FENG/SD/6/2025: Usługa wykonania badań biomechanicznych oraz analizy składu ciała w ramach projektu badawczego
Notice description
Powstaje w kontekście projektu:
FENG.01.01-IP.02-4013/23 - SmarterKneeMRI - narzędzie wspierające diagnostykę kliniczną i profilaktyczną stawu kolanowego w oparciu o badanie rezonansem magnetycznym i rozwiązania sztucznej inteligencji
Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań biomechanicznych oraz analizy składu ciała w ramach projektu badawczego, celem zebrania danych dotyczących czynników ryzyka urazów kolanowych. Grupa osób badanych obejmie osoby w wieku 18-65 lat, aktywne ruchowo oraz sportowców i zostanie zrekrutowana przez Zleceniodawcę lub we współpracy z Wykonawcą. Badania w ramach zamówienia mają obejmować pomiar siły mięśniowej, ocenę równowagi, ocenę mocy kończyn dolnych, pomiar zakresu ruchu w stawach skokowych i kolanowych oraz pomiar masy i składu ciała.
Zakres badań do wykonania:
1.Ocena ruchomości i koordynacji – np. z użyciem metod takich jak komputerowe przechwytywanie ruchu i ocena wzorców ruchu (np. chód, bieg, wyskok, wykrok, przysiad),
2. Pomiar siły mięśniowej w obrębie kończyn dolnych, w szczególności w stawie kolanowym.
3. Ocena równowagi – w szczególności testy stabilograficzne i pomiar stabilności.
4. Ocena mocy kończyn dolnych – w tym testy takie jak Countermovement Jump (CMJ) i Squat Jump (SLDJ) na platformach dynamograficznych.
5. Pomiar zakresu ruchu w stawach skokowych i kolanowych (np. przy pomocy goniometrów).
6. Pomiar masy i składu ciała np. metodą BIA, w szczególności masa ciała, procent tkanki tłuszczowej, procent tkanki mięśniowej.
Protokół pomiarowy musi być nakierowany na identyfikację czynników ryzyka urazów takich jak dysfunkcja siły mięśniowej, dysfunkcja wyskoku, dysfunkcja stabilności, dysfunkcja pracy stawu kolanowego. Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym celem opracowania i standaryzacji szczegółowego protokołu badawczego oraz gromadzenia danych. Wykonawca zobowiązany jest przekazać zgromadzone dane pomiarowe Zamawiającemu w formie elektronicznej w sposób ustalony z Zamawiającym, w szczególności poprzez narzędzia informatyczne Zamawiającego.
Liczba badań:
Zamówienie obejmuje wykonanie badań zgodnych z protokołem dla 1050 osób w okresie od 19 sierpnia 2025 do 31 października 2027, w tym w szczególności:
- 500 badań stacjonarnych - od 19 sierpnia 2025 do 30 kwietnia 2027,
- 500 badań wyjazdowych - od 19 sierpnia 2025 do 30 kwietnia 2027,
- 50 badań stacjonarnych lub wyjazdowych - od 01 czerwca 2027 do 31 października 2027.
Formuła realizacji badań:
- Badania stacjonarne – realizowane na miejscu u wykonawcy lub w miejscach wskazanych przez wykonawcę w ramach dostępności (np. laboratoria, kliniki, centra sportowe) na terenie Polski.
- Badania wyjazdowe – realizowane w formule wyjazdowej na terenie Polski w miejscach wskazanych przez Zamawiającego i zgodnie ze szczegółowym harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym. Badania wyjazdowe będą odbywać się w formule maksymalnie 65 dwudniowych wyjazdów na terenie Polski.
Wykonawca zobowiązany jest do:
1. Zapewnienia wykwalifikowanego personelu do realizacji badań.
2. Zapewnienia odpowiedniego sprzętu oraz technologii do realizacji badań w miejscach realizacji badań w trybie stacjonarnym i wyjazdowym i pokrycia wszelkich kosztów związanych z realizacją badań.
3. W szczególności, w przypadku badań realizowanych w trybie wyjazdowym w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie Polski, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia, instalacji i zapewnienia eksploatacji niezbędnego sprzętu oraz zapewnienia personelu realizującego badania w miejscu ich realizacji, w tym do pokrycia we własnym zakresie wszelkich kosztów związanych z realizacją badań w trybie mobilnym. Po stronie Zamawiającego pozostaje zapewnienie środowiska do poprawnej realizacji badań, w szczególności dostęp do pomieszczeń i zasilania.
4. Przeprowadzenia badań zgodnie z ustalonym protokołem.
5. Nadzorowania akwizycji i standaryzacji badań.
6. Gromadzenia i bieżącego przekazywania wyników badań do Zleceniodawcy.
Zamawiający przewiduje rozliczenia finansowe z Wykonawcą w trybie miesięcznym, za faktycznie zrealizowane badania w danym miesiącu kalendarzowym.
HARMONOGRAM
Planowany termin realizacji usługi: od 19 sierpnia 2025 r. do 31 października 2027 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu rozpoczęcia terminu realizacji usługi w przypadku, gdy konieczność zmiany wynikać będzie z przebiegu prac badawczych w ramach projektu.
PROCEDURA
Zamówienie udzielane będzie w trybie postępowania ofertowego, prowadzonego zgodnie z
zasadą konkurencyjności obowiązującą dla projektów realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (dalej FENG). Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2013 r., poz. 907, 984, 1047, 1473 z późniejszymi zmianami).
PRZYGOTOWANIE OFERTY
1. Oferta powinna być przygotowana w sposób umożliwiający jej jednoznaczną ocenę.
2. Dopuszcza się składanie ofert w języku polskim oraz angielskim.
3. W przypadku podania jakichkolwiek kwot w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia następnego po upływie terminu składania ofert (tj. zamknięcia zapytania).
4. Oferta powinna być przesłana najpóźniej do 18 sierpnia 2025, do godz. 23:59 poprzez formularz stanowiący Załącznik nr 1 - "Formularz ofertowy" wraz z ałączonymi dokumentami potwierdzającymi doświadczenie, za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności (dalej BK2021) - dokument wskazany w sekcji "Warunki, jakie musi spełnić Oferent", typ: Lista wymaganych dokumentów/ oświadczeń.
DODATKOWE INFORMACJE
1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji między Zamawiającym a Oferentami oraz przekazywanie dokumentów odbywa się za pomocą BK2021. W przypadku dodatkowych pytań ze strony Oferenta, oprócz ich umieszczenia w module BK2021 w ramach niniejszego zapytania, Oferent jest proszony o poinformowanie wskazanej osoby kontaktowej na adres mailowy: grants@smarterdiagnostics.com o fakcie zadania pytań w BK2021. Zamawiający zastrzega sobie termin 2 dni roboczych na udzielenie odpowiedzi.
2. Poprzez złożenie oferty Oferent wyraża zgodę na podanie do publicznej wiadomości szczegółów oferty.
3. Złożenie oferty nie stanowi zawarcia umowy ani nie powoduje powstania żadnych zobowiązań wobec stron.
4. Oferty są przygotowywane na koszt Oferentów
5. Zapytanie ofertowe może ulec zmianie w całości lub części.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania i niewybrania żadnej z ofert bez podania przyczyny. W przypadku zaistnienia tych okoliczności Oferentom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
7. W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może prosić o udzielenie przez
Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich dokumentów.
8. Informację o wynikach postępowania Zamawiający umieści na stronie BK2021.
9. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, tzn. niniejsze postępowanie obejmuje jedynie część zamówienia. Całościowo zamówienie obejmuje dostawę retrospektywnych danych obrazowych RM oraz wykonanie usług badań prospektywnych RM, klinicznych i przesiewowych i danych z nimi powiązanych. Ze względów celowościowych i organizacyjnych (wczesna faza projektu skutkująca brakiem danych do opracowania protokołu, stanowiącego podstawę do określenia specyfikacji kolejnych badań) zapytanie dotyczące pozostałych usług opublikowane zostanie w BK2021 w trakcie realizacji projektu, prawdopodobnie na przełomie III i IV kwartału 2025. Termin publikacji kolejnej części zamówienia uzależniony jest od harmonogramu prac B+R w projekcie i może ulec zmianie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych przekazywanych w związku z niniejszym postępowaniem jest Smarter Diagnostics Sp. z o.o.
2. Administrator przetwarza dane osobowe Oferenta lub udostępnione przez Oferenta w celu:
- wyboru oferty, zawarcia z wybranym Wykonawcą umowy o realizację zamówienia objętego
niniejszym zapytaniem oraz jej realizacji (art. 6 ust. 1 pkt. b RODO),
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w zakresie przeprowadzenia
procedury udzielenia Zamówienia i rozliczenia Zamówienia, które jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, tj. obowiązków związanych z monitoringiem, ewaluacją i sprawozdawczością w ramach Projektu, jak również obowiązków rachunkowych i podatkowych (art. 6 ust. 1 pkt. e Rozporządzenia RODO).
3. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora – tj. w celu udzielenia, realizacji i rozliczenia Zamówienia oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z udzieleniem Zamówienia (art. 6 ust. 1 pkt. f Rozporządzenia RODO).
4. Dane osobowe mogą być przekazywane Instytucjom, które udzieliły dofinansowania Projektu i są uprawnione do jego kontroli, a także obsłudze księgowej lub prawnej Projektu, w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne
Okres gwarancji: nie dotyczy
Miejsce realizacji
Cała polska
FENG.01.01-IP.02-4013/23 - SmarterKneeMRI - narzędzie wspierające diagnostykę kliniczną i profilaktyczną stawu kolanowego w oparciu o badanie rezonansem magnetycznym i rozwiązania sztucznej inteligencji
Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań biomechanicznych oraz analizy składu ciała w ramach projektu badawczego, celem zebrania danych dotyczących czynników ryzyka urazów kolanowych. Grupa osób badanych obejmie osoby w wieku 18-65 lat, aktywne ruchowo oraz sportowców i zostanie zrekrutowana przez Zleceniodawcę lub we współpracy z Wykonawcą. Badania w ramach zamówienia mają obejmować pomiar siły mięśniowej, ocenę równowagi, ocenę mocy kończyn dolnych, pomiar zakresu ruchu w stawach skokowych i kolanowych oraz pomiar masy i składu ciała.
Zakres badań do wykonania:
1.Ocena ruchomości i koordynacji – np. z użyciem metod takich jak komputerowe przechwytywanie ruchu i ocena wzorców ruchu (np. chód, bieg, wyskok, wykrok, przysiad),
2. Pomiar siły mięśniowej w obrębie kończyn dolnych, w szczególności w stawie kolanowym.
3. Ocena równowagi – w szczególności testy stabilograficzne i pomiar stabilności.
4. Ocena mocy kończyn dolnych – w tym testy takie jak Countermovement Jump (CMJ) i Squat Jump (SLDJ) na platformach dynamograficznych.
5. Pomiar zakresu ruchu w stawach skokowych i kolanowych (np. przy pomocy goniometrów).
6. Pomiar masy i składu ciała np. metodą BIA, w szczególności masa ciała, procent tkanki tłuszczowej, procent tkanki mięśniowej.
Protokół pomiarowy musi być nakierowany na identyfikację czynników ryzyka urazów takich jak dysfunkcja siły mięśniowej, dysfunkcja wyskoku, dysfunkcja stabilności, dysfunkcja pracy stawu kolanowego. Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym celem opracowania i standaryzacji szczegółowego protokołu badawczego oraz gromadzenia danych. Wykonawca zobowiązany jest przekazać zgromadzone dane pomiarowe Zamawiającemu w formie elektronicznej w sposób ustalony z Zamawiającym, w szczególności poprzez narzędzia informatyczne Zamawiającego.
Liczba badań:
Zamówienie obejmuje wykonanie badań zgodnych z protokołem dla 1050 osób w okresie od 19 sierpnia 2025 do 31 października 2027, w tym w szczególności:
- 500 badań stacjonarnych - od 19 sierpnia 2025 do 30 kwietnia 2027,
- 500 badań wyjazdowych - od 19 sierpnia 2025 do 30 kwietnia 2027,
- 50 badań stacjonarnych lub wyjazdowych - od 01 czerwca 2027 do 31 października 2027.
Formuła realizacji badań:
- Badania stacjonarne – realizowane na miejscu u wykonawcy lub w miejscach wskazanych przez wykonawcę w ramach dostępności (np. laboratoria, kliniki, centra sportowe) na terenie Polski.
- Badania wyjazdowe – realizowane w formule wyjazdowej na terenie Polski w miejscach wskazanych przez Zamawiającego i zgodnie ze szczegółowym harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym. Badania wyjazdowe będą odbywać się w formule maksymalnie 65 dwudniowych wyjazdów na terenie Polski.
Wykonawca zobowiązany jest do:
1. Zapewnienia wykwalifikowanego personelu do realizacji badań.
2. Zapewnienia odpowiedniego sprzętu oraz technologii do realizacji badań w miejscach realizacji badań w trybie stacjonarnym i wyjazdowym i pokrycia wszelkich kosztów związanych z realizacją badań.
3. W szczególności, w przypadku badań realizowanych w trybie wyjazdowym w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie Polski, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia, instalacji i zapewnienia eksploatacji niezbędnego sprzętu oraz zapewnienia personelu realizującego badania w miejscu ich realizacji, w tym do pokrycia we własnym zakresie wszelkich kosztów związanych z realizacją badań w trybie mobilnym. Po stronie Zamawiającego pozostaje zapewnienie środowiska do poprawnej realizacji badań, w szczególności dostęp do pomieszczeń i zasilania.
4. Przeprowadzenia badań zgodnie z ustalonym protokołem.
5. Nadzorowania akwizycji i standaryzacji badań.
6. Gromadzenia i bieżącego przekazywania wyników badań do Zleceniodawcy.
Zamawiający przewiduje rozliczenia finansowe z Wykonawcą w trybie miesięcznym, za faktycznie zrealizowane badania w danym miesiącu kalendarzowym.
HARMONOGRAM
Planowany termin realizacji usługi: od 19 sierpnia 2025 r. do 31 października 2027 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu rozpoczęcia terminu realizacji usługi w przypadku, gdy konieczność zmiany wynikać będzie z przebiegu prac badawczych w ramach projektu.
PROCEDURA
Zamówienie udzielane będzie w trybie postępowania ofertowego, prowadzonego zgodnie z
zasadą konkurencyjności obowiązującą dla projektów realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (dalej FENG). Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2013 r., poz. 907, 984, 1047, 1473 z późniejszymi zmianami).
PRZYGOTOWANIE OFERTY
1. Oferta powinna być przygotowana w sposób umożliwiający jej jednoznaczną ocenę.
2. Dopuszcza się składanie ofert w języku polskim oraz angielskim.
3. W przypadku podania jakichkolwiek kwot w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia następnego po upływie terminu składania ofert (tj. zamknięcia zapytania).
4. Oferta powinna być przesłana najpóźniej do 18 sierpnia 2025, do godz. 23:59 poprzez formularz stanowiący Załącznik nr 1 - "Formularz ofertowy" wraz z ałączonymi dokumentami potwierdzającymi doświadczenie, za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności (dalej BK2021) - dokument wskazany w sekcji "Warunki, jakie musi spełnić Oferent", typ: Lista wymaganych dokumentów/ oświadczeń.
DODATKOWE INFORMACJE
1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji między Zamawiającym a Oferentami oraz przekazywanie dokumentów odbywa się za pomocą BK2021. W przypadku dodatkowych pytań ze strony Oferenta, oprócz ich umieszczenia w module BK2021 w ramach niniejszego zapytania, Oferent jest proszony o poinformowanie wskazanej osoby kontaktowej na adres mailowy: grants@smarterdiagnostics.com o fakcie zadania pytań w BK2021. Zamawiający zastrzega sobie termin 2 dni roboczych na udzielenie odpowiedzi.
2. Poprzez złożenie oferty Oferent wyraża zgodę na podanie do publicznej wiadomości szczegółów oferty.
3. Złożenie oferty nie stanowi zawarcia umowy ani nie powoduje powstania żadnych zobowiązań wobec stron.
4. Oferty są przygotowywane na koszt Oferentów
5. Zapytanie ofertowe może ulec zmianie w całości lub części.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania i niewybrania żadnej z ofert bez podania przyczyny. W przypadku zaistnienia tych okoliczności Oferentom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
7. W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może prosić o udzielenie przez
Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich dokumentów.
8. Informację o wynikach postępowania Zamawiający umieści na stronie BK2021.
9. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, tzn. niniejsze postępowanie obejmuje jedynie część zamówienia. Całościowo zamówienie obejmuje dostawę retrospektywnych danych obrazowych RM oraz wykonanie usług badań prospektywnych RM, klinicznych i przesiewowych i danych z nimi powiązanych. Ze względów celowościowych i organizacyjnych (wczesna faza projektu skutkująca brakiem danych do opracowania protokołu, stanowiącego podstawę do określenia specyfikacji kolejnych badań) zapytanie dotyczące pozostałych usług opublikowane zostanie w BK2021 w trakcie realizacji projektu, prawdopodobnie na przełomie III i IV kwartału 2025. Termin publikacji kolejnej części zamówienia uzależniony jest od harmonogramu prac B+R w projekcie i może ulec zmianie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych przekazywanych w związku z niniejszym postępowaniem jest Smarter Diagnostics Sp. z o.o.
2. Administrator przetwarza dane osobowe Oferenta lub udostępnione przez Oferenta w celu:
- wyboru oferty, zawarcia z wybranym Wykonawcą umowy o realizację zamówienia objętego
niniejszym zapytaniem oraz jej realizacji (art. 6 ust. 1 pkt. b RODO),
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w zakresie przeprowadzenia
procedury udzielenia Zamówienia i rozliczenia Zamówienia, które jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, tj. obowiązków związanych z monitoringiem, ewaluacją i sprawozdawczością w ramach Projektu, jak również obowiązków rachunkowych i podatkowych (art. 6 ust. 1 pkt. e Rozporządzenia RODO).
3. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora – tj. w celu udzielenia, realizacji i rozliczenia Zamówienia oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z udzieleniem Zamówienia (art. 6 ust. 1 pkt. f Rozporządzenia RODO).
4. Dane osobowe mogą być przekazywane Instytucjom, które udzieliły dofinansowania Projektu i są uprawnione do jego kontroli, a także obsłudze księgowej lub prawnej Projektu, w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne
Okres gwarancji: nie dotyczy
Miejsce realizacji
Cała polska
Time limit for receipt of tenders
2025-08-18 21:59:59.0
Location
Kraj: Polska
Category assortment
Other
Measurements, tests and technical acceptance
Medical services
Consultancy
Measurements, tests and technical acceptance
Medical services
Consultancy
Buyer details
Smarter Diagnostics sp. z o.o.
Towarowa 20B
10-417 Olsztyn
Województwo: warmińsko-mazurskie
Kraj: Polska
NIP: 9512497221
Towarowa 20B
10-417 Olsztyn
Województwo: warmińsko-mazurskie
Kraj: Polska
NIP: 9512497221