Przeprowadzenie szkolenia zawodowego w zakresie „ASYSTENT NAUCZYCIELA W PRZEDSZKOLU Z MODUŁEM OLIGOFRENOPEDAGOGIKI I PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ”

Notice description

Powstaje w kontekście projektu:
FELU.09.02-IP.02-0097/24 - Lepsza praca - nowe jutro

1. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny realizująca projekt pt. „Lepsza praca – nowe jutro”, nr FELU.09.02-IP.02-0097/24, Działanie 9.2 Aktywizacja zawodowa (typ projektu nr 1), Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 dla osób ubogich pracujących oraz osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych lub cywilnoprawnych, zamieszkujących obszar 5 powiatów obejmujących całą południowo-wschodnią część województwa lubelskiego, tj.: chełmskiego, krasnostawskiego, hrubieszowskiego, zamojskiego i tomaszowskiego. - zaprasza do złożenia oferty na przeprowadzenie szkolenia zawodowego pt. „Asystent nauczyciela w przedszkolu z modułem oligofrenopedagogiki i pierwszej pomocy przedmedycznej” dla 10 osób.
2. Zamawiający nie podzielił zamówienia na części i nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4. Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności, na podstawie wewnętrznego Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w toku realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego plus, opracowanego zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2021-2027.
5. Przedmiotem zamówienia jest wybór Wykonawcy, który w ramach realizowanej usługi szkoleniowej przeprowadzi kompleksowo szkolenie zawodowe pt. „Asystent nauczyciela w przedszkolu z modułem oligofrenopedagogiki i pierwszej pomocy przedmedycznej” dla 10 uczestników/czek projektu w wymiarze 108 godzin.
6. Efektem szkolenia będzie zdobycie wiedzy umiejętności niezbędnych do wspierania nauczyciela w opiece, wychowania i edukacji dzieci, poznanie zakresu współpracy z nauczycielem i innym personelem placówki, umiejętności komunikacji z dziećmi, rodzicami i zespołem pedagogicznym, nauka wspierania dzieci w rozwoju emocjonalnym, społecznym, poznawczym i ruchowym, poznanie podstaw psychologii rozwoju dziecka, pracy opiekuńczo-wychowawczej, zasad tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w grupach integracyjnych, poznanie zasad bezpieczeństwa, higieny i nabycie umiejętności udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej. Uczestnicy nabędą kwalifikacje/ kompetencje zawodowe w rozumieniu wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego, potwierdzone uzyskaniem odpowiedniego dokumentu np. certyfikat, dyplom zakończenia udziału w szkoleniu oraz uzyskają zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Wskazane dokumenty będą zawierały również informacje z zakresu tematyczny realizowanych szkoleń oraz przewidziane efekty uczenia, które UP powinien osiągnąć po zakończeniu szkolenia.
7. Ramowy zakres zamawianego szkolenia powinien obejmować tematykę:
• MODUŁ: Asystent nauczyciela w przedszkolu (wymiar 80 godzin)
a) Psychologia rozwojowa — cele i zadania
b) Rozwój człowieka, podział życia człowieka na etapy, koncepcja rozwoju dziecka
c) Fazy rozwoju człowieka wg Erika Eriksona Fazy rozwojowe w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa w koncepcji Eriksona
d) Teoria rozwoju dziecka w ujęciu L.S. Wygotskiego, Piaget i jego teoria rozwoju dziecka
e) Maurice Debesse i etapy wychowania, Wiek dziecinnego pokoju
f) Charakterystyka ogólna okresu wczesnego dzieciństwa, Rozwój fizyczny i aktywność dziecka, Rozwój poznawczy
g) Rozwój mowy i komunikacji, Rozwój osobowości, funkcjonowanie społeczne, Kompetencje emocjonalne
h) Uwarunkowania prawne, Rodzaje placówek przedszkolnych i specyfikacja ich funkcjonowania,
i) Planowanie pracy w przedszkolu
j) Wymagania wobec przedszkoli, Podstawa programowa, Program wychowania przedszkolnego
k) Plan dnia w przedszkolu, Rola i funkcje asystenta nauczyciela w przedszkolu
l) Kształtowanie czynności samoobsługowych, Kształtowanie u dziecka umiejętności społecznych, Kształtowanie postawy prozdrowotnej i higieny osobistej
m) Definicja metod pracy z dziećmi, metody aktywizujące, edukacja artystyczna, literatura dla dzieci, gry i zabawy edukacyjne, charakterystyka wybranych metod aktywizacyjnych stosowanych w przedszkolach
• MODUŁ: Oligofrenopedagogika (wymiar 16 godzin)
a) Podstawy psychologii rozwoju dziecka (pojęcie i etapy rozwoju psychicznego dziecka, zadania rozwojowe w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (3-7 lat), metody badawcze psychologii rozwojowej, zastosowanie wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjno-terapeutycznej).
b) Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczej (kompensacja i profilaktyka w pracy opiekuńczo-wychowawczej, psychologiczna koncepcja opieki i jej funkcje, zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz prawa dziecka, metody diagnozowania podopiecznego, analiza rysunku dziecka).
c) Pedagogika twórczości w pracy dydaktyczno-wychowawczej (okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej, rola literatury dziecięcej w procesie rozwoju (gatunki, funkcje), bajka terapeutyczna i psychoedukacyjna jako narzędzie wsparcia emocjonalnego).
d) Podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i ologofrenopedagogiki (pedagogika specjalna — założenia i cele oligofrenopedagogiki, metody wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju, tworzenie IPET — indywidualnego programu edukacyjnoterapeutycznego).
• MODUŁ: Pierwsza pomoc przedmedyczna (wymiar 12 godzin)
a) Zasady pierwszej pomocy przedmedycznej stosowanej w przedszkolu, ocena stanu poszkodowanego, pomoc w przypadku zadławienia, pomoc w urazach głowy i kręgosłupa, omdlenia, krwotok z nosa, skaleczenia i krwawienia z ran, użądlenia
b) Przyczyny zatrzymania krążenia, nagłe zagrożenia krążeniowe i oddechowe.
Łańcuch przeżycia. Podstawy RKO dorosłych
c) Resuscytacja krążeniowo-oddechowa dorosłych. Nauka uciskania klatki piersiowej. Ocena bezpieczeństwa, ocena poszkodowanego. Wezwanie pomocy, udrożnienie dróg oddechowych, ocena funkcji życiowych. Skuteczne wezwanie służb ratunkowych.
d) Wczesna defibrylacja – AED. RKO z użyciem automatycznego zewnętrznego defibrylatora.
Metody udrażniania górnych dróg oddechowych. Pozycja boczna bezpieczna u osoby nieprzytomnej oddychającej.
e) Resuscytacja dzieci. PBLS – podstawowe zabiegi ratujące życie u dzieci. Uciskanie klatki piersiowej, oddechy ratownicze. Postępowanie przy zadławieniach u dzieci
f) Stany zagrożenia życia spowodowane urazami: krwotoki, amputacje, złamania, oparzenia, wytrzeźwienia. Zasady wstępnego postępowania.
g) Postępowanie w urazach: rany, krwotoki, amputacje, złamania, oparzenia, wytrzeźwienia. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem środków pozoracji.
h) Pozorowane akcje ratunkowe: upadek z wysokości, amputacja urazowa, utrata przytomności, nagła duszność, inne scenariusze wymagające kompleksowego działania ratowniczego.
i) Internistyczne stany zagrożenia życia: omdlenie, ostry zespół wieńcowy, zawał, napady drgawkowe, astma, anafilaksja, ciężka hipoglikemia, udar, nagłe objawy neurologiczne
j) Zasady prowadzenia działań ratunkowych na miejscu zdarzenia. Aspekty prawne udzielania pierwszej pomocy w pracy. Wyposażenie apteczek i zakładowych zestawów ratunkowych.

8. Uczestnikami szkoleń będą osoby ubogie pracujące oraz osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych lub cywilnoprawnych, zamieszkujące obszar 5 powiatów województwa lubelskiego, tj.: chełmskiego, krasnostawskiego, hrubieszowskiego, zamojskiego i tomaszowskiego, nie wyklucza się osób z niepełnosprawnościami,
9. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby uczestników szkolenia, z uwagi na trwającą nadal rekrutacją uczestników (diagnoza IPD) oraz możliwość rezygnacji uczestników z projektu. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na szkolenie z zakresu przedmiotowej tematyki wynikającego z IPD opracowanego dla każdego kolejnego uczestnika projektu, Zamawiający dopuszcza zwiększenie zakresu usługi o kolejną grupę szkoleniową liczącą średnio 10 os.
10. Przez godzinę realizacji usługi na zajęciach szkoleniowych rozumie się 45 minut zegarowych (godzina dydaktyczna.
11. Przy ustalaniu harmonogramu szkoleń do czasu trwania zajęć należy doliczyć 1-2 przerwy kawowe oraz 1 przerwę obiadową, w przypadku zajęć trwających co najmniej 6 godz. dziennie.
12. Każdy uczestnik otrzyma od Wykonawcy usługi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pod warunkiem uzyskanej frekwencji na zajęciach na poziomie min. 80% oraz pozytywnego wyniku egzaminu wewnętrznego.
13. Szkolenie musi kończyć się egzaminami wewnętrznymi z teorii i praktyki, przygotowującymi do odbycia egzaminów zewnętrznych uprawniających do uzyskania certyfikatu ICVC lub innej instytucji certyfikującej. Certyfikat taki jest wydawany osobom, które zdały Egzamin zewnętrzny, weryfikujący ich kwalifikacje do wykonywania zawodu Asystent nauczyciela w przedszkolu. Ponadto, każdy z UP otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie Pierwszej pomocy przedmedycznej, wymagane przy podjęciu pracy w przedszkolu. W związku z tym, Wykonawca przeprowadzi proces walidacji sprawdzający, czyli kompetencje wymagane dla danej kwalifikacji zostały osiągnięte. Walidacja obejmuje identyfikację i dokumentację posiadanych kompetencji oraz ich weryfikację w odniesieniu do wymagań określonych dla kwalifikacji. Walidacja powinna być prowadzona w sposób trafny (weryfikowane są efekty uczenia się, które zostały określone dla danej kwalifikacji) i rzetelny (wynik weryfikacji jest niezależny od miejsca, czasu, metod oraz osób przeprowadzających walidację).
14. Proces certyfikacji zostanie zrealizowany przez upoważnioną instytucję, która nadaje dokument stwierdzający posiadanie kwalifikacji. Certyfikacja nastąpi po walidacji, w wyniku wydania pozytywnej decyzji stwierdzającej, że wszystkie wymagane efekty uczestnika/czki zostały osiągnięte.
Pozostałe informacje w zapytaniu ofertowym nr 02/LPNJ/2025.
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: lubelskie, Powiat: krasnostawski, Gmina: Krasnystaw, Miejscowość: Krasnystaw
Kraj: Polska, Województwo: lubelskie, Powiat: chełmski, Gmina: Rejowiec Fabryczny, Miejscowość: Rejowiec Fabryczny

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-12-11 08:00:00.0

Location

Kraj: Polska, Województwo: lubelskie

Category assortment

Training

Buyer details

Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny
Józefa Franczaka “Lalka” 43
20-325 Lublin
Województwo: lubelskie
Kraj: Polska
NIP: 7120166505

Contact details