Dowóz do szkół uczniów z terenu Gminy Osjaków w roku szkolnym 2025/2026
Notice description
1) Przedmiotem zamówienia (część I) jest Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Osjaków w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zabezpieczeniem opiekunów tj.:
do Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie: ul. Częstochowska 24, ul. Wieluńska 14;
do Publicznego Przedszkola w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie, ul. Kościelna 7.
2) Dowóz/odwóz uczniów do szkół odbywał się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia tj. w dni nauki szkolnej od dnia 01.09.2025 r. do dnia 26.06.2026 r.
3) Sposób świadczenia usługi: dowóz/odwóz uczniów odbywał się będzie pojazdami wykonawcy wyposażonymi standardowo, sprawnymi technicznie, dopuszczonymi do ruchu według obowiązujących przepisów o przewozach pasażerskich i właściwie oznakowanymi.
4) Szacunkowa ilość dzieci i młodzieży dowożonej do szkół wynosić będzie w roku szkolnym 2025/2026 - 174 uczniów. Liczba ta może ulec zmianie.
5) Obsługę autobusu stanowić będą 2 osoby w tym kierowca oraz opiekun czuwający nad bezpiecznym wsiadaniem, przejazdem i wysiadaniem uczniów z autobusu.
6) Wykonawca działając zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1802 ze zm.), w przypadku zatrudniania osób do opieki nad dziećmi (w tym kierowcy, opiekunowie) ma obowiązek sprawdzić, czy dane zatrudnianej osoby nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
7) Zakres świadczonych usług przewozowych będzie obejmował w szczególności:
dowóz dzieci do miejsca nauki i odwóz do miejsca zamieszkania określonego przez zamawiającego w niniejszej specyfikacji,
organizację czynności bezpiecznego wsiadania dzieci do środka transportu oraz opiekę nad pasażerami – dziećmi w czasie przewozu,
organizację czynności związanych z bezpiecznym wysiadaniem dzieci w miejscu przeznaczenia,
powiadamianie zamawiającego o przewidywanych lub już zaistniałych przeszkodach w wykonaniu usługi przewozu.
8) W przypadku awarii wyznaczonego na zadanie autobusu Wykonawca zapewni autobus zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym w możliwie najkrótszym czasie, nie dłużej niż 50 minut od chwili wystąpienia awarii/zdarzenia.
9) Autobusy zatrzymywać się będą na wyznaczonych przystankach autobusowych (miejscach wsiadania dzieci) zlokalizowanych na trasie przebiegu autobusów. Wykaz przystanków i liczby uczniów stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
10) Wykonawca wyposaży przystanki autobusowe w pisemną informację o kursowaniu autobusów, a z autobusów przewożących uczniów w miarę wolnych miejsc korzystać będą mogli na ogólnych zasadach inni mieszkańcy miejscowości, przez które autobus będzie kursował. Informacje o kursowaniu autobusów zamieszczone zostaną przed rozpoczęciem świadczenia usług. Autobusy odwożące dzieci powinny być oznaczone, w którym kierunku (do jakich miejscowości) odjeżdżają.
młodzież szkolna dowożona będzie do Szkoły Podstawowej z siedzibą w Osjakowie: ul. Częstochowska 24 i ul. Wieluńska 14 – rano od godz. 7.20 do godz. 7.45.;
do Publicznego Przedszkola w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie, ul. Kościelna 7. rano od godz. 7.20 do godz. 7.45.;
11) Po zakończonych lekcjach uczniowie odwożeni będą w godzinach :
uczniowie klas 0 - 4 (poza uczniami z Drobnic) każdego dnia o godz.12.40, z tym, że klasy czwarte dwa razy w tygodniu będą jeździć II kursem (dni ustali dyrektor szkoły),
uczniowie klas 5 - 8 oraz uczniowie z Drobnic w poniedziałek i piątek o godz. 14.30; wtorek, środa i czwartek o godz. 15.20.
Ewentualne zmiany w godzinach odjazdu będą ustalane z dyrektorem szkoły.
12) Szczegółowe ustalenia tras dowozu uczniów, godzin przyjazdów autobusów i ich odjazdów dokonane zostaną wspólnie z dyrektorem szkoły i Wykonawcą, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza.
13) Warunki finansowe:
a) Z tytułu dowożenia/odwożenia na zajęcia szkolne do szkół na terenie Gminy Osjaków, przewoźnik będzie pobierał wynagrodzenie miesięczne w kwocie ustalonej w oparciu o iloczyn liczby dzieci i ceny biletu miesięcznego za przewóz jednego ucznia w okresie miesiąca w kwotach ustalonych w ofercie.
b) Wskazane jest, aby Wykonawca we własnym zakresie przed złożeniem oferty obliczył długość poszczególnych tras dowożenia, sprawdził warunki drogowe i ustalił kolejność przewozu na poszczególnych trasach aby spełnić warunki dowozu dzieci w określonych przez Zamawiającego godzinach. Zamawiający na prośbę Wykonawcy może wziąć udział w ustaleniu trasy przewozu.
c) Stawki cenowe w ofercie nie będą zmieniane w okresie trwania umowy.
d) Zamawiający nie przewiduje zapłaty wynagrodzenia z tytułu gotowości do wykonania zamówienia w przypadku, jeżeli wykonanie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn od Stron niezależnych, w szczególności ze względu na ograniczenie lub zawieszenie stacjonarnych zajęć szkolnych z jakichkolwiek przyczyn, w tym w związku z obowiązywaniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego.
14) W ramach zaoferowanej ceny Wykonawca zabezpieczy opiekuna do każdego pojazdu wykonującego usługę dowożenia i odwożenia uczniów.
15) Dowożenie i odwożenie dzieci powinno odbywać się jak najkrótszą trasą i bez przesiadek.
1) Przedmiotem zamówienia (Część II) jest dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Osjaków do placówek oświatowych. Usługa polegała będzie na dowozie uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do Zespołu Szkół Specjalnych w Wieluniu, ul. Traugutta 12, 98-300 Wieluń, oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Gromadzicach, Gromadzice 49, 98-310 Czarnożyły, w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. oraz odwozie z ww. placówek do miejsca zamieszkania po zakończonych zajęciach.
2) realizacji zamówienia – ok. 28 200 km.
3) Dowóz uczniów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku, z wykluczeniem przerw świątecznych oraz dni wolnych od nauki. Przybliżone godziny: godzina rozpoczęcia zajęć: 8.00; godzina zakończenia zajęć: 15.00. Szczegółowy plan dowozów będzie dostosowany do planów lekcji i uzgodniony z rodzicami dowożonych dzieci.
4) Trasa dowozu i odwozu zgodnie z wykazem miejscowości, w których zamieszkują uczniowie niepełnosprawni stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
5) Długość trasy może ulec zmniejszeniu w sytuacji, gdy rodzice zgłoszą, iż w danym dniu ich dziecko nie będzie korzystało z dowozu do szkoły. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany do odnotowania zmiany długości trasy.
6) Liczba dowożonych uczniów wynosi 5. Zastrzega się, że liczba ta w czasie okresu, którym objęte jest postępowanie może ulec zmianie.
7) Wykonawca musi posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
8) Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1251 ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz.U.2024.731 ze zm.).
9) Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Do zadań opiekuna należy zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania, eliminowanie niewłaściwych zachowań mogących sprowokować niebezpieczne sytuacje podczas jazdy, udzielanie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia. Opiekun czuwa nad bezpieczeństwem podopiecznych od momentu odebrania ich od rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekę pracownikowi placówki.
10) Po zakończeniu zajęć edukacyjnych opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekę w czasie przejazdu dziecka do domu i przekazuje dziecko rodzicom/opiekunom. W czasie, gdy uczniowie niepełnosprawni znajdują się pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialność.
11) Wymaga się od Wykonawcy przewozu uczniów zgodnie z przepisami prawa, zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny, w szczególności uwzględnienie zasad i warunków przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. W związku z tym, iż Wykonawca będzie przewozić dzieci niepełnosprawne winien dołożyć wszelkiej staranności w celu zapewnienia optymalnej opieki w czasie wykonywania usługi.
12) W przypadku awarii Wykonawca obowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o takim samym lub zbliżonym standardzie. Pojazd zastępczy powinien zostać podstawiony nie później niż 50 minut od chwili awarii/wystąpienia zdarzenia;
13) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.
14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby dowozów uczniów w związku z ewentualnymi wprowadzonymi ograniczeniami w funkcjonowaniu szkół niezależnymi od Zamawiającego.
15) Z tytułu dowożenia/odwożenia na zajęcia szkolne do szkół, przewoźnik będzie pobierał wynagrodzenie miesięczne w kwocie ustalonej w oparciu o iloczyn liczby kilometrów i ceny za 1 km ustalonej w ofercie.
16) Koszty: wszystkie elementy kosztów mają być zawarte w cenie 1 km.
do Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie: ul. Częstochowska 24, ul. Wieluńska 14;
do Publicznego Przedszkola w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie, ul. Kościelna 7.
2) Dowóz/odwóz uczniów do szkół odbywał się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia tj. w dni nauki szkolnej od dnia 01.09.2025 r. do dnia 26.06.2026 r.
3) Sposób świadczenia usługi: dowóz/odwóz uczniów odbywał się będzie pojazdami wykonawcy wyposażonymi standardowo, sprawnymi technicznie, dopuszczonymi do ruchu według obowiązujących przepisów o przewozach pasażerskich i właściwie oznakowanymi.
4) Szacunkowa ilość dzieci i młodzieży dowożonej do szkół wynosić będzie w roku szkolnym 2025/2026 - 174 uczniów. Liczba ta może ulec zmianie.
5) Obsługę autobusu stanowić będą 2 osoby w tym kierowca oraz opiekun czuwający nad bezpiecznym wsiadaniem, przejazdem i wysiadaniem uczniów z autobusu.
6) Wykonawca działając zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1802 ze zm.), w przypadku zatrudniania osób do opieki nad dziećmi (w tym kierowcy, opiekunowie) ma obowiązek sprawdzić, czy dane zatrudnianej osoby nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
7) Zakres świadczonych usług przewozowych będzie obejmował w szczególności:
dowóz dzieci do miejsca nauki i odwóz do miejsca zamieszkania określonego przez zamawiającego w niniejszej specyfikacji,
organizację czynności bezpiecznego wsiadania dzieci do środka transportu oraz opiekę nad pasażerami – dziećmi w czasie przewozu,
organizację czynności związanych z bezpiecznym wysiadaniem dzieci w miejscu przeznaczenia,
powiadamianie zamawiającego o przewidywanych lub już zaistniałych przeszkodach w wykonaniu usługi przewozu.
8) W przypadku awarii wyznaczonego na zadanie autobusu Wykonawca zapewni autobus zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym w możliwie najkrótszym czasie, nie dłużej niż 50 minut od chwili wystąpienia awarii/zdarzenia.
9) Autobusy zatrzymywać się będą na wyznaczonych przystankach autobusowych (miejscach wsiadania dzieci) zlokalizowanych na trasie przebiegu autobusów. Wykaz przystanków i liczby uczniów stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
10) Wykonawca wyposaży przystanki autobusowe w pisemną informację o kursowaniu autobusów, a z autobusów przewożących uczniów w miarę wolnych miejsc korzystać będą mogli na ogólnych zasadach inni mieszkańcy miejscowości, przez które autobus będzie kursował. Informacje o kursowaniu autobusów zamieszczone zostaną przed rozpoczęciem świadczenia usług. Autobusy odwożące dzieci powinny być oznaczone, w którym kierunku (do jakich miejscowości) odjeżdżają.
młodzież szkolna dowożona będzie do Szkoły Podstawowej z siedzibą w Osjakowie: ul. Częstochowska 24 i ul. Wieluńska 14 – rano od godz. 7.20 do godz. 7.45.;
do Publicznego Przedszkola w Osjakowie z siedzibą w Osjakowie, ul. Kościelna 7. rano od godz. 7.20 do godz. 7.45.;
11) Po zakończonych lekcjach uczniowie odwożeni będą w godzinach :
uczniowie klas 0 - 4 (poza uczniami z Drobnic) każdego dnia o godz.12.40, z tym, że klasy czwarte dwa razy w tygodniu będą jeździć II kursem (dni ustali dyrektor szkoły),
uczniowie klas 5 - 8 oraz uczniowie z Drobnic w poniedziałek i piątek o godz. 14.30; wtorek, środa i czwartek o godz. 15.20.
Ewentualne zmiany w godzinach odjazdu będą ustalane z dyrektorem szkoły.
12) Szczegółowe ustalenia tras dowozu uczniów, godzin przyjazdów autobusów i ich odjazdów dokonane zostaną wspólnie z dyrektorem szkoły i Wykonawcą, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza.
13) Warunki finansowe:
a) Z tytułu dowożenia/odwożenia na zajęcia szkolne do szkół na terenie Gminy Osjaków, przewoźnik będzie pobierał wynagrodzenie miesięczne w kwocie ustalonej w oparciu o iloczyn liczby dzieci i ceny biletu miesięcznego za przewóz jednego ucznia w okresie miesiąca w kwotach ustalonych w ofercie.
b) Wskazane jest, aby Wykonawca we własnym zakresie przed złożeniem oferty obliczył długość poszczególnych tras dowożenia, sprawdził warunki drogowe i ustalił kolejność przewozu na poszczególnych trasach aby spełnić warunki dowozu dzieci w określonych przez Zamawiającego godzinach. Zamawiający na prośbę Wykonawcy może wziąć udział w ustaleniu trasy przewozu.
c) Stawki cenowe w ofercie nie będą zmieniane w okresie trwania umowy.
d) Zamawiający nie przewiduje zapłaty wynagrodzenia z tytułu gotowości do wykonania zamówienia w przypadku, jeżeli wykonanie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn od Stron niezależnych, w szczególności ze względu na ograniczenie lub zawieszenie stacjonarnych zajęć szkolnych z jakichkolwiek przyczyn, w tym w związku z obowiązywaniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego.
14) W ramach zaoferowanej ceny Wykonawca zabezpieczy opiekuna do każdego pojazdu wykonującego usługę dowożenia i odwożenia uczniów.
15) Dowożenie i odwożenie dzieci powinno odbywać się jak najkrótszą trasą i bez przesiadek.
1) Przedmiotem zamówienia (Część II) jest dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Osjaków do placówek oświatowych. Usługa polegała będzie na dowozie uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do Zespołu Szkół Specjalnych w Wieluniu, ul. Traugutta 12, 98-300 Wieluń, oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Gromadzicach, Gromadzice 49, 98-310 Czarnożyły, w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. oraz odwozie z ww. placówek do miejsca zamieszkania po zakończonych zajęciach.
2) realizacji zamówienia – ok. 28 200 km.
3) Dowóz uczniów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku, z wykluczeniem przerw świątecznych oraz dni wolnych od nauki. Przybliżone godziny: godzina rozpoczęcia zajęć: 8.00; godzina zakończenia zajęć: 15.00. Szczegółowy plan dowozów będzie dostosowany do planów lekcji i uzgodniony z rodzicami dowożonych dzieci.
4) Trasa dowozu i odwozu zgodnie z wykazem miejscowości, w których zamieszkują uczniowie niepełnosprawni stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
5) Długość trasy może ulec zmniejszeniu w sytuacji, gdy rodzice zgłoszą, iż w danym dniu ich dziecko nie będzie korzystało z dowozu do szkoły. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany do odnotowania zmiany długości trasy.
6) Liczba dowożonych uczniów wynosi 5. Zastrzega się, że liczba ta w czasie okresu, którym objęte jest postępowanie może ulec zmianie.
7) Wykonawca musi posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
8) Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1251 ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz.U.2024.731 ze zm.).
9) Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Do zadań opiekuna należy zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania, eliminowanie niewłaściwych zachowań mogących sprowokować niebezpieczne sytuacje podczas jazdy, udzielanie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia. Opiekun czuwa nad bezpieczeństwem podopiecznych od momentu odebrania ich od rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekę pracownikowi placówki.
10) Po zakończeniu zajęć edukacyjnych opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekę w czasie przejazdu dziecka do domu i przekazuje dziecko rodzicom/opiekunom. W czasie, gdy uczniowie niepełnosprawni znajdują się pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialność.
11) Wymaga się od Wykonawcy przewozu uczniów zgodnie z przepisami prawa, zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny, w szczególności uwzględnienie zasad i warunków przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. W związku z tym, iż Wykonawca będzie przewozić dzieci niepełnosprawne winien dołożyć wszelkiej staranności w celu zapewnienia optymalnej opieki w czasie wykonywania usługi.
12) W przypadku awarii Wykonawca obowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o takim samym lub zbliżonym standardzie. Pojazd zastępczy powinien zostać podstawiony nie później niż 50 minut od chwili awarii/wystąpienia zdarzenia;
13) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.
14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby dowozów uczniów w związku z ewentualnymi wprowadzonymi ograniczeniami w funkcjonowaniu szkół niezależnymi od Zamawiającego.
15) Z tytułu dowożenia/odwożenia na zajęcia szkolne do szkół, przewoźnik będzie pobierał wynagrodzenie miesięczne w kwocie ustalonej w oparciu o iloczyn liczby kilometrów i ceny za 1 km ustalonej w ofercie.
16) Koszty: wszystkie elementy kosztów mają być zawarte w cenie 1 km.
Time limit for receipt of tenders
2025-08-06 08:00:00.0
Location
Targowa 26
98-320 Osjaków
Województwo: łódzkie
Polska
98-320 Osjaków
Województwo: łódzkie
Polska
Category assortment
Passenger transport services
Buyer details
Gmina Osjaków
Targowa 26
98-320 Osjaków
Województwo: łódzkie
Polska
Targowa 26
98-320 Osjaków
Województwo: łódzkie
Polska