Świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie tj. przygotowywanie całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w oparciu o istniejące zaplecze kuchenne.

Notice description

1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie, tj. przygotowywanie przez Wykonawcę

całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w wynajmowanych na ten cel pomieszczeniach kuchennych Zamawiającego wraz z wyposażeniem w okresie 01.05.2016 - 31.12.2016. Szacunkowa ilość - 24.500 osobodni, przy założeniu, że przez cały okres obowiązywania umowy w Domu Pomocy Społecznej przebywa 100 mieszkańców . Zamawiający oświadcza, że wskazana ilość jest maksymalną ilością mieszkańców, która może przebywać w DPS-ie. Rzeczywista ilość osobodni w ramach zamówienia wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego. Aktualnie w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie przebywa 100 osób , w tym w pawilonie mieszkalnym przebywa 58 osób, a w skrzydle budynku głównego 42 osoby. (zestawienie wydanych posiłków w okresie 01/2015 do 12/2015 r. stanowi zał. nr 11 do SIWZ). Ilość osób a zatem posiłków może ulec zmianie.

2.Wykonawca powinien zapewnić codzienne posiłki o ustalonych porach dnia:

- Śniadanie 8.00 - 10.00,

- II śniadanie 11.00,

- Obiad 12.00 - 14.00,

- Podwieczorek 16.00,

- Kolacja 18.00 - 20.00.

Drugie śniadanie i podwieczorek przeznaczone są dla osób, które zaleceniem lekarza muszą być dożywiane częściej, ale w małych ilościach (niedowaga, cukrzyca itp.). Obecnie dodatkowo dożywianych w ten sposób są 24 osoby, liczba tych osób może być zmienna.

Zamawiający nie godzi się na dowóz gotowych posiłków z zewnątrz.

3.Zalecane normy kalorii i składników pokarmowych obliczone na osobodzień:

Kalorie ok. 2200 -2400,

Węglowodany ok. 300 g,

Białko ogółem 70 g, w tym białko zwierzęce ok. 20 - 30 g,

Tłuszcz ok. 70 g,

Białko powinno pokrywać od 13 - 16 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego, tłuszcze nie więcej niż 30 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego natomiast reszta kalorii powinna zostać pokryta przez węglowodany.

Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw oraz do przygotowywania jadłospisów przy uwzględnieniu produktów sezonowych.

Posiłki muszą być przygotowane z surowców wysokiej jakości, urozmaicone, bez stosowania dodatkowych preparatów zastępczych oraz środków konserwujących w szczególności:

- bez używania produktów typu instant oraz gotowych produktów np.: pierogi mrożone, pyzy, klopsy, gołąbki itp.;

- używania masła na śniadanie/kolacje, a nie produktów masłopodobnych;

- używania wędlin i mięsa wysokiej jakości.

4.Posiłki powinny uwzględniać zestaw dietetyczny:

a)dieta podstawowa,

b)dieta łatwostrawna

c)dieta wątrobowa,

d)dieta cukrzycowa,

e)dieta płynna np.: miksowana, kleik.

f)dieta bezmleczna,

g)dieta bezglutenowa

Wykonawca zobowiązany jest podczas trwania umowy do realizacji jadłospisów przy poszczególnych dietach według zaleceń lekarza odnośnie kaloryczności posiłków.

5.Sporządzanie posiłków w ilościach wynikających ze stanu mieszkańców z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych, musi odbywać się na bieżąco, ze świeżych produktów, w pomieszczeniach kuchni Domu zgodnie z wymaganiami określonymi odpowiednio w przepisach tj.: Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm. i innych, w tym zakresie jak również z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie (zasady GMP, GHP, HACCP). Wykonawca udostępni na wniosek Zamawiającego dokumenty potwierdzające wprowadzenie HACCP, GHP, GMP. Wykonawca powinien posiadać księgę HACCP wraz z prowadzonymi zapisami.

- Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego z dnia 17 kwietnia 2007 r. Dz. U. Nr 80, poz. 545),

Pracownicy biorący udział w przygotowaniu i produkcji posiłków zobowiązani są do posiadania aktualnych zaświadczeń o dopuszczeniu do pracy oraz zaświadczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych, potwierdzających dopuszczenie do pracy przez lekarza. Wykonawca udostępni na każde żądanie Zamawiającego ww. dokumenty do wglądu. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pracowników biorących udział przy realizacji zamówienia w odpowiednie obuwie, odzież roboczą i ochronną, zgodnie z przepisami BHP i obowiązującymi normami w tym zakresie.

6.Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego jednej porcji każdego posiłku do degustacji w zakresie diety podstawowej w celu dokonania kontroli jakości i gramatury.

7. Wyznaczony pracownik Zamawiającego będzie sprawować nadzór nad jakością, ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm przy sporządzaniu posiłków. W przypadku zakwestionowania jakości, ilości i zgodności z normami posiłków Zamawiający ma prawo odmówić ich przyjęcia i żądać dostarczenia posiłków odpowiadających jakością, ilością i zgodnością z normami na koszt Wykonawcy.

8. Przygotowywane posiłki będą odbierane przez pracowników Zamawiającego, w oknie podawczym na stołówkę w budynku głównym, jak również w pawilonie mieszkalnym. Dostarczenie i wydawanie posiłków do pawilonu mieszkalnego (budynek wolnostojący nie jest połączony z budynkiem głównym) odbywać się będzie przy użyciu urządzenia typu bemar przez pracowników Wykonawcy. Rozdanie mieszkańcom posiłków, a następnie zwrot brudnych naczyń, należy do pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do mycia wraz z wyparzaniem całości wydanych naczyń i sztućców.

9. Zamawiający zapewni naczynia stołowe i sztućce oraz niezbędny sprawny technicznie sprzęt kuchenny w dniu rozpoczęcia świadczenia przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania naturalnych ubytków na swój koszt w okresie trwania umowy. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pozostałe, oprócz wynajmowanych, urządzenia i naczynia niezbędne do wykonania usługi. Zakupiony przez Wykonawcę dodatkowy sprzęt kuchenny, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym stanowi jego własność.

10. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 27 sierpnia 2012 r., poz. 964) Wykonawca wyposaży kuchenki w oddziałach (2 w budynku głównym, 1 w pawilonie mieszkalnym) w podstawowe produkty żywnościowe i napoje w postaci: pieczywa, tłuszczy, przetworów, herbaty.

Ponadto na kulinarną terapię zajęciową należy zapewnić produkty do wypieku ciast i słodycze o wartości nie przekraczającej 350 zł brutto miesięcznie, zgodnie ze złożonymi zamówieniami przez upoważnionego pracownika Zamawiającego. Przygotowywanie ciast do wypieku odbywa się na stołówce, a wypiek odbywać się będzie w piekarniku znajdującym się w pomieszczeniu kuchni.

11.Wykonawca udostępni płatne posiłki pracownikom Domu, którzy się o to zwrócą i chętnym osobom w ramach tzw. usług środowiskowych. Opłaty za te posiłki ponoszą osoby je zamawiające uiszczając bezpośrednio u Wykonawcy. Na dzień dzisiejszy nikt nie korzysta z płatnych posiłków.

12.Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania jadłospisów z określeniem gramatury dla wszystkich produktów i potraw zgodnie z zasadami żywienia i dietetyki stosowanej opracowanymi przez Instytut Żywności i Żywienia. Posiłki powinny pokrywać całodobowe zapotrzebowanie na kalorie i podstawowe składniki odżywcze tj. białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy oraz sole mineralne.

Posiłki, które nie spełniają norm ilościowych czy jakościowych, będą przez Zamawiającego zakwestionowane , natomiast Wykonawca zostanie zobowiązany do prawidłowego (zgodnego z normami) przygotowania tych posiłków.

Wykonawca zobowiązany jest do pobierania i przechowywania próbek żywnościowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. Nr 80, poz. 545).

13. Dekadowy jadłospis winien być przedstawiony z 3-dniowym wyprzedzeniem do akceptacji osobie wyznaczonej do tego celu przez Zamawiającego. O ewentualnych zmianach w jadłospisie należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. (przykładowy jadłospis dekadowy stanowi załącznik nr 13 do SIWZ).

14. W ramach tzw. wsadu do kotła należy uwzględnić znaczne rozszerzenia menu na Boże Narodzenie, a także posiłki na imprezy okolicznościowe np.: festyny, zabawy integracyjne itp. - załącznik nr 10 do SIWZ). Liczba zaproszonych gości uzgadniana będzie każdorazowo pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (nie więcej niż 50 osób). Imprezy okolicznościowe rozliczane będą dodatkowo wg. ilości osób biorących udział w planowanych imprezach.

15.Wykonawca musi prowadzić ewidencję ilościowo-wartościową wydanych posiłków z podziałem na poszczególne diety, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu.

16. Ilość potrzebnych posiłków z podziałem na diety, o których mowa w ust. 5 zgłaszana będzie pisemnie przez Zamawiającego do godziny 10.00 dnia poprzedniego i korygowana będzie do godziny 8.00 dnia bieżącego.

17. Wysokość tzw. wsadu do kotła średnio w skali miesiąca nie może być niższa niż: 9,00 zł netto na jedną osobę dobowo. (przykładowy jadłospis przy wsadzie do kotła 9 zł netto stanowi zał. nr 14 do SIWZ).

18.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentacji źródłowej np.: faktur zakupu, kartotek magazynowych itp.

19.Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby na drugie danie obiadowe przy diecie ogólnej wystąpiło:

- co najmniej 5 razy w dekadzie potrawa mięsna (schab, pieczeń wieprzowa, pulpety lub mięso drobiowe (wyłącznie udka lub filety),

- 2 razy w dekadzie filet z ryby bez ości,

- 5 raz w dekadzie ciepłe kolacje (minimum),

oraz 5 razy w dekadzie ciepłe śniadania (minimum).

20.Potrawy należy przygotowywać w tym samym dniu i nie można przetrzymywać ich do dnia następnego.

21.W przypadku niewykorzystania przez mieszkankę pełnego osobodnia żywienia do rozliczeń przyjmuje się:

a)koszt śniadania i drugiego śniadania - 25% stawki osobodnia żywienia,

b)koszt obiadu - 55% stawki osobodnia żywienia,

c)koszt podwieczorku i kolacji - 20% stawki osobodnia żywienia.

22.Odpady pokonsumpcyjne Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, zachowując sposób transportu, przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

23.Warunkiem świadczenia usług gastronomicznych dla Domu jest wynajęcie pomieszczeń kuchennych wraz z elementami stałego wyposażeniem, o łącznej powierzchni: 165,25 m². W skład pomieszczeń kuchennych wchodzą: pomieszczenie wstępnej obróbki wraz z obieralnią warzyw, kuchnia właściwa, zmywalnia naczyń. Zamawiający informuje, iż pomieszczenia kuchenne wyposażone są w media takie jak: zimna woda, ciepła woda, energia elektryczna, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna, drożna kanalizacja, winda do transportu posiłków, podlegająca Dozorowi Technicznemu - opłaty za konserwację i przeglądy windy ponosi Zamawiający. Pomieszczenia nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Na wymienioną powierzchnię składają się:

Kuchnia główna 76,00 m²

Magazynek kuchni 16,00 m²

Magazyn spożywczy 64,00 m²

Szatnia personelu 6,30 m²

WC kuchni 2,95 m²

Wykaz pomieszczeń i wyposażenia stanowi załącznik do umowy najmu.

Zestawienie opłat za media w okresie 01/2015 do 12/2015 stanowi zał. nr 12 do SIWZ

24.Za wynajem od Domu pomieszczeń o powierzchni 165,25 m² Wykonawca zapłaci miesięcznie czynsz w wysokości 4065,15 zł netto.

Za wynajem stałego i ruchomego wyposażenia kuchni przejętego protokołem zdawczo-odbiorczym Wykonawca zapłaci czynsz miesięczny w ryczałtowej wysokości 550,00 zł netto.

Zamawiający nie jest aktualnie podatnikiem podatku VAT, w związku z czym wskazane wyżej kwoty miesięcznego czynszu nie uwzględniają podatku VAT, ani do tej kwoty nie jest doliczany VAT. W przypadku gdy Zamawiający stanie się podatnikiem podatku VAT, do wskazanych wyżej kwot miesięcznego czynszu zostanie doliczony podatek VAT w ustawowej wysokości.

25.Wykonawca uiści dodatkowe miesięczne opłaty Zamawiającemu za:

- energię elektryczną według wskazań podliczników i aktualnych stawek brutto ustalanych

przez dostawcę energii ,

- wodę według wskazań podliczników i stawki za 1m3 za wodę w wysokości 4,48 zł brutto,

- ogrzewanie wynajmowanych pomieszczeń, podgrzewanie wody (c.w.u.), oraz za odprowadzone ścieki, w łącznej wysokości ryczałtowej 650 zł miesięcznie,

-wywóz nieczystości stałych za 1 m³ (wydzielony jeden pojemnik dla potrzeb Wykonawcy) według aktualnych stawek brutto usługodawcy t.j. 315,00 zł,

- tel / fax, według wydruku centrali abonenckiej Zamawiającego, według obowiązujących stawek brutto usługodawcy,

- podatek od nieruchomości od wynajmowanej powierzchni według aktualnej stawki podatku od nieruchomości określonej we właściwej uchwale Rady Gminy Trąbki Wielkie. Na dzień ogłoszenia przetargu stawka ta wynosi 7,68 zł za 1 m2 rocznie.

Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wysokości opłat eksploatacyjnych za dostarczane media w przypadku zmiany cen dostaw mediów przez Dostawców oraz w przypadku wprowadzenia nowych stawek podatku od nieruchomości.

26.Wykonawca odpowiada za wynajmowane pomieszczenia, urządzenia i naczynia, dokonując niezbędnych napraw na własny koszt i uzupełnia na bieżąco braki w wynajmowanych zasobach, jeśli występują.

27.Szczegółowe warunki umowy najmu zostały określone we wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.

28. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pozostałe, oprócz wynajmowanych, urządzenia i naczynia niezbędne do wykonania usługi.

29. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek dostosowania kuchni i przestrzegania wymogów Sanepidu, HACCP oraz uzyskania w ciągu 30 dni od daty rozpoczęcia działalności w pomieszczeniach kuchennych DPS decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszczu Gdańskim o zatwierdzeniu zakładu. Po otrzymaniu ww. decyzji należy ją przedstawić Zamawiającemu. Zamawiający w każdej chwili może wnioskować o przeprowadzenie kontroli Sanepidu.

UWAGA: Oferenci winni dokonać wizji lokalnej pomieszczeń i wyposażenia kuchni oraz zaplecza przed złożeniem oferty.

30.Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie dla Zamawiającego kserokopii protokołów z kontroli (stanu sanitarnego pomieszczeń, posiłków) Sanepidu, PIP. Za uchybienia ujawnione w trakcie kontroli np. Sanepidu wynikające ze świadczonej przez Wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary, odpowiada Wykonawca.

31.Wszelkie modernizacje pomieszczeń i instalacji, wykonywane przez Wykonawcę, muszą być uzgodnione z Zamawiającym. Wszelkie nakłady za poniesione prace pokrywa Wykonawca.

32. Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywały się w miesięcznych okresach rozliczeniowych (po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) na podstawie rozliczeń wydanych posiłków. Będą się one odbywały według wzoru:

Cena brutto jednego osobodnia żywienia (wynikająca z oferty Wykonawcy stanowiący załącznik nr 1) x ilość faktycznie wydanych posiłków całodziennych w danym miesiącu

33. Wypłata tak wyliczonego wynagrodzenia za wykonaną usługę, będzie następowała po upływie każdego miesiąca, w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury od Wykonawcy, przelewem na jego konto bankowe.

34.Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawcy/dalszych podwykonawców, zgodnie z art. 36a ust.1 Ustawy.

Jednocześnie Zamawiający na podstawie art. 36a ust.2. pkt 1, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia tj usługi przygotowania i gotowania posiłków.

35. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/dalszych podwykonawców, w oparciu o art. 36b ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie informacji na temat części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (wzór zał. nr 9 do SIWZ).

UWAGA: Oferenci winni dokonać wizji lokalnej pomieszczeń i wyposażenia kuchni oraz zaplecza przed złożeniem oferty.

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2016-03-15 11:30:00.0

Location

pomorskie

Category assortment

Food services

Buyer details

Dom Pomocy Społecznej LEŚNY

83-041 Mierzeszyn
pomorskie
0-58 6828114
0-58 6828114
www.powiat-gdanski.pl
00096150900000
dps.zaskoczyn@neostrada.pl

Contact details