Świadczenie kompleksowych usług sterylizacyjnych na rzecz Szpitala Miejskiego w Rabce – Zdroju Sp. z o. o.
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest odpłatne świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego kompleksowych usług sterylizacyjnych polegających na:
- myciu,
- dezynfekcji,
- kontroli narzędzi pod kątem zużycia i uszkodzeń,
- pakowaniu w torebki / rękawy papierowo – foliowe lub papier krepowany,
- sterylizacji
narzędzi, instrumentów medycznych, sprzętu medycznego (zwanego dalej „sprzętem”) wyspecyfikowanego w formularzu asortymentowo – cenowym, a dostarczonego przez Zamawiającego po dezynfekcji wstępnej w twardym, szczelnie zamkniętym i pojemniku. Po wykonanej usłudze sterylizacji Zamawiający będzie odbierał powierzony sprzęt, w poddanych dezynfekcji czystych opakowaniach transportowych.
2. Usługi opisane w pkt. 1 Wykonawca będzie świadczył w dni robocze w godz.: 7.00 – 19.00 w Centralnej Sterylizatorni Wykonawcy (zwanej dalej „CS”). Przekazanie do sterylizacji sprzętu będzie każdorazowo potwierdzane kartą zlecenia podpisaną przez Przedstawicieli Stron. Wykonawca w momencie stwierdzenia zużycia lub uszkodzenia narzędzia w chwili przyjęcia do CS poinformuje telefonicznie o tym fakcie bezpośrednio użytkownika sprzętu lub/oraz wpisze adnotację w karcie wydania materiału sterylnego z CS.
3. Termin wykonania sterylizacji ustala się na nie więcej niż 24 godziny licząc od momentu przyjęcia sprzętu potwierdzonego w karcie zlecenia. Wymienione terminy nie dotyczą dni ustawowo wolnych od pracy. Wykonawca gwarantuje możliwość przeprowadzenia sterylizacji w trybie CITO. Termin wykonania sterylizacji w trybie CITO ustala się na nie więcej niż 6 godzin (zgodnie z rozdziałem 15 SWZ).
4. Wykonanie usługi sterylizacji i wydanie powierzonego sprzętu będzie potwierdzone kartą wydania podpisaną przez Przedstawicieli Stron. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przekazany do sterylizacji sprzęt medyczny, aż do momentu jego zwrotu Zamawiającemu.
5. Wykonawca gwarantuje określony na opakowaniu okres sterylności pod warunkiem przestrzegania przez Zamawiającego właściwych warunków przechowywania sterylnego sprzętu.
6. Szczegółowy opis świadczonych kompleksowych usług sterylizacyjnych przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego został określony w formularzu cenowo - asortymentowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców. Podane ilości w załączniku nr 2 do SWZ są szacunkowym zapotrzebowaniem w okresie trwania zamówienia służącym do obliczenia ceny oferty, tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy. Skorzystanie z usług uzależnione będzie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu przedmiotu zamówienia poprzez jego zmniejszenie, przy czym Zamawiający gwarantuje realizację przedmiotu zamówienia na poziomie nie niższym niż 50% wielkości przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości usług pomiędzy poszczególnymi pozycjami przedmiotu zamówienia.
7. Warunki realizacji zamówienia i informacje dotyczące obowiązków Wykonawcy zostały określone w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiących załącznik nr 9 do SWZ.
8. Zamawiający wymaga wykonania całego przedmiotu zamówienia zgodnie z przedstawionymi w ramach niniejszego postępowania wszystkimi dokumentami zamówienia, tj. SWZ wraz z załącznikami, a w szczególności z opisem przedmiotu zamówienia i postanowieniami umowy. Zamawiający informuje, iż przedstawione przez Zamawiającego dokumenty zamówienia stanowią całość, które należy rozpatrywać łącznie. Przygotowując ofertę, Wykonawca winien dokładnie zapoznać się z zawartością wszystkich dokumentów składających się na dokumenty zamówienia, które należy odczytywać wraz modyfikacjami i zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego w trakcie trwania postępowania.
9. Wykonawca zobowiązany jest spełnić wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. 2022 poz. 402, z późn. zm.).
10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania certyfikatu ISO 9001:2015 lub lub równoważnego systemu zarządzania jakością.
11. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający dostarcza materiał do sterylizacji własnym transportem samochodowym, Centralna Sterylizatornia Wykonawcy nie może znajdować się w odległości większej niż 30 km od siedziby Zamawiającego (odległość mierzona jako długość najkrótszej trasy wyznaczonej w Google maps).
12. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach o których mowa w art. 95 ustawy Pzp:
1) Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2025 poz. 277, z późn. zm.) obejmują następujące rodzaje czynności: osoby wykonujące usługi mycia, dezynfekcji, kontroli narzędzi pod kątem zużycia i uszkodzeń, pakowania, sterylizacji.
2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczenia zatrudnionego pracownika,
- żądania oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
- żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- żądania zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2) muszą zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności.
13. Postanowienia zawarte w pkt. 1) - 4) dotyczą również dalszych podwykonawców.
- myciu,
- dezynfekcji,
- kontroli narzędzi pod kątem zużycia i uszkodzeń,
- pakowaniu w torebki / rękawy papierowo – foliowe lub papier krepowany,
- sterylizacji
narzędzi, instrumentów medycznych, sprzętu medycznego (zwanego dalej „sprzętem”) wyspecyfikowanego w formularzu asortymentowo – cenowym, a dostarczonego przez Zamawiającego po dezynfekcji wstępnej w twardym, szczelnie zamkniętym i pojemniku. Po wykonanej usłudze sterylizacji Zamawiający będzie odbierał powierzony sprzęt, w poddanych dezynfekcji czystych opakowaniach transportowych.
2. Usługi opisane w pkt. 1 Wykonawca będzie świadczył w dni robocze w godz.: 7.00 – 19.00 w Centralnej Sterylizatorni Wykonawcy (zwanej dalej „CS”). Przekazanie do sterylizacji sprzętu będzie każdorazowo potwierdzane kartą zlecenia podpisaną przez Przedstawicieli Stron. Wykonawca w momencie stwierdzenia zużycia lub uszkodzenia narzędzia w chwili przyjęcia do CS poinformuje telefonicznie o tym fakcie bezpośrednio użytkownika sprzętu lub/oraz wpisze adnotację w karcie wydania materiału sterylnego z CS.
3. Termin wykonania sterylizacji ustala się na nie więcej niż 24 godziny licząc od momentu przyjęcia sprzętu potwierdzonego w karcie zlecenia. Wymienione terminy nie dotyczą dni ustawowo wolnych od pracy. Wykonawca gwarantuje możliwość przeprowadzenia sterylizacji w trybie CITO. Termin wykonania sterylizacji w trybie CITO ustala się na nie więcej niż 6 godzin (zgodnie z rozdziałem 15 SWZ).
4. Wykonanie usługi sterylizacji i wydanie powierzonego sprzętu będzie potwierdzone kartą wydania podpisaną przez Przedstawicieli Stron. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przekazany do sterylizacji sprzęt medyczny, aż do momentu jego zwrotu Zamawiającemu.
5. Wykonawca gwarantuje określony na opakowaniu okres sterylności pod warunkiem przestrzegania przez Zamawiającego właściwych warunków przechowywania sterylnego sprzętu.
6. Szczegółowy opis świadczonych kompleksowych usług sterylizacyjnych przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego został określony w formularzu cenowo - asortymentowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców. Podane ilości w załączniku nr 2 do SWZ są szacunkowym zapotrzebowaniem w okresie trwania zamówienia służącym do obliczenia ceny oferty, tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy. Skorzystanie z usług uzależnione będzie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu przedmiotu zamówienia poprzez jego zmniejszenie, przy czym Zamawiający gwarantuje realizację przedmiotu zamówienia na poziomie nie niższym niż 50% wielkości przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości usług pomiędzy poszczególnymi pozycjami przedmiotu zamówienia.
7. Warunki realizacji zamówienia i informacje dotyczące obowiązków Wykonawcy zostały określone w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiących załącznik nr 9 do SWZ.
8. Zamawiający wymaga wykonania całego przedmiotu zamówienia zgodnie z przedstawionymi w ramach niniejszego postępowania wszystkimi dokumentami zamówienia, tj. SWZ wraz z załącznikami, a w szczególności z opisem przedmiotu zamówienia i postanowieniami umowy. Zamawiający informuje, iż przedstawione przez Zamawiającego dokumenty zamówienia stanowią całość, które należy rozpatrywać łącznie. Przygotowując ofertę, Wykonawca winien dokładnie zapoznać się z zawartością wszystkich dokumentów składających się na dokumenty zamówienia, które należy odczytywać wraz modyfikacjami i zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego w trakcie trwania postępowania.
9. Wykonawca zobowiązany jest spełnić wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. 2022 poz. 402, z późn. zm.).
10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania certyfikatu ISO 9001:2015 lub lub równoważnego systemu zarządzania jakością.
11. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający dostarcza materiał do sterylizacji własnym transportem samochodowym, Centralna Sterylizatornia Wykonawcy nie może znajdować się w odległości większej niż 30 km od siedziby Zamawiającego (odległość mierzona jako długość najkrótszej trasy wyznaczonej w Google maps).
12. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach o których mowa w art. 95 ustawy Pzp:
1) Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2025 poz. 277, z późn. zm.) obejmują następujące rodzaje czynności: osoby wykonujące usługi mycia, dezynfekcji, kontroli narzędzi pod kątem zużycia i uszkodzeń, pakowania, sterylizacji.
2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczenia zatrudnionego pracownika,
- żądania oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
- żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- żądania zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2) muszą zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności.
13. Postanowienia zawarte w pkt. 1) - 4) dotyczą również dalszych podwykonawców.
Time limit for receipt of tenders
Fri Jan 09 14:00:00 GMT 2026
Location
Słoneczna 3
34-700 Rabka-Zdrój
Województwo: małopolskie
Polska
34-700 Rabka-Zdrój
Województwo: małopolskie
Polska
Category assortment
Cooling and heating devices
Cleaning services
Medical services
Cleaning services
Medical services
Buyer details
Szpital Miejski w Rabce - Zdroju Sp. z o. o.
Słoneczna 3
34-700 Rabka-Zdrój
Województwo: małopolskie
Polska
Słoneczna 3
34-700 Rabka-Zdrój
Województwo: małopolskie
Polska