moduły G430 (G450) oraz wyposażenie abonenckie :
2.1.1.1. Łącza miejskie:
a) PRI (30B+D): 2 karty E1
b) Łącza CO 14 łączy CO
2.1.1.2. Karty abonenckie:
Number Board Type Code Vintage u=unassigned t=tti p=psa
001V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
001V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 07 08
001V3 DS1 MM MM710BP HW11 FW047 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 u
001V5 ANA MM MM716AP HW06 FW091 01 02 u u 05 06 u u
09 10 11 u u u u u
u u u u u u 23 24
001V8 ANA MM MM711AP HW31 FW088 01 02 03 04 u 06 u u
001V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 32
33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48
49 50 51 52 53 54 55 56
57 58 59 60 61 62 63 64
002V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
002V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 u u
002V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 01 02 u
002V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
003V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
003V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 u u
003V3 ANA MM MM716AP HW06 FW091 u u u u u u u 08
09 u u 12 13 14 u u
u u u u u u u u
003V5 DS1 MM MM710AP HW05 FW018 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 u
003V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 u u u
003V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
004V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
004V2 ANA MM MM714AP HW11 FW091 01 02 u u 05 06 07 u
004V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 u u 03
004V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
* wykorzystanie obecnego posiadanego wyposażenia Zamawiającego
2.1.1.3. Dodatkowe aparaty
a) telefony IP 1616 TELSET 10 szt.
b) przystawka seria BM32 dla telefonów serii 1616 8 szt.
c) telefony serii IP 9640 4 szt.
d) przystawka seria SBM24 dla telefonów serii 9640 6 szt.
Telefony mają być zasilane z POE (bez dodatkowych zasilaczy nie podłączonych bezpośrednio do napięcia gwarantowanego z UPS), w tym telefony IP wraz z przystawkami IP zasilane z POE POE (bez dodatkowych zasilaczy nie podłączonych bezpośrednio do napięcia gwarantowanego z UPS).
Proszę o podanie wymagań na zasilanie POE oraz przeprowadzenie testów działania telefonów IP wraz z przystawkami podłączonymi do POE.
2.1.1.4. Dodatkowe wymagania i funkcjonalności
a) Układ sekretarsko-dyrektorski ( 2 telefony 2 Dyrektorów obsługiwane przez 2 niezależne telefony w sekretariacie)
b) Przekierowania połączeń
c) Uprawnienia do wykonywania połączeń wewnętrznych i „poza centralę”
d) Telekonferencje (do 6 numerów)
e) Transfery połączeń
f) Statusy linii wewnętrznych
g) Książki telefoniczne na aparatach telefonicznych
h) EC500 (skojarzenie numeru stacjonarnego i komórkowego – jednoczesne dzwonienie dwóch linii)
Odtworzenie funkcjonalności:
i) Zrównoleglenia linii
j) Grupy pickupowe
k) Grupy huntingowe
l) Przekierowania grupowe i selektywny obieg połączenia
m) Układ sekretarsko- dyrektorskiego
Licencjonowanie
n) 80 licencji analogowych – wykorzystanie posiadanych licencji centrali O/JRGH
o) 100 licencji uniwersalnych (IP) – wykorzystanie posiadanych licencji centrali O/JRGH
Wsparcie serwisowe i gwarancyjne w tym wsparcie producenta na 12 miesięcy.
Wdrożenie należy zrealizować w terminie do 06.12.2019r
Wymagane czasy reakcji i naprawy
1. Dla potrzeb świadczenia usług serwisu gwarancyjnego wprowadzone zostają następujące definicje:
awaria– wada Systemu powodująca niedostępność więcej niż 25% pojemności Systemu (obsługiwanej liczby abonentów, liczby jednoczesnych rozmów, liczby dostępnych linii) lub obniżenie wydajności Systemu (czasu wykonywania funkcji) o więcej niż 50%, lub niedostępność istotnych funkcji Sprzętu (np. łączenie rozmów, książka telefoniczna, biling);
usterka – wada Systemu, która nie jest awarią, i która ogranicza jego funkcjonalność lub obniża wydajność Sprzętu o więcej niż 25% i nie więcej niż 50%.
2. Zgłoszenia serwisowe przyjmowane są całodobowo.
3. Gwarantowany, maksymalny czas reakcji na zgłoszenie wynosi 4 godziny zegarowe od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego. Przez reakcję rozumie się potwierdzenie przez Wykonawcę przyjęcia zgłoszenia oraz wykonanie wywiadu technicznego mającego na celu ustalenie wstępnej diagnozy.
4. Gwarantowany czas Naprawy wynosi 24 godziny zegarowe w przypadku awarii, 48 godziny zegarowe w przypadku usterek, oraz 10 dni roboczych w przypadku innych wad. Czas liczony jest od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego.
5. W przypadkach braku możliwości Naprawy na miejscu, Naprawa nastąpi w serwisie Wykonawcy, przy czym w przypadku, gdy Naprawa będzie trwać dłużej niż 2 dni kalendarzowe, Wykonawca dostarczy i uruchomi, najpóźniej w trzecim dniu od zgłoszenia, sprzęt zastępczy, nie gorszej klasy. Transport elementów naprawianych do Wykonawcy i z powrotem zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko, z zapewnieniem opakowań zabezpieczających System lub jego komponenty podczas transportu.
6. W zakres serwisu gwarancyjnego wchodzą również konsultacje telefoniczne dotyczące spraw związanych z konfiguracją i użytkowaniem Systemów oraz wprowadzanych przez producenta nowości w Systemach i jego oprogramowaniu. Konsultacje będą udzielane wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego w wymiarze do 10 godz. na kwartał. Niewykorzystane konsultacje za danych kwartał Zamawiający może wykorzystać w kolejnym kwartale.
Specyfikacja Instruktaży stanowiskowych
Wykonawca wykona instruktażu dla następujących grup pracowników Zamawiającego:
Rodzaj instruktażu Maksymalna liczba osób Czas trwania szkolenia [godz.]
Instruktaż dla administratorów centrali telefonicznej 2 osoby 1 dzień
Instruktaż stanowiskowy dla dyspozytorów 10 osób 1h na stanowisko
Instruktaż stanowiskowy dla pracowników sekretariatów 4 osoby 1h na stanowisko
Szczegółowy zakres instruktażu dla administratorów centrali telefonicznej
Instruktaż 1-dniowy po 8 godzin w formie wykładów i zajęć warsztatowych na miejscu u Klienta
1. Architektura systemu Avaya Aura
a) komponenty systemu, architektura – System Platform.
b) wydzielona sieć teletransmisyjna
c) wydzielona sieć kontrolna
• serwery sterujące Avaya tryby pracy serwerów (MAIN, ESS, LSP)
d) sieć portów Avaya modułów G650
• wyposażenia abonenckie
• wyposażenia translacji
2. Administrowanie systemem Avaya Aura
a) Parametry systemowe
b) Funkcje systemowe
c) Komendy zarządzające
d) Konfigurowanie abonentów, obiektów dodatkowych
e) Konfigurowanie łączy wewnętrznych i zewnętrznych ISDN (PRI, BRI)
f) Kierowanie ruchem przychodzącym i wychodzącym
g) Procedury routingu
h) Testy, diagnostyka problemów, alarmy
i) Zabezpieczenia przed niepożądanym dostępem
j) Backup i odtwarzanie konfiguracji systemu
k) Procedury postępowania w przypadku awarii systemu
l) Bieżąca obsługa systemu, konserwacja
m) Alarmy systemowe MAJOR i MINOR
n) Monitorowanie pracy systemu, raporty
o) Konfiguracja – połączenie do Avaya Communication Manager
p) Sprawdzanie statusu serwisów
q) Wykonanie backupu konfiguracji
r) Alarmy
s) Logi błędów
3. Administracja podstawowa - CLI
a) List configuration all, list ip-interface, administracja kart IP
b) System parameters – customer, features
c) Dialplan + typy obiektów
d) Feature access codes – w skrócie (głownie na potrzeby ars aar)
e) ars, aar, udp
f) route pattern, partition route table, time of day
g) trunk ISDN + grupa sygnalizacyjna + karta DS1
h) COR, COS
i) Stations
j) Coverage path, answer group
k) VDN + vector
l) Hunt grupa
m) Agent
n) Network region, kodek, ip trunk
4. Utrzymanie systemu
a) list measurements
b) list trace
c) busyout / release
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla użytkowników centrali telefonicznej:
Instruktaż stanowiskowy dla użytkowników aparatów Avaya DCP i IP - do 1 godzin
(telefony Avaya seria 16xx,):
1. omówienie funkcjonalności telefonów dla poszczególnych typów;
2. wykonanie połączenia,
3. odebranie połączenia,
4. zawieszenie połączenia,
5. identyfikacja połączenia na liniach – dla telefonów wieloliniowych,
6. transfer połączenia,
wykonanie połączenia konferencyjnego,
7. obsługa połączeń dla układów sekretarsko-dyrektorskich,
8. funkcje specjalne - EC500, przekierowania, pickup-grupy,
9. funkcje specjalne – ścieżki przekierowań – jak działa,
10. funkcje telefonu: spisy połączeń, wewnętrzna książka telefoniczna, opisy przycisków funkcyjnych, programowanie dzwonka i powiadamianie wizualne
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla dyspozytorów:
1. Konfiguracja układów dyspozytorskich, omówienie podstawowych funkcjonalności
2. Korzystanie z funkcji telefonu systemowego dyspozytorskiego
3. Status zajętości linii
4. Korzystanie z systemowej książki Telefonicznej
5. Konferencje i transfery
6. EC500
7. Bezpośrednie wybieranie
8. Realizacja konferencji wielostronnych
9. Omówienie dodatkowych przycisków i ich funkcjonalności w telefonach dyspozytorskich
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla pracowników sekretariatów:
1. Układ sekretarsko-dyrektorski
2. Status zajętości linii
3. Korzystanie z systemowej książki Telefonicznej
4. Konferencje i transfery
5. EC500
6. Bezpośrednie wybieranie
7. Omówienie dodatkowych przycisków i ich funkcjonalności w układach sekretarsko-dyrektorskich
System telekomunikacyjny O/JRGH zbudowany jest z elementów tworzących kompleksowe rozwiązanie telekomunikacyjne, których zasoby są współdzielone. System składa się z 4 modułów zlokalizowanych w lokalizacjach JRGH Sobin, JRGH Lubin, JRGH Głogów, JRGH Legnica. Obecnie w lokalizacjach Oddziału JRGH pracuje system telekomunikacyjny Avaya Communication Manager v. 5.1.2 z serwerem sterującym S8300 wyposażonym w bramy mediów typu G450 i G350 i serwery zapasowe S8300 pracujące w trybie LSP oraz system nagrywania rozmów Verint Witness w wersji 7.7 zintegrowany z systemem telekomunikacyjnym ACM z wykorzystaniem linku CTI i serwera AES.
Istniejący system telekomunikacyjny O/JRGH jest zintegrowany z systemami teleinformatycznymi O/COPI. Centrale telefoniczne zasilane są przez UPS.
Ruch telekomunikacyjny kierowany jest przez 2 trakty E1 oraz rezerwowe trakty CO do centrali tranzytowej O/COPI zarządzającej ruchem telefonicznym pomiędzy Oddziałami KGHM oraz do operatorów publicznych Netia i Polkomtel.
Lokalizacja Modułów centrali telefonicznej:
• JRGH Sobin, ul. Szybowa 1 Sobin, 59-101 Polkowice
• JRGH Lubin, ul.M.Skłodowskiej-Curie 189; 59-301 Lubin
• JRGH Legnica, ul. Złotoryjska 192; 59-220 Legnica
• JRGH Głogów, ul. Żukowicka 1; 67-200 Głogów
2. Opis zakresu zadania
Zakres modernizacji systemu telekomunikacyjnego Oddziału JRGH obejmować będzie:
upgrade oprogramowania sterującego CM5 do wersji Avaya Aura Communication Manager v.8,
dostawa i wymiana głównego serwera sterującego S8300,
zachowanie obecnych funkcjonalności centrali telefonicznej,
wymianę serwerów LSP S8300,
zaimplementowanie automatycznych mechanizmów przejęcia sterowania systemem telekomunikacyjnym przez serwery zapasowe w przypadku awarii podstawowego serwera sterującego oraz powrót do podstawowego sterowania w przypadku usunięcia awarii, wykonanie niezbędnych testów przełączeniowych,
upgrade systemu nagrywania WFO v.7_7sp1_1 do WFO v.15 (6 kanałów nagrywania), nagrywanie w trybie ciągłym,
umożliwienie dostępu do nagrań archiwalnych (wykonanie backupu obecnych danych oraz pozostawanie możliwości dostępu do obecnego serwera z nagraniami)
pozostawienie dodatkowo w celu dostępu do nagrań archiwalnych obecnego serwera nagrań wraz z nagraniami i dostępem w celu dostępu do nagrań archiwalnych,
możliwość odsłuchu nagrań przez 9 niezależnych stanowisk,
upgrade systemu AES i implementacja 30 licencji TSAPI Basic,
wymianę i przeniesienie na platformę wirtualną ESXi VMware serwera sterującego ACM, AES CTI i serwera CSCM (nagrywanie rozmów), oraz komponentów SIP Avaya System Manager (SMGR) i Avaya Session Manager (SM).
W lokalizacji O/JRGH Wydział Górnicze Pogotowie Ratownicze w Sobinie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. instalację serwera sterującego z aplikacjami:
CM v.8,
AES,
SMGR,
SM,
CMM,
UTILITY,
NAGIOS - monitoring centrali
2. instalację w G450 LSP serwera S8300E
W lokalizacji O/JRGH Wydział II Straży Pożarnej w Lubinie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G450,
2. wymianę serwera S8300C na S8300E.
W lokalizacji O/JRGH Wydział I Straży Pożarnej w Głogowie zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G430,
2. wymianę serwera S8300C na S8300E.
W lokalizacji O/JRGH Wydział II Straży Pożarnej w Legnicy zakres modernizacji będzie obejmował:
1. wymianę modułu G350 na G430,
2. wymiana serwera S8300C na S8300E.
Zakres prac modernizacyjnych będzie obejmował:
1. instalację serwera aplikacyjnego,
2. upgrade firmwarów kart wyposażeń i Avaya M,
3. upgrade oprogramowania sterującego do wersji ACM v.8,
4. wymianę bram medialnych G350 na G430 w lokalizacjach JRGH i instalacja nowych serwerów LSP S8300E,
5. demontaż i utylizację obecnych modułów,
6. wykonanie testów poprawności pracy zmodernizowanego systemu telekomunikacyjnego O/JRGH oraz testów przełączenia na serwery zapasowe,
7. Wykonanie konfiguracji automatycznych zrzutów konfiguracji central telefonicznych oraz systemów AES i Witness (automatyczny zrzut danych i konfiguracji na zewnętrzne zasoby),
8. opracowanie i wykonanie projektu modernizacji systemu telekomunikacyjnego dokumentacji powykonawczej w tym opracowanie procedur zrzutów konfiguracji oraz procedur awaryjnych w przypadku awarii centrali telefonicznej .
9. Wykorzystanie obecnych kart zabudowanych w centrali telefonicznej oraz obecnie zabudowanych przełącznic telekomunikacyjnych , wykorzystanie istniejących szaf do zabudowy podzespołów centrali
Uwagi do Wykonawcy przy realizacji projektu:
Wymagane jest przeprowadzenie wizji lokalnych w miejscach instalacji modułów wyniesionych w celu uzgodnienia zakresu prac.
Centrala pracuje w ruchu ciągłym –W związku z tym prace należy realizować w sposób zapewniający ciągłość działania systemu łączności lub ograniczając do minimum czasy przerw w łączności. Wszelkie prace wykonywane na działającej centrali O/JRGH nie mogą naruszyć funkcjonalności centrali telefonicznej oraz integracji z innymi systemami teleinformatycznymi w KGHM Polska Miedź S.A., chyba że wymaga tego projekt. Terminy przełączenia należy obustronnie uzgodnić z Zamawiającym ( z uwzględnianiem dni wolnych od pracy ) Wszelkie zmiany obecnej infrastruktury wymagają wcześniejszych uzgodnień w celu ustalenia dogodnych terminów.
Uszczegółowienie zakresu prac:
a) wykonanie projektu technicznego systemu łączności z uwzględnieniem integracji z istniejącą infrastrukturą teleinformatyczną KGHM (centrala tranzytowa, sieć LAN/WAN KGHM O/COPI z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa i zachowania ciągłości ruchu.
b) dostarczenie, montaż i uruchomienie centrali
c) demontaż i utylizację obecnych modułów ( z wyłączeniem elementów które zostaną przełożone do nowego systemu centralowego min. wykorzystanie obecnych kart wyposażeni,
d) podłączenie telefonów
e) wykorzystanie istniejącej przełącznicy telekomunikacyjnej,
f) konfiguracja centrali telefonicznej Avaya oraz odtworzenie funkcjonalności obecnej centrali zdefiniowanych przez pracowników O/JRGH
g) wymagane jest zachowanie obecnych uprawnień oraz zachowanie obecnych funkcjonalności centrali telefonicznej
h) wykorzystanie dotychczasowego zakresu numeracyjnego,
i) przełączenie abonentów na nowy system z zachowaniem ciągłości ruchu
j) dostarczenie dokumentacji powykonawczej zawierającej: dokumentację techniczną w języku polskim, projekt techniczny powykonawczy, paszportyzację sieci teletechnicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym,
k) dostarczenie procedur awaryjno-odtworzeniowych wraz z nośnikami niezbędnymi do instalacji systemu
2.1.1. Wymagania dla centrali telefonicznej O/JRGH
Konfiguracja docelowa centrali Avaya dla O/JRGH ma zawierać serwery S8300 i moduły G430 (G450) oraz wyposażenie abonenckie :
2.1.1.1. Łącza miejskie:
a) PRI (30B+D): 2 karty E1
b) Łącza CO 14 łączy CO
2.1.1.2. Karty abonenckie:
Number Board Type Code Vintage u=unassigned t=tti p=psa
001V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
001V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 07 08
001V3 DS1 MM MM710BP HW11 FW047 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 u
001V5 ANA MM MM716AP HW06 FW091 01 02 u u 05 06 u u
09 10 11 u u u u u
u u u u u u 23 24
001V8 ANA MM MM711AP HW31 FW088 01 02 03 04 u 06 u u
001V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 32
33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48
49 50 51 52 53 54 55 56
57 58 59 60 61 62 63 64
002V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
002V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 u u
002V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 01 02 u
002V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
003V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
003V2 ANA MM MM711AP HW33 FW091 01 02 03 04 05 06 u u
003V3 ANA MM MM716AP HW06 FW091 u u u u u u u 08
09 u u 12 13 14 u u
u u u u u u u u
003V5 DS1 MM MM710AP HW05 FW018 01 02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31 u
003V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 u u u
003V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
004V1 ICC MM S8300C HW02 FW004
004V2 ANA MM MM714AP HW11 FW091 01 02 u u 05 06 07 u
004V7 ANA IMM 1T2LIMAP HW07 FW091 u u 03
004V9 MG-ANNOUNCEMENT VMM-ANN 01 02 03 04 05 06 07
* wykorzystanie obecnego posiadanego wyposażenia Zamawiającego
2.1.1.3. Dodatkowe aparaty
a) telefony IP 1616 TELSET 10 szt.
b) przystawka seria BM32 dla telefonów serii 1616 8 szt.
c) telefony serii IP 9640 4 szt.
d) przystawka seria SBM24 dla telefonów serii 9640 6 szt.
Telefony mają być zasilane z POE (bez dodatkowych zasilaczy nie podłączonych bezpośrednio do napięcia gwarantowanego z UPS), w tym telefony IP wraz z przystawkami IP zasilane z POE POE (bez dodatkowych zasilaczy nie podłączonych bezpośrednio do napięcia gwarantowanego z UPS).
Proszę o podanie wymagań na zasilanie POE oraz przeprowadzenie testów działania telefonów IP wraz z przystawkami podłączonymi do POE.
2.1.1.4. Dodatkowe wymagania i funkcjonalności
a) Układ sekretarsko-dyrektorski ( 2 telefony 2 Dyrektorów obsługiwane przez 2 niezależne telefony w sekretariacie)
b) Przekierowania połączeń
c) Uprawnienia do wykonywania połączeń wewnętrznych i „poza centralę”
d) Telekonferencje (do 6 numerów)
e) Transfery połączeń
f) Statusy linii wewnętrznych
g) Książki telefoniczne na aparatach telefonicznych
h) EC500 (skojarzenie numeru stacjonarnego i komórkowego – jednoczesne dzwonienie dwóch linii)
Odtworzenie funkcjonalności:
i) Zrównoleglenia linii
j) Grupy pickupowe
k) Grupy huntingowe
l) Przekierowania grupowe i selektywny obieg połączenia
m) Układ sekretarsko- dyrektorskiego
Licencjonowanie
n) 80 licencji analogowych – wykorzystanie posiadanych licencji centrali O/JRGH
o) 100 licencji uniwersalnych (IP) – wykorzystanie posiadanych licencji centrali O/JRGH
Wsparcie serwisowe i gwarancyjne w tym wsparcie producenta na 12 miesięcy.
Wdrożenie należy zrealizować w terminie do 06.12.2019r
Wymagane czasy reakcji i naprawy
1. Dla potrzeb świadczenia usług serwisu gwarancyjnego wprowadzone zostają następujące definicje:
awaria– wada Systemu powodująca niedostępność więcej niż 25% pojemności Systemu (obsługiwanej liczby abonentów, liczby jednoczesnych rozmów, liczby dostępnych linii) lub obniżenie wydajności Systemu (czasu wykonywania funkcji) o więcej niż 50%, lub niedostępność istotnych funkcji Sprzętu (np. łączenie rozmów, książka telefoniczna, biling);
usterka – wada Systemu, która nie jest awarią, i która ogranicza jego funkcjonalność lub obniża wydajność Sprzętu o więcej niż 25% i nie więcej niż 50%.
2. Zgłoszenia serwisowe przyjmowane są całodobowo.
3. Gwarantowany, maksymalny czas reakcji na zgłoszenie wynosi 4 godziny zegarowe od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego. Przez reakcję rozumie się potwierdzenie przez Wykonawcę przyjęcia zgłoszenia oraz wykonanie wywiadu technicznego mającego na celu ustalenie wstępnej diagnozy.
4. Gwarantowany czas Naprawy wynosi 24 godziny zegarowe w przypadku awarii, 48 godziny zegarowe w przypadku usterek, oraz 10 dni roboczych w przypadku innych wad. Czas liczony jest od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego.
5. W przypadkach braku możliwości Naprawy na miejscu, Naprawa nastąpi w serwisie Wykonawcy, przy czym w przypadku, gdy Naprawa będzie trwać dłużej niż 2 dni kalendarzowe, Wykonawca dostarczy i uruchomi, najpóźniej w trzecim dniu od zgłoszenia, sprzęt zastępczy, nie gorszej klasy. Transport elementów naprawianych do Wykonawcy i z powrotem zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko, z zapewnieniem opakowań zabezpieczających System lub jego komponenty podczas transportu.
6. W zakres serwisu gwarancyjnego wchodzą również konsultacje telefoniczne dotyczące spraw związanych z konfiguracją i użytkowaniem Systemów oraz wprowadzanych przez producenta nowości w Systemach i jego oprogramowaniu. Konsultacje będą udzielane wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego w wymiarze do 10 godz. na kwartał. Niewykorzystane konsultacje za danych kwartał Zamawiający może wykorzystać w kolejnym kwartale.
Specyfikacja Instruktaży stanowiskowych
Wykonawca wykona instruktażu dla następujących grup pracowników Zamawiającego:
Rodzaj instruktażu Maksymalna liczba osób Czas trwania szkolenia [godz.]
Instruktaż dla administratorów centrali telefonicznej 2 osoby 1 dzień
Instruktaż stanowiskowy dla dyspozytorów 10 osób 1h na stanowisko
Instruktaż stanowiskowy dla pracowników sekretariatów 4 osoby 1h na stanowisko
Szczegółowy zakres instruktażu dla administratorów centrali telefonicznej
Instruktaż 1-dniowy po 8 godzin w formie wykładów i zajęć warsztatowych na miejscu u Klienta
1. Architektura systemu Avaya Aura
a) komponenty systemu, architektura – System Platform.
b) wydzielona sieć teletransmisyjna
c) wydzielona sieć kontrolna
• serwery sterujące Avaya tryby pracy serwerów (MAIN, ESS, LSP)
d) sieć portów Avaya modułów G650
• wyposażenia abonenckie
• wyposażenia translacji
2. Administrowanie systemem Avaya Aura
a) Parametry systemowe
b) Funkcje systemowe
c) Komendy zarządzające
d) Konfigurowanie abonentów, obiektów dodatkowych
e) Konfigurowanie łączy wewnętrznych i zewnętrznych ISDN (PRI, BRI)
f) Kierowanie ruchem przychodzącym i wychodzącym
g) Procedury routingu
h) Testy, diagnostyka problemów, alarmy
i) Zabezpieczenia przed niepożądanym dostępem
j) Backup i odtwarzanie konfiguracji systemu
k) Procedury postępowania w przypadku awarii systemu
l) Bieżąca obsługa systemu, konserwacja
m) Alarmy systemowe MAJOR i MINOR
n) Monitorowanie pracy systemu, raporty
o) Konfiguracja – połączenie do Avaya Communication Manager
p) Sprawdzanie statusu serwisów
q) Wykonanie backupu konfiguracji
r) Alarmy
s) Logi błędów
3. Administracja podstawowa - CLI
a) List configuration all, list ip-interface, administracja kart IP
b) System parameters – customer, features
c) Dialplan + typy obiektów
d) Feature access codes – w skrócie (głownie na potrzeby ars aar)
e) ars, aar, udp
f) route pattern, partition route table, time of day
g) trunk ISDN + grupa sygnalizacyjna + karta DS1
h) COR, COS
i) Stations
j) Coverage path, answer group
k) VDN + vector
l) Hunt grupa
m) Agent
n) Network region, kodek, ip trunk
4. Utrzymanie systemu
a) list measurements
b) list trace
c) busyout / release
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla użytkowników centrali telefonicznej:
Instruktaż stanowiskowy dla użytkowników aparatów Avaya DCP i IP - do 1 godzin
(telefony Avaya seria 16xx,):
1. omówienie funkcjonalności telefonów dla poszczególnych typów;
2. wykonanie połączenia,
3. odebranie połączenia,
4. zawieszenie połączenia,
5. identyfikacja połączenia na liniach – dla telefonów wieloliniowych,
6. transfer połączenia,
wykonanie połączenia konferencyjnego,
7. obsługa połączeń dla układów sekretarsko-dyrektorskich,
8. funkcje specjalne - EC500, przekierowania, pickup-grupy,
9. funkcje specjalne – ścieżki przekierowań – jak działa,
10. funkcje telefonu: spisy połączeń, wewnętrzna książka telefoniczna, opisy przycisków funkcyjnych, programowanie dzwonka i powiadamianie wizualne
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla dyspozytorów:
1. Konfiguracja układów dyspozytorskich, omówienie podstawowych funkcjonalności
2. Korzystanie z funkcji telefonu systemowego dyspozytorskiego
3. Status zajętości linii
4. Korzystanie z systemowej książki Telefonicznej
5. Konferencje i transfery
6. EC500
7. Bezpośrednie wybieranie
8. Realizacja konferencji wielostronnych
9. Omówienie dodatkowych przycisków i ich funkcjonalności w telefonach dyspozytorskich
Szczegółowy instruktaż stanowiskowy dla pracowników sekretariatów:
1. Układ sekretarsko-dyrektorski
2. Status zajętości linii
3. Korzystanie z systemowej książki Telefonicznej
4. Konferencje i transfery
5. EC500
6. Bezpośrednie wybieranie
7. Omówienie dodatkowych przycisków i ich funkcjonalności w układach sekretarsko-dyrektorskich
Time limit for receipt of tenders
2019-07-26 11:00:00.0
Location
Wydział II Straży Pożarnej, ul. M. Skłodowskiej-Curie 189, 59-301 Lubin
Category assortment
Telecommunications equipment and accessories
Buyer details
Wydział II Straży Pożarnej