Przebudowa budynku świetlicy środowiskowej wraz z adaptacją poddasza w miejscowości Sułków
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku świetlicy środowiskowej w Sułkowie wraz z adaptacją poddasza na funkcję magazynowo- sanitarną. Planowana przebudowa oraz adaptacja poddasza polega na wydzieleniu dodatkowych pomieszczeń na poddaszu istniejącego budynku.
Na poziomie parteru nie wprowadza się żadnych zmian. Na poddaszu będą znajdować się pomieszczenia magazynowe/ garderoby oraz toalety przeznaczone dla personelu. Dostęp do poddasza będzie z wiatrołapu istniejącego budynku. Dodatkowo przewidziano wykonanie instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej, wody cyrkulowanej, kanalizacji sanitarnej, instalacji centralnego ogrzewania, instalacji elektrycznej wewnętrznej i wentylacji.
Dane obiektu
Powierzchnia użytkowa obiektu:
Stan istniejący: 236,27 m2 Stan projektowany: 387,05 m2
Powierzchnia całkowita:
Stan istniejący: 283,08 m2 Stan projektowany: 569,51 m2
Kubatura brutto:
Stan istniejący: 1710,33 m3 Stan projektowany: 1710,33 m3
Wysokość w kalenicy:
Stan istniejący: 8,50 m Stan projektowany: 8,50 m
Ilość kondygnacji:
Stan istniejący: 1 Stan projektowany: 2
Wszystkie roboty należy wykonywać w oparciu o prawomocną decyzję pozwolenia na budowę nr AB.6740.1778.2021.IG z dn. 30.12.2021 r. oraz decyzją zamienną AB.6740.4.114.2024.W z dn. 20.12.2024 r. Szczegółowy zakres prac w ujęciu ilościowym został przedstawiony w przedmiarze, który jest zgodny z dokumentacją techniczną i stanowią wraz z nimi załącznik do SWZ. Postępowanie przetargowe obejmuje swym zakresem jedynie roboty budowlane prowadzone w budynku świetlicy środowiskowej, w celu adaptacji poddasza na funkcję magazynowo- sanitarną. Budowa wiaty (sceny plenerowej) nie jest przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego.
Uwaga! W związku z faktem, iż załączona dokumentacja techniczna obejmuje większy zakres robót niż zakres objęty niniejszym zamówieniem, zobowiązuje się Wykonawców do złożenia oferty na zakres określony poniżej oraz zawarty w przedmiarze robót załączonym do niniejszej SWZ.
2. Główny zakres robót obejmuje:
2.1) Roboty ogólno-budowlane: roboty zabezpieczające, obudowa stropu i ścian zewnętrznych kolankowych od wewnątrz płytami GKF - dodatkowa płyta na istniej obudowanie z płyt GKF dla odporności ogniowej EI 60 - płytka GKF 260 m2 INWESTORA, Obudowa ścian szczytowych z płyt GKF dla odporności ogniowej EI60, wykonanie ścian działowych z płyt GK, roboty wykończeniowe- ułożenie płytek, obsadzenie drobnych elementów (drzwiczki do zaworów), dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi wraz z gruntowaniem, wykonanie gładzi, wykonanie posadzek z płytek gres po wcześniejszym zagruntowaniu podłoża, ułożenie cokolików z płytek gres, montaż ościeżnic i skrzydeł drzwiowych, obsadzenie okien w połaci dachowej, wywiezienie gruzu wraz z utylizacją.
2.2) Roboty w zakresie instalacji wod.- kan.: spuszczenie i napełnienie instalacji wodą, wykonanie podłączeń do istniejącej instalacji, montaż zaworów przelotowych, zwrotnych, filtrów osadnikowych, siatkowych, pompy cyrkulacyjnej do ciepłej wody, szafki nadtynkowej, ułożenie rurociągów z tworzyw sztucznych (PP, PE, PB), płukanie instalacji wodociągowej w budynku, próba szczelności instalacji, ułożenie otulin termoizolacyjnych, montaż baterii umywalkowej, trójnika z PCV z uszczelnieniem, czyszczaka kanalizacyjnego, ułożenie rurociągów z PVC kanalizacyjnych, wykonanie podejść odpływowych, montaż umywalki porcelanowej z syfonem gruszkowym i ustępu z spłuczką typu kompakt, wykonanie bruzd w posadzkach na potrzeby poprowadzenia instalacji, wyprowadzenie pionu kanalizacyjnego ponad dach.
2.3) Roboty w zakresie instalacji c.o.: spuszczenie, płukanie, napełnienie i odpowietrzenie instalacji c.o., podłączenie do istniejącej instalacji c.o., ułożenie rurociągu w izolacji z rozdzielaczami, wykonanie rozdzielni- 8 obwodów do c.o., montaż rozdzielaczy, szafki rozdzielaczowej nadtynkowej, kurków spustowych wraz ze złączką do węża, filtrów osadnikowych, siatkowych, zaworów kulkowych zwrotnych i przelotowych gwintowanych, grzejników stalowych panelowych, zaworów grzejnikowych termostatycznych, przeprowadzenie próby szczelności instalacji c.o., wykonanie bruzd w posadzkach dla poprowadzenia instalacji.
2.4) Roboty w zakresie instalacji elektrycznej: ułożenie peszla oraz przewodów YDY 3x1,5, przewodów N2XH-J 3x1,5mm2, przewodów YDY 3x 2,5, przewodów N2XH-J 3x2,5mm2, montaż opraw typu plafon LED, opraw przemysłowych LED, opraw awaryjnych, ewakuacyjnych z autotestem, łączników jednobiegunowych, gniazd elektrycznych, puszek GK pojedynczych, podwójnych
2.5) Roboty w zakresie instalacji wentylacyjnej: wykonanie i montaż wentylacji z blachy stalowej nierdzewnej z ociepleniem fi 150/250 z wyprowadzeniem ponad dach, dostarczenie i montaż wentylacji grawitacyjnej wspomaganej mechanicznie wentylatorem wyciągowym 120 m3/h, obsadzenie drobnych elementów w ścianach, kratki wentylacyjne- przeciwpożarowa kratka wentylacyjna pęczniejąca EI60, nawietrznik z filtrem i zaworem zwrotnym , nawiewniki okienne do okien dachowych.
2.6) Wywóz gruzu: wywóz gruzu oraz koszt składowania i utylizacji materiałów z budowy.
3. Prace przygotowawcze:
3.1) Wykonanie inwentaryzacji stanu technicznego budynku wraz z otoczeniem przed rozpoczęciem prac budowlanych.
3.2) Wykonanie zabezpieczenia zewnętrznych i wewnętrznych instalacji, wyposażenia, stolarki, opraw oświetleniowych, posadzek i ścian etc., przed zniszczeniem lub uszkodzeniem podczas prowadzenia prac budowlano- montażowych.
4. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie niezbędnych odbiorów technicznych, uzgodnień i pozwoleń, a w razie konieczności decyzji pozwolenia na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z zaświadczeniem właściwego Inspektora Nadzoru Budowlanego o nie wniesieniu sprzeciwu. Zamawiający wymaga od Wykonawcy sporządzenia dokumentacji powykonawczej (2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na nośniku elektronicznym) oraz przekazanie Zamawiającemu wykonanego przedmiotu zamówienia wraz dokumentacją budowy oraz wszelkimi dokumentami odbiorowymi.
Przez termin zakończenia rozumie się wykonanie Przedmiotu Umowy wraz z odbiorem końcowym i uzyskaniem przez Wykonawcę, w razie konieczności decyzji pozwolenia na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z zaświadczeniem właściwego Inspektora Nadzoru Budowlanego o nie wniesieniu sprzeciwu.
5. Obowiązki Wykonawcy:
5.1) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projekcie Umowy, a także w oparciu o przywołane prawomocne decyzje pozwolenia na wykonanie robót budowlanych.
5.2) Projekt budowlany wraz z prawomocną decyzją pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych, będące załącznikami do SWZ, stanowią podstawowe i minimalne wymagania funkcjonalne i techniczne w zakresie elementów i rozwiązań przeznaczonych do realizacji projektu. W przypadku, gdy w SWZ lub w załącznikach do SWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty równoważnej zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 uPzp, przy czym minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać oferty równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w SWZ lub w załącznikach do SWZ. W przypadku gdy w SIWZ lub załącznikach do SWZ przedmiot zamówienia zostanie opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 uPzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Zgodnie z art. 30 ust.5 uPzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego.
5.3) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszystkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wytycznymi ujętymi w Ustawy o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r., (tj. Dz. U z 2021, poz 1213 ze zm). Materiały nieodpowiadające wymaganiom jakościowym oraz przeterminowane nie mogą być stosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia.
5.4) Roboty szczególnie niebezpieczne muszą być prowadzone i uzgodnione z Inwestorem.
5.5) Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zmawiającemu niezbędne oświadczenie o przyjęciu funkcji Kierownika Budowy (kierowników robót) wraz z niezbędnymi załącznikami (wpisy do izb, kopia uprawnień budowlanych) w celu potwierdzenia dysponowania osobami, niezbędnymi do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, celem zgłoszenia rozpoczęcia robót w odpowiednim organie nadzoru budowlanego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz. 418).
5.6) Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418); rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonej działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r. poz. 334, z 2025 r. poz. 619).
Z uwagi na ograniczenia techniczne formularza ogłoszenia, część dalsza OPZ znajduje się w punkcie 3 SWZ.
Na poziomie parteru nie wprowadza się żadnych zmian. Na poddaszu będą znajdować się pomieszczenia magazynowe/ garderoby oraz toalety przeznaczone dla personelu. Dostęp do poddasza będzie z wiatrołapu istniejącego budynku. Dodatkowo przewidziano wykonanie instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej, wody cyrkulowanej, kanalizacji sanitarnej, instalacji centralnego ogrzewania, instalacji elektrycznej wewnętrznej i wentylacji.
Dane obiektu
Powierzchnia użytkowa obiektu:
Stan istniejący: 236,27 m2 Stan projektowany: 387,05 m2
Powierzchnia całkowita:
Stan istniejący: 283,08 m2 Stan projektowany: 569,51 m2
Kubatura brutto:
Stan istniejący: 1710,33 m3 Stan projektowany: 1710,33 m3
Wysokość w kalenicy:
Stan istniejący: 8,50 m Stan projektowany: 8,50 m
Ilość kondygnacji:
Stan istniejący: 1 Stan projektowany: 2
Wszystkie roboty należy wykonywać w oparciu o prawomocną decyzję pozwolenia na budowę nr AB.6740.1778.2021.IG z dn. 30.12.2021 r. oraz decyzją zamienną AB.6740.4.114.2024.W z dn. 20.12.2024 r. Szczegółowy zakres prac w ujęciu ilościowym został przedstawiony w przedmiarze, który jest zgodny z dokumentacją techniczną i stanowią wraz z nimi załącznik do SWZ. Postępowanie przetargowe obejmuje swym zakresem jedynie roboty budowlane prowadzone w budynku świetlicy środowiskowej, w celu adaptacji poddasza na funkcję magazynowo- sanitarną. Budowa wiaty (sceny plenerowej) nie jest przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego.
Uwaga! W związku z faktem, iż załączona dokumentacja techniczna obejmuje większy zakres robót niż zakres objęty niniejszym zamówieniem, zobowiązuje się Wykonawców do złożenia oferty na zakres określony poniżej oraz zawarty w przedmiarze robót załączonym do niniejszej SWZ.
2. Główny zakres robót obejmuje:
2.1) Roboty ogólno-budowlane: roboty zabezpieczające, obudowa stropu i ścian zewnętrznych kolankowych od wewnątrz płytami GKF - dodatkowa płyta na istniej obudowanie z płyt GKF dla odporności ogniowej EI 60 - płytka GKF 260 m2 INWESTORA, Obudowa ścian szczytowych z płyt GKF dla odporności ogniowej EI60, wykonanie ścian działowych z płyt GK, roboty wykończeniowe- ułożenie płytek, obsadzenie drobnych elementów (drzwiczki do zaworów), dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi wraz z gruntowaniem, wykonanie gładzi, wykonanie posadzek z płytek gres po wcześniejszym zagruntowaniu podłoża, ułożenie cokolików z płytek gres, montaż ościeżnic i skrzydeł drzwiowych, obsadzenie okien w połaci dachowej, wywiezienie gruzu wraz z utylizacją.
2.2) Roboty w zakresie instalacji wod.- kan.: spuszczenie i napełnienie instalacji wodą, wykonanie podłączeń do istniejącej instalacji, montaż zaworów przelotowych, zwrotnych, filtrów osadnikowych, siatkowych, pompy cyrkulacyjnej do ciepłej wody, szafki nadtynkowej, ułożenie rurociągów z tworzyw sztucznych (PP, PE, PB), płukanie instalacji wodociągowej w budynku, próba szczelności instalacji, ułożenie otulin termoizolacyjnych, montaż baterii umywalkowej, trójnika z PCV z uszczelnieniem, czyszczaka kanalizacyjnego, ułożenie rurociągów z PVC kanalizacyjnych, wykonanie podejść odpływowych, montaż umywalki porcelanowej z syfonem gruszkowym i ustępu z spłuczką typu kompakt, wykonanie bruzd w posadzkach na potrzeby poprowadzenia instalacji, wyprowadzenie pionu kanalizacyjnego ponad dach.
2.3) Roboty w zakresie instalacji c.o.: spuszczenie, płukanie, napełnienie i odpowietrzenie instalacji c.o., podłączenie do istniejącej instalacji c.o., ułożenie rurociągu w izolacji z rozdzielaczami, wykonanie rozdzielni- 8 obwodów do c.o., montaż rozdzielaczy, szafki rozdzielaczowej nadtynkowej, kurków spustowych wraz ze złączką do węża, filtrów osadnikowych, siatkowych, zaworów kulkowych zwrotnych i przelotowych gwintowanych, grzejników stalowych panelowych, zaworów grzejnikowych termostatycznych, przeprowadzenie próby szczelności instalacji c.o., wykonanie bruzd w posadzkach dla poprowadzenia instalacji.
2.4) Roboty w zakresie instalacji elektrycznej: ułożenie peszla oraz przewodów YDY 3x1,5, przewodów N2XH-J 3x1,5mm2, przewodów YDY 3x 2,5, przewodów N2XH-J 3x2,5mm2, montaż opraw typu plafon LED, opraw przemysłowych LED, opraw awaryjnych, ewakuacyjnych z autotestem, łączników jednobiegunowych, gniazd elektrycznych, puszek GK pojedynczych, podwójnych
2.5) Roboty w zakresie instalacji wentylacyjnej: wykonanie i montaż wentylacji z blachy stalowej nierdzewnej z ociepleniem fi 150/250 z wyprowadzeniem ponad dach, dostarczenie i montaż wentylacji grawitacyjnej wspomaganej mechanicznie wentylatorem wyciągowym 120 m3/h, obsadzenie drobnych elementów w ścianach, kratki wentylacyjne- przeciwpożarowa kratka wentylacyjna pęczniejąca EI60, nawietrznik z filtrem i zaworem zwrotnym , nawiewniki okienne do okien dachowych.
2.6) Wywóz gruzu: wywóz gruzu oraz koszt składowania i utylizacji materiałów z budowy.
3. Prace przygotowawcze:
3.1) Wykonanie inwentaryzacji stanu technicznego budynku wraz z otoczeniem przed rozpoczęciem prac budowlanych.
3.2) Wykonanie zabezpieczenia zewnętrznych i wewnętrznych instalacji, wyposażenia, stolarki, opraw oświetleniowych, posadzek i ścian etc., przed zniszczeniem lub uszkodzeniem podczas prowadzenia prac budowlano- montażowych.
4. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie niezbędnych odbiorów technicznych, uzgodnień i pozwoleń, a w razie konieczności decyzji pozwolenia na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z zaświadczeniem właściwego Inspektora Nadzoru Budowlanego o nie wniesieniu sprzeciwu. Zamawiający wymaga od Wykonawcy sporządzenia dokumentacji powykonawczej (2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na nośniku elektronicznym) oraz przekazanie Zamawiającemu wykonanego przedmiotu zamówienia wraz dokumentacją budowy oraz wszelkimi dokumentami odbiorowymi.
Przez termin zakończenia rozumie się wykonanie Przedmiotu Umowy wraz z odbiorem końcowym i uzyskaniem przez Wykonawcę, w razie konieczności decyzji pozwolenia na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z zaświadczeniem właściwego Inspektora Nadzoru Budowlanego o nie wniesieniu sprzeciwu.
5. Obowiązki Wykonawcy:
5.1) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projekcie Umowy, a także w oparciu o przywołane prawomocne decyzje pozwolenia na wykonanie robót budowlanych.
5.2) Projekt budowlany wraz z prawomocną decyzją pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych, będące załącznikami do SWZ, stanowią podstawowe i minimalne wymagania funkcjonalne i techniczne w zakresie elementów i rozwiązań przeznaczonych do realizacji projektu. W przypadku, gdy w SWZ lub w załącznikach do SWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty równoważnej zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 uPzp, przy czym minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać oferty równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w SWZ lub w załącznikach do SWZ. W przypadku gdy w SIWZ lub załącznikach do SWZ przedmiot zamówienia zostanie opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 uPzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Zgodnie z art. 30 ust.5 uPzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego.
5.3) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszystkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wytycznymi ujętymi w Ustawy o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r., (tj. Dz. U z 2021, poz 1213 ze zm). Materiały nieodpowiadające wymaganiom jakościowym oraz przeterminowane nie mogą być stosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia.
5.4) Roboty szczególnie niebezpieczne muszą być prowadzone i uzgodnione z Inwestorem.
5.5) Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zmawiającemu niezbędne oświadczenie o przyjęciu funkcji Kierownika Budowy (kierowników robót) wraz z niezbędnymi załącznikami (wpisy do izb, kopia uprawnień budowlanych) w celu potwierdzenia dysponowania osobami, niezbędnymi do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, celem zgłoszenia rozpoczęcia robót w odpowiednim organie nadzoru budowlanego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz. 418).
5.6) Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418); rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonej działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r. poz. 334, z 2025 r. poz. 619).
Z uwagi na ograniczenia techniczne formularza ogłoszenia, część dalsza OPZ znajduje się w punkcie 3 SWZ.
Time limit for receipt of tenders
2025-07-11 08:00:00.0
Location
ul. Juliusza Słowackiego 51
32-020 Wieliczka
Województwo: małopolskie
Polska
32-020 Wieliczka
Województwo: małopolskie
Polska
Category assortment
Construction supervision and other construction services
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works
Buyer details
ZARZĄD BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W WIELICZCE
ul. Juliusza Słowackiego 51
32-020 Wieliczka
Województwo: małopolskie
Polska
ul. Juliusza Słowackiego 51
32-020 Wieliczka
Województwo: małopolskie
Polska