ZDH/05/2015 - Przeglądy i prace konserwacyjno - remontowe suwnic
Notice description
Przedmiotem zamówienia jest:
1) Kompleksowe wykonanie przeglądów i konserwacji dźwignic dopuszczonych do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego na wydziałach (zakładach) Instytutu Metali Nieżelaznych w Legnicy (teren Huty Miedzi Legnica), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 października 2003 roku (Dz. U. 193, poz. 1890).
Wykaz dźwignic podlegających przeglądom wraz z częstotliwością przeglądów:
a) Zakład Doświadczalny Hutnictwa - przeglądy 2 razy w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
1 Suwnica lejnicza WR 1271 20; 5
2 Suwnica pomostowa - chwytakowa WR 1272 5
3 Suwnica lejnicza* 46805 15; 6
* - SUWNICA OBJĘTA PRZEGLĄDAMI I PRACAMI
KONSERWACYJNO REMONTOWYMI OD DN. 01.01.2016
b) Zakład doświadczalny Chemii - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
4 Wciągnik elektryczny WR 842801859 1
5 Wciągnik elektryczny WR 842802393 1
6 Żuraw kolumnowy WR 822801552 0,5
7 Wciągnik elektryczny WR 842801226 2
8 Wciągnik elektryczny WR 842801857 1
9 Wciągnik elektryczny N 8428002940 1
10 Wciągnik elektryczny N 8428003077 1
c) Zakład Produkcji Małotonażowej - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
11 Wciągnik elektryczny WR 842801858 1
12 Wciągnik elektryczny N 8428002960 1
13 Dźwig towarowy 0,1
14 Wciągnik elektryczny N 8428003133 2
15 Suwnica pomostowa - hakowa WR 2037 3,2
d) Wydział Energo-Mechaniczny - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
16 Suwnica jednobelkowa WR 6309 1,5
Zakres czynności konserwacyjno - przeglądowych
poz. 1,2,3, 15 - przegląd co 15 dni (2 razy w miesiącu).
poz. od 4 - 14, 16 - przegląd co 30 dni (1 raz w miesiącu).
Zakres czynności - przestrzeganie instrukcji konserwacji, usuwanie na bieżąco usterek i innych nieprawidłowości w działaniu dźwignicy oraz dokonywanie przeglądu i konserwacji ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń zawartych przez producenta w dokumentacji technicznej. W uzasadnionych przypadkach, w okresach określonych przez organ dozoru technicznego - w zależności od warunków pracy dźwignicy, stanu technicznego urządzenia.
OPIS ROBÓT - SZCZEGÓŁOWA KONTROLA:
1. liny stalowe
2. zblocza linowe
3. cięgna nośne
4. bębny linowe
5. zespoły hamulcowe
6. urządzenia sterujące, sygnalizujące, oświetleniowe
7. przekładnie zębate
8. sprzęgła
9. osie i wały
10. część mechaniczna - konstrukcja dźwignicy ( nity , spoiny , śruby , oszklenie i wyposażenie kabiny)
11. chwytaki elektromagnetyczne i mechaniczne (linowe)
12. zwalniaki elektromagnetyczne - elektrohydrauliczne
13. silniki asynchroniczne pierścieniowe i klatkowe
14. styczniki niskiego napięcia
15. obwody instalacji elektrycznych
16. nastawniki , sterowniki, falowniki,
17. wyłączniki krańcowe - wrzecionowe , różnicowe , dźwignicowe, wyłączniki zbliżeniowe
18. troleje i zbieraki prądowe, przewody zasilające podwieszane
19. oporniki - grzejniki
20. przekaźniki, nadajniki i odbiorniki radiowe
21. zestawy kół jezdnych
22. Torowisko i układ zasilania
23. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz planowanie i prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.
24. badania haków dźwignic raz do roku oraz kontrola stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach ryczałtu przeglądowego. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, potwierdzonym przez przedstawicieli Zamawiającego.
Przeprowadzony przegląd i konserwacja odnotowana musi być z aktualną datą w Dzienniku konserwacji prowadzonym przez Wykonawcę zgodnie z podpisanym przez IMN protokołem z wykonanych prac.
1. Udział w pracach inspektorów UDT w zakresie przeglądów odbiorowych, dopuszczenia do eksploatacji, sporządzania wymaganych przez UDT dokumentów, i innych.
2. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.
3. Prowadzenie bieżącej analizy występujących awarii, przeprowadzonych napraw, remontów, wymian części i podzespołów w celu określenia przyczyn i prowadzących do nich zdarzeń. Co najmniej raz na dwa miesiące Wykonawca skonsultuje wyniki analiz z osobami wyznaczonymi do reprezentacji Zamawiającego, które sporządzą notatkę z takiego spotkania. Jeśli awarie i uszkodzenia wynikają z niewłaściwego użytkowania urządzeń, Wykonawca jest zobowiązany o tym fakcie niezwłocznie powiadomić Zamawiającego - informacja faksem na numer 76 850 55 01.
4. Przeprowadzanie cyklicznych spotkań z kierownictwem wydziałów eksploatujących dźwignice, w celu przedstawienia wyników analiz opisanych powyżej. Przedstawienie wyników zostanie zrealizowane minimum raz na kwartał, przy jednoczesnej możliwości zwołania takiego spotkania przez Zamawiającego w dowolnym terminie.
5. Przeprowadzanie co najmniej raz na kwartał szkolenia załogi Zamawiającego w zakresie wybranych tematów prawidłowej eksploatacji dźwignic. Szkolenie będzie organizowane na pisemny wniosek i przy udziale osób reprezentujących stronę Zamawiającą.
6. Raz w roku Wykonawca przeprowadzi badania haków dźwignic oraz kontroli stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach zawartej umowy. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, podpisanym przez przedstawicieli Wykonawcy.
7. W przypadku podjęcia informacji przez Wykonawcę o zagrożeniu utraty zdrowia lub życia pracowników Zamawiającego na skutek złego stanu eksploatowanej dźwignicy i braku możliwości jej naprawy, Wykonawca uprawniony jest do jej bezzwłocznego wyłączenia informując jednocześnie o tym odpowiedzialnego Kierownika Zakładu - Wydziału, telefonicznie oraz niezwłocznie - na piśmie.
Za dokonane przeglądy okresowe wraz z przeprowadzonymi naprawami bieżącymi i konserwacyjnymi Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie z podpisaną w wyniku niniejszego postępowania umową.
Przewidywana liczna godzin dla prac remontowych - 2250/12 miesięcy
Przewidywana liczna godzin dla prac warsztatowych - 350/12 miesięcy
Wszystkie prace konserwacyjno - przeglądowe oraz naprawcze, wymagające wyłączenia z ruchu urządzeń dźwignicowych Wykonawca prowadzić będzie w zakresie i terminie uzgodnionymi z właściwym Kierownikiem wydziału Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić i przedstawić Zamawiającemu miesięczny plan przeglądów z wyprzedzeniem jednego miesiąca.
Decyzje o konieczności remontu bądź wymiany istotnego zespołu, części zamiennej lub elementu o znaczącej wartości zakupu będą podejmowane przez Zamawiającego na wniosek Wykonawcy. Prace te będą zlecane oddzielnym zamówieniem publicznym.
Wszelkie prace naprawcze, związane z koniecznością usuwania awarii wynikających z winy Wykonawcy będą wykonywane przez Wykonawcę w ramach udzielonych gwarancji lub zlecane podmiotowi trzeciemu - w takim wypadku Zamawiający obciąży kosztami naprawy Wykonawcę. W przypadku usuwania awarii nie wynikających z winy Wykonawcy, Zamawiający ma prawo zlecić wykonanie prac podmiotowi trzeciemu.
Wartość należności za przeglądy i konserwacje wynikać będzie z ilości wykonanych przeglądów i związanych z nimi prac konserwacyjnych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Istotnych Warunków Umowy. Należności za prace remontowe wynikać będą z ilości wykonanych prac remontowych zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy. Wynagrodzenie za wykonanie prac remontowych rozliczone zostanie fakturami VAT w oparciu o załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy i Protokół Odbioru - załącznik nr 4 do Istotnych Warunków Umowy, sporządzonych przez Wykonawcę, sprawdzony, podpisany i zatwierdzony przez Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica na podstawie ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych jakościowo remontów.
W przypadku wykonania zakresu robót zawierających standardowe czynności stosuje się wyliczenie wynagrodzenia na podstawie odpowiednich cenników według pozycji KNR i KNP. W przypadku, gdy KNR i KNP nie zawierają danej czynności, dopuszcza się rozliczenie według rzeczywistej pracochłonności i scalonej stawki roboczogodziny jak w załączniku nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.
Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.
Jeżeli przy realizacji przedmiotu zamówienia konieczne będzie użycie materiałów i części zamiennych dostarczonych przez Wykonawcę, do wartości użytych materiałów i części zamiennych Wykonawca doliczy maksymalnie do 10% Kz (koszt transportu, zakup, składowanie materiałów) zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.
Jeżeli Wykonawca będzie montował części zamienne wykonywane we własnym zakresie, koszty tych części rozliczane będą wg stawek na prace warsztatowe (załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy).
Wykonawca zabezpieczy materiały niezbędne do natychmiastowego usunięcia awarii.
Wykonawca będzie wykonywał przeglądy okresowe na I zmianie Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonywanie przeglądów na innych zmianach tylko i wyłącznie po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego.
Po otrzymaniu telefonu powiadamiającego o awarii Wykonawca niezwłocznie przystąpi do usunięcia awarii, nie później jednak niż w ciągu 3 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Z każdych wykonanych prac konserwacyjno - przeglądowych, naprawczych i awaryjnych Wykonawca zobowiązany jest sporządzić niezwłocznie protokół podpisany przez:
Przedstawicieli Wykonawcy - grupy naprawczej, osoby nadzoru.
Mistrza sprawującego nadzór nad prowadzeniem zmiany ze strony Zamawiającego
Przedstawiciela wydziału Energomechanicznego ze strony Zamawiającego
Kierownika zakładu - wydziału Zamawiającego wykorzystującego urządzenia dźwignicowe.
Protokół z naprawy awaryjnej zawierać ma dodatkowe informacje:
Godzinę zgłoszenia awarii przez Zamawiającego, godzinę przybycia grupy serwisowej Wykonawcy
Krótki opis stanu technicznego urządzenia, w jakim przyjmuje go grupa naprawcza Wykonawcy
Opis potencjalnych przyczyn zaistnienia awarii lub uszkodzenia
Imię i nazwisko operatora urządzenia dźwignicowego wykonującego pracę w trakcie zaistnienia awarii.
Okres gwarancji przyznany na wykonane prace przez Zamawiającego
Wszelkie materiały, sprzęt i urządzenia niezbędne do wykonania zamówienia dostarcza Wykonawca. Wykonawca do każdego protokołu odbioru dołączy wszelkie wymagane atesty i dokumenty związane z dopuszczeniem do stosowania zastosowanych materiałów i części zamiennych.
Zamawiający w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21) jest posiadaczem odpadów złomu, natomiast Wykonawca przeprowadzający remonty lub modernizację w zakresie zgodnym z przedmiotem niniejszego zamówienia jest posiadaczem wszystkich innych rodzajów odpadów.
Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.
Wykonawca zabezpieczy i dostarczy w ramach realizacji usługi wszelkie niezbędne części, materiały i podzespoły do usuwania awarii i dokonywania remontów niezbędnych do utrzymania urządzeń w ruchu. Wykonawca podejmie niezbędne działania w celu zachowania w dobrym stanie i kompletności udostępnianej dokumentacji eksploatowanych urządzeń dźwignicowych.
Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania części, materiałów i podzespołów niezbędnych do usuwania awarii i realizacji remontów urządzeń dźwignicowych z zachowaniem wymaganych dla nich zasad bezpiecznego i prawidłowego magazynowania, uwzględniających ochronę przed zniszczeniem i kradzieżą. W przypadku gdy Wykonawca do celów prawidłowego przechowywania będzie korzystać z pomieszczeń Zamawiającego, Zamawiający obciąży Wykonawcę co miesięcznymi kosztami najmu pomieszczenia w wysokości 11 zł za każdy m2.
Wykonawca wykona wszystkie prace w terminie, z najwyższą starannością, w pełnej zgodności z przepisami i wymogami UDT.
Wykonawca posiada właściwe uprawnienia do wykonywania wymienionych prac i gwarantuje całodobowy dyżur uprawnionych konserwatorów łącznie z niedzielami i świętami. Pracownicy wykonujący prace zaopatrzeni zostaną przez Wykonawcę w odzież ochronną i wymagane środki ochrony osobistej. Wykonawca ma zapewnić ciągły nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich swoich pracowników w miejscach wykonywania robót.
Wykonawca udziela Instytutowi Metali Nieżelaznych minimum 12 - miesięcznej gwarancji na wykonane prace remontowe, licząc od dnia podpisania bezusterkowego Protokółu odbioru robót. Zapisy dotyczące przyznania gwarancji zostaną odnotowane w niniejszym protokole. Wzór protokołu stanowi załącznik do umowy (Istotne Warunki Umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).
Zamawiający wymaga zapoznania się z miejscem i zakresem wykonywania zamówienia.
Warunki płatności: płatność na podstawie prawidłowo sporządzonej i zatwierdzonej faktury VAT w terminie 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego w formie polecenia przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany przez obie strony protokół bezusterkowego odbioru, którego sporządzenie jest obowiązkiem Wykonawcy.
Do podanej w formularzu ofertowym ceny netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
1) Kompleksowe wykonanie przeglądów i konserwacji dźwignic dopuszczonych do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego na wydziałach (zakładach) Instytutu Metali Nieżelaznych w Legnicy (teren Huty Miedzi Legnica), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 października 2003 roku (Dz. U. 193, poz. 1890).
Wykaz dźwignic podlegających przeglądom wraz z częstotliwością przeglądów:
a) Zakład Doświadczalny Hutnictwa - przeglądy 2 razy w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
1 Suwnica lejnicza WR 1271 20; 5
2 Suwnica pomostowa - chwytakowa WR 1272 5
3 Suwnica lejnicza* 46805 15; 6
* - SUWNICA OBJĘTA PRZEGLĄDAMI I PRACAMI
KONSERWACYJNO REMONTOWYMI OD DN. 01.01.2016
b) Zakład doświadczalny Chemii - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
4 Wciągnik elektryczny WR 842801859 1
5 Wciągnik elektryczny WR 842802393 1
6 Żuraw kolumnowy WR 822801552 0,5
7 Wciągnik elektryczny WR 842801226 2
8 Wciągnik elektryczny WR 842801857 1
9 Wciągnik elektryczny N 8428002940 1
10 Wciągnik elektryczny N 8428003077 1
c) Zakład Produkcji Małotonażowej - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
11 Wciągnik elektryczny WR 842801858 1
12 Wciągnik elektryczny N 8428002960 1
13 Dźwig towarowy 0,1
14 Wciągnik elektryczny N 8428003133 2
15 Suwnica pomostowa - hakowa WR 2037 3,2
d) Wydział Energo-Mechaniczny - przeglądy 1 raz w miesiącu
Lp. Rodzaj dźwignicy Nr rejestracyjny Udźwig [Mg]
16 Suwnica jednobelkowa WR 6309 1,5
Zakres czynności konserwacyjno - przeglądowych
poz. 1,2,3, 15 - przegląd co 15 dni (2 razy w miesiącu).
poz. od 4 - 14, 16 - przegląd co 30 dni (1 raz w miesiącu).
Zakres czynności - przestrzeganie instrukcji konserwacji, usuwanie na bieżąco usterek i innych nieprawidłowości w działaniu dźwignicy oraz dokonywanie przeglądu i konserwacji ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń zawartych przez producenta w dokumentacji technicznej. W uzasadnionych przypadkach, w okresach określonych przez organ dozoru technicznego - w zależności od warunków pracy dźwignicy, stanu technicznego urządzenia.
OPIS ROBÓT - SZCZEGÓŁOWA KONTROLA:
1. liny stalowe
2. zblocza linowe
3. cięgna nośne
4. bębny linowe
5. zespoły hamulcowe
6. urządzenia sterujące, sygnalizujące, oświetleniowe
7. przekładnie zębate
8. sprzęgła
9. osie i wały
10. część mechaniczna - konstrukcja dźwignicy ( nity , spoiny , śruby , oszklenie i wyposażenie kabiny)
11. chwytaki elektromagnetyczne i mechaniczne (linowe)
12. zwalniaki elektromagnetyczne - elektrohydrauliczne
13. silniki asynchroniczne pierścieniowe i klatkowe
14. styczniki niskiego napięcia
15. obwody instalacji elektrycznych
16. nastawniki , sterowniki, falowniki,
17. wyłączniki krańcowe - wrzecionowe , różnicowe , dźwignicowe, wyłączniki zbliżeniowe
18. troleje i zbieraki prądowe, przewody zasilające podwieszane
19. oporniki - grzejniki
20. przekaźniki, nadajniki i odbiorniki radiowe
21. zestawy kół jezdnych
22. Torowisko i układ zasilania
23. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz planowanie i prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.
24. badania haków dźwignic raz do roku oraz kontrola stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach ryczałtu przeglądowego. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, potwierdzonym przez przedstawicieli Zamawiającego.
Przeprowadzony przegląd i konserwacja odnotowana musi być z aktualną datą w Dzienniku konserwacji prowadzonym przez Wykonawcę zgodnie z podpisanym przez IMN protokołem z wykonanych prac.
1. Udział w pracach inspektorów UDT w zakresie przeglądów odbiorowych, dopuszczenia do eksploatacji, sporządzania wymaganych przez UDT dokumentów, i innych.
2. Kwalifikowanie uszkodzeń oraz prowadzenie remontów, napraw, napraw awaryjnych i wymian części oraz podzespołów dźwignic i urządzeń współpracujących z dźwignicami - torowisk, szyn zasilania, itp.
3. Prowadzenie bieżącej analizy występujących awarii, przeprowadzonych napraw, remontów, wymian części i podzespołów w celu określenia przyczyn i prowadzących do nich zdarzeń. Co najmniej raz na dwa miesiące Wykonawca skonsultuje wyniki analiz z osobami wyznaczonymi do reprezentacji Zamawiającego, które sporządzą notatkę z takiego spotkania. Jeśli awarie i uszkodzenia wynikają z niewłaściwego użytkowania urządzeń, Wykonawca jest zobowiązany o tym fakcie niezwłocznie powiadomić Zamawiającego - informacja faksem na numer 76 850 55 01.
4. Przeprowadzanie cyklicznych spotkań z kierownictwem wydziałów eksploatujących dźwignice, w celu przedstawienia wyników analiz opisanych powyżej. Przedstawienie wyników zostanie zrealizowane minimum raz na kwartał, przy jednoczesnej możliwości zwołania takiego spotkania przez Zamawiającego w dowolnym terminie.
5. Przeprowadzanie co najmniej raz na kwartał szkolenia załogi Zamawiającego w zakresie wybranych tematów prawidłowej eksploatacji dźwignic. Szkolenie będzie organizowane na pisemny wniosek i przy udziale osób reprezentujących stronę Zamawiającą.
6. Raz w roku Wykonawca przeprowadzi badania haków dźwignic oraz kontroli stanu użytkowanych przez Zamawiającego trawers i zawiesi w ramach zawartej umowy. Badanie takie Wykonawca udokumentuje odpowiednim protokołem, podpisanym przez przedstawicieli Wykonawcy.
7. W przypadku podjęcia informacji przez Wykonawcę o zagrożeniu utraty zdrowia lub życia pracowników Zamawiającego na skutek złego stanu eksploatowanej dźwignicy i braku możliwości jej naprawy, Wykonawca uprawniony jest do jej bezzwłocznego wyłączenia informując jednocześnie o tym odpowiedzialnego Kierownika Zakładu - Wydziału, telefonicznie oraz niezwłocznie - na piśmie.
Za dokonane przeglądy okresowe wraz z przeprowadzonymi naprawami bieżącymi i konserwacyjnymi Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie z podpisaną w wyniku niniejszego postępowania umową.
Przewidywana liczna godzin dla prac remontowych - 2250/12 miesięcy
Przewidywana liczna godzin dla prac warsztatowych - 350/12 miesięcy
Wszystkie prace konserwacyjno - przeglądowe oraz naprawcze, wymagające wyłączenia z ruchu urządzeń dźwignicowych Wykonawca prowadzić będzie w zakresie i terminie uzgodnionymi z właściwym Kierownikiem wydziału Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić i przedstawić Zamawiającemu miesięczny plan przeglądów z wyprzedzeniem jednego miesiąca.
Decyzje o konieczności remontu bądź wymiany istotnego zespołu, części zamiennej lub elementu o znaczącej wartości zakupu będą podejmowane przez Zamawiającego na wniosek Wykonawcy. Prace te będą zlecane oddzielnym zamówieniem publicznym.
Wszelkie prace naprawcze, związane z koniecznością usuwania awarii wynikających z winy Wykonawcy będą wykonywane przez Wykonawcę w ramach udzielonych gwarancji lub zlecane podmiotowi trzeciemu - w takim wypadku Zamawiający obciąży kosztami naprawy Wykonawcę. W przypadku usuwania awarii nie wynikających z winy Wykonawcy, Zamawiający ma prawo zlecić wykonanie prac podmiotowi trzeciemu.
Wartość należności za przeglądy i konserwacje wynikać będzie z ilości wykonanych przeglądów i związanych z nimi prac konserwacyjnych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Istotnych Warunków Umowy. Należności za prace remontowe wynikać będą z ilości wykonanych prac remontowych zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy. Wynagrodzenie za wykonanie prac remontowych rozliczone zostanie fakturami VAT w oparciu o załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy i Protokół Odbioru - załącznik nr 4 do Istotnych Warunków Umowy, sporządzonych przez Wykonawcę, sprawdzony, podpisany i zatwierdzony przez Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica na podstawie ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych jakościowo remontów.
W przypadku wykonania zakresu robót zawierających standardowe czynności stosuje się wyliczenie wynagrodzenia na podstawie odpowiednich cenników według pozycji KNR i KNP. W przypadku, gdy KNR i KNP nie zawierają danej czynności, dopuszcza się rozliczenie według rzeczywistej pracochłonności i scalonej stawki roboczogodziny jak w załączniku nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.
Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.
Jeżeli przy realizacji przedmiotu zamówienia konieczne będzie użycie materiałów i części zamiennych dostarczonych przez Wykonawcę, do wartości użytych materiałów i części zamiennych Wykonawca doliczy maksymalnie do 10% Kz (koszt transportu, zakup, składowanie materiałów) zgodnie z załącznikiem nr 3 do Istotnych Warunków Umowy.
Jeżeli Wykonawca będzie montował części zamienne wykonywane we własnym zakresie, koszty tych części rozliczane będą wg stawek na prace warsztatowe (załącznik nr 3 do Istotnych Warunków Umowy).
Wykonawca zabezpieczy materiały niezbędne do natychmiastowego usunięcia awarii.
Wykonawca będzie wykonywał przeglądy okresowe na I zmianie Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonywanie przeglądów na innych zmianach tylko i wyłącznie po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego.
Po otrzymaniu telefonu powiadamiającego o awarii Wykonawca niezwłocznie przystąpi do usunięcia awarii, nie później jednak niż w ciągu 3 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Z każdych wykonanych prac konserwacyjno - przeglądowych, naprawczych i awaryjnych Wykonawca zobowiązany jest sporządzić niezwłocznie protokół podpisany przez:
Przedstawicieli Wykonawcy - grupy naprawczej, osoby nadzoru.
Mistrza sprawującego nadzór nad prowadzeniem zmiany ze strony Zamawiającego
Przedstawiciela wydziału Energomechanicznego ze strony Zamawiającego
Kierownika zakładu - wydziału Zamawiającego wykorzystującego urządzenia dźwignicowe.
Protokół z naprawy awaryjnej zawierać ma dodatkowe informacje:
Godzinę zgłoszenia awarii przez Zamawiającego, godzinę przybycia grupy serwisowej Wykonawcy
Krótki opis stanu technicznego urządzenia, w jakim przyjmuje go grupa naprawcza Wykonawcy
Opis potencjalnych przyczyn zaistnienia awarii lub uszkodzenia
Imię i nazwisko operatora urządzenia dźwignicowego wykonującego pracę w trakcie zaistnienia awarii.
Okres gwarancji przyznany na wykonane prace przez Zamawiającego
Wszelkie materiały, sprzęt i urządzenia niezbędne do wykonania zamówienia dostarcza Wykonawca. Wykonawca do każdego protokołu odbioru dołączy wszelkie wymagane atesty i dokumenty związane z dopuszczeniem do stosowania zastosowanych materiałów i części zamiennych.
Zamawiający w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21) jest posiadaczem odpadów złomu, natomiast Wykonawca przeprowadzający remonty lub modernizację w zakresie zgodnym z przedmiotem niniejszego zamówienia jest posiadaczem wszystkich innych rodzajów odpadów.
Jeżeli przy realizacji zleceń konieczne jest wynajęcie specjalistycznego sprzętu, strony uzgodnią wcześniej na roboczo warunki tego przedsięwzięcia.
Wykonawca zabezpieczy i dostarczy w ramach realizacji usługi wszelkie niezbędne części, materiały i podzespoły do usuwania awarii i dokonywania remontów niezbędnych do utrzymania urządzeń w ruchu. Wykonawca podejmie niezbędne działania w celu zachowania w dobrym stanie i kompletności udostępnianej dokumentacji eksploatowanych urządzeń dźwignicowych.
Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania części, materiałów i podzespołów niezbędnych do usuwania awarii i realizacji remontów urządzeń dźwignicowych z zachowaniem wymaganych dla nich zasad bezpiecznego i prawidłowego magazynowania, uwzględniających ochronę przed zniszczeniem i kradzieżą. W przypadku gdy Wykonawca do celów prawidłowego przechowywania będzie korzystać z pomieszczeń Zamawiającego, Zamawiający obciąży Wykonawcę co miesięcznymi kosztami najmu pomieszczenia w wysokości 11 zł za każdy m2.
Wykonawca wykona wszystkie prace w terminie, z najwyższą starannością, w pełnej zgodności z przepisami i wymogami UDT.
Wykonawca posiada właściwe uprawnienia do wykonywania wymienionych prac i gwarantuje całodobowy dyżur uprawnionych konserwatorów łącznie z niedzielami i świętami. Pracownicy wykonujący prace zaopatrzeni zostaną przez Wykonawcę w odzież ochronną i wymagane środki ochrony osobistej. Wykonawca ma zapewnić ciągły nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich swoich pracowników w miejscach wykonywania robót.
Wykonawca udziela Instytutowi Metali Nieżelaznych minimum 12 - miesięcznej gwarancji na wykonane prace remontowe, licząc od dnia podpisania bezusterkowego Protokółu odbioru robót. Zapisy dotyczące przyznania gwarancji zostaną odnotowane w niniejszym protokole. Wzór protokołu stanowi załącznik do umowy (Istotne Warunki Umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).
Zamawiający wymaga zapoznania się z miejscem i zakresem wykonywania zamówienia.
Warunki płatności: płatność na podstawie prawidłowo sporządzonej i zatwierdzonej faktury VAT w terminie 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego w formie polecenia przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany przez obie strony protokół bezusterkowego odbioru, którego sporządzenie jest obowiązkiem Wykonawcy.
Do podanej w formularzu ofertowym ceny netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Time limit for receipt of tenders
2015-05-22 09:50:00.0
Location
dolnośląskie
Category assortment
Maintenance of machines, equipment and spare parts
Buyer details
Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
ul. Złotoryjska 89 89
59-220 Legnica
dolnośląskie
076 8505500
076 8505501
www.imn.legnica.pl
00002754200033
inwestycje.ilg@imn.gliwice.pl
ul. Złotoryjska 89 89
59-220 Legnica
dolnośląskie
076 8505500
076 8505501
www.imn.legnica.pl
00002754200033
inwestycje.ilg@imn.gliwice.pl