Przebudowa ul. Jana III Sobieskiego w Głownie

Notice description

W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę drogi gminnej Nr 120581 E ul. Jana III Sobieskiego w Głownie w granicach istniejącego pasa drogowego. Zaprojektowano jezdnię z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm (kostka szara) o szerokości 5,50 m o spadku daszkowym wynoszącym 2,00 %. Skrzyżowanie z drogą gminną Nr 120503 E (ul. ks. Jerzego Popiełuszki) wyłukowano promieniami R=6,00 m. Dodatkowo w ramach przebudowy drogi zaprojektowano jednostronny chodnik i dojścia do furtek z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm (kostka szara) o szerokości 1,80 m oraz zjazdy indywidualne z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm (kostka czerwona) i spadkach podłużnych wynoszących 0,50 – 5,00 %. Na włączeniu zjazdów indywidualnych do jezdni zaprojektowano skosy w stosunku n : m, gdzie n = m = 1,50 m w formie zmiany koloru kostki brukowej. Na chodniku zaprojektowano spadek poprzeczny wynoszący 2,00 % w kierunku jezdni. Po zewnętrznej stronie, chodnik, dojścia do furtek i zjazdy zostaną ograniczone obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 0 cm w stosunku do nawierzchni z kostki oraz od strony jezdni krawężnikami betonowymi 15 x 30 wyniesionymi o 12 cm (na chodniku i dojściach po stronie chodnika) w stosunku do nawierzchni jezdni a na dojściach do furtek od strony pobocza oraz na zjazdach krawężnik zostanie wyniesiony o 3 cm w stosunku do nawierzchni jezdni.
Projektowany chodnik, dojścia do furtek oraz zjazdy należy dostosować wysokościowo do projektowanej jezdni oraz przyległych budynków, ogrodzeń, bram wjazdowych, dojść do furtek oraz terenu przyległego. W przypadku wystąpienia na zjazdach i dojściach do furtek fundamentów
ogrodzeń itp. utrudniających wykonanie obrzeży zamykających zjazd i dojście do furtki, wykonywaną nawierzchnię z kostki brukowej, dopuszcza się bezpośrednio dowiązać do tych elementów albo do istniejącej nawierzchni utwardzonej po uzyskani zgody Inwestora. Ponadto w miejscach gdzie chodnik, dojścia do furtek i zjazdy nie występują, projektuje się krawężnik 15 x 30 obniżony o 1 cm w stosunku do nawierzchni jezdni oraz pobocze z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m i spadku poprzecznym 8,00 %.
Rozwiązanie wysokościowe na początku i końcu przebudowywanej drogi rozwiązano poprzez dowiązanie się do istniejącej wysokości i spadków podłużnych i poprzecznych, jezdni drogi gminnej i istniejącego terenu.
Na włączeniu w drogę gminną Nr 120503 E należy wykonać fragmentaryczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odtworzeniem w celu dowiązania.
Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych na przebudowywanym odcinku drogi realizowane będzie poprzez odpowiednie ukształtowanie wysokościowe jezdni, chodnika i zjazdów, zarówno podłużne jak i poprzeczne. Woda opadowa i roztopowa odprowadzana będzie tak jak w stanie istniejącym, powierzchniowo w granicach istniejącego pasa drogowego. Przyjęte rozwiązanie jest wynikiem m. in. wskazań Inwestora i brakiem kanalizacji deszczowej.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 132,17 mb.

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2025-03-24 10:00:00.0

Location

95-015 Głowno

Category assortment

Construction supervision and other construction services
Other construction and renovation works
Landscaping services
Technical building installation services
Dismantling services
Road and railroad services
Dredging and regulation of water bodies and watercourses
Design services
Finishing and renovation works

Buyer details

Gmina Miasta Głowno
ul. Młynarska 15
95-015 Głowno
telefon: null

Contact details