Wykonanie prac termomodernizacyjnych oraz robót remontowych budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach

Notice description

1. Przedmiotem Części I zamówienia – Wykonanie prac remontowo – budowlanych związanych z termomodernizacją budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach – wykonanie prac projektowych i robót budowlanych, jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (zgodnie z wymaganiami określonymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym – załącznik nr 1A do SWZ) i uzgodnienie jej z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz Zamawiającym, a następnie na jej podstawie wykonanie prac remontowo – budowlanych związanych z termomodernizacją budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach wraz z umieszczeniem tablicy informacyjnej dotyczącej źródła finansowania inwestycji na terenie, na którym prowadzone będą roboty budowlane. Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: częściowe docieplenie budynków wraz ze zmianą źródła ciepła oraz niezbędną infrastrukturą, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz inne prace remontowo – budowlane. Realizacja tej części zamówienia odbędzie się w dwóch etapach:
a) Etap 1 – Dokumentacja projektowa;
b) Etap 2 – Roboty budowlane;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części I zamówienia – Wykonanie prac remontowo – budowlanych związanych z termomodernizacją budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach – wykonanie prac projektowych i robót budowlanych, stanowią:
a) Program Funkcjonalno - Użytkowy – załącznik nr 1A do SWZ; wraz z załącznikami stanowiącymi integralną część PFU:
˗ załącznik nr 1 do PFU – Projekt budowlany dodatkowego wyjścia zgodnie z wymogami przeciwpożarowymi wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych; wraz z Pozwoleniem na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków nr WUOZ-ZN.5142.594.2024.IB z dnia 23.07.2024 r. wydanym przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz z Decyzją Nr 401/2024 udzielającą pozwolenia na budowę z dnia 18.09.2024 r. wydaną przez Starostę Kutnowskiego;
˗ załącznik nr 2 do PFU – Wytyczne Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi (znak pisma WUOZ-ZN,5183.460.2024.KSZ) z dnia 21.05.2024 r. w zakresie koncepcji termomodernizacji i remontu dawnego zajazdu i wozowni w Krośniewicach, pełniących obecnie funkcję muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego;
b) Audyt energetyczny – załącznik nr 1B do SWZ;
c) Inwentaryzacja – załącznik nr 1C do SWZ;
d) Koncepcja – załącznik nr 1D do SWZ;
e) Projekt umowy – załącznik nr 5A do SWZ.
3. Gwarancja i rękojmia za wady:
1) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę na wykonaną dokumentację projektową, wykonane roboty budowlane, instalacyjne oraz montażowe, wykonane instalacje, dostarczone i zamontowane urządzenia, wbudowane materiały oraz dostarczoną i zamontowaną tablicę informacyjną gwarancji i rękojmi za wady na okres wynoszący minimum 36 miesięcy od daty końcowego odbioru robót.
(Ostateczny termin gwarancji i rękojmi za wady wynikał będzie z oferty Wykonawcy).
2) Gwarancją i rękojmią są objęte wszystkie elementy wykonane przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności:
a) dokumentacja projektowa,
b) roboty budowlane,
c) roboty instalacyjne oraz montażowe,
d) wykonane instalacje,
e) dostarczone i zamontowane urządzenia,
f) wbudowane materiały,
g) dostarczona i zamontowana tablica informacyjna.
3) Gwarancja obejmuje:
a) usuwanie wszelkich wad tkwiących w rzeczy w momencie odbioru, jak i powstałych w okresie gwarancji;
b) wszelkie koszty związane z wykonaniem napraw gwarancyjnych, w szczególności koszty materiałów, urządzeń i robocizny oraz koszty dojazdu do miejsca naprawy, transportu, dostarczenia wyrobów budowlanych;
c) koszty usunięcia wszelkich szkód, wad i usterek, które powstały w wyniku użytych przez Wykonawcę materiałów i urządzeń, posiadających wadę ukrytą;
d) ponadto w okresie udzielonej gwarancji i rękojmi za wady na dostarczone i zamontowane urządzenia (w szczególności kocioł/kotły) Wykonawca, bez odrębnego wynagrodzenia, zobowiązany jest do zapewnienia świadczenia, niezbędnych w celu zachowania gwarancji i rękojmi za wady na dostarczone i zamontowane urządzenia, usług serwisowych i konserwacji tych urządzeń wraz z materiałami eksploatacyjnymi. Koszty z tym związane należy wliczyć w cenę oferty.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
5. Ilekroć w dokumentach zamówienia jest mowa o materiałach lub wyrobach z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane od konkretnego wykonawcy oraz odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia te służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty. Zamawiający za produkt równoważny będzie uznawał towar o nie gorszych parametrach technicznych i użytkowych niż wskazane w dokumentach zamówienia.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w dokumentach zamówienia.
6. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Zgodnie z zasadami finansowania Programu, Zamawiający przewiduje rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy (zarówno za realizację Części I jak i Części II zamówienia) na następujących zasadach:
1) pierwszą fakturą w wysokości 2,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego 2,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
2) drugą fakturą w wysokości 19,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego kolejnych 19,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
3) trzecią fakturą w wysokości 29,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego kolejnych 29,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
4) czwartą fakturą w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego 100% wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia dla Części II zamówienia – Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi oraz robotami remontowo – budowlanymi związanymi z termomodernizacją budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach, jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi i robotami budowlanymi obejmującymi wykonanie prac remontowo – budowlanych związanych z termomodernizacją budynków Muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego w Krośniewicach.
Zadaniem osób odpowiedzialnych za świadczenie usługi objętej przedmiotem zamówienia będzie w szczególności wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim wszystkich obowiązków wynikających z umowy na wykonanie robót budowlanych oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418).
Zamawiający wymaga obecności Inspektorów nadzoru na terenie budowy w okresie trwania umowy na roboty budowlane – w zależności od potrzeb i w sposób zapewniający należyte pełnienie nadzoru, w celu zapewnienia prawidłowej kontroli budowy pod względem zgodności wykonywanych prac z Programem Funkcjonalno - Użytkowym, opracowaną przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacją projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, umową o roboty budowlane wraz z jej ewentualnymi zmianami, harmonogramem rzeczowo-finansowym, z zastrzeżeniem, że Zamawiający wymaga obecności Inspektora nadzoru robót ogólnobudowlanych - Koordynatora inspektorów nadzoru w liczbie minimum 2 (dwóch) pobytów w tygodniu na terenie budowy podczas wykonywania robót. Każdorazowy pobyt Inspektora nadzoru na terenie budowy musi być potwierdzony wpisem do Dziennika Budowy.

Ostateczna liczba pobytów Inspektora nadzoru robót ogólnobudowlanych - Koordynatora inspektorów nadzoru na terenie budowy wynikać będzie z oferty Wykonawcy.

Zamawiający nie zapewnia zaplecza Wykonawcy, a godziny pracy Wykonawcy muszą być dostosowane do godzin pracy wykonawcy robót budowlanych. Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy niezbędne zasoby, w szczególności pomieszczenia, urządzenia i środki służące do wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części II zamówienia stanowi Projekt umowy – załącznik nr 5B do SWZ.
Zakres prac projektowych i robót budowlanych nad realizacją których ma być pełniony nadzór inwestorski stanowią następujące dokumenty:
a) Program Funkcjonalno - Użytkowy – załącznik nr 1A do SWZ; wraz z załącznikami stanowiącymi integralną część PFU:
˗ załącznik nr 1 do PFU – Projekt budowlany dodatkowego wyjścia zgodnie z wymogami przeciwpożarowymi wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych; wraz z Pozwoleniem na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków nr WUOZ-ZN.5142.594.2024.IB z dnia 23.07.2024 r. wydanym przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz z Decyzją Nr 401/2024 udzielającą pozwolenia na budowę z dnia 18.09.2024 r. wydaną przez Starostę Kutnowskiego;
˗ załącznik nr 2 do PFU – Wytyczne Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi (znak pisma WUOZ-ZN,5183.460.2024.KSZ) z dnia 21.05.2024 r. w zakresie koncepcji termomodernizacji i remontu dawnego zajazdu i wozowni w Krośniewicach, pełniących obecnie funkcję muzeum im. Jerzego Dunin-Borkowskiego;
b) Audyt energetyczny – załącznik nr 1B do SWZ;
c) Inwentaryzacja – załącznik nr 1C do SWZ;
d) Koncepcja – załącznik nr 1D do SWZ;
e) Projekt umowy – załącznik nr 5B do SWZ.
3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
4. Ilekroć w dokumentach zamówienia jest mowa o materiałach lub wyrobach z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane od konkretnego wykonawcy oraz odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia te służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty. Zamawiający za produkt równoważny będzie uznawał towar o nie gorszych parametrach technicznych i użytkowych niż wskazane w dokumentach zamówienia.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w dokumentach zamówienia.
5. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Zgodnie z zasadami finansowania Programu, Zamawiający przewiduje rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy (zarówno za realizację Części I jak i Części II zamówienia) na następujących zasadach:
1) pierwszą fakturą w wysokości 2,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego 2,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
2) drugą fakturą w wysokości 19,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego kolejnych 19,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
3) trzecią fakturą w wysokości 29,00 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego kolejnych 29,00 % wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia;
4) czwartą fakturą w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia ryczałtowego brutto po wykonaniu przez Wykonawcę i odebraniu przez Zamawiającego 100% wartości przedmiotu umowy, dla Części I zamówienia.

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-06-05 08:00:00.0

Location

Kościuszki
99-300 Kutno
Województwo: łódzkie
Polska

Category assortment

Other
Construction supervision and other construction services
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works

Buyer details

POWIAT KUTNOWSKI
Kościuszki
99-300 Kutno
Województwo: łódzkie
Polska

Contact details