Remont silników elektrycznych
Opis zapytania
Opis zamówienia: Zakres i opis wykonywania usług kompleksowych remontów i napraw silników elektrycznych prądu zmiennego o napięciu znamionowym 500V i 6000V:
Każdorazowo przed wydaniem silników do remontu lub naprawy, komisja złożona z przedstawiciela wykonawcy oraz przedstawiciela użytkownika silników, działu remontów i działu energetycznego, określi zakres naprawy - remontu dla każdego silnika i sporządzi protokół przekazania /zbiorczy/. W przypadku określenia przez komisję kosztu remontu przewyższającego 50% wartości silnika nowego o tych samych parametrach technicznych, komisja nie kwalifikuje silnika do remontu.
Wykonawca powinien dysponować odpowiednim zapleczem technicznym i logistycznym, które zapewni wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz jakość techniczna, parametry, sposoby badania i pomiarów silników po remoncie /naprawie/ będą zgodne z:
•PN-E-06701 – Maszyny elektryczne wirujące. Ogólne wymagania i badania.
•PN-E-06705 - Maszyny elektryczne wirujące. Stopnie ochrony.
•PN-E-06714 - Maszyny elektryczne wirujące – Drgania – Metody badań i dopuszczalna intensywność.
•PN-G-50003-2003 - Ochrona pracy w górnictwie. Urządzenia elektryczne górnicze. Wymagania i badania.,
•PN-E-04700:1998/Az1:2000P - Urządzenia i układy elektryczne w obiektach elektroenergetycznych. Wytyczne przeprowadzania pomontażowych badań odbiorczych. (Zmiana Az1),
•PN-84/H-97080,06 – Ochrona czasowa. Warunki środowiskowe ekspozycji.
•PN-71/H-04651- Ochrona przed korozją. Klasyfikacja i określenie agresywności korozyjnej środowisk (norma przywołana w obowiązującej PN-G-50003-2003).
Remont lub naprawa powinny być wykonane zgodnie z DTR producenta silników przy zastosowaniu materiałów i środków o parametrach nie gorszych niż stosowane przez producenta. Wskazane jest, aby silniki po wykonanej naprawie lub remoncie posiadały klasę izolacji F (impregnacja próżniowo-ciśnieniowa VPI) lub wyższą. Silniki po wykonanej naprawie lub remoncie powinny mieć czytelną i trwałą tabliczkę znamionową godną z PN-G-50003-2003 pkt.2.9. Silniki muszą być wyposażone w niezbędne tabliczki ostrzegawcze i informacyjne, wykonane i mocowane w sposób zapewniający ich trwałość przez cały czas użytkowania.
W przypadku wykonania remontu silnika o klasie sprawności IE2 lub IE3, silnik po remoncie musi posiadać sprawność nie niższą niż określona w dokumentacji technicznej producenta, co wykonawca potwierdzi stosownym protokołem z badań silnika.
W ramach usługi należy przewidzieć koszty transportu silników pomiędzy zleceniodawcą a wykonawcą.
Wykonawca po wykonanej naprawie lub remoncie silnika jest zobowiązany wystawić stosowne protokoły badań i/lub pomiarów, sprawdzeń i oględzin, deklarację zgodności z obowiązującymi w górnictwie polskim przepisami oraz kartę gwarancyjną na wykonaną usługę z okresem gwarancyjnym nie krótszym niż 12 m-cy po wykonanym remoncie silnika i 12 m-cy po naprawie. Wykonawca usługi dla każdego silnika wystawi oświadczenie – zgodę do zabudowy i podłączenia silnika w urządzeniu, wykonaną przez wykwalifikowane służby działu energo-maszynowego O/ZG „Polkowice-Sieroszowice” bez utraty świadczeń gwarancyjnych przez zamawiającego.
Szczegółowy zakres napraw lub remontów silników elektrycznych.
1.Zakres naprawy silnika elektrycznego:
-demontaż elementów silnika, weryfikacja techniczna podzespołów;
-piaskowanie obudowy silnika;
-mycie uzwojeń stojana i wirnika;
-usunięcie zwarcia, lutowanie przewodów i końcówek;
-suszenie i impregnacja uzwojeń;
-wymiana łożysk;
-wymiana śrub, podkładek, listwy zaciskowej lub szpilek przyłącza elektrycznego silnika wraz z izolatorami;
-sprawdzenie krzywizn wału;
-wyważenie części wirujących;
-montaż silnika;
-zabezpieczenie antykorozyjne silnika;
-zabezpieczenie końcówki wału silnika na czas transportu;
-opis listwy przyłączeniowej uzwojeń silnika, uziemienia, listwy przyłączeniowej czujników temperatury,
-dokumentacja każdego silnika musi zawierać protokoły badań i/lub pomiarów oraz schemat montażowy.
2.Zakres remontu silnika:
-zakres ujęty w pkt.1 – naprawa silnika elektrycznego;
-demontaż uzwojeń stojana i wirnika;
-wykonanie i montaż nowych uzwojeń stojana i wirnika - w przypadku silników pierścieniowych;
-wymiana czujników temperatury uzwojeń wraz z przewodami oraz listwą zaciskową;
-wykonanie nowych połączeń z wymianą przewodów elektrycznych, końcówek, zacisków, przepustów, zadławień, uszczelnień, itp;
-remont mechaniczny stojana i wirnika;
-uzupełnienie uszkodzonych lub brakujących elementów (podzespołów) takich jak osłony, pokrywy głowicy przyłączeniowej, gniazd łożyskowych, smarowniczek (kalamitek), kratek wentylacyjnych, osłon wentylatora chłodzenia silnika wraz z wentylatorem, wymiana układu smarowania, naprawa lub wymiana szczotkotrzymaczy, naprawa lub wymiana pierścieni (dotyczy silników pierścieniowych);
-montaż silnika;
-piaskowanie obudowy silnika,
-zabezpieczenie antykorozyjne.
3.Zakres prób, pomiarów i badań silników po wykonanej naprawie lub remoncie.
Dla silników asynchronicznych:
-rezystancje uzwojeń stojana powinny być zgodne z danymi wytwórcy;
-rezystancja izolacji uzwojeń stojana – nie mniejsza niż 5MΩ (napięcie miernika rezystancji izolacji 1kV) lub 150MΩ (napięcie miernika rezystancji izolacji 2,5kV)
-próba napięciowa izolacji uzwojeń stojana silników o mocy powyżej 50kW – przez 60s napięciem przemiennym 50Hz o wartości podanej przez wytwórcę lub 80%napięcia probierczego fabrycznego; w przypadku braku danych fabrycznych silniki o mocy 50kW i wyższych należy poddać próbie napięciowej zgodnie z tablicą Nr 2, PN-G-50003-2003 dla urządzeń pracujących pod napięciem powyżej 500 do 1000V w obwodach nie wyposażonych w ochronę przepięciową, próbę wykonać w warunkach normalnych; sprawdzenia wytrzymałości elektrycznej izolacji silników przeprowadzić zgodnie z PN-G-50003-2003 pkt.3.4.5.3
-dla silników z elektromagnetycznymi układami hamowania lub w wykonaniu specjalnym np. z zabezpieczeniem termicznym łożysk czy z grzałkami antykondensacyjnymi, należy wykonać pomiary zgodnie z PN-E-04700;
-praca silnika w stanie jałowym, badana w czasie od 3h do 4h nie powinna powodować wzrostu temperatury uzwojeń i łożysk oraz drgań większych niż dopuszcza wytwórca;
-prąd biegu jałowego, przy określonym napięciu nie powinien przekraczać wartości podanej przez wytwórcę;
-dla właściwej oceny zastosowanych materiałów zabezpieczenia antykorozyjnego, wykonawca dla każdej partii naprawianych lub remontowanych silników dostarczy zaświadczenia i dokumenty dotyczące użytych przez wykonawcę materiałów i technologii, stosowanych w zabezpieczeniach antykorozyjnych,
-badanie klasy sprawności silnika dla typu silnika o ile wykonawca posiada system zarzadzania jakością usług, w przeciwnym wypadku każdy silnik wyremontowany musi zostać przebadany w zakresie klasy sprawności.
Wykaz typów (parametry) silników będących przedmiotem zamówienia.
1. Typ Sh400H4B Moc 355 kW obr/min 1490 Napięcie 6000V szt.- 2.
2. Typ 1LG6 317-4 MA50-Z Moc 200 kW obr/min 1488 Napięcie 500V szt-2.
3. Typ SEE 355ML4Bs moc 315 kW obroty 1489 obr/min napięcie 500 V szt.1.
4. Typ SEE355ML4A moc 250kW obroty 1489obr/min napięcie 500V szt.2.
5. Typ Sh 355H4D moc 320kW obroty1486obr/min napięcie 6000V szt.4.
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony
Typ zamówienia: Usługi
Okres związania ofertą: przez okres90 dni
przez okres: 90 dni
Składanie ofert częściowych: Nie
Składanie ofert wariantowych: Nie
Warunki udziału w postępowaniu: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
a. posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
Ocena warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę zgodnie z wykazem określonym w SIWZ.
Wymagania:
Informacje o wadium: Wadium można wnieść:
w pieniądzu na rachunek nr 79103015080000000500228229
w poręczeniach bankowych
w gwarancjach bankowych
w gwarancjach ubezpieczeniowych
Kwota wadium:
Remont silników elektrycznych: 5 000,00 PLN
Kryteria oceny ofert: Kryteria / Criteria:
Cena / Price - 100,00%
Termin wykonania zamówienia: 2017-10-31
Umowa ramowa: Nie
Zamówienie centralne: Nie
Każdorazowo przed wydaniem silników do remontu lub naprawy, komisja złożona z przedstawiciela wykonawcy oraz przedstawiciela użytkownika silników, działu remontów i działu energetycznego, określi zakres naprawy - remontu dla każdego silnika i sporządzi protokół przekazania /zbiorczy/. W przypadku określenia przez komisję kosztu remontu przewyższającego 50% wartości silnika nowego o tych samych parametrach technicznych, komisja nie kwalifikuje silnika do remontu.
Wykonawca powinien dysponować odpowiednim zapleczem technicznym i logistycznym, które zapewni wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz jakość techniczna, parametry, sposoby badania i pomiarów silników po remoncie /naprawie/ będą zgodne z:
•PN-E-06701 – Maszyny elektryczne wirujące. Ogólne wymagania i badania.
•PN-E-06705 - Maszyny elektryczne wirujące. Stopnie ochrony.
•PN-E-06714 - Maszyny elektryczne wirujące – Drgania – Metody badań i dopuszczalna intensywność.
•PN-G-50003-2003 - Ochrona pracy w górnictwie. Urządzenia elektryczne górnicze. Wymagania i badania.,
•PN-E-04700:1998/Az1:2000P - Urządzenia i układy elektryczne w obiektach elektroenergetycznych. Wytyczne przeprowadzania pomontażowych badań odbiorczych. (Zmiana Az1),
•PN-84/H-97080,06 – Ochrona czasowa. Warunki środowiskowe ekspozycji.
•PN-71/H-04651- Ochrona przed korozją. Klasyfikacja i określenie agresywności korozyjnej środowisk (norma przywołana w obowiązującej PN-G-50003-2003).
Remont lub naprawa powinny być wykonane zgodnie z DTR producenta silników przy zastosowaniu materiałów i środków o parametrach nie gorszych niż stosowane przez producenta. Wskazane jest, aby silniki po wykonanej naprawie lub remoncie posiadały klasę izolacji F (impregnacja próżniowo-ciśnieniowa VPI) lub wyższą. Silniki po wykonanej naprawie lub remoncie powinny mieć czytelną i trwałą tabliczkę znamionową godną z PN-G-50003-2003 pkt.2.9. Silniki muszą być wyposażone w niezbędne tabliczki ostrzegawcze i informacyjne, wykonane i mocowane w sposób zapewniający ich trwałość przez cały czas użytkowania.
W przypadku wykonania remontu silnika o klasie sprawności IE2 lub IE3, silnik po remoncie musi posiadać sprawność nie niższą niż określona w dokumentacji technicznej producenta, co wykonawca potwierdzi stosownym protokołem z badań silnika.
W ramach usługi należy przewidzieć koszty transportu silników pomiędzy zleceniodawcą a wykonawcą.
Wykonawca po wykonanej naprawie lub remoncie silnika jest zobowiązany wystawić stosowne protokoły badań i/lub pomiarów, sprawdzeń i oględzin, deklarację zgodności z obowiązującymi w górnictwie polskim przepisami oraz kartę gwarancyjną na wykonaną usługę z okresem gwarancyjnym nie krótszym niż 12 m-cy po wykonanym remoncie silnika i 12 m-cy po naprawie. Wykonawca usługi dla każdego silnika wystawi oświadczenie – zgodę do zabudowy i podłączenia silnika w urządzeniu, wykonaną przez wykwalifikowane służby działu energo-maszynowego O/ZG „Polkowice-Sieroszowice” bez utraty świadczeń gwarancyjnych przez zamawiającego.
Szczegółowy zakres napraw lub remontów silników elektrycznych.
1.Zakres naprawy silnika elektrycznego:
-demontaż elementów silnika, weryfikacja techniczna podzespołów;
-piaskowanie obudowy silnika;
-mycie uzwojeń stojana i wirnika;
-usunięcie zwarcia, lutowanie przewodów i końcówek;
-suszenie i impregnacja uzwojeń;
-wymiana łożysk;
-wymiana śrub, podkładek, listwy zaciskowej lub szpilek przyłącza elektrycznego silnika wraz z izolatorami;
-sprawdzenie krzywizn wału;
-wyważenie części wirujących;
-montaż silnika;
-zabezpieczenie antykorozyjne silnika;
-zabezpieczenie końcówki wału silnika na czas transportu;
-opis listwy przyłączeniowej uzwojeń silnika, uziemienia, listwy przyłączeniowej czujników temperatury,
-dokumentacja każdego silnika musi zawierać protokoły badań i/lub pomiarów oraz schemat montażowy.
2.Zakres remontu silnika:
-zakres ujęty w pkt.1 – naprawa silnika elektrycznego;
-demontaż uzwojeń stojana i wirnika;
-wykonanie i montaż nowych uzwojeń stojana i wirnika - w przypadku silników pierścieniowych;
-wymiana czujników temperatury uzwojeń wraz z przewodami oraz listwą zaciskową;
-wykonanie nowych połączeń z wymianą przewodów elektrycznych, końcówek, zacisków, przepustów, zadławień, uszczelnień, itp;
-remont mechaniczny stojana i wirnika;
-uzupełnienie uszkodzonych lub brakujących elementów (podzespołów) takich jak osłony, pokrywy głowicy przyłączeniowej, gniazd łożyskowych, smarowniczek (kalamitek), kratek wentylacyjnych, osłon wentylatora chłodzenia silnika wraz z wentylatorem, wymiana układu smarowania, naprawa lub wymiana szczotkotrzymaczy, naprawa lub wymiana pierścieni (dotyczy silników pierścieniowych);
-montaż silnika;
-piaskowanie obudowy silnika,
-zabezpieczenie antykorozyjne.
3.Zakres prób, pomiarów i badań silników po wykonanej naprawie lub remoncie.
Dla silników asynchronicznych:
-rezystancje uzwojeń stojana powinny być zgodne z danymi wytwórcy;
-rezystancja izolacji uzwojeń stojana – nie mniejsza niż 5MΩ (napięcie miernika rezystancji izolacji 1kV) lub 150MΩ (napięcie miernika rezystancji izolacji 2,5kV)
-próba napięciowa izolacji uzwojeń stojana silników o mocy powyżej 50kW – przez 60s napięciem przemiennym 50Hz o wartości podanej przez wytwórcę lub 80%napięcia probierczego fabrycznego; w przypadku braku danych fabrycznych silniki o mocy 50kW i wyższych należy poddać próbie napięciowej zgodnie z tablicą Nr 2, PN-G-50003-2003 dla urządzeń pracujących pod napięciem powyżej 500 do 1000V w obwodach nie wyposażonych w ochronę przepięciową, próbę wykonać w warunkach normalnych; sprawdzenia wytrzymałości elektrycznej izolacji silników przeprowadzić zgodnie z PN-G-50003-2003 pkt.3.4.5.3
-dla silników z elektromagnetycznymi układami hamowania lub w wykonaniu specjalnym np. z zabezpieczeniem termicznym łożysk czy z grzałkami antykondensacyjnymi, należy wykonać pomiary zgodnie z PN-E-04700;
-praca silnika w stanie jałowym, badana w czasie od 3h do 4h nie powinna powodować wzrostu temperatury uzwojeń i łożysk oraz drgań większych niż dopuszcza wytwórca;
-prąd biegu jałowego, przy określonym napięciu nie powinien przekraczać wartości podanej przez wytwórcę;
-dla właściwej oceny zastosowanych materiałów zabezpieczenia antykorozyjnego, wykonawca dla każdej partii naprawianych lub remontowanych silników dostarczy zaświadczenia i dokumenty dotyczące użytych przez wykonawcę materiałów i technologii, stosowanych w zabezpieczeniach antykorozyjnych,
-badanie klasy sprawności silnika dla typu silnika o ile wykonawca posiada system zarzadzania jakością usług, w przeciwnym wypadku każdy silnik wyremontowany musi zostać przebadany w zakresie klasy sprawności.
Wykaz typów (parametry) silników będących przedmiotem zamówienia.
1. Typ Sh400H4B Moc 355 kW obr/min 1490 Napięcie 6000V szt.- 2.
2. Typ 1LG6 317-4 MA50-Z Moc 200 kW obr/min 1488 Napięcie 500V szt-2.
3. Typ SEE 355ML4Bs moc 315 kW obroty 1489 obr/min napięcie 500 V szt.1.
4. Typ SEE355ML4A moc 250kW obroty 1489obr/min napięcie 500V szt.2.
5. Typ Sh 355H4D moc 320kW obroty1486obr/min napięcie 6000V szt.4.
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony
Typ zamówienia: Usługi
Okres związania ofertą: przez okres90 dni
przez okres: 90 dni
Składanie ofert częściowych: Nie
Składanie ofert wariantowych: Nie
Warunki udziału w postępowaniu: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
a. posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
Ocena warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę zgodnie z wykazem określonym w SIWZ.
Wymagania:
Informacje o wadium: Wadium można wnieść:
w pieniądzu na rachunek nr 79103015080000000500228229
w poręczeniach bankowych
w gwarancjach bankowych
w gwarancjach ubezpieczeniowych
Kwota wadium:
Remont silników elektrycznych: 5 000,00 PLN
Kryteria oceny ofert: Kryteria / Criteria:
Cena / Price - 100,00%
Termin wykonania zamówienia: 2017-10-31
Umowa ramowa: Nie
Zamówienie centralne: Nie
Termin składania ofert
2015-01-16 09:00:00.0
Lokalizacja
Kancelaria KGHM Polska Miedź S.A. O/ZG "Polkowice-Sieroszowice" Kaźmierzów
Kategoria asortymentowa
Silniki przemysłowe
Usługi serwisowe maszyn, urządzeń i części zamiennych
Usługi serwisowe maszyn, urządzeń i części zamiennych
Dane nabywcy
Oddział Zakład Górniczy Polkowice-Sieroszowice
59-101 Polkowice
Kaźmierzów
KGHM Polska Miedz S.A.
59-301 Lubin
ul. Marii Skłodowskiej Curie 48
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000023302, NIP 692-000-00-13, wysokość kapitału zakładowego 2.000.000.000 zł, kapitał wpłacony w całości.