„Dowóz dzieci i młodzieży do szkół na terenie Gminy Sobków w roku szkolnym 2025/2026 na podstawie zakupu miesięcznych ulgowych biletów z ustawową ulgą przysługującą młodzieży szkolnej”
Notice description
1. Przedmiot zamówienia stanowi świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Sobków w roku szkolnym 2025/2026 na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych, z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z biletem miesięcznym, w cenach biletów ustalonych w niniejszym postępowaniu.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje 4 TRASY (trasa: dom – szkoła – dom):
- I TRASA - Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej im Jana Pawła II w Sobkowie w roku szkolnym 2025/2026
- II TRASA - Dowóz uczniów do Zespołu Placówek Oświatowych w Mokrsku Dolnym w roku szkolnym 2025/2026,
- III TRASA - Dowóz uczniów do Zespołu Placówek Oświatowych w Brzegach w roku szkolnym 2025/2026
- IV TRASA - Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej w Lipie, do Szkoły Podstawowej w Chomentowie i do Zespołu Placówek Oświatowych w Korytnicy w roku szkolnym 2025/2026
3. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca. Opiekunem nie może być kierowca. W każdym autobusie przewożącym uczniów musi być jeden opiekun, który powinien być wyposażony w kamizelkę przeciwodblaskową.
4. W trakcie przewozu opiekun zobowiązany jest do:
• zapoznania uczniów z regulaminem obowiązującym w autobusie szkolnym,
• sprawdzenia stanu liczbowego uczniów w chwili odbioru dzieci ze szkoły,
• dopilnowanie porządku i pomoc opiekuna przy wsiadaniu i zajmowaniu przez uczniów miejsc w autobusie - w tym celu opiekun wychodzi z autobusu upewnia się czy dzieci bezpiecznie weszły, zajęły miejsca, sam wchodzi do autobusu ostatni, zamyka drzwi,
• zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie jazdy - w razie negatywnych uwag dotyczących zachowania uczniów dzielenie się tymi informacjami z dyrekcją szkoły i wychowawcami,
• zapewnienie bezpiecznego wysiadania uczniów z autobusu - opiekun na każdym przystanku wychodzi pierwszy z autobusu, upewnia się o bezpiecznym wyjściu dzieci z autobusu, a dopiero wówczas wychodzą uczniowie,
• przeprowadzenie uczniów przez jezdnię,
• ustalenia kto odpowiada za bezpieczeństwo dzieci w autobusie, w czasie gdy opiekun przeprowadza dzieci,
• w przypadku awarii zapewnienie bezpieczeństwa do czasu przyjazdu pojazdu zastępczego.
5. Zamawiający wymaga, aby opiekun był zatrudniony na umowę zlecenie, wykaz opiekunów stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
7. Przedmiot zamówienia polega na zapewnieniu transportu związanego z realizacją usługi dowozu dzieci i uczniów do szkół i placówek oświatowych z terenu Gminy Sobków. Przewóz obejmuje trasę: dom – szkoła – dom, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737).
8. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez zakup imiennych, ulgowych biletów miesięcznych, szkolnych na podstawie art. 5a. ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 380)
9. Zamówienie na bilety będzie złożone w terminie najpóźniej do 25 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, na który bilety mają być wystawione. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia zamówionych biletów w terminie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania usługi.
10. Przewozy będą realizowane w dni robocze w ciągu roku szkolnego 2025/2026 z wyłączeniem wakacji, ferii, przerw świątecznych, dni wolnych od zajęć oraz dni, w których zajęcia nie będą odbywały się z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii, w tym m.in. wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) oraz w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania, lub innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego.
11. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu, wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić przewóz uczniom i dzieciom zgodnie z harmonogramem ustalonym z dyrektorami szkół, w terminie co najmniej 3 dni przed planowaną usługą.
12. Niniejszym postępowaniem objęty jest transport dzieci do następujących placówek na terenie Gminy Sobków:
1) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sobkowie, ul. Źródłowa 4, 28-305 Sobków
2) Zespół Placówek Oświatowych w Mokrsku Dolnym, Mokrsko Dolne 50a, 28-305 Sobków.72,
3) Zespół Placówek Oświatowych w Brzegach, Brzegi 104, 28-305 Sobków
4) Szkoła Podstawowej w Lipie, Lipa 6a, 28-305 Sobków , Szkoła Podstawowa w Chomentowie, Chomentów 72, 28-305 Sobków, Zespół Placówek Oświatowych w Korytnicy, Korytnica 206, 28-305 Sobków.
11. Zamawiający oświadcza, że w roku szkolnym 2025/2026 transport uczniów do szkół obejmuje 228 uczniów na wszystkich trasach.
12. Prognozowane zapotrzebowanie na bilety:
a) bilet ulgowy dla dzieci i młodzieży, w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej łącznie na I, II, III, IV TRASIE – 194 szt.
b) bilet normalny dla dzieci 4,5 latki łącznie na I, II, III, IV TRASIE - 34 szt.
13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby dowożonych uczniów.
14. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji, ani żądał rekompensaty finansowej jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego
15. W razie awarii pojazdu Wykonawca zapewni zastępczy autobus w czasie maksymalnie 60 minut od momentu zgłoszenia awarii.
16. Trasy codziennego dowożenia dzieci i uczniów do szkół obejmują łącznie ok. 130,50 km dziennie. Zamawiający przewiduje, że w okresie objętym niniejszym zamówieniem (rok szkolny 2025/2026 = 186 dni) pojazdy pokonają łącznie ok. 24 273,00 km.
17. Transport powinien być zorganizowany z zachowaniem przepisów prawa oraz zasad bezpieczeństwa, a w szczególności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1539) i rozporządzenia Ministra Inflastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2024 r. poz. 502)
18. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego kontrolowania trzeźwości kierowców prowadzących pojazdy, które przewożą dzieci i uczniów.
19. Transport powinien być świadczony z wykorzystaniem minimum 4 pojazdów.
20. Wykonawca oświadcza, iż pojazdy użyte do realizacji umowy posiadają aktualne ubezpieczenie OC oraz aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu oraz gwarantuje, iż będą je posiadać przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
21. W okresie zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, na stopniach wejściowych do pojazdów nie może zalegać śnieg, ani lód. W okresie zimowym Wykonawca musi zwrócić szczególną uwagę, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas wsiadania i wysiadania. Przez cały rok w pojazdach musi być utrzymywana czystość.
22. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie z wykorzystaniem zgłoszonych w ofercie pojazdów. Na etapie realizacji umowy każdy ze zgłoszonych pojazdów może zostać zastąpiony innym, o nie niższych parametrach (np. pojazd zgłoszony w ofercie z rocznika 2015 musi zostać zastąpiony pojazdem z rocznika 2015 lub młodszym).
23. Zamawiający dopuści zmianę zaoferowanego środka transportu w trakcie realizacji umowy na pisemny umotywowany wniosek Wykonawcy. Zmiana pojazd na pojazd o mniejszej ilości miejsc siedzących może mieć miejsce w przypadku mniejszej ilości uczniów na trasach dowożenia dzieci. Pojazd zaoferowany jako zamienny nie może być starszy od pojazdu zamienianego oraz musi posiadać ważną polisę OC, a także ważne badania techniczne. Zmiana środka transportu nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana środka transportu będzie każdorazowo zależna od decyzji Zamawiającego.
24. Zamawiający zastrzega możliwość odwołania poszczególnych kursów lub całkowitego odwołania dowozów w konkretne dni, wynikające ze szczególnych lub nieprzewidzianych okoliczności.
25. Stosownie do art. 95 ust. Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia tj. wykonujących czynności kierowania pojazdami przeznaczonymi do transportu uczniów do szkół i placówek oświatowych przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia od następnego dnia po ustaniu stosunku pracy innej osoby na to samo stanowisko.
26. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802).
Na podstawie art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560 t.j.), w związku z ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 2809 t.j. z późn. zm.) Wykonawca zobowiązany jest posiadać opracowane i wdrożone
„Standardy ochrony małoletnich”. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 11 do SWZ i załącznik nr 2 do umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą oświadczenia o zapoznaniu się i stosowaniu standardów wdrożonych przez Zamawiającego załącznik nr 11 do SWZ. Potwierdzeniem zapoznania się i przestrzegania standardów ochrony małoletnich podczas przewozu uczniów do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Sobków jest oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 11 do SWZ.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje 4 TRASY (trasa: dom – szkoła – dom):
- I TRASA - Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej im Jana Pawła II w Sobkowie w roku szkolnym 2025/2026
- II TRASA - Dowóz uczniów do Zespołu Placówek Oświatowych w Mokrsku Dolnym w roku szkolnym 2025/2026,
- III TRASA - Dowóz uczniów do Zespołu Placówek Oświatowych w Brzegach w roku szkolnym 2025/2026
- IV TRASA - Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej w Lipie, do Szkoły Podstawowej w Chomentowie i do Zespołu Placówek Oświatowych w Korytnicy w roku szkolnym 2025/2026
3. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca. Opiekunem nie może być kierowca. W każdym autobusie przewożącym uczniów musi być jeden opiekun, który powinien być wyposażony w kamizelkę przeciwodblaskową.
4. W trakcie przewozu opiekun zobowiązany jest do:
• zapoznania uczniów z regulaminem obowiązującym w autobusie szkolnym,
• sprawdzenia stanu liczbowego uczniów w chwili odbioru dzieci ze szkoły,
• dopilnowanie porządku i pomoc opiekuna przy wsiadaniu i zajmowaniu przez uczniów miejsc w autobusie - w tym celu opiekun wychodzi z autobusu upewnia się czy dzieci bezpiecznie weszły, zajęły miejsca, sam wchodzi do autobusu ostatni, zamyka drzwi,
• zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie jazdy - w razie negatywnych uwag dotyczących zachowania uczniów dzielenie się tymi informacjami z dyrekcją szkoły i wychowawcami,
• zapewnienie bezpiecznego wysiadania uczniów z autobusu - opiekun na każdym przystanku wychodzi pierwszy z autobusu, upewnia się o bezpiecznym wyjściu dzieci z autobusu, a dopiero wówczas wychodzą uczniowie,
• przeprowadzenie uczniów przez jezdnię,
• ustalenia kto odpowiada za bezpieczeństwo dzieci w autobusie, w czasie gdy opiekun przeprowadza dzieci,
• w przypadku awarii zapewnienie bezpieczeństwa do czasu przyjazdu pojazdu zastępczego.
5. Zamawiający wymaga, aby opiekun był zatrudniony na umowę zlecenie, wykaz opiekunów stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
7. Przedmiot zamówienia polega na zapewnieniu transportu związanego z realizacją usługi dowozu dzieci i uczniów do szkół i placówek oświatowych z terenu Gminy Sobków. Przewóz obejmuje trasę: dom – szkoła – dom, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737).
8. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez zakup imiennych, ulgowych biletów miesięcznych, szkolnych na podstawie art. 5a. ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 380)
9. Zamówienie na bilety będzie złożone w terminie najpóźniej do 25 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, na który bilety mają być wystawione. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia zamówionych biletów w terminie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania usługi.
10. Przewozy będą realizowane w dni robocze w ciągu roku szkolnego 2025/2026 z wyłączeniem wakacji, ferii, przerw świątecznych, dni wolnych od zajęć oraz dni, w których zajęcia nie będą odbywały się z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii, w tym m.in. wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) oraz w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania, lub innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego.
11. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu, wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić przewóz uczniom i dzieciom zgodnie z harmonogramem ustalonym z dyrektorami szkół, w terminie co najmniej 3 dni przed planowaną usługą.
12. Niniejszym postępowaniem objęty jest transport dzieci do następujących placówek na terenie Gminy Sobków:
1) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sobkowie, ul. Źródłowa 4, 28-305 Sobków
2) Zespół Placówek Oświatowych w Mokrsku Dolnym, Mokrsko Dolne 50a, 28-305 Sobków.72,
3) Zespół Placówek Oświatowych w Brzegach, Brzegi 104, 28-305 Sobków
4) Szkoła Podstawowej w Lipie, Lipa 6a, 28-305 Sobków , Szkoła Podstawowa w Chomentowie, Chomentów 72, 28-305 Sobków, Zespół Placówek Oświatowych w Korytnicy, Korytnica 206, 28-305 Sobków.
11. Zamawiający oświadcza, że w roku szkolnym 2025/2026 transport uczniów do szkół obejmuje 228 uczniów na wszystkich trasach.
12. Prognozowane zapotrzebowanie na bilety:
a) bilet ulgowy dla dzieci i młodzieży, w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej łącznie na I, II, III, IV TRASIE – 194 szt.
b) bilet normalny dla dzieci 4,5 latki łącznie na I, II, III, IV TRASIE - 34 szt.
13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby dowożonych uczniów.
14. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji, ani żądał rekompensaty finansowej jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego
15. W razie awarii pojazdu Wykonawca zapewni zastępczy autobus w czasie maksymalnie 60 minut od momentu zgłoszenia awarii.
16. Trasy codziennego dowożenia dzieci i uczniów do szkół obejmują łącznie ok. 130,50 km dziennie. Zamawiający przewiduje, że w okresie objętym niniejszym zamówieniem (rok szkolny 2025/2026 = 186 dni) pojazdy pokonają łącznie ok. 24 273,00 km.
17. Transport powinien być zorganizowany z zachowaniem przepisów prawa oraz zasad bezpieczeństwa, a w szczególności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1539) i rozporządzenia Ministra Inflastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2024 r. poz. 502)
18. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego kontrolowania trzeźwości kierowców prowadzących pojazdy, które przewożą dzieci i uczniów.
19. Transport powinien być świadczony z wykorzystaniem minimum 4 pojazdów.
20. Wykonawca oświadcza, iż pojazdy użyte do realizacji umowy posiadają aktualne ubezpieczenie OC oraz aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu oraz gwarantuje, iż będą je posiadać przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
21. W okresie zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, na stopniach wejściowych do pojazdów nie może zalegać śnieg, ani lód. W okresie zimowym Wykonawca musi zwrócić szczególną uwagę, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas wsiadania i wysiadania. Przez cały rok w pojazdach musi być utrzymywana czystość.
22. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie z wykorzystaniem zgłoszonych w ofercie pojazdów. Na etapie realizacji umowy każdy ze zgłoszonych pojazdów może zostać zastąpiony innym, o nie niższych parametrach (np. pojazd zgłoszony w ofercie z rocznika 2015 musi zostać zastąpiony pojazdem z rocznika 2015 lub młodszym).
23. Zamawiający dopuści zmianę zaoferowanego środka transportu w trakcie realizacji umowy na pisemny umotywowany wniosek Wykonawcy. Zmiana pojazd na pojazd o mniejszej ilości miejsc siedzących może mieć miejsce w przypadku mniejszej ilości uczniów na trasach dowożenia dzieci. Pojazd zaoferowany jako zamienny nie może być starszy od pojazdu zamienianego oraz musi posiadać ważną polisę OC, a także ważne badania techniczne. Zmiana środka transportu nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana środka transportu będzie każdorazowo zależna od decyzji Zamawiającego.
24. Zamawiający zastrzega możliwość odwołania poszczególnych kursów lub całkowitego odwołania dowozów w konkretne dni, wynikające ze szczególnych lub nieprzewidzianych okoliczności.
25. Stosownie do art. 95 ust. Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia tj. wykonujących czynności kierowania pojazdami przeznaczonymi do transportu uczniów do szkół i placówek oświatowych przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia od następnego dnia po ustaniu stosunku pracy innej osoby na to samo stanowisko.
26. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802).
Na podstawie art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560 t.j.), w związku z ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 2809 t.j. z późn. zm.) Wykonawca zobowiązany jest posiadać opracowane i wdrożone
„Standardy ochrony małoletnich”. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 11 do SWZ i załącznik nr 2 do umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą oświadczenia o zapoznaniu się i stosowaniu standardów wdrożonych przez Zamawiającego załącznik nr 11 do SWZ. Potwierdzeniem zapoznania się i przestrzegania standardów ochrony małoletnich podczas przewozu uczniów do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Sobków jest oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 11 do SWZ.
Time limit for receipt of tenders
2025-07-10 07:00:00.0
Location
ŹRÓDŁOWA, 4
28-305 Sobków
Województwo: świętokrzyskie
Polska
28-305 Sobków
Województwo: świętokrzyskie
Polska
Category assortment
Post and courier services
Transportation, logistics, freight forwarding and warehousing services
Passenger transport services
Transportation, logistics, freight forwarding and warehousing services
Passenger transport services
Buyer details
Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Oświaty w Sobkowie
ŹRÓDŁOWA, 4
28-305 Sobków
Województwo: świętokrzyskie
Polska
ŹRÓDŁOWA, 4
28-305 Sobków
Województwo: świętokrzyskie
Polska