ZDH/05/2015 - Przeglądy i prace konserwacyjno - remontowe suwnic

Notice description

Przedmiotem zamówienia jest:

1) Kompleksowe wykonanie przeglądów i konserwacji dźwignic dopuszczonych do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego na wydziałach (zakładach) Instytutu Metali Nieżelaznych w Legnicy (teren Huty Miedzi Legnica), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 października 2003 roku (Dz. U. 193, poz. 1890).

Wykaz dźwignic podlegających przeglądom wraz z częstotliwością przeglądów:

a) Zakład Doświadczalny Hutnictwa - przeglądy 2 razy w miesiącu

Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]

1 Suwnica lejnicza WR 1271 20; 5

2 Suwnica pomostowa - chwytakowa WR 1272 5

3 Suwnica lejnicza* 46805 15; 6

* - SUWNICA OBJĘTA PRZEGLĄDAMI I PRACAMI

KONSERWACYJNO REMONTOWYMI OD DN. 01.01.2016

b) Zakład doświadczalny Chemii - przeglądy 1 raz w miesiącu

Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]

4 Wciągnik elektryczny WR 842801859 1

5 Wciągnik elektryczny WR 842802393 1

6 Żuraw kolumnowy WR 822801552 0,5

7 Wciągnik elektryczny WR 842801226 2

8 Wciągnik elektryczny WR 842801857 1

9 Wciągnik elektryczny N 8428002940 1

10 Wciągnik elektryczny N 8428003077 1

c) Zakład Produkcji Małotonażowej - przeglądy 1 raz w miesiącu

Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]

11 Wciągnik elektryczny WR 842801858 1

12 Wciągnik elektryczny N 8428002960 1

13 Dźwig towarowy 0,1

14 Wciągnik elektryczny N 8428003133 2

15 Suwnica pomostowa - hakowa WR 2037 3,2

d) Wydział Energo-Mechaniczny - przeglądy 1 raz w miesiącu

Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]

16 Suwnica jednobelkowa WR 6309 1,5

Zakres czynności konserwacyjno - przeglądowych

poz. 1,2,3, 15 - przegląd co 15 dni (2 razy w miesiącu).

poz. od 4 - 14, 16 - przegląd co 30 dni (1 raz w miesiącu).

Zakres czynności - przestrzeganie instrukcji konserwacji, usuwanie na bieżąco usterek i innych nieprawidłowości w działaniu dźwignicy oraz dokonywanie przeglądu i konserwacji ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń zawartych przez producenta w dokumentacji technicznej. W uzasadnionych przypadkach, w okresach określonych przez organ dozoru technicznego - w zależności od warunków pracy dźwignicy, stanu technicznego urządzenia.

OPIS ROBÓT - SZCZEGÓŁOWA KONTROLA:

1. liny stalowe

2. zblocza linowe

3. cięgna nośne

4. bębny linowe

5. zespoły hamulcowe

6. urządzenia sterujące, sygnalizujące, oświetleniowe

7. przekładnie zębate

8. sprzęgła

9. osie i wały

10. część mechaniczna - konstrukcja dźwignicy ( nity , spoiny , śruby , oszklenie i wyposażenie kabiny)

11. chwytaki elektromagnetyczne i mechaniczne (linowe)

12. zwalniaki elektromagnetyczne - elektrohydrauliczne

13. silniki asynchroniczne pierścieniowe i klatkowe

14. styczniki niskiego napięcia

15. obwody instalacji elektrycznych

16. nastawniki , sterowniki, falowniki,

17. wyłączniki krańcowe - wrzecionowe , różnicowe , dźwignicowe, wyłączniki zbliżeniowe

18. troleje i zbieraki prądowe, przewody zasilające podwieszane

19. oporniki - grzejniki

20. przekaźniki, nadajniki i odbiorniki radiowe

21. zestawy kół jezdnych

22. Torowisko i układ zasilania

23. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz planowanie i prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.

24. badania haków dźwignic raz do roku oraz kontrola stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach ryczałtu przeglądowego. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, potwierdzonym przez przedstawicieli Zamawiającego.

Przeprowadzony przegląd i konserwacja odnotowana musi być z aktualną datą w Dzienniku konserwacji prowadzonym przez Wykonawcę zgodnie z podpisanym przez IMN protokołem z wykonanych prac.

1. Udział w pracach inspektorów UDT w zakresie przeglądów odbiorowych, dopuszczenia do eksploatacji, sporządzania wymaganych przez UDT dokumentów, i innych.

2. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.

3. Prowadzenie bieżącej analizy występujących awarii, przeprowadzonych napraw, remontów, wymian części i podzespołów w celu określenia przyczyn i prowadzących do nich zdarzeń. Co najmniej raz na dwa miesiące Wykonawca skonsultuje wyniki analiz z osobami wyznaczonymi do reprezentacji Zamawiającego, które sporządzą notatkę z takiego spotkania. Jeśli awarie i uszkodzenia wynikają z niewłaściwego użytkowania urządzeń, Wykonawca jest zobowiązany o tym fakcie niezwłocznie powiadomić Zamawiającego - informacja faksem na numer 76 850 55 01.

4. Przeprowadzanie cyklicznych spotkań z kierownictwem wydziałów eksploatujących dźwignice, w celu przedstawienia wyników analiz opisanych powyżej. Przedstawienie wyników zostanie zrealizowane minimum raz na kwartał, przy jednoczesnej możliwości zwołania takiego spotkania przez Zamawiającego w dowolnym terminie.

5. Przeprowadzanie co najmniej raz na kwartał szkolenia załogi Zamawiającego w zakresie wybranych tematów prawidłowej eksploatacji dźwignic. Szkolenie będzie organizowane na pisemny wniosek i przy udziale osób reprezentujących stronę Zamawiającą.

6. Raz w roku Wykonawca przeprowadzi badania haków dźwignic oraz kontroli stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach zawartej umowy. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, podpisanym przez przedstawicieli Wykonawcy.

7. W przypadku podjęcia informacji przez Wykonawcę o zagrożeniu utraty zdrowia lub życia pracowników Zamawiającego na skutek złego stanu eksploatowanej dźwignicy i braku możliwości jej naprawy, Wykonawca uprawniony jest do jej bezzwłocznego wyłączenia informując jednocześnie o tym odpowiedzialnego Kierownika Zakładu - Wydziału, telefonicznie oraz niezwłocznie - na piśmie.

Za dokonane przeglądy okresowe wraz z przeprowadzonymi naprawami bieżącymi i konserwacyjnymi Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie z podpisaną w wyniku niniejszego postępowania umową.

Przewidywana liczna godzin dla prac remontowych - 2250/12 miesięcy

Przewidywana liczna godzin dla prac warsztatowych - 350/12 miesięcy

Wszystkie prace konserwacyjno - przeglądowe oraz naprawcze, wymagające wyłączenia z ruchu urządzeń dźwignicowych Wykonawca prowadzić będzie w zakresie i terminie uzgodnionymi z właściwym Kierownikiem wydziału Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić i przedstawić Zamawiającemu miesięczny plan przeglądów z wyprzedzeniem jednego miesiąca.

Decyzje o konieczności remontu bądź wymiany istotnego zespołu, części zamiennej lub elementu o znaczącej wartości zakupu będą podejmowane przez Zamawiającego na wniosek Wykonawcy. Prace te będą zlecane oddzielnym zamówieniem publicznym.

Wszelkie prace naprawcze, związane z koniecznością usuwania awarii wynikających z winy Wykonawcy będą wykonywane przez Wykonawcę w ramach udzielonych gwarancji lub zlecane podmiotowi trzeciemu - w takim wypadku Zamawiający obciąży kosztami naprawy Wykonawcę. W przypadku usuwania awarii nie wynikających z winy Wykonawcy, Zamawiający ma prawo zlecić wykonanie prac podmiotowi trzeciemu.

Wartość należności za przeglądy i konserwacje wynikać będzie z ilości wykonanych przeglądów i związanych z nimi prac konserwacyjnych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Istotnych Warunków Umowy. Należności za prace remontowe wynikać będą z ilości wykonanych prac remontowych zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy. Wynagrodzenie za wykonanie prac remontowych rozliczone zostanie fakturami VAT w oparciu o załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy i Protokół Odbioru - załącznik nr 4 do Istotnych Warunków Umowy, sporządzonych przez Wykonawcę, sprawdzony, podpisany i zatwierdzony przez Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica na podstawie ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych jakościowo remontów.

W przypadku wykonania zakresu robót zawierających standardowe czynności stosuje się wyliczenie wynagrodzenia na podstawie odpowiednich cenników według pozycji KNR i KNP. W przypadku, gdy KNR i KNP nie zawierają danej czynności, dopuszcza się rozliczenie według rzeczywistej pracochłonności i scalonej stawki roboczogodziny jak w załączniku nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.

Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.

Jeżeli przy realizacji przedmiotu zamówienia konieczne będzie użycie materiałów i części zamiennych dostarczonych przez Wykonawcę, do wartości użytych materiałów i części zamiennych Wykonawca doliczy maksymalnie do 10% Kz (koszt transportu, zakup, składowanie materiałów) zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.

Jeżeli Wykonawca będzie montował części zamienne wykonywane we własnym zakresie, koszty tych części rozliczane będą wg stawek na prace warsztatowe (załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy).

Wykonawca zabezpieczy materiały niezbędne do natychmiastowego usunięcia awarii.

Wykonawca będzie wykonywał przeglądy okresowe na I zmianie Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonywanie przeglądów na innych zmianach tylko i wyłącznie po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego.

Po otrzymaniu telefonu powiadamiającego o awarii Wykonawca niezwłocznie przystąpi do usunięcia awarii, nie później jednak niż w ciągu 3 godzin od otrzymania zgłoszenia.

Z każdych wykonanych prac konserwacyjno - przeglądowych, naprawczych i awaryjnych Wykonawca zobowiązany jest sporządzić niezwłocznie protokół podpisany przez:

Przedstawicieli Wykonawcy - grupy naprawczej, osoby nadzoru.

Mistrza sprawującego nadzór nad prowadzeniem zmiany ze strony Zamawiającego

Przedstawiciela wydziału Energomechanicznego ze strony Zamawiającego

Kierownika zakładu - wydziału Zamawiającego wykorzystującego urządzenia dźwignicowe.

Protokół z naprawy awaryjnej zawierać ma dodatkowe informacje:

Godzinę zgłoszenia awarii przez Zamawiającego, godzinę przybycia grupy serwisowej Wykonawcy

Krótki opis stanu technicznego urządzenia, w jakim przyjmuje go grupa naprawcza Wykonawcy

Opis potencjalnych przyczyn zaistnienia awarii lub uszkodzenia

Imię i nazwisko operatora urządzenia dźwignicowego wykonującego pracę w trakcie zaistnienia awarii.

Okres gwarancji przyznany na wykonane prace przez Zamawiającego



Wszelkie materiały, sprzęt i urządzenia niezbędne do wykonania zamówienia dostarcza Wykonawca. Wykonawca do każdego protokołu odbioru dołączy wszelkie wymagane atesty i dokumenty związane z dopuszczeniem do stosowania zastosowanych materiałów i części zamiennych.

Zamawiający w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21) jest posiadaczem odpadów złomu, natomiast Wykonawca przeprowadzający remonty lub modernizację w zakresie zgodnym z przedmiotem niniejszego zamówienia jest posiadaczem wszystkich innych rodzajów odpadów.

Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.

Wykonawca zabezpieczy i dostarczy w ramach realizacji usługi wszelkie niezbędne części, materiały i podzespoły do usuwania awarii i dokonywania remontów niezbędnych do utrzymania urządzeń w ruchu. Wykonawca podejmie niezbędne działania w celu zachowania w dobrym stanie i kompletności udostępnianej dokumentacji eksploatowanych urządzeń dźwignicowych.

Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania części, materiałów i podzespołów niezbędnych do usuwania awarii i realizacji remontów urządzeń dźwignicowych z zachowaniem wymaganych dla nich zasad bezpiecznego i prawidłowego magazynowania, uwzględniających ochronę przed zniszczeniem i kradzieżą. W przypadku gdy Wykonawca do celów prawidłowego przechowywania będzie korzystać z pomieszczeń Zamawiającego, Zamawiający obciąży Wykonawcę co miesięcznymi kosztami najmu pomieszczenia w wysokości 11 zł za każdy m2.

Wykonawca wykona wszystkie prace w terminie, z najwyższą starannością, w pełnej zgodności z przepisami i wymogami UDT.

Wykonawca posiada właściwe uprawnienia do wykonywania wymienionych prac i gwarantuje całodobowy dyżur uprawnionych konserwatorów łącznie z niedzielami i świętami. Pracownicy wykonujący prace zaopatrzeni zostaną przez Wykonawcę w odzież ochronną i wymagane środki ochrony osobistej. Wykonawca ma zapewnić ciągły nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich swoich pracowników w miejscach wykonywania robót.

Wykonawca udziela Instytutowi Metali Nieżelaznych minimum 12 - miesięcznej gwarancji na wykonane prace remontowe, licząc od dnia podpisania bezusterkowego Protokółu odbioru robót. Zapisy dotyczące przyznania gwarancji zostaną odnotowane w niniejszym protokole. Wzór protokołu stanowi załącznik do umowy (Istotne Warunki Umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).

Zamawiający wymaga zapoznania się z miejscem i zakresem wykonywania zamówienia.

Warunki płatności: płatność na podstawie prawidłowo sporządzonej i zatwierdzonej faktury VAT w terminie 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego w formie polecenia przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany przez obie strony protokół bezusterkowego odbioru, którego sporządzenie jest obowiązkiem Wykonawcy.

Do podanej w formularzu ofertowym ceny netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Make an offer

Time limit for receipt of tenders

2015-05-22 09:50:00.0

Location

dolnośląskie

Category assortment

Maintenance of machines, equipment and spare parts

Buyer details

Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
ul. Złotoryjska 89 89
59-220 Legnica
dolnośląskie
076 8505500
076 8505501
www.imn.legnica.pl
00002754200033
inwestycje.ilg@imn.gliwice.pl

Contact details