Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Golczewo od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) świadczenie usług na terenie gminy Golczewo w okresie od dnia 01.03.2020 r. do dnia 28.02.2021 r. w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz powstających na nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe lub na nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku oraz transportu zebranych odpadów do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie, a także odbieranie selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach typu PDS-KT ustawionych w 21 lokalizacjach na terenie Gminy Golczewo;
2) wyposażenie nieruchomości w wymagane ilości worków oraz pojemników na odpady komunalne;
3) odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Golczewie oraz ich transport do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego oraz prawa miejscowego;
4) zabezpieczenie i umożliwienie mieszkańcom Gminy Golczewo odpłatnego wynajęcia lub zakupu pojemników na odpady komunalne, odpowiadających postanowieniom regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Golczewo;
5) odbiór i transport odpadów z koszy ulicznych znajdujących się przy przystankach autobusowych, na ulicach miasta Golczewo jak również odpadów zgromadzonych obok wymienionych pojemników;
6) odbiór i transport odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych po zgłoszeniu z miejsc wskazanych przez Zamawiającego;
7) utrzymanie czystości wokół obsługiwanych pojemników.
2. Wykonawca przed podpisaniem umowy przekazuje Zamawiającemu harmonogram roczny odbioru odpadów z podziałem na tereny:
1) obszar w granicach administracyjnych miasta Golczewa, obejmujący :
a) nieruchomości jednorodzinne,
b) nieruchomości spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych,
2) pozostały obszar gminy Golczewo.
3. Uzupełniony o daty odbioru harmonogram Zamawiający publikuje na swojej stronie oraz udostępnia mieszkańcom. Na harmonogramie powinny znajdować się oznaczenia rodzaju odbieranych odpadów przypisanych do konkretnej daty odbioru. Odbiór odpadów powinien
str. 3
odbywać się w dni robocze, zawsze w te same dni tygodnia (np. pierwszy poniedziałek miesiąca itp.). Jeżeli planowany odbiór nie jest możliwy danego dnia (np. przypada w dzień wolny od pracy) Wykonawca ustala odbiór odpadów na dzień roboczy następny lub dzień przed dniem planowanego odbioru.
4. Charakterystyka Gminy
1) gmina miejsko – wiejska;
2) powierzchnia terenu Gminy wynosi 175,39 km2
3) gminę tworzy miasto Golczewo oraz obszar wiejski (28 miejscowości);
4) liczbę mieszkańców poszczególnych miejscowości Gminy Golczewo przedstawiono w załączniku nr 7 do SIWZ;
5) liczba ustawionych w miejscach publicznie dostępnych pojemników typu PDS-KT do selektywnej zbiórki odpadów – 21 kompletów złożonych z trzech pojemników do segregacji odpadów:
a) papier i tektura;
b) szkło;
c) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe.
Wykaz pojemników z podaniem miejscowości, których są ustawione zawiera załącznik nr 9 do SIWZ.
5. Charakterystyka ilościowa gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Golczewo.
Ilość odebranych odpadów komunalnych w 2018 r. i 2019 r., ze wskazaniem ilości odebranych odpadów w poszczególnych miesiącach przedstawia załącznik nr 1 do SIWZ.
6. Realizując transport odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Golczewo podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania odebranych odpadów do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych.
7. Rodzaje odbieranych odpadów komunalnych oraz częstotliwość ich odbierania:
1) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
b) bioodpadów - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy na miesiąc.;
2) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych z budynków wielolokalowych:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz tydzień;
b) bioodpadów - co najmniej 1 raz tydzień, w okresie od kwietnia do października. W pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz dwa tygodnie;
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na dwa tygodnie;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 1 raz tydzień.
3) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
b) biodpadów - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
str. 4
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy na miesiąc;
4) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych segregowanych, gromadzonych w pojemnikach gminnych typu PDS-KT:
a) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy w miesiącu (w okresie od 01.05.2020 r. do 30.09.2020 r.) i co najmniej raz w miesiącu w pozostałym okresie;
b) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
c) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości odbierania odpadów komunalnych przez Wykonawcę (wynikającą z konieczność dostosowania gospodarki odpadami komunalnymi do potrzeb utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo).
9. Zamawiający określa jednocześnie, iż podane w ust. 7 częstotliwości odbierania poszczególnych odpadów komunalnych nie zwiększą się więcej niż dwukrotnie w całym okresie trwania umowy, z zastrzeżeniem, że zmiana częstotliwości odbierania odpadów komunalnych musi być zgodna z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo.
10. Wykonawca wyraża gotowość do zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem powyższych wymogów Zamawiającego.
11. Zmiana częstotliwości odbioru odpadów komunalnych nie będzie stanowić zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12. Właściciele nieruchomości zobowiązani są umożliwić przedsiębiorcy dostęp do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości (wg określonego harmonogramu odbioru), przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z tym że:
1) wystawione pojemniki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż 12 godzin przed i po terminie odbioru odpadów określonym w harmonogramie odbioru;
2) wystawione pojemniki nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych.
13. Wykonawca zobowiązany jest odstawić opróżniony pojemnik na odpady w miejsce ustawienia go przez właściciela nieruchomości.
14. Odbieranie odpadów odbywać się będzie zgodnie z podanym do ogólnej wiadomości harmonogramem odbioru odpadów komunalnych. W przypadku gdy termin wskazany w harmonogramie będzie przypadał na dzień ustawowo wolny od pracy, termin odbioru może ulec przesunięciu o dzień przed lub dzień po terminie wskazanym w harmonogramie.
15. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych oraz niezbędnych informacji do prowadzenia ewidencji oraz kontroli odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynikających z zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
16. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym określi terminy oraz godziny funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
17. Częstotliwość organizowania objazdowych zbiórek komunalnych odpadów problemowych:
1) dla gminy Golczewo zakłada się odbieranie komunalnych odpadów problemowych w systemie objazdowym z następującą częstotliwością dwóch zbiórek objazdowych rocznie;
2) zbiórka objazdowa organizowana będzie na podstawie zgłoszeń mieszkańców Gminy (mailowo lub telefonicznie) do Urzędu Miejskiego;
3) Wykonawca organizował będzie zbiórki objazdowe na podstawie ustalonego
str. 5
z Zamawiającym harmonogramu (określającego terminy planowanych zbiórek w poszczególnych miejscowościach Gminy) oraz na podstawie przekazanych przez Zamawiającego danych i informacji uzyskanych ze zgłoszeń telefonicznych.
4) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję przyjmowanych komunalnych odpadów problemowych zawierającą:
a) imię i nazwisko osoby dostarczającej odpady;
b) imię i nazwisko właściciela nieruchomości, z której pochodzą odpady;
c) adres nieruchomości, z której pochodzą odpady;
d) rodzaj i ilość oddawanych odpadów.
18. Rodzaje odbieranych oraz częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów komunalnych (PSZOK):
1) PSZOK na terenie Gminy Golczewo znajduje się przy ulicy Krótkiej 4 w Golczewie (teren oczyszczalni ścieków);
2) odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w PSZOK będzie odbywał się z częstotliwością dopasowaną do potrzeb oraz na zgłoszenie Zamawiającego;
3) zakłada się, że funkcjonujący PSZOK będzie wyłącznie elementem wspomagającym system zbiórki komunalnych odpadów problemowych;
4) w PSZOK-u będą odbierane następujące rodzaje odpadów: tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier i tektura, bioodpady, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży.
19. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń Wykonawca zapewnia:
1) zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu;
2) poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, w tym także pojemników typu PDS-KT, których właścicielem jest Zamawiający z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie;
3) posiadanie aktualnych dokumentów potwierdzających wykonanie czynności mycia i dezynfekcji;
4) opróżnianie pojazdów z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej Wykonawcy.
21. Obowiązki prowadzenia przez Wykonawcę dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem:
1) Prowadzenie kontroli nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo;
2) w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca odbiera odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego drogą elektroniczną. Następnie Wykonawca przedstawia wykaz tych nieruchomości, szczegółowy zakres naruszenia oraz zdjęcie odbieranych odpadów w formacie cyfrowym zawierające datę i
str. 6
godzinę zdarzenia. W przypadku nie dochowania obowiązku selektywnej zbiórki przez właściciela nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany także do skutecznego powiadomienia danego właściciela;
3) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów oraz prowadzenia sprawozdawczości zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
4) Prowadzenie dodatkowej comiesięcznej sprawozdawczości i przekazywanie Zamawiającemu (do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy sprawozdanie) danych i informacji (w wersji papierowej lub elektronicznej na ustalonym z Zamawiającym nośniku danych oraz w ustalonym z Zamawiającym formacie);
Zakres dodatkowej sprawozdawczości obejmuje:
a) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (oraz ilościach i rodzajach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów) od właścicieli nieruchomości w ramach harmonogramu;
b) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (a także ilościach odebranych worków oraz rodzajach i ilościach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów wraz ze wskazaniem nieruchomości, której odbiór dotyczył) odebranych od właścicieli nieruchomości poza harmonogramem;
c) informacje z systemów GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu „hakowiec” lub „bramowiec”);
d) raporty miesięczne zawierające informacje o ilości wydanych worków;
e) na koniec każdego miesiąca Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu potwierdzenie przekazania odpadów odebranych w danym miesiącu do Instalacji Kartą Przekazania Odpadów. Przekazanie Karty jest podstawą do zapłaty faktury.
5) opracowanie i przestrzeganie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Golczewo, zgodnego z założeniami niniejszego dokumentu oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo.
22. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy zamówienia:
1) wyposażenie PSZOK w następujące ilości i rodzaje odpowiednio oznaczonych pojemników:
a) kontener stalowy o pojemności 10 m3 na odpady wielkogabarytowe– 1 szt.,
b) pojemniki stalowe o pojemności 5 m3 na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny i odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – 2 szt.,
c) pojemniki na akumulatory o pojemności 0,6 m3 – 2 szt.,
d) pojemniki na świetlówki o pojemności do 140 szt. – 2 szt.,
e) pojemnik na przeterminowane leki – 1 szt.,
f) pojemniki o pojemności 1100 l na odpady zielone – 2 szt.,
g) pojemniki o pojemności 1100 l na tworzywa sztuczne i metale – 2 szt.,
h) pojemniki o pojemności 1100 l na papier i tekturę – 2 szt.
i) Pojemnik o pojemności 120 l na odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek – 1 szt.,
str. 7
j) Pojemnik o pojemności 1100 l na tekstylia – 1 szt.;
2) wyposażenie nieruchomości wielorodzinnych oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, w następujące ilości oraz rodzaje pojemników na odpady komunalne (dane szacunkowe):
a) pojemniki 1100 l - 148 szt.,
b) pojemniki 240 l - 91 szt.,
c) pojemniki 120 l – 49 szt.,
d) worki o pojemności min. 80 l - 235 szt/m-c.;
e) wyposażenie nieruchomości jednorodzinnych w worki do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności minimum 80 l (dopuszcza się możliwość wyposażania nieruchomości jednorodzinnych w pojemniki z inicjatywy i na koszt Wykonawcy zamówienia). Szacowana ilość dostarczanych worków w skali miesiąca wynosi 6000 szt;
3) Ilość i jakość dostarczanych worków do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny powinna odpowiadać ilości i rodzajowi odebranych odpadów z terenu danej nieruchomości, jednak z założeniem nie mniej niż 1 szt. na 1 rodzaj odpadów gromadzonych selektywnie;
4) dostarczenie wskazanych w pkt. 1 i 2 pojemników oraz worków pod wskazane przez Zamawiającego adresy w terminie do dnia 01.03.2020 r.;
5) osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych:
a) składających się z papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, tj. co najmniej 50% w 2020 i 2021 r.,
b) składających się z innych niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, tj. co najmniej 70% w 2020 i 2021 r.,
- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. Z 2016 r. poz. 2167).
6) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich lub Zamawiającego, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy;
7) naprawa lub ponoszenie (wg wyboru Zamawiającego) kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników osiedlowych, ogrodzenia, punktów do składowania odpadów itp.);
8) posprzątanie rozsypanych odpadów, będących wynikiem nieodpowiedniego opróżniania pojemników na odpady komunalne i odstawienie pojemników na miejsca, z których zostały odebrane. Obowiązkiem Wykonawcy jest pozostawienie porządku i czystości w miejscach odbioru odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, kontenerów;
9) odbieranie z nieruchomości również odpadów komunalnych selektywnie zbieranych zgromadzonych w miejscu lokalizacji pojemników i worków, ale poza tymi pojemnikami i workami;
10) w przypadkach jednostkowych i występujących sporadycznie (np. odbiór odpadów typu kartony po urządzeniach i meblach wielkogabarytowych) Wykonawca odbiera te odpady w ramach obowiązku wykonywania ogólnej usługi przedmiotu zamówienia i pozostawia w danym miejscu czystość i porządek. Natomiast w przypadkach systematycznego gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych poza pojemnikami i workami Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo niezwłocznie powiadomić o tym
str. 8
fakcie Zamawiającego z podaniem odpowiednich danych adresowych i osobowych właściciela nieruchomości;
11) pojemniki oraz worki powinny być dostosowane do wymagań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Golczewo;
12) odbieranie od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgromadzonych w innych workach lub pojemnikach niż dostarczone przez Wykonawcę pod warunkiem, że spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Golczewo;
13) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Golczewo do niezbędnego minimum;
14) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi;
15) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy;
16) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;
17) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
18) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
19) worki oraz pojemniki mają być oznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. Z 2017 r. poz. 19).
23. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Są to następujące czynności:
1) kierowanie pojazdami przeznaczonymi do wywozu odpadów,
2) obsługa załadunku odpadów do pojazdów,
3) sprawowanie nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy,
4) sprawozdawczość i raportowanie.
24. Dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w ust. 23 zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców.
25. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę
1) świadczenie usług na terenie gminy Golczewo w okresie od dnia 01.03.2020 r. do dnia 28.02.2021 r. w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz powstających na nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe lub na nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku oraz transportu zebranych odpadów do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie, a także odbieranie selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach typu PDS-KT ustawionych w 21 lokalizacjach na terenie Gminy Golczewo;
2) wyposażenie nieruchomości w wymagane ilości worków oraz pojemników na odpady komunalne;
3) odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Golczewie oraz ich transport do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego oraz prawa miejscowego;
4) zabezpieczenie i umożliwienie mieszkańcom Gminy Golczewo odpłatnego wynajęcia lub zakupu pojemników na odpady komunalne, odpowiadających postanowieniom regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Golczewo;
5) odbiór i transport odpadów z koszy ulicznych znajdujących się przy przystankach autobusowych, na ulicach miasta Golczewo jak również odpadów zgromadzonych obok wymienionych pojemników;
6) odbiór i transport odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych po zgłoszeniu z miejsc wskazanych przez Zamawiającego;
7) utrzymanie czystości wokół obsługiwanych pojemników.
2. Wykonawca przed podpisaniem umowy przekazuje Zamawiającemu harmonogram roczny odbioru odpadów z podziałem na tereny:
1) obszar w granicach administracyjnych miasta Golczewa, obejmujący :
a) nieruchomości jednorodzinne,
b) nieruchomości spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych,
2) pozostały obszar gminy Golczewo.
3. Uzupełniony o daty odbioru harmonogram Zamawiający publikuje na swojej stronie oraz udostępnia mieszkańcom. Na harmonogramie powinny znajdować się oznaczenia rodzaju odbieranych odpadów przypisanych do konkretnej daty odbioru. Odbiór odpadów powinien
str. 3
odbywać się w dni robocze, zawsze w te same dni tygodnia (np. pierwszy poniedziałek miesiąca itp.). Jeżeli planowany odbiór nie jest możliwy danego dnia (np. przypada w dzień wolny od pracy) Wykonawca ustala odbiór odpadów na dzień roboczy następny lub dzień przed dniem planowanego odbioru.
4. Charakterystyka Gminy
1) gmina miejsko – wiejska;
2) powierzchnia terenu Gminy wynosi 175,39 km2
3) gminę tworzy miasto Golczewo oraz obszar wiejski (28 miejscowości);
4) liczbę mieszkańców poszczególnych miejscowości Gminy Golczewo przedstawiono w załączniku nr 7 do SIWZ;
5) liczba ustawionych w miejscach publicznie dostępnych pojemników typu PDS-KT do selektywnej zbiórki odpadów – 21 kompletów złożonych z trzech pojemników do segregacji odpadów:
a) papier i tektura;
b) szkło;
c) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe.
Wykaz pojemników z podaniem miejscowości, których są ustawione zawiera załącznik nr 9 do SIWZ.
5. Charakterystyka ilościowa gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Golczewo.
Ilość odebranych odpadów komunalnych w 2018 r. i 2019 r., ze wskazaniem ilości odebranych odpadów w poszczególnych miesiącach przedstawia załącznik nr 1 do SIWZ.
6. Realizując transport odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Golczewo podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania odebranych odpadów do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych.
7. Rodzaje odbieranych odpadów komunalnych oraz częstotliwość ich odbierania:
1) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
b) bioodpadów - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy na miesiąc.;
2) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych z budynków wielolokalowych:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz tydzień;
b) bioodpadów - co najmniej 1 raz tydzień, w okresie od kwietnia do października. W pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz dwa tygodnie;
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na dwa tygodnie;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 1 raz tydzień.
3) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych:
a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
b) biodpadów - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
c) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
str. 4
d) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc;
e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy na miesiąc;
4) ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych segregowanych, gromadzonych w pojemnikach gminnych typu PDS-KT:
a) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych - co najmniej 2 razy w miesiącu (w okresie od 01.05.2020 r. do 30.09.2020 r.) i co najmniej raz w miesiącu w pozostałym okresie;
b) szkła - co najmniej 1 raz na miesiąc;
c) papieru i tektury - co najmniej 1 raz na miesiąc.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości odbierania odpadów komunalnych przez Wykonawcę (wynikającą z konieczność dostosowania gospodarki odpadami komunalnymi do potrzeb utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo).
9. Zamawiający określa jednocześnie, iż podane w ust. 7 częstotliwości odbierania poszczególnych odpadów komunalnych nie zwiększą się więcej niż dwukrotnie w całym okresie trwania umowy, z zastrzeżeniem, że zmiana częstotliwości odbierania odpadów komunalnych musi być zgodna z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo.
10. Wykonawca wyraża gotowość do zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem powyższych wymogów Zamawiającego.
11. Zmiana częstotliwości odbioru odpadów komunalnych nie będzie stanowić zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12. Właściciele nieruchomości zobowiązani są umożliwić przedsiębiorcy dostęp do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości (wg określonego harmonogramu odbioru), przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z tym że:
1) wystawione pojemniki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż 12 godzin przed i po terminie odbioru odpadów określonym w harmonogramie odbioru;
2) wystawione pojemniki nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych.
13. Wykonawca zobowiązany jest odstawić opróżniony pojemnik na odpady w miejsce ustawienia go przez właściciela nieruchomości.
14. Odbieranie odpadów odbywać się będzie zgodnie z podanym do ogólnej wiadomości harmonogramem odbioru odpadów komunalnych. W przypadku gdy termin wskazany w harmonogramie będzie przypadał na dzień ustawowo wolny od pracy, termin odbioru może ulec przesunięciu o dzień przed lub dzień po terminie wskazanym w harmonogramie.
15. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych oraz niezbędnych informacji do prowadzenia ewidencji oraz kontroli odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynikających z zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
16. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym określi terminy oraz godziny funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
17. Częstotliwość organizowania objazdowych zbiórek komunalnych odpadów problemowych:
1) dla gminy Golczewo zakłada się odbieranie komunalnych odpadów problemowych w systemie objazdowym z następującą częstotliwością dwóch zbiórek objazdowych rocznie;
2) zbiórka objazdowa organizowana będzie na podstawie zgłoszeń mieszkańców Gminy (mailowo lub telefonicznie) do Urzędu Miejskiego;
3) Wykonawca organizował będzie zbiórki objazdowe na podstawie ustalonego
str. 5
z Zamawiającym harmonogramu (określającego terminy planowanych zbiórek w poszczególnych miejscowościach Gminy) oraz na podstawie przekazanych przez Zamawiającego danych i informacji uzyskanych ze zgłoszeń telefonicznych.
4) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję przyjmowanych komunalnych odpadów problemowych zawierającą:
a) imię i nazwisko osoby dostarczającej odpady;
b) imię i nazwisko właściciela nieruchomości, z której pochodzą odpady;
c) adres nieruchomości, z której pochodzą odpady;
d) rodzaj i ilość oddawanych odpadów.
18. Rodzaje odbieranych oraz częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów komunalnych (PSZOK):
1) PSZOK na terenie Gminy Golczewo znajduje się przy ulicy Krótkiej 4 w Golczewie (teren oczyszczalni ścieków);
2) odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w PSZOK będzie odbywał się z częstotliwością dopasowaną do potrzeb oraz na zgłoszenie Zamawiającego;
3) zakłada się, że funkcjonujący PSZOK będzie wyłącznie elementem wspomagającym system zbiórki komunalnych odpadów problemowych;
4) w PSZOK-u będą odbierane następujące rodzaje odpadów: tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier i tektura, bioodpady, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży.
19. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń Wykonawca zapewnia:
1) zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu;
2) poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, w tym także pojemników typu PDS-KT, których właścicielem jest Zamawiający z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie;
3) posiadanie aktualnych dokumentów potwierdzających wykonanie czynności mycia i dezynfekcji;
4) opróżnianie pojazdów z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej Wykonawcy.
21. Obowiązki prowadzenia przez Wykonawcę dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem:
1) Prowadzenie kontroli nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo;
2) w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca odbiera odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego drogą elektroniczną. Następnie Wykonawca przedstawia wykaz tych nieruchomości, szczegółowy zakres naruszenia oraz zdjęcie odbieranych odpadów w formacie cyfrowym zawierające datę i
str. 6
godzinę zdarzenia. W przypadku nie dochowania obowiązku selektywnej zbiórki przez właściciela nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany także do skutecznego powiadomienia danego właściciela;
3) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów oraz prowadzenia sprawozdawczości zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
4) Prowadzenie dodatkowej comiesięcznej sprawozdawczości i przekazywanie Zamawiającemu (do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy sprawozdanie) danych i informacji (w wersji papierowej lub elektronicznej na ustalonym z Zamawiającym nośniku danych oraz w ustalonym z Zamawiającym formacie);
Zakres dodatkowej sprawozdawczości obejmuje:
a) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (oraz ilościach i rodzajach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów) od właścicieli nieruchomości w ramach harmonogramu;
b) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (a także ilościach odebranych worków oraz rodzajach i ilościach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów wraz ze wskazaniem nieruchomości, której odbiór dotyczył) odebranych od właścicieli nieruchomości poza harmonogramem;
c) informacje z systemów GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu „hakowiec” lub „bramowiec”);
d) raporty miesięczne zawierające informacje o ilości wydanych worków;
e) na koniec każdego miesiąca Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu potwierdzenie przekazania odpadów odebranych w danym miesiącu do Instalacji Kartą Przekazania Odpadów. Przekazanie Karty jest podstawą do zapłaty faktury.
5) opracowanie i przestrzeganie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Golczewo, zgodnego z założeniami niniejszego dokumentu oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golczewo.
22. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy zamówienia:
1) wyposażenie PSZOK w następujące ilości i rodzaje odpowiednio oznaczonych pojemników:
a) kontener stalowy o pojemności 10 m3 na odpady wielkogabarytowe– 1 szt.,
b) pojemniki stalowe o pojemności 5 m3 na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny i odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – 2 szt.,
c) pojemniki na akumulatory o pojemności 0,6 m3 – 2 szt.,
d) pojemniki na świetlówki o pojemności do 140 szt. – 2 szt.,
e) pojemnik na przeterminowane leki – 1 szt.,
f) pojemniki o pojemności 1100 l na odpady zielone – 2 szt.,
g) pojemniki o pojemności 1100 l na tworzywa sztuczne i metale – 2 szt.,
h) pojemniki o pojemności 1100 l na papier i tekturę – 2 szt.
i) Pojemnik o pojemności 120 l na odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek – 1 szt.,
str. 7
j) Pojemnik o pojemności 1100 l na tekstylia – 1 szt.;
2) wyposażenie nieruchomości wielorodzinnych oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, w następujące ilości oraz rodzaje pojemników na odpady komunalne (dane szacunkowe):
a) pojemniki 1100 l - 148 szt.,
b) pojemniki 240 l - 91 szt.,
c) pojemniki 120 l – 49 szt.,
d) worki o pojemności min. 80 l - 235 szt/m-c.;
e) wyposażenie nieruchomości jednorodzinnych w worki do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności minimum 80 l (dopuszcza się możliwość wyposażania nieruchomości jednorodzinnych w pojemniki z inicjatywy i na koszt Wykonawcy zamówienia). Szacowana ilość dostarczanych worków w skali miesiąca wynosi 6000 szt;
3) Ilość i jakość dostarczanych worków do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny powinna odpowiadać ilości i rodzajowi odebranych odpadów z terenu danej nieruchomości, jednak z założeniem nie mniej niż 1 szt. na 1 rodzaj odpadów gromadzonych selektywnie;
4) dostarczenie wskazanych w pkt. 1 i 2 pojemników oraz worków pod wskazane przez Zamawiającego adresy w terminie do dnia 01.03.2020 r.;
5) osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych:
a) składających się z papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, tj. co najmniej 50% w 2020 i 2021 r.,
b) składających się z innych niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, tj. co najmniej 70% w 2020 i 2021 r.,
- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. Z 2016 r. poz. 2167).
6) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich lub Zamawiającego, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy;
7) naprawa lub ponoszenie (wg wyboru Zamawiającego) kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników osiedlowych, ogrodzenia, punktów do składowania odpadów itp.);
8) posprzątanie rozsypanych odpadów, będących wynikiem nieodpowiedniego opróżniania pojemników na odpady komunalne i odstawienie pojemników na miejsca, z których zostały odebrane. Obowiązkiem Wykonawcy jest pozostawienie porządku i czystości w miejscach odbioru odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, kontenerów;
9) odbieranie z nieruchomości również odpadów komunalnych selektywnie zbieranych zgromadzonych w miejscu lokalizacji pojemników i worków, ale poza tymi pojemnikami i workami;
10) w przypadkach jednostkowych i występujących sporadycznie (np. odbiór odpadów typu kartony po urządzeniach i meblach wielkogabarytowych) Wykonawca odbiera te odpady w ramach obowiązku wykonywania ogólnej usługi przedmiotu zamówienia i pozostawia w danym miejscu czystość i porządek. Natomiast w przypadkach systematycznego gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych poza pojemnikami i workami Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo niezwłocznie powiadomić o tym
str. 8
fakcie Zamawiającego z podaniem odpowiednich danych adresowych i osobowych właściciela nieruchomości;
11) pojemniki oraz worki powinny być dostosowane do wymagań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Golczewo;
12) odbieranie od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgromadzonych w innych workach lub pojemnikach niż dostarczone przez Wykonawcę pod warunkiem, że spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Golczewo;
13) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Golczewo do niezbędnego minimum;
14) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi;
15) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy;
16) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;
17) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
18) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
19) worki oraz pojemniki mają być oznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. Z 2017 r. poz. 19).
23. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Są to następujące czynności:
1) kierowanie pojazdami przeznaczonymi do wywozu odpadów,
2) obsługa załadunku odpadów do pojazdów,
3) sprawowanie nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy,
4) sprawozdawczość i raportowanie.
24. Dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w ust. 23 zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców.
25. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę
Time limit for receipt of tenders
2020-01-24 10:00:00.0
Location
Zwycięstwa 23
Golczewo 72-410
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
Golczewo 72-410
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
Category assortment
Waste management
Buyer details
Gmina Golczewo
Zwycięstwa 23
Golczewo 72-410
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
Zwycięstwa 23
Golczewo 72-410
Województwo: zachodniopomorskie
Polska