Przebudowa wraz z rozbudową budynku szkoły podstawowej w m. Owieczki, gmina Łubowo
Notice description
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku szkoły o parterowy budynek, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej – murowany, przekryty prefabrykowanym gęstożebrowym stropodachem o kącie nachylenia 3%. Budynek o zwartej bryle w rzucie poziomym w kształcie prostokąta o wymiarach całościowych: 11,64 m x 9,84 m i wysokości
4,75 m do ściany attykowej. Elewacje budynku wykończone cienkowarstwowym tynkiem silikonowym w odcieniach szarości oraz pomarańczu, zgodnie z projektem elewacji rys. PAB 5.
Ch a r a k t e r y s t y c z n e p a r a m e t r y b u d y n k u
Kubatura brutto:
▪ projektowana rozbudowa: 468,16 m3
Powierzchnia zabudowy:
▪ projektowana rozbudowa: 112,81 m2
Powierzchnia użytkowa:
▪ projektowana rozbudowa: 107,21 m2
Powierzchnia całkowita:
▪ projektowana rozbudowa: 118,08 m2
Wysokość do ściany attykowej projektowanej rozbudowy: 4,75 m.
Wymiary rozbudowy: 11,64 m (elewacja tylna) x 9,84 m (elewacja boczna)
Liczba kondygnacji: 1 (parter)
Z uwagi na rozliczenie ryczałtowe, przy szacowaniu ceny Wykonawca winien uwzględnić również wszelkie elementy procesu wykonawczego w tym np.: zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż., zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, archeologicznej, oznakowanie i zabezpieczenie placu budowy, przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych przedmiotem zamówienia, wykonanie operatu powykonawczego projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, przyjętej do zasobu geodezyjnego, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót najpóźniej do dnia odbioru końcowego, przygotowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, przygotowanie kompletnej dokumentacji odbiorowej, umożliwiającej uzyskanie zaświadczenia lub decyzji PINB w Gnieźnie o możliwości użytkowania obiektu przed dokonaniem płatności na rzecz Wykonawcy (jeśli wymagane) itd.
Zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego w jej skład wchodzą m.in. projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych oraz przedmiar robót, który de facto stanowi podstawę sporządzenia kosztorysu ofertowego. Trzeba mieć przy tym na względzie, że przedmiar robót jest opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu budowlanego, czy STWiORB i pełniącym odmienną rolę niż wspomniane dokumenty.
Na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego należy przyjąć, że istotą przedmiaru jest przedstawienie zakresu niezbędnych do wykonania prac (ze wskazaniem jednostek przedmiarowych), co ma pomóc wykonawcom w oszacowaniu pracochłonności, a przede wszystkim kosztów wykonania ujętych w nim robót budowlanych. Przedmiar robót, a w konsekwencji także kosztorys sporządzony na jego podstawie mają jedynie pomocnicze znaczenie w ustaleniu treści zobowiązania wykonawcy, bowiem ich głównym celem jest skalkulowanie ceny oferty, nie zaś zobrazowanie jej zakresu.
Dla porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej posłużą Zamawiającemu dane zawarte w formularzu ofertowym, zgodnym z niniejszą SWZ.
Szczegóły zamówienia określa dokumentacja, która znajduje się w zał. nr 5 do SWZ.
Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania z Wykonawcą terminów rozpoczęcia prac poszczególnych etapów realizacji zamówienia.
UWAGA
Jeżeli w dokumentacji, o której mowa wyżej zastosowano nazwy producentów lub inne nazwy własne, należy przyjąć, że służą one wyłącznie doprecyzowaniu opisu przedmiotu zamówienia a zamówienie należy wykonać z materiałów wskazanych w dokumentacji lub równoważnych (o parametrach nie gorszych - jak wskazano niżej). Ewentualne roboty zamienne wynikłe w trakcie realizacji umowy – muszą być uzgodnione z Zamawiającym, zasadność ich wykonania winna być zaakceptowana przez strony umowy, mogą to być zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy, nie mogą zmieniać zakresu zamówienia).
Użyte materiały i urządzenia winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadać odpowiednie certyfikaty i atesty materiałowe do stosowania w budownictwie a także zapewniać sprawność eksploatacyjną
Z uwagi na to, że plac budowy będzie się znajdował bezpośrednio w przy działającej szkole, należy zwrócić szczególną uwagę na jego zabezpieczenie, ochronę dzieci i innych osób przebywających na terenie szkoły.
4,75 m do ściany attykowej. Elewacje budynku wykończone cienkowarstwowym tynkiem silikonowym w odcieniach szarości oraz pomarańczu, zgodnie z projektem elewacji rys. PAB 5.
Ch a r a k t e r y s t y c z n e p a r a m e t r y b u d y n k u
Kubatura brutto:
▪ projektowana rozbudowa: 468,16 m3
Powierzchnia zabudowy:
▪ projektowana rozbudowa: 112,81 m2
Powierzchnia użytkowa:
▪ projektowana rozbudowa: 107,21 m2
Powierzchnia całkowita:
▪ projektowana rozbudowa: 118,08 m2
Wysokość do ściany attykowej projektowanej rozbudowy: 4,75 m.
Wymiary rozbudowy: 11,64 m (elewacja tylna) x 9,84 m (elewacja boczna)
Liczba kondygnacji: 1 (parter)
Z uwagi na rozliczenie ryczałtowe, przy szacowaniu ceny Wykonawca winien uwzględnić również wszelkie elementy procesu wykonawczego w tym np.: zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż., zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, archeologicznej, oznakowanie i zabezpieczenie placu budowy, przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych przedmiotem zamówienia, wykonanie operatu powykonawczego projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, przyjętej do zasobu geodezyjnego, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót najpóźniej do dnia odbioru końcowego, przygotowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, przygotowanie kompletnej dokumentacji odbiorowej, umożliwiającej uzyskanie zaświadczenia lub decyzji PINB w Gnieźnie o możliwości użytkowania obiektu przed dokonaniem płatności na rzecz Wykonawcy (jeśli wymagane) itd.
Zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego w jej skład wchodzą m.in. projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych oraz przedmiar robót, który de facto stanowi podstawę sporządzenia kosztorysu ofertowego. Trzeba mieć przy tym na względzie, że przedmiar robót jest opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu budowlanego, czy STWiORB i pełniącym odmienną rolę niż wspomniane dokumenty.
Na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego należy przyjąć, że istotą przedmiaru jest przedstawienie zakresu niezbędnych do wykonania prac (ze wskazaniem jednostek przedmiarowych), co ma pomóc wykonawcom w oszacowaniu pracochłonności, a przede wszystkim kosztów wykonania ujętych w nim robót budowlanych. Przedmiar robót, a w konsekwencji także kosztorys sporządzony na jego podstawie mają jedynie pomocnicze znaczenie w ustaleniu treści zobowiązania wykonawcy, bowiem ich głównym celem jest skalkulowanie ceny oferty, nie zaś zobrazowanie jej zakresu.
Dla porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej posłużą Zamawiającemu dane zawarte w formularzu ofertowym, zgodnym z niniejszą SWZ.
Szczegóły zamówienia określa dokumentacja, która znajduje się w zał. nr 5 do SWZ.
Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania z Wykonawcą terminów rozpoczęcia prac poszczególnych etapów realizacji zamówienia.
UWAGA
Jeżeli w dokumentacji, o której mowa wyżej zastosowano nazwy producentów lub inne nazwy własne, należy przyjąć, że służą one wyłącznie doprecyzowaniu opisu przedmiotu zamówienia a zamówienie należy wykonać z materiałów wskazanych w dokumentacji lub równoważnych (o parametrach nie gorszych - jak wskazano niżej). Ewentualne roboty zamienne wynikłe w trakcie realizacji umowy – muszą być uzgodnione z Zamawiającym, zasadność ich wykonania winna być zaakceptowana przez strony umowy, mogą to być zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy, nie mogą zmieniać zakresu zamówienia).
Użyte materiały i urządzenia winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadać odpowiednie certyfikaty i atesty materiałowe do stosowania w budownictwie a także zapewniać sprawność eksploatacyjną
Z uwagi na to, że plac budowy będzie się znajdował bezpośrednio w przy działającej szkole, należy zwrócić szczególną uwagę na jego zabezpieczenie, ochronę dzieci i innych osób przebywających na terenie szkoły.
Time limit for receipt of tenders
2025-06-23 08:00:00.0
Location
1
62-260 Łubowo
Województwo: wielkopolskie
Polska
62-260 Łubowo
Województwo: wielkopolskie
Polska
Category assortment
Finishing and renovation works
Buyer details
GMINA ŁUBOWO
1
62-260 Łubowo
Województwo: wielkopolskie
Polska
1
62-260 Łubowo
Województwo: wielkopolskie
Polska