Dostawa 1 szt. ambulansu Typu C z wyposażeniem medycznym
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego ambulansu sanitarnego typu C w ilości 1 (jedna) sztuka na bazie pojazdu wyprodukowanego w 2025 r. z wyposażeniem medycznym.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 3 do niniejszej SWZ – „Przedmiot zamówienia – szczegółowy opis”.
3. Przedmiot zamówienia wolny od wad fizycznych i prawnych, fabrycznie nowy, nieużywany wcześniej przez osoby trzecie, w szczególności nie służył jako przedmiot używany do celów demonstracyjnych oraz jest dobrej jakości. Nie był również wcześniej rekondycjonowany.
4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszej SWZ.
5. Ambulans musi spełniać wymagania aktualnych wersji normy PN EN 1789 lub równoważnej dla ambulansu typu C i PN EN 1865 lub równoważnej dla sprzętu medycznego oraz spełniać wszystkie warunki określone w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1047). Oferowany przedmiot zamówienia musi posiadać aktualne świadectwo homologacji wydane na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015r., poz. 1475) na ambulans sanitarny. Ambulans musi odpowiadać przepisom zawartym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. jedn. Dz. U. z 2016, poz. 2022 z późn. zm.), jak również wymaganiom określonym rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 3 stycznia 2023 r. w sprawie oznaczenia systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz wymagań w zakresie umundurowania członków zespołów ratownictwa medycznego (Dz. U z 2023 r. poz. 118).
6. Przedmiot zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) określony jest kodem:
34.11.41.21-3 karetki
33.10.00.00-1 urządzenia medyczne
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego postepowania. Uzasadnienie: Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, bowiem przedmiotowe zamówienie obejmuje dostawę kompletnego pojazdu specjalistycznego z wyposażeniem. Podział groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi wykonania zamówienia i realizacji postanowień gwarancyjnych. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto należy wskazać, że w powyższym zakresie również orzecznictwo KIO wskazuje na autonomiczność decyzji Zamawiającego, co do podziału zamówienia na części, którą może on podjąć na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną. Stanowisko to potwierdza wyrok z dnia 13 listopada 2017 r. w połączonych sprawach KIO 2261/17; KIO 2269/17; KIO 2270/17; KIO 2287/17, w którym Izba odniosła się m.in. do motywu 78 Dyrektywy klasycznej. W motywie tym prawodawca europejski wskazał, że zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP – w tym celu oraz aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Jednocześnie państwa członkowskie powinny zachować możliwość podejmowania dalszych starań w celu ułatwiania MŚP udziału w rynku zamówień publicznych, rozszerzając zakres obowiązku rozważenia celowości podziału zamówień na mniejsze części, żądając od instytucji zamawiających uzasadnienia decyzji o niedokonywaniu podziału zamówień na części lub czyniąc ten podział obowiązkowym pod pewnymi warunkami. Swoboda Zamawiającego w decyzji o braku podziału zamówienia na części ograniczona jest jedynie zasadą uczciwej konkurencji. W związku z tym każdorazowo należy badać, czy w konkretnych okolicznościach decyzja co do podziału zamówienia w ilości części nie naruszy konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o nie. Brak podziału zamówienia na części w niniejszym postępowaniu nie naruszy zasad konkurencji.
8. Wykonawca zobowiązuję się przeszkolić personel wskazany w terminie uzgodnionym z Zamawiającym w zakresie obsługi i eksploatacji przedmiotu Umowy na własny koszt i ryzyko w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu umowy.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 3 do niniejszej SWZ – „Przedmiot zamówienia – szczegółowy opis”.
3. Przedmiot zamówienia wolny od wad fizycznych i prawnych, fabrycznie nowy, nieużywany wcześniej przez osoby trzecie, w szczególności nie służył jako przedmiot używany do celów demonstracyjnych oraz jest dobrej jakości. Nie był również wcześniej rekondycjonowany.
4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszej SWZ.
5. Ambulans musi spełniać wymagania aktualnych wersji normy PN EN 1789 lub równoważnej dla ambulansu typu C i PN EN 1865 lub równoważnej dla sprzętu medycznego oraz spełniać wszystkie warunki określone w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1047). Oferowany przedmiot zamówienia musi posiadać aktualne świadectwo homologacji wydane na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015r., poz. 1475) na ambulans sanitarny. Ambulans musi odpowiadać przepisom zawartym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. jedn. Dz. U. z 2016, poz. 2022 z późn. zm.), jak również wymaganiom określonym rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 3 stycznia 2023 r. w sprawie oznaczenia systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz wymagań w zakresie umundurowania członków zespołów ratownictwa medycznego (Dz. U z 2023 r. poz. 118).
6. Przedmiot zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) określony jest kodem:
34.11.41.21-3 karetki
33.10.00.00-1 urządzenia medyczne
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego postepowania. Uzasadnienie: Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, bowiem przedmiotowe zamówienie obejmuje dostawę kompletnego pojazdu specjalistycznego z wyposażeniem. Podział groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi wykonania zamówienia i realizacji postanowień gwarancyjnych. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto należy wskazać, że w powyższym zakresie również orzecznictwo KIO wskazuje na autonomiczność decyzji Zamawiającego, co do podziału zamówienia na części, którą może on podjąć na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną. Stanowisko to potwierdza wyrok z dnia 13 listopada 2017 r. w połączonych sprawach KIO 2261/17; KIO 2269/17; KIO 2270/17; KIO 2287/17, w którym Izba odniosła się m.in. do motywu 78 Dyrektywy klasycznej. W motywie tym prawodawca europejski wskazał, że zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP – w tym celu oraz aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Jednocześnie państwa członkowskie powinny zachować możliwość podejmowania dalszych starań w celu ułatwiania MŚP udziału w rynku zamówień publicznych, rozszerzając zakres obowiązku rozważenia celowości podziału zamówień na mniejsze części, żądając od instytucji zamawiających uzasadnienia decyzji o niedokonywaniu podziału zamówień na części lub czyniąc ten podział obowiązkowym pod pewnymi warunkami. Swoboda Zamawiającego w decyzji o braku podziału zamówienia na części ograniczona jest jedynie zasadą uczciwej konkurencji. W związku z tym każdorazowo należy badać, czy w konkretnych okolicznościach decyzja co do podziału zamówienia w ilości części nie naruszy konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o nie. Brak podziału zamówienia na części w niniejszym postępowaniu nie naruszy zasad konkurencji.
8. Wykonawca zobowiązuję się przeszkolić personel wskazany w terminie uzgodnionym z Zamawiającym w zakresie obsługi i eksploatacji przedmiotu Umowy na własny koszt i ryzyko w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu umowy.
Time limit for receipt of tenders
2025-05-30 09:00:00.0
Location
ul. Warszawska 20
21-500 Biała Podlaska
Województwo: lubelskie
Polska
21-500 Biała Podlaska
Województwo: lubelskie
Polska
Category assortment
Medical equipment
Vehicles, trailers, boats and planes
Vehicles, trailers, boats and planes
Buyer details
STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W BIAŁEJ PODLASKIEJ
ul. Warszawska 20
21-500 Biała Podlaska
Województwo: lubelskie
Polska
ul. Warszawska 20
21-500 Biała Podlaska
Województwo: lubelskie
Polska