Kompleksowa obsługa w zakresie ratownictwa wodnego na obiekcie Krytej Pływalni w Niepołomicach
Opis zapytania
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego kompleksowej obsługi w zakresie ratownictwa wodnego na obiekcie Krytej Pływalni w Niepołomicach przy ul. Janusza Korczaka 5, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z:
a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 714 z późn. zm.),
b) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981 z późn. zm.),
c) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 stycznia 2018 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1607 z późn. zm.),
d) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 747 z późn. zm.),
e) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 września 2022 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1979 z późn. zm.),
f) ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r. poz. 91 z późn. zm.)
oraz przestrzeganie procedur, o których mowa w załączniku nr 4 do umowy zgodnie z opracowaną przez Zamawiającego Książką Procedur, na podstawie norm i przepisów Regulaminu Krytej Pływalni w Niepołomicach oraz Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego obiektu obowiązującą na pływalni w Niepołomicach.
Zamawiający wymaga, aby usługa realizowana była od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 7:00 do 22:00, we wszystkie dni pracy pływalni (rozkład wskazany w zał. nr 3 do projektu umowy).
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia realizacji przedmiotu umowy przez uprawnionych ratowników, w ilości wymaganej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy założeniu możliwości udostępnienia całego obszaru pływalni klientom. "Usługi ratowników wodnych na pływalni" winny polegać na zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownikom pływalni, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wymaganiami Zamawiającego.
Szczegółowe informacje dotyczące obsługi ratowniczej obiektu oraz sposobu jej wykonywania zostały opisane w załączniku nr 5 do SWZ tj. projekcie umowy.
W celu rzetelnej wyceny oferty możliwe jest odbycie wizji lokalnej, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z osobą wskazaną do kontaktu przez Zamawiającego. Wizja nie jest warunkiem obligatoryjnym do złożenia oferty. Podczas wizji nie będą udzielane odpowiedzi na pytania. Zamawiający udostępnia obiekt dla przeprowadzenia wizji lokalnej przez oferentów w celu rozpoznania warunków świadczenia usług nie określonych w specyfikacji. Tym samym przyjmuje się, że wszystkie warunki nie określone wyraźnie w specyfikacji Wykonawca sprawdził samodzielnie jako profesjonalnie działający przedsiębiorca oraz że warunki wykonania usług zostały określone w sposób wyczerpujący.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Ze względów wykonawczych oraz racjonalnego wydatkowania środków publicznych brak jest możliwości podzielenia przedmiotu zamówienia na części. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest aby czynności objęte zamówieniem wykonywane były przez wymaganą przepisami prawa liczbę osób posiadających kwalifikacje ratownika wodnego. Osoby te pełnią dyżur w ustalonych imiennych zespołach w wyznaczonych godzinach pracy. Podział przedmiotu zamówienia na części wiązałby się z koniecznością wprowadzenia znaczących zmian organizacyjnych, w takim przypadku Zamawiający byłby zobowiązany do pełnienia funkcji łącznika pomiędzy Wykonawcami, koordynowania ich działań co mogłoby zagrozić właściwemu wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Miejsce wykonywania zamówienia: Centrum Sportu i Rekreacji, ul. Janusza Korczaka 5, 32-005 Niepołomice
Ilość godzin objętych przedmiotem zamówienia oszacowano na poziomie 5 228 godzin.
a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 714 z późn. zm.),
b) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981 z późn. zm.),
c) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 stycznia 2018 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1607 z późn. zm.),
d) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 747 z późn. zm.),
e) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 września 2022 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1979 z późn. zm.),
f) ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r. poz. 91 z późn. zm.)
oraz przestrzeganie procedur, o których mowa w załączniku nr 4 do umowy zgodnie z opracowaną przez Zamawiającego Książką Procedur, na podstawie norm i przepisów Regulaminu Krytej Pływalni w Niepołomicach oraz Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego obiektu obowiązującą na pływalni w Niepołomicach.
Zamawiający wymaga, aby usługa realizowana była od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 7:00 do 22:00, we wszystkie dni pracy pływalni (rozkład wskazany w zał. nr 3 do projektu umowy).
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia realizacji przedmiotu umowy przez uprawnionych ratowników, w ilości wymaganej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy założeniu możliwości udostępnienia całego obszaru pływalni klientom. "Usługi ratowników wodnych na pływalni" winny polegać na zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownikom pływalni, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wymaganiami Zamawiającego.
Szczegółowe informacje dotyczące obsługi ratowniczej obiektu oraz sposobu jej wykonywania zostały opisane w załączniku nr 5 do SWZ tj. projekcie umowy.
W celu rzetelnej wyceny oferty możliwe jest odbycie wizji lokalnej, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z osobą wskazaną do kontaktu przez Zamawiającego. Wizja nie jest warunkiem obligatoryjnym do złożenia oferty. Podczas wizji nie będą udzielane odpowiedzi na pytania. Zamawiający udostępnia obiekt dla przeprowadzenia wizji lokalnej przez oferentów w celu rozpoznania warunków świadczenia usług nie określonych w specyfikacji. Tym samym przyjmuje się, że wszystkie warunki nie określone wyraźnie w specyfikacji Wykonawca sprawdził samodzielnie jako profesjonalnie działający przedsiębiorca oraz że warunki wykonania usług zostały określone w sposób wyczerpujący.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Ze względów wykonawczych oraz racjonalnego wydatkowania środków publicznych brak jest możliwości podzielenia przedmiotu zamówienia na części. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest aby czynności objęte zamówieniem wykonywane były przez wymaganą przepisami prawa liczbę osób posiadających kwalifikacje ratownika wodnego. Osoby te pełnią dyżur w ustalonych imiennych zespołach w wyznaczonych godzinach pracy. Podział przedmiotu zamówienia na części wiązałby się z koniecznością wprowadzenia znaczących zmian organizacyjnych, w takim przypadku Zamawiający byłby zobowiązany do pełnienia funkcji łącznika pomiędzy Wykonawcami, koordynowania ich działań co mogłoby zagrozić właściwemu wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Miejsce wykonywania zamówienia: Centrum Sportu i Rekreacji, ul. Janusza Korczaka 5, 32-005 Niepołomice
Ilość godzin objętych przedmiotem zamówienia oszacowano na poziomie 5 228 godzin.
Termin składania ofert
2026-01-02 09:00:00.0
Lokalizacja
Droga Królewska 27
32-005 Niepołomice
Województwo: małopolskie
Polska
32-005 Niepołomice
Województwo: małopolskie
Polska
Kategoria asortymentowa
Inne
Usługi medyczne
Sport
Usługi medyczne
Sport
Dane nabywcy
Infrastruktura Niepołomice Spółka z o.o.
Droga Królewska 27
32-005 Niepołomice
Województwo: małopolskie
Polska
Droga Królewska 27
32-005 Niepołomice
Województwo: małopolskie
Polska