Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii medialnej dotyczącej współpracy międzysektorowej w ramach projektu Współpraca międzysektorowa jako czynnik rozwoju III sektora na Podkarpaciu realizowanego przez Stowarzyszenie Klaster Doradztwa Gospodarczego.

Notice description

Powstaje w kontekście projektu:
FEPK.07.08-IP.01-0018/25 - Współpraca międzysektorowa jako czynnik rozwoju III sektora na Podkarpaciu.

I. Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii medialnej:
Kampania medialna ma na celu promowanie dialogu międzysektorowego, wzmacniając potencjał współpracy w województwie podkarpackim oraz poza jego granicami. Kampania ma za zadanie ukazanie doświadczeń z Niemiec i co najmniej jednego, innego kraju europejskiego (krajów UE i Szwajcarii), posiadające dobre praktyki
w zakresie współpracy międzysektorowej. Działania te mają wspierać transfer wiedzy między różnymi krajami, co pozwoli polskim uczestnikom lepiej zrozumieć, jak różne modele współpracy funkcjonują w kontekście międzynarodowym. Kampania przyczynia się do wzmocnienia umiejętności komunikacyjnych i strategicznych uczestników w kontaktach z mediami oraz w promowaniu projektów międzysektorowych.
Kampania obejmująca następujące elementy:

Opracowanie i publikacja 4 artykułów:
- Kompleksowe opracowanie oraz publikacja czterech artykułów tematycznych, stanowiących efekt przeprowadzonych wywiadów z ekspertami z Niemiec oraz co najmniej jednego wyselekcjonowanego kraju europejskiego (np. Szwajcaria, Holandia, Hiszpania) posiadającego doświadczenie w zakresie skutecznej współpracy międzysektorowej.
- Proces przygotowania artykułów obejmie identyfikację i wybór ekspertów, realizację pogłębionych wywiadów, analizę zebranych materiałów oraz ich redakcję w formie przystępnej i merytorycznej dla odbiorców.
- Każdy z artykułów skoncentrowany na innym, wyodrębnionym aspekcie współpracy międzysektorowej. Zakres tematyczny obejmie m.in. innowacyjne modele współdziałania administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz sektora prywatnego, korzyści wynikające z takich partnerstw dla rozwoju lokalnych społeczności, konkretne przykłady wdrożonych projektów
i dobrych praktyk, które mogą zostać zaadaptowane na gruncie regionalnym.
- Artykuły opracowane z naciskiem na prezentację nowatorskich rozwiązań oraz praktycznych wniosków, możliwych do wykorzystania przez podmioty działające na terenie województwa podkarpackiego.
- Objętość każdego tekstu powinna wynosić co najmniej 1 stronę formatu A4 lub co najmniej ½ strony w przypadku publikacji w gazecie lub piśmie w formacie A3. Wskazana objętość pozwalająca na dokładne omówienie zagadnień, przytoczenie opinii ekspertów oraz zaprezentowanie kontekstu społeczno-gospodarczego opisywanych działań.
- Artykuły opatrzone logotypami programu, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w zakresie informacji i promocji. Oznaczenia graficzne umieszczone w widocznym miejscu każdego z opublikowanych materiałów.
- W przypadku wykorzystania w artykułach zdjęć, grafik lub innych materiałów wizualnych, ich przygotowanie, wykonanie oraz zapewnienie praw do ich publikacji leży w całości po stronie Wykonawcy. Materiały wizualne muszą być spójne z treścią artykułów, dostosowane do standardów publikacyjnych mediów lokalnych i regionalnych.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem artykułów są po stronie Wykonawcy.
- Artykuły opublikowane w mediach lokalnych i regionalnych funkcjonujących na terenie Podkarpacia, aby zapewnić ich szeroki zasięg oraz dostępność dla przedstawicieli samorządów, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców
i mieszkańców regionu.

Przygotowanie 2 newsletterów:
- Newslettery mają służyć informowaniu o działaniach projektowych, współpracy międzysektorowej, w tym promujących integrację migrantów oraz dobrych praktykach współpracy między organizacjami pozarządowymi, samorządami
i sektorem prywatnym.
- Newslettery budujące zaangażowanie i wzmacnianie dialogu międzysektorowego.
- Treści promujące inicjatywy, których celem jest skuteczniejsze planowanie działań wspierających grupy w trudnej sytuacji społecznej.
- Newslettery wspierające transfer wiedzy i dobrych praktyk na poziomie międzynarodowym, umożliwiając polskim uczestnikom z podkarpacia lepsze zrozumienie, jak różne modele współpracy funkcjonują w kontekście międzynarodowym, w tym dobrych praktykach współpracy między organizacjami pozarządowymi (NGO), samorządami (sektor publiczny) a sektorem prywatnym.
- Newslettery informujące o działaniach w projekcie, dobrych praktykach, współpracy międzysektorowej w zakresie integracji międzykulturowej
- Wymagania techniczne:
a. Branding i wizerunek: Konieczne jest zawarcie logotypów programu
i elementów brandingowych projektu co wzmacnia świadomość marki. Kolory użyte w newsletterze powinny być zgodne z wymogami projektu, a design ma być minimalny, aby subskrybenci mogli skupić się na treści.
b. Organizacja treści: Treść powinna być zorganizowana za pomocą nagłówków, aby odbiorcy mogli łatwo odnajdywać poszczególne sekcje i podtreści, Efektywna struktura, polegająca na umieszczeniu najważniejszej zawartości na początku.
c. Wizualizacje: Należy stosować wyraźne, wysokiej jakości obrazy (zdjęcia i grafiki nie powinny być zbyt duże, aby nie przekroczyć limitu rozmiaru e-maila 5 MB).
d. Dostępność techniczna: Należy sprawdzić funkcjonalność mobilną
i desktopową, upewniając się, że newsletter dobrze reaguje na różne rozmiary ekranów. Spełnienie tych wymogów jest kluczowe
w kontekście dbałości o dostępność cyfrową.
e. Stopka i zakończenie: W stopce należy zamieścić informacje kontaktowe, linki do mediów społecznościowych, co będzie sprzyjało poszerzaniu zasięgu.
f. Wartość dla Odbiorcy: Aby subskrybenci chętniej otwierali newslettery w przyszłości, należy dostarczać wartościowe treści, porady dla NGOs lub studia przypadków (case studies), w tym relacjonować aktualności i zbliżające się wydarzenia
- Przedstawienie raportu z działań przy współpracy z Zamawiającym w tym:
a. Kopie wszystkich wysłanych newsletterów w formie cyfrowej (PDF, e-mail) lub drukowanej.
b. Raport z narzędzi mailowych.
c. Zestawienie zawierające informacje o liczbie odbiorców.
d. Lista odbiorców.

Szkolenie online z zakresu współpracy z mediami:
- Szkolenie dotyczące efektywnej współpracy z mediami, umożliwiające uczestnikom, którymi są przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego z Podkarpacia, zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie komunikacji i współpracy z mediami.
- Czas trwania szkolenia: łącznie 25 godzin.
- Szkolenie poprowadzone przez doświadczonych dziennikarzy z Polski oraz ekspertów zagranicznych.
- Tematyka obejmująca kluczowe aspekty komunikacji krytyczne dla sektora NGO oraz projektów współpracy międzysektorowej:
a. Omówienie najlepszych praktyk w zakresie budowania relacji z mediami.
b. Tworzenie efektywnych komunikatów prasowych.
c. Prezentowanie wyników projektów współpracy międzysektorowej.
d. Tematyka przyczyniająca się do budowania pozytywnego wizerunku organizacji w przestrzeni publicznej.
- W ramach usługi szkoleniowej musi być zapewnione tłumaczenie ustne na minimalnym poziomie 20 godzin. Usługa tłumaczenia jest zapewniana przez Wykonawcę.
- Wymagane jest zapewnienie minimum 20 godzin tłumaczenia z języka niemieckiego na polski oraz polskiego na niemiecki. Tłumaczenie to musi dotyczyć:
a. Prowadzenia części szkoleń w języku niemieckim przez ekspertów zagranicznych.
b. Zadawania pytań w języku polskim przez uczestników, gdzie konieczne będzie tłumaczenie na język niemiecki dla szkolących.
- Szkolenie zostanie uzupełnione materiałami dodatkowymi, takimi jak nagrania wideo, prezentacje czy raporty, które uczestnicy będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy.

Doradztwo indywidualne z dziennikarzami:
- Zapewnienie uczestnikom łącznie 50 godzin indywidualnego doradztwa prowadzonego przez dziennikarzy.
- Wzmocnienie kompetencji medialnych uczestników projektu poprzez bezpośrednią współpracę z ekspertami.
- Doradztwo obejmujące omówienie promowania działań NGO i budowania pozytywnego wizerunku organizacji w przestrzeni publicznej.

Wymogi ogólne dotyczące przygotowania i przeprowadzenie kampanii:
- Publikacje i szkolenie muszą zostać uzupełnione materiałami dodatkowymi, takimi jak nagrania wideo, prezentacje czy raporty.
- Wykonawca jest zobowiązany do zachowania zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz zasady równości kobiet i mężczyzn.
- Zapewnienie tłumaczenia leży po stronie Wykonawcy. Wszelkie koszty związane z zapewnieniem tłumacza (ustnego lub konsekutywnego,
w zależności od potrzeb) pokrywa Wykonawca.

II. Artykuły sponsorowane dotyczące platformy IT do współpracy międzysektorowej:
Platforma IT – „Podkarpacki Portal Współpracy Międzysektorowej” – jest nowoczesnym, innowacyjnym narzędziem webowym, którego kluczową cechą jest wykorzystanie Sztucznej Inteligencji (AI) do wspierania dialogu, wymiany informacji i realizacji wspólnych inicjatyw prospołecznych między organizacjami pozarządowymi (NGO), sektorem publicznym i prywatnym. AI ma za zadanie identyfikować potrzeby użytkowników i proponować konkretne rozwiązania (np. automatyczne generowanie zapytań). Platforma działa prospołecznie, ułatwiając komunikację i realizację klauzul społecznych (np. łącząc firmy z NGO, które mogą zaoferować usługi aktywizacyjne, takie jak kursy języka polskiego dla migrantów). Zostanie zaprojektowana z uwzględnieniem zasad dostępności cyfrowej zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1.
Wymagania dotyczące artykułów sponsorowanych:
- 10 szt. artykułów sponsorowanych.
- Artykułu muszą ukazać się w mediach podkarpackich online.
- Artykuły mają mieć charakter informacyjny i promujący. Muszą być kompatybilne z powstającą platformą współpracy międzysektorowej i stanowić swoistą instrukcję użytkowania oraz pozwolić na zapoznanie się z działaniem platformy.
- Objętość każdego z artykułów min. ½ strony A4 (rozmiar czcionki 10, interlinia 1,5).
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłej, nieprzerwanej widoczności każdego artykułu sponsorowanego w medium internetowym przez okres co najmniej 7 dni kalendarzowych od daty publikacji.
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: podkarpackie, Powiat: Rzeszów, Gmina: Rzeszów, Miejscowość: Rzeszów

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-12-24 09:00:00.0

Location

Kraj: Polska, Województwo: podkarpackie, Powiat: Rzeszów, Gmina: Rzeszów, Miejscowość: Rzeszów

Category assortment

Office services
Training
Translation and interpreting
Consultancy
Legal services

Buyer details

Stowarzyszenie Klaster Doradztwa Gospodarczego
Chmaja 11/6
35-021 Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Kraj: Polska
NIP: 8133689163

Contact details