Warsztaty dla uczniów w ramach projektu „Poprawa dostępności architektonicznej i edukacyjno-społecznej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Jarosława Dąbrowskiego w Rawiczu".
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonania usługi: Organizacja i przeprowadzenie warsztatów dla uczniów w ramach realizacji projektu pn.: Poprawa dostępności architektonicznej i edukacyjno-społecznej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Jarosława Dąbrowskiego w Rawiczu.2. Cykl warsztatów powinien obejmować zagadnienia walki z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy status społeczny czy ekonomiczny.3. Celem warsztatów jest:1) wywołanie u uczniów refleksji nad przyczynami dyskryminacji;2) nabycie umiejętności rozróżniania krytyki od dyskryminacji;3) kształtowanie postawy szacunku, tolerancji i otwartości na drugiego człowieka;4) popularyzacja poprawnych wzorców zachowań komunikacyjnych.4. W czasie realizacji zamówienia zaplanowano 320 godzin lekcyjnych (45 min.) warsztatów, w czym:1) Etap pierwszy do 20 czerwca 2025 roku, 6 godzin x 17 oddziałów (około 400 uczniów)= 102 godziny;2) Etap drugi od 01 września 2025 roku do 30 listopada 2025 roku, 6 godzin x 23 oddziały (około 550 uczniów w tym 120 nowych) = 138 godzin;3) Etap trzeci od 1 września 2026 roku do 30 listopada 2026 roku, 4 godziny x 20 oddziały (około 500 uczniów w tym 120 nowych) = 80 godzin.5. Dla tego samego oddziału w kolejnych latach szkolnych tematyka warsztatów nie może się powtarzać. 6. Warsztaty prowadzone muszą być w oddziałach, maksymalnie 33 uczniów.7. Warsztaty odbywać się będą na terenie I Liceum Ogólnokształcącego w Rawiczu, ul. W. J. Dąbrowskiego 29, 63-900 Rawicz. 8. Warsztaty powinny odbywać się w godzinach pracy szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 15.00. 9. Warsztaty odbywać się będą według harmonogramu ustalonego przez Wykonawcę i Jednostkę realizującą. W terminie 3 dni od ustalenia harmonogramu zajęć Wykonawca dostarczy Jednostce realizującej programy zajęć dla każdej grupy. 10. W warsztatach powinny być wykorzystywane aktywizujące i interaktywne metody pracy, takie jak symulacje, odgrywanie ról, analiza mediów, debaty itp. Warsztaty mają mieć interaktywny charakter i opierać się na metodach angażujących uczestników, takich jak:1) Dyskusje moderowane – analiza rzeczywistych przypadków i wymiana doświadczeń.2) Ćwiczenia grupowe – praca nad rozwiązywaniem konfliktów i radzeniem sobie z uprzedzeniami.3) Analiza przypadków (case study) – omówienie rzeczywistych sytuacji dyskryminacji w mediach i społeczeństwie.4) Symulacje i scenki dramowe – uczestnicy wcielają się w różne role, co pozwala lepiej zrozumieć perspektywę innych osób.5) Filmy edukacyjne i analiza treści medialnych – krytyczna ocena przekazów medialnych pod kątem uprzedzeń i stereotypów.11. Warsztaty odbywać się będą według harmonogramu ustalonego wspólnie z Jednostką realizującą.12. Każda grupa winna mieć zapewnione materiały dydaktyczne, w tym scenariusze ćwiczeń, karty pracy oraz dostęp do materiałów multimedialnych - część materiałów, potrzebna do pracy na samych warsztatach winna być zapewniona w formie papierowej, pozostała część materiałów w formie elektronicznej.13. Po zakończeniu warsztatów Jednostka realizująca winna otrzymać posumowanie wniosków i rekomendacji dotyczącej dalszej pracy z uczniami w zakresie kształtowania postaw tolerancji. 14. Przykładowe tematy warsztatów - Warsztaty muszą obejmować kluczowe aspekty związane z tolerancją i przeciwdziałaniem dyskryminacji, w tym:1) Pojęcie i znaczenie tolerancji:a) Definicja tolerancji i różnica między tolerancją a akceptacją.b) Prawa człowieka jako fundament społeczeństwa demokratycznego.c) Granice tolerancji – kiedy mamy prawo nie zgadzać się z czyimiś poglądami?2) Formy i mechanizmy dyskryminacji:a) Dyskryminacja bezpośrednia i pośrednia.b) Mikroagresje – codzienne sytuacje wzmacniające stereotypy i uprzedzenia.c) Mechanizmy wykluczenia społecznego i ich skutki.3) Przejawy dyskryminacji w różnych obszarach życia - Dyskryminacja ze względu na:a) Płeć – seksizm, nierówności w dostępie do edukacji i pracy, stereotypy dotyczące ról płciowych.b) Rasę i pochodzenie etniczne – rasizm, stereotypy, mowa nienawiści.c) Wiek – ageizm, uprzedzenia wobec osób młodych i starszych.d) Religię i światopogląd – uprzedzenia wobec osób wierzących i niewierzących, konflikt przekonań.e) Niepełnosprawność – bariery fizyczne i społeczne, stereotypowe postrzeganie osób z niepełnosprawnościami.f) Status społeczny i ekonomiczny – wykluczenie osób z rodzin o niskim statusie materialnym, dyskryminacja klasowa.4) Jak radzić sobie z uprzedzeniami i stereotypami?a) Jak rozpoznawać i przełamywać własne stereotypy?b) Jak reagować na dyskryminację i mowę nienawiści?c) Różnice pomiędzy krytyką a mową nienawiści.d) Rola świadków – co możemy zrobić, gdy widzimy przejawy dyskryminacji?5) Budowanie społeczeństwa otwartego na różnorodność:a) Równość i różnorodność jako siła społeczeństwa.b) Dobre praktyki w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji.c) Współpraca międzynarodowa i międzykulturowa.15. Zamówienie ma być realizowane przez minimum 2 osoby.
Time limit for receipt of tenders
2025-04-14 07:00:00.0
Location
Mikołaja Kopernika, 4
63-900 Rawicz
Województwo: wielkopolskie
Polska
63-900 Rawicz
Województwo: wielkopolskie
Polska
Category assortment
Training
Buyer details
Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu
Mikołaja Kopernika, 4
63-900 Rawicz
Województwo: wielkopolskie
Polska
Mikołaja Kopernika, 4
63-900 Rawicz
Województwo: wielkopolskie
Polska