Zapytanie ofertowe nr 1/0141/25 roboty budowlane

Opis zapytania

Powstaje w kontekście projektu:
FEWP.10.02-IZ.00-0141/23 - Blisko ludzi, blisko zdrowia - Budowa Zakładu opiekuńczo-leczniczego z centrum rehabilitacji w Wielkopolsce Wschodniej

Część 1

1. CZĘŚĆ 1 - Stan surowy bez dachu (fundamenty, ściany nośne, kominy, strop nad parterem, strop nad piętrem, schody wewnętrzne, szyb windowy, ściany działowe)

Zakres niewykonanych robót obejmuje:
Ściany działowe w lewym skrzydle tj. pomieszczenia 2.20, 2.22, 2.23, 2.24, 2.25, 2.27, 2.28, 2.29, 2.30

Co do szczegółowego opisu,
Ściany działowe poddasza grubość 12 i 15 cm z bloczków SILKA o min. Izolacyjności akustycznej R 50 decybeli. Nadproża nad drzwiami i oknami prefabrykowane zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 do zapytania ofertowego. Wysokość ścian piętra z przekroju budynku.

UWAGA! Wykonawca, składając ofertę, jest zobowiązany do uwzględnienia zapoznania się z pełną dokumentacją projektową oraz z zakresem robót już wykonanych w ramach inwestycji. Oferta powinna obejmować prace niewykonane oraz obejmować elementy wskazane w treści zapytania ofertowego. Zakres pozostałych do realizacji prac został określony w załączniku nr 7 – część 1 do zapytania ofertowego. Załącznik ten stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia i musi zostać uwzględniony przy kalkulacji ceny oraz przygotowaniu oferty. Złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z dokumentacją, zweryfikował stan zaawansowania inwestycji oraz uwzględnił wszystkie elementy niezbędne do kompletnej realizacji zamówienia.

Dodatkowe informacje:
1. Jeśli dla realizacji Przedmiotu Zamówienia i osiągnięcia celu, któremu ma on służyć, będzie konieczne wykonanie innych robót lub czynności, lub konieczne będzie uzyskanie jakichkolwiek pozwoleń, to Wykonawca wykona te czynności i prace oraz uzyska niezbędne zezwolenia własnym kosztem i staraniem. Zamawiający, jeżeli będzie taka konieczność, udzieli Wykonawcy odpowiednich pełnomocnictw dla wykonania powyższych zobowiązań.
2. Przedmiot Zamówienia obejmuje również roboty towarzyszące oraz prace pomocnicze, w szczególności np.: związane z przygotowaniem terenu robót, wszelkimi robotami towarzyszącymi, zabezpieczającymi, odtworzeniowymi, porządkowymi, sprzątaniem, sprzątaniem Przedmiotu Zamówienia, pomiarami, sporządzeniem dokumentacji powykonawczej oraz odbiorowej, próbami, sprawdzeniami z wynikiem pozytywnym, wywozem i utylizacją własnych odpadów bez ich gromadzenia na terenie budowy, koniecznością pracy w przedłużonych godzinach w tym popołudniowych, nocnych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, itp. Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje, podpisze Umowy na dostawę mediów i innych usług niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy oraz pokryje koszty ich podłączenia oraz zużycia.
3. W przypadku konieczności opracowania niezbędnych projektów czy też uzgodnień z gestorami sieci Wykonawca wykona te uzgodnienia we własnym zakresie i pokryje koszt niezbędnych opracowań czy też uzgodnień. Przed przystąpieniem do uzgodnień jest on obowiązany do poinformowania o tym Zamawiającego wraz ze wskazaniem gestorów sieci oraz obszaru jakich będą dotyczyły uzgodnienia. Wykonawca we własnym zakresie rozprowadzi media na terenie budowy i będzie ponosił koszty utrzymania infrastruktury technicznej oraz będzie utrzymywał ją zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania z tych usług i do pomiaru zużytych ilości. Powyższe zapisy dotyczą także mediów i usług dostępnych na Placu Budowy.
4. Należy przyjąć wysoki standard wykonania robót.
5. Wszelkie roboty, prace towarzyszące, prace porządkowe, czynności, materiały, rozwiązania, itp. nieopisane lub niewymienione w dokumentacji, a konieczne do wykonania z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej muszą być uwzględnione w cenie jednostkowej za wykonanie pozycji rozliczeniowej z przedmiaru na podstawie analizy dokumentacji dołączonej do Zapytania ofertowego zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5. Roboty takie muszą być ujęte w cenie oferty.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego Postępowania, obowiązującymi przepisami prawa w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym.
7. Zamawiający wymaga gwarancji na Przedmiot Zamówienia nie krótszy niż 36 miesięcy.
8. Ofertę cenową Wykonawca przedstawi jako cenę ryczałtową (netto) wraz z podaniem stawki i wysokości obowiązującego podatku VAT, która będzie obejmować również wszystkie koszty i wymagania Zamawiającego dotyczące Przedmiotu Zamówienia, w tym, m.in.: koszty robocizny, dostarczenia materiałów, wyposażenia i sprzętu, koszty przygotowania placu budowy, koszty wynikające z utylizacji ziemi i innych odpadów powstałych na placu budowy.

Termin realizacji zamówienia: do 31.01.2026 r. Zamawiający będzie informował Wykonawcę robót o możliwości wejścia na budowę i rozpoczęcia realizacji zamówienia z 7-dniowym wyprzedzeniem.

Okres gwarancji: minimum 36 miesięcy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Część 2

2. CZĘŚĆ 2 – Instalacja hydrauliczna (instalacja pod posadzkowa, instalacja wod-kan, instalacja gazowa, instalacja co, ogrzewanie podłogowe, montaż i uruchomienie pieca do ogrzewania, biały montaż)

Zasilanie w wodę z wodociągu miejskiego.
Ciepła woda przygotowywana będzie w podgrzewaczu zasilanym z kotła C.O.
Odprowadzenie ścieków bytowo – gospodarczych do sieci kanalizacyjnej.
Instalacja CO z projektowanej kotłowni na gaz GZ-50
Zasilanie urządzeń kuchennych GZ-50

Zakres prac:

Wykonanie instalacji hydraulicznej w nowo budowanym budynku usługowym – Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym z Centrum Rehabilitacyjnym.
Wykonanie kompletnych instalacji sanitarnych, w tym instalacji centralnego ogrzewania, instalacji ciepłej i zimnej wody, instalacja cyrkulacji ciepłej wody, instalacji kanalizacyjnej.
Połączenie instalacji wewnętrznej kanalizacji oraz instalacji podposadzkowej, a także wyjście instalacji wodnej na zewnątrz budynku.
Wykonanie instalacji wody zimnej i ciepłej zakończonej podejściami pod przybory sanitarne (zakończone korkami), ukrytej w ścianach lub w szlichtach na piętrze budynku. Instalacja została częściowo wykonana na parterze budynku, zgodnie z oznaczeniami wykonanymi na schematach zawartych w załączniku nr 8.
Wykonanie instalacji CO z tworzywa sztucznego ukrytej w bruzdach ściennych lub w szlichtach, podejść do grzejników ze ścian zakończonych stalowymi grzejnikami łazienkowymi w łazienkach bez szafek ogrzewania podłogowego.
Wykonanie instalacji CO ogrzewania podłogowego w całym budynku.
Wykonanie pionów kanalizacyjnych.
Wykonanie pionów wodnych.
Wykonanie pionów c.o.
Wykonanie instalacji przeciw pożarowej.
Montaż hydrantów wewnętrznych.
Montaż separatora tłuszczu.
Montaż instalacji wody wraz z zaworem czerpalnym na zewnątrz budynku na parterze (4 krany zewnętrzne).
Montaż opomiarowania zaworu czerpalnego zewnętrznego.
Montaż grzejników łazienkowych.
Montaż instalacji ogrzewania podłogowego.
Montaż sterowania ogrzewania podłogowego strefowego.
Montaż kotłowni (piec wraz zasobnikiem wody oraz zmiękczaczem wody wg zapotrzebowania na 50 osób).
Przygotowanie dokumentacji odbiorowej (w tym m.in. dostarczenie wszelkich niezbędnych atestów, certyfikatów i deklaracji zgodności na wbudowane materiały oraz wszelkich niezbędnych protokołów i dokumentów odbiorowych).
Przygotowanie dokumentacji powykonawczej.
Niewymienione wyżej, a będące częścią instalacji wod-kan, c.o. np. urządzenia, izolacje, pomiary, regulacja i inne mające na celu prawidłowe wykonanie, a także rozruch i odbiory instalacji sanitarnych.

Instalacja wewnętrzna wodno-kanalizacyjna:
Zapotrzebowanie zimnej wody na cele socjalne dla pensjonariuszy i pracowników
Q śr d.=50x160 = 8,0 m sześcienny/dob
Q maxd=8,0x1,2 = 9,6 m sześcienny/dob
Przepływ obliczeniowy wody dla projektowanego budynku wyniesie Suma qn=13,81 l/s
Zabezpieczeni p-poż 2 hydranty d=25mm
qp-poż=2x1,0=2,0l/s
Wymagana średnica zasilania rurą stalową ocynkowaną wynosi D=50mm

Główne poziomy wody zimnej i ciepłej do poszczególnych pionów prowadzone pod stropem parteru. Podejścia do przyborów sanitarnych wykonane będą jako kryte. Przewiduje się wykonanie instalacji wody zimnej i ciepłej z rur wielowarstwowych PE. Woda ciepła przygotowywana będzie w projektowanej kotłowni w podgrzewaczu pojemnościowym V=750 l zasilanego z kotła CO.

Instalacja przeciwpożarowa
Zabezpieczenie przeciwpożarowe wewnątrz budynku stanowić będą hydranty Dn 25 mm zasilane z instalacji wody zimnej. Instalację hydrantową należy wykonać z rur stalowych ocynkowanych. Celem zapobiegania rozprzestrzeniania ognia przez przegrody budowlane w miejscu, gdzie przechodzą rurociągi przewiduje się zabezpieczenia ognioochronne przy pomocy osłon oraz mas plastycznych. Projektuje się montaż zaworu pierwszeństwa VV300 firmy Honeywell na rurociągu zasilającym instalację bytową.

Wewnętrzna instalacja wodociągowa jak również siec wodociągowa winna być zabezpieczona zgodnie z PNB-01706/Az1, przed przepływem wstecznym, która może doprowadzić do zagrożenia jakości wody. Każdy punkt czerpalny musi spełniać jej wymogi.

Instalacja wewnętrzna gazu
Gaz doprowadzony będzie do urządzeń kuchennych oraz do kotła CO.
Przewody gazowe wykonane zostaną z rur stalowych bez szwu wg PN-80/H-74219 gat. R łączonych za pomocą spawania. Instalacja wykonana zostanie w miejscach łatwo dostępnych, a po wykonaniu zabezpieczona przed korazją przez malowanie. Miejsca przebić przez ściany i stropy zabezpieczyć tulejami ochronnymi.
Urządzenia gazowe w kuchni należy podłączyć do instalacji na stałe montując przed nimi dwuzłączkę.
Instalacja gazowa po jej wykonaniu a przed uruchomieniem podlega sprawdzeniu przez wykonawcę w obecności przedstawiciela dostawcy gazu. Sprawdzenie to polega na:
a) Kontroli zgodności wykonania z projektem
b) Kontroli jakości wykonania
c) Kontroli szczelności przewodów

Instalacja wewnętrzna CO
Bezpośrednim źródłem ciepła będzie kocioł na gaz ziemny zlokalizowany w kotłowni budynku. Kotłownia ma zapewnić ciepło dla potrzeb instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej oraz końcowego podgrzewu CWU
Ilość ciepła dla CO budynku Q=69 kW
We wszystkich pomieszczeniach socjalnych, pokojowych oraz biurowych zastosowano ogrzewanie podłogowe. W łazienkach grzejniki ręcznikowe.
Zaprojektowano instalację centralnego ogrzewania w systemie wodnym, dwururowym z rozdziałem rozdzielaczowym na parametry 35/30 stopni C.
Projektuje się wykonanie instalacji w technologii REHAU z rur polietylenowych PEX-A. Rury prowadzić w posadzce na styropianie w izolacji PESCHLA o gr 9 mm.
Poziomy od kotła do szafek rozdzielaczy CO należy wykonać z rur polietylenowych PEX-A firmy REHAU w otulinie ochronnej z pianki poljuretanowej. Instalację napełnić woda wodociągową. Lokalizację szafek pokazano na rzutach budynku. Na powrocie zamontowane będą pompy obiegowe Willo (lub tożsame), na zasilaniu zawór mieszający trójdrogowy z napędem.
Próby szczelności instalacji wykonać na zimno i gorąco zgodnie z zaleceniami producenta rur oraz warunkami technicznymi odbioru instalacji.
Dla instalacji CO zaprojektowano odpowietrzenie indywidualne zgodnie z normą PN-91/B-02420.

Kotłownia
Kotłownia zlokalizowana na poziomie parteru, będzie pracować dla potrzeb instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania, zasilania central wentylacyjnych oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej. Jako zabezpieczenie dla kotłów zastosowano membranowe zawory bezpieczeństwa firmy SYR (lub tożsamych). Dla zabezpieczenia instalacji – naczynie zamknięte. Ciepłą wodę podgrzewa się w podgrzewaczu o pojemności min. 750 litrów z grzałką elektryczną. Kotłownia pracować będzie na parametry stałe 55/50 stopni C w systemie zamkniętym.
Dobór kotła - VIESSMANN VITODENS 100 2 szt. (parametry od 3,2 do 32 kW) - lub tożsamy

Pompy kotła i obiegów grzewczych:
a) Dla obiegu c.o. należy zastosować pompę o wydajności q=1,9 m sześciennego/h
b) Dla obiegu w.t. należy zastosować pompę o wydajności q=2,2 m sześciennego/h
c) Dla obiegu podgrzewacza c.w.u. należy zastosować pompę o wydajności q=1,6 m sześciennego/h
d) Dla obiegu kotła należy zastosować pompę o wydajności q=6,0 m sześciennego/h
e) Pompa cyrkulacyjna c.w. do wody pitnej Willo – Star – Z 25/6 (lub tożsama)
Dla obiegów grzewczych zastosować pompy elektroniczne.
Dla obiegu instalacji c.o. przewiduje się trójdrogowy zawór mieszający typ HRE z siłownikiem AMB produkcji Danfoss (lub tożsamy).
Należy zastosować izolację cieplną wszystkich przewodów wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji otuliną firmy ARMACELL i ROCKWOLL zgodnie z PN-B-02421: lipiec 2000 oraz z nowelą z dnia 6.11.2008 rozp. M. Infrastruktury nr 75 (z 2002 r.). Zaprojektowano otuliny izolacyjne typu flexorock.

PEŁEN ZAKRES OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZNAJDUJE SIĘ W ZAPYTANIU OFERTOWYM
Okres gwarancji: minimum 36 miesięcy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Część 3

3. CZĘŚĆ 3 – instalacja elektryczna (instalacja elektryczna, instalacja ochrony ppoż, instalacja ochrony przepięciowej, instalacja odgromowa, ochrona ppoż, instalacja okablowania strukturalnego, system przyzywowy, system sygnalizacji pożaru SAP, instalacja fotowoltaiczną, instalacja wyrównawcza, obwody oświetlenia ewakuacyjnego, obwody oświetlenia ogólnego, obwody gniazd i wypustów, rozdzielnie, instalacja TV, instalacja monitoringu)

Zakres prac:
Wykonanie obejmuje w szczególności następujące instalacje elektryczne, odgromowe i uziomową.
1. Wewnętrzne instalacje elektryczne (sieć instalacyjna, punkty świetlne, gniazda wtykowe, wyłączniki, wtyczki) na parterze i piętrze. Ponadto sieć instalacyjną należy wykonać na piętrze budynku w pomieszczeniach 2.1, 2.2 oraz od 2.9 do 2.32.
2. Zewnętrzne instalacje elektryczne (oświetlenie terenu posesji, brama wjazdowa)
3. Urządzenie elektryczne w tablicach rozdzielczych n/n (wyłączniki nadmiarowo prądowe, wyłączniki różnicowo prądowe, przekaźniki itp.) - na piętrze budynku
4. Instalacje odgromowe wraz z uziemieniem – na piętrze budynku
5. Złącza kablowe wraz z urządzeniami – począwszy od granicy z Zakładem Energetycznym, zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 (przyłącze do sieci elektroenergetycznej)
6. Instalacja połączeń wyrównawczych
7. Instalacja oświetlenia ewakuacyjnego – do wykonania wewnątrz budynku
8. Instalacja przeciwporażeniowa
9. Instalacja przeciw przepięciowa
10. Instalacja sterowania oddymianiem
11. Instalacja p.poż oraz sygnalizacji pożaru - do wykonania na klatka schodowych oraz na piętrze budynku
12. Instalacja okablowania strukturalnego
13. Instalacja fotowoltaiczna
14. Instalacja monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego
15. Instalacja antenowa – do wykonania na piętrze budynku
16. Instalacja systemu przyzywowy – do wykonania na piętrze budynku
17. Instalacja wyrównawcza
18. Instalacja zasilania i sterowania wentylacji
19. Instalacja zasilania klimatyzacji

Instalacja elektryczna wewnętrzna wyłącznik pożarowy
Budynek wyposażony będzie w rozdzielnicę główną RG, rozdzielnicę pożarową RPOŻ, rozdzielnicę parteru R0a i R0b, rozdzielnicę części kuchennej RK, rozdzielnicę kotłowni RKT, rozdzielnicę piętra R1a, R1b, tablicę oddymiania TO. Rozdzielnica główna RG podzielona będzie na sekcje zasilania podstawowego dla odbiorów ogólnych oraz sekcję pożarową dla zasilania centrali oddymiającej. Rozdzielnica główna RG zasilona będzie z zestawu złączowo – pomiarowego ZZP lub skrzynki pomiarowej SP. Zgodnie z warunkami przyłączenia Zakładu Energetycznego. Budynek wyposażony będzie w główny wyłącznik pożarowy zlokalizowany w rozdzielnicy głównej RG w postaci rozłącznika wyposażonego w wyzwalacz wzrostowy sterowany za pomocą przeciwpożarowych wyłączników prądu PWP, zlokalizowanych przy wejściach głównych do budynku. Przewody od przeciwpożarowych wyłączników prądu prowadzone będą w certyfikowanej trasie kablowej E90. Przeciwpożarowy wyłącznik prądu należy odpowiednio opisać i oznakować. Przeciwpożarowy wyłącznik prądu będzie wyłączał wszystkie odbiorniki z wyjątkiem tych, których działanie jest konieczne w czasie pożaru tj. centrale systemu oddymiania, centrale sygnalizacji pożaru, oświetlenie ewakuacyjne. Z rozdzielnicy RG zasilić wszystkie rozdzielnice elektryczne budynku. Wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną. Całość należy wykonać zgodnie z przepisami PBUE, PN-IEC 60364, N SEP-E-002, N SEP-E-007.

Rozdzielnica główna RG, pożarowa RPOŻ
Rozdzielnica będzie podzielona na dwie sekcje:
a) Sekcję ogólną, zasilającą odbiory ogólne, których działanie jest zabronione w czasie pożaru
b) Sekcję pożarową RPOŻ zasilającą odbiory, których działanie jest konieczne w czasie pożaru

Rozdzielnicę główną RG wyposażyć w główny rozłącznik prądu, ogranicznik przepięć klasy I+II, kontrolę napięcia, rozłączniki bezpiecznikowe zabezpieczające kable zasilające rozdzielnice elektryczne budynku, analizator parametrów sieci. W torze zasilania wyzwalacza wyłącznika pożarowego zainstalować automatyczny przełącznik faz. Rozdzielnica RG umieszczona będzie w wydzielonym pożarowo (REI120) pomieszczeniu ruchu elektrycznego na parterze budynku. Rozdzielnica RG w obudowie naściennej lub wolnostojącej min IP30. Rozdzielnica RG zasilona będzie z zestawu złączowo pomiarowego lub szafki pomiarowej. Kabel zasilający wprowadzony będzie do budynku bezpośrednio do pomieszczenia rozdzielni poprzez projektowane przepusty. Prace należy wykonać zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5.

Rozdzielnice parteru R0a, R0b
Rozdzielnica parteru spełniać mają funkcje rozdziału energii elektrycznej na obwody parteru w części dla pensjonariuszy. Rozdzielnice R0a, R0b wyposażone będą w główne rozłączniki prądu, kontrolę napięcia, ograniczniki przepięć klasy II, wyłączniki nadprądowe, wyłączniki różnicowo prądowe o prądzie różnicowym 30mA. Rozdzielnica R0a, R0b w obudowach min. IP43 w wykonaniu naściennym. Wykonać projekt wykonawczy schematu elektrycznego rozdzielnic R0a, R0b.

Rozdzielnica części kuchennej RK
Rozdzielnica RK spełnia funkcję rozdziału energii elektrycznej na obwody pomieszczeń w części gastronomicznej. Rozdzielnica RK wyposażona będzie w rozłącznik prądu, ogranicznik przepięć klasy II, kontrolę napięcia, wyłączniki nadprądowe, wyłącznik różnicowo – prądowe o prądzie różnicowym 30 mA. Rozdzielnica RK w obudowach min. IP43 w wykonaniu naściennym. Wykonać projekt wykonawczy schematu elektrycznego rozdzielnicy RK.

Rozdzielnice parteru R1a, R1b
Rozdzielnica piętra spełniać mają funkcje rozdziału energii elektrycznej na obwody piętra. Rozdzielnice R1a, R1b wyposażone będą w rozłączniki prądu, kontrolę napięcia, ograniczniki przepięć klasy II, wyłączniki nadprądowe, wyłączniki różnicowo prądowe o prądzie różnicowym 30mA. Rozdzielnica R1a, R1b w obudowach min. IP30 w wykonaniu naściennym. Wykonać projekt wykonawczy schematu elektrycznego rozdzielnic R1a, R1b.

Rozdzielnica Rkt
Rozdzielnica Rkt spełniać ma funkcje rozdziału energii elektrycznej na obwody pomieszczenia kotłowni zlokalizowanego w kondygnacji parteru. Rozdzielnica Rkt wyposażona będzie w główny rozłącznik prądu z wyzwalaczem wzrostowym 230V, ogranicznik przepięć klasy I+II, kontrolę napięcia, wyłączniki nadprądowe, wyłączniki różnicowo prądowe o prądzie różnicowym 30mA. Przed wejściem do kotłowni zlokalizowany będzie awaryjny wyłącznik kotłowni w metalowej skrzynce z przeszkleniem. Wyłącznik należy odpowiednio opisać i oznakować. Rozdzielnica Rkt w obudowie min. IP65 w wykonaniu naściennym. Wykonać projekt wykonawczy schematu elektrycznego rozdzielnicy Rkt.

Obwody gniazd i wypustów
Obwody gniazd 1-f w pomieszczeniach wykonane będą przewodami NHXMH 3x2,5 mm kw. Obwody 3-f wykonane będą przewodami pięciożyłowymi o przekroju dostosowanym do obciążenia. Przewody w budynku prowadzone będą w korytach kablowych w przestrzeni sufitu podwieszonego, podejścia do gniazd wykonane będą podtynkowo. Przewody prowadzone po ścianach należy ułożyć pod przynajmniej 5 mm warstwą tynku, pod ewentualnymi płytkami z glazury przewody prowadzić w rurkach instalacyjnych. Dla wypustów kablowych należy pozostawić przynajmniej 3 m zapasu kabla. Gniazda ogólne w pomieszczeniach suchych montować na wysokości 30 cm od podłogi, w sanitariatach na wysokości 1,4 m, w kuchni nad i pod blatami zgodnie z wytycznymi technologii. Trasa prowadzenia przewodów zasilających powinna przebiegać w linii prostej, nie należy prowadzić przewodów w linii ukośnej. Odległości prowadzonych linii od okien, drzwi, sufitu i podłogi oraz miejsca montażu gniazd należy zachować zgodnie z przepisami PN-IEC 60364, N SEP-E-002, N SEP-E-007.

Obwody oświetlenia ogólnego
Obwody oświetleniowe w pomieszczeniach wykonane będą przewodami NHXMH 3(4)x1,5 mm kw. Przewody w budynku prowadzone będą w korytach kablowych w przestrzeni sufitu podwieszonego, podejścia do łączników wykonane będą podtynkowo. Przewody prowadzone po ścianach należy ułożyć pod przynajmniej 5 mm warstwą tynku, pod ewentualnymi płytkami z glazury przewody prowadzić w rurkach instalacyjnych. Dla wypustów kablowych należy pozostawić przynajmniej 3 m zapasu przewodu kabla. Trasa prowadzenia przewodów zasilających powinna przebiegać w linii prostej, nie należy prowadzić przewodów w linii ukośnej. Na korytarzach parteru i piętra należy zapewnić oświetlenie nocne stanowiące ¼ wartości oświetlenia ogólnego (oprócz części rehabilitacyjnej) zapalane na czujkę ruchu. Odległości prowadzonych linii od okien, drzwi, sufitu i podłogi oraz miejsca montażu wyłączników należy zachować zgodnie z przepisami PN-IEC 60364, N SEP-E-002, N SEP-E-007.
Należy zapewnić natężenie oświetlenia na płaszczyźnie pracy min.:
1. Korytarze – dzień 200lx
2. Korytarze – noc 50lx
3. Kratka schodowa – 150 lx
4. Sanitariaty, pomieszczenie gospodarcze, pomieszczenie techniczne – 200lx
5. Obieralnia, zmywalnia, jadalnia – 300lx
6. Kuchnia, biuro, dyżurka pielęgniarek – 500lx
7. Gabinety zabiegowe, lekarskie, rehabilitacja – 500lx
8. Pokoje dzienne wg potrzeb
Sterowanie oświetleniem za pomocą włączników jednobiegunowych, świecznikowych, schodowych, monostabilnych, czujników ruchu.

PEŁEN OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZNAJDUJE SIĘ W ZAPYTANIU OFERTOWYM
Okres gwarancji: minimum 36 miesięcy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Część 4

4. CZĘŚĆ 4 - Dach (więźba dachowa, pokrycie, okna oddymiające, orynnowanie, podbitka)

Zakres prac:
Wykonanie konstrukcji dachu, pokrycia dachu, orynnowania, podbitki oraz okien dachowych i obróbka kominów – zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 (UWAGA! Wykonane zakresy części 4 przedmiotu zamówienia oznaczono na załączniku nr 10) – więźba dachowa drewniana, tradycyjna płatwiowa więźba dachowa nasycona środkami przeciwogniowymi UNIEPAL – DREW (lub tożsamych) zapewniającymi nierozprzestrzenianie się ognia, a także zabezpieczającymi przed korozją biologiczną i wilgocią specjalistycznymi środkami zabezpieczającymi drewno. Więźba zaprojektowana w klasie R15. Stopień rozprzestrzeniania ognia – NRO. Więźba dachowa zaprojektowana została z drewna klasy C24. Więźba dachowa o konstrukcji drewniane, krokwiowo – płatwiowej, oparta na ścianach nośnych za pośrednictwem murłat mocowanych do wieńca żelbetowego oraz na płatwiach opieranych na płycie żelbetowej nad piętrem. Krokwie opierane na płatwiach oraz murłatach. Do mocowania murłaty zastosować śruby M16 co 1,2 m, zakotwione w wieńcu żelbetowym. Więźbę dachową usztywnić poprzez zastosowanie wiatrownic w postaci bednarki stalowej.
Wymiary elementów drewnianych więźby dachowej:
1. Murłata 16x16 cm
2. Płatew główna 16x16 cm
3. Płatew lukarn 16x16 cm
4. Słupy 16x16 cm
5. Krokiew 10x18 cm
6. Krokiew koszowa połaci głównej 10x18 cm
7. Krokiew koszowa lukarn 10x18 cm
8. Krokiew narożna połaci głównej 10x18 cm
9. Krokiew narożna naczółków 10x18 cm.
Pokrycie dachu – dachówka betonowa (przykrycia dachu min REI15) RAL7016 zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5. Łaty drewniane 5x5 cm, kontrłaty drewniane 3x5 cm, folia dachowa wiatro-izolacyjna paroprzepuszczalna.
Obróbki blacharskie – rynny, rury spustowe, obróbki kominowe, okapniki z blachy stalowej gr 0,55 mm kolor RAL 7016 zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5.
Kominy w części strychowej oraz w części wystającej ponad połać dachu ocieplić wełną mineralną gr min. 5 cm.
Elementy drewniane więźby dachowej przylegające do kominów izolować materiałem ognioodpornym gr. 5 cm.
Podbitkę wykonać wg projektu kolor drewnopodobny z materiałów elastyczny niepalnych z gwarancja min. 30 lat.
Okna oddymiające – MK06 78x118 z deflektorem o powierzchni czynnej oddymiania 0,43 m kw – 6 szt.
Okno oddymiające – MK04 78x98 z deflektorem o powierzchni czynnej oddymiania 0,33 m kw – 2 szt.
Kolor okien RAL7016

UWAGA! Wykonawca, składając ofertę, jest zobowiązany do zobowiązany do zapoznania się z pełną dokumentacją projektową oraz z zakresem robót już wykonanych w ramach inwestycji. Oferta powinna obejmować prace niewykonane oraz obejmować elementy wskazane w treści zapytania ofertowego. Zakres wykonanych oraz pozostałych do realizacji prac został określony w załączniku nr 10 – część 4 do zapytania ofertowego. Załączniki te stanowią integralną część opisu przedmiotu zamówienia i muszą zostać uwzględnione przy kalkulacji ceny oraz przygotowaniu oferty. Złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z dokumentacją, zweryfikował stan zaawansowania inwestycji oraz uwzględnił wszystkie elementy niezbędne do kompletnej realizacji zamówienia.

Dodatkowe informacje:
1. Zamawiający wymaga gwarancji na Przedmiot Zamówienia nie krótszy niż 36 miesięcy.
2. Jeśli dla realizacji Przedmiotu Zamówienia i osiągnięcia celu, któremu ma on służyć, będzie konieczne wykonanie innych robót lub czynności, lub konieczne będzie uzyskanie jakichkolwiek pozwoleń, to Wykonawca wykona te czynności i prace oraz uzyska niezbędne zezwolenia własnym kosztem i staraniem. Zamawiający, jeżeli będzie taka konieczność, udzieli Wykonawcy odpowiednich pełnomocnictw dla wykonania powyższych zobowiązań.
3. Przedmiot Zamówienia obejmuje również roboty towarzyszące oraz prace pomocnicze, w szczególności np.: związane z przygotowaniem terenu robót, wszelkimi robotami towarzyszącymi, zabezpieczającymi, odtworzeniowymi, porządkowymi, sprzątaniem, sprzątaniem Przedmiotu Zamówienia, pomiarami, sporządzeniem dokumentacji powykonawczej oraz odbiorowej, próbami, sprawdzeniami z wynikiem pozytywnym, wywozem i utylizacją własnych odpadów bez ich gromadzenia na terenie budowy, koniecznością pracy w przedłużonych godzinach w tym popołudniowych, nocnych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, itp.
4. Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje, podpisze Umowy na dostawę mediów i innych usług niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy oraz pokryje koszty ich podłączenia oraz zużycia. W przypadku konieczności opracowania niezbędnych projektów czy też uzgodnień z gestorami sieci Wykonawca wykona te uzgodnienia we własnym zakresie i pokryje koszt niezbędnych opracowań czy też uzgodnień. Przed przystąpieniem do uzgodnień jest on obowiązany do poinformowania o tym Zamawiającego wraz ze wskazaniem gestorów sieci oraz obszaru jakich będą dotyczyły uzgodnienia. Wykonawca we własnym zakresie rozprowadzi media na terenie budowy i będzie ponosił koszty utrzymania infrastruktury technicznej oraz będzie utrzymywał ją zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania z tych usług i do pomiaru zużytych ilości. Powyższe zapisy dotyczą także mediów i usług dostępnych na Placu Budowy.
5. Należy przyjąć wysoki standard wykonania robót.
6. Wszelkie roboty, prace towarzyszące, prace porządkowe, czynności, materiały, rozwiązania, itp. nieopisane lub niewymienione w dokumentacji, a konieczne do wykonania z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej muszą być uwzględnione w cenie jednostkowej za wykonanie pozycji rozliczeniowej z przedmiaru na podstawie analizy dokumentacji dołączonej do Zapytania i ewentualnej wizji lokalnej. Roboty takie muszą być ujęte w cenie oferty.
7. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego Postępowania, obowiązującymi przepisami prawa w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym.

Termin realizacji zamówienia: do 31.01.2026 r. Zamawiający będzie informował Wykonawcę robót o możliwości wejścia na budowę i rozpoczęcia realizacji zamówienia z 14 dniowym wyprzedzeniem

Okres gwarancji: minimum 36 miesięcy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Część 5

5. CZĘŚĆ 5 - Okna i drzwi zewnętrzne oraz wewnętrzne

Zakres prac: Zakupu, dostawa oraz montaż okien wraz z roletami zewnętrznymi i parapetami wewnętrznymi oraz drzwi zewnętrzne z ciepłym montażem i drzwi wewnętrzne

Stolarka okienna aluminiowa (okna, drzwi balkonowe i powierzchnie przeźroczyste nieotwieralne) o współczynniku UW min. 0,9 W/m2k w kolorze białym wewnątrz oraz RAL7016 z zewnątrz w kolorze aluminium.
Drzwi zewnętrzne UW min. 1,3 W/m2k. kolor RAL7016
Stolarkę należy montować w warstwie ocieplenia jako ciepły montaż na foliach paroizolacyjnych i paroprzepuszczalnych lub na styku ocieplenia z murem wysuwając warstwę ocieplenia na ościeżnicę w celu redukcji mostków termicznych.
Drzwi wewnętrzne – pomiędzy pokojami a łazienkami drzwi wyposażone w kratki wentylacyjne.
Parapety wewnętrzne PCV w kolorze drewnopodobnym.
Rolety zewnętrzne nadstawne w kolorze białym sterowane ręcznie.

Zamówienie należy zrealizować zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5.

UWAGA! Wykonawca, składając ofertę, jest zobowiązany do zobowiązany do zapoznania się z pełną dokumentacją projektową oraz z zakresem robót już wykonanych w ramach inwestycji. Oferta powinna obejmować prace niewykonane oraz obejmować elementy wskazane w treści zapytania ofertowego. Zakres wykonanych oraz pozostałych do realizacji prac został określony w załączniku nr 11 – część 5 do zapytania ofertowego. Załączniki te stanowią integralną część opisu przedmiotu zamówienia i muszą zostać uwzględnione przy kalkulacji ceny oraz przygotowaniu oferty. Złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z dokumentacją, zweryfikował stan zaawansowania inwestycji oraz uwzględnił wszystkie elementy niezbędne do kompletnej realizacji zamówienia.

Dodatkowe informacje:
1. Zamawiający wymaga gwarancji na Przedmiot Zamówienia nie krótszy niż 36 miesięcy.
2. Jeśli dla realizacji Przedmiotu Zamówienia i osiągnięcia celu, któremu ma on służyć, będzie konieczne wykonanie innych robót lub czynności, lub konieczne będzie uzyskanie jakichkolwiek pozwoleń, to Wykonawca wykona te czynności i prace oraz uzyska niezbędne zezwolenia własnym kosztem i staraniem. Zamawiający, jeżeli będzie taka konieczność, udzieli Wykonawcy odpowiednich pełnomocnictw dla wykonania powyższych zobowiązań.
3. Przedmiot Zamówienia obejmuje również roboty towarzyszące oraz prace pomocnicze, w szczególności np.: związane z przygotowaniem terenu robót, wszelkimi robotami towarzyszącymi, zabezpieczającymi, odtworzeniowymi, porządkowymi, sprzątaniem, sprzątaniem Przedmiotu Zamówienia, pomiarami, sporządzeniem dokumentacji powykonawczej oraz odbiorowej, próbami, sprawdzeniami z wynikiem pozytywnym, wywozem i utylizacją własnych odpadów bez ich gromadzenia na terenie budowy, koniecznością pracy w przedłużonych godzinach w tym popołudniowych, nocnych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, itp. Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje, podpisze Umowy na dostawę mediów i innych usług niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy oraz pokryje koszty ich podłączenia oraz zużycia.
4. W przypadku konieczności opracowania niezbędnych projektów czy też uzgodnień z gestorami sieci Wykonawca wykona te uzgodnienia we własnym zakresie i pokryje koszt niezbędnych opracowań czy też uzgodnień. Przed przystąpieniem do uzgodnień jest on obowiązany do poinformowania o tym Zamawiającego wraz ze wskazaniem gestorów sieci oraz obszaru jakich będą dotyczyły uzgodnienia. Wykonawca we własnym zakresie rozprowadzi media na terenie budowy i będzie ponosił koszty utrzymania infrastruktury technicznej oraz będzie utrzymywał ją zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania z tych usług i do pomiaru zużytych ilości. Powyższe zapisy dotyczą także mediów i usług dostępnych na Placu Budowy.
5. Należy przyjąć wysoki standard wykonania robót.
6. Wszelkie roboty, prace towarzyszące, prace porządkowe, czynności, materiały, rozwiązania, itp. nieopisane lub niewymienione w dokumentacji, a konieczne do wykonania z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej muszą być uwzględnione w cenie jednostkowej za wykonanie pozycji rozliczeniowej zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5. Roboty takie muszą być ujęte w cenie oferty.
7. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego Postępowania, obowiązującymi przepisami prawa w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym.

Termin realizacji zamówienia: do 31.01.2026 r. okna, do 28.02.2026 r. drzwi zewnętrzne, do 30.04.2026 r. drzwi wewnętrzne. Zamawiający będzie informował Wykonawcę robót o możliwości wejścia na budowę i rozpoczęcia realizacji zamówienia z 7 dniowym wyprzedzeniem

Okres gwarancji: minimum 36 miesięcy
Miejsce realizacji
Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Złóż ofertę

Termin składania ofert

Fri Jan 02 22:59:59 GMT 2026

Lokalizacja

Kraj: Polska, Województwo: wielkopolskie, Powiat: koniński, Gmina: Stare Miasto, Miejscowość: Stare Miasto

Kategoria asortymentowa

Maszyny budowlane i części do maszyn budowlanych
Materiały konstrukcyjne
Pokrycia dachowe
Nadzór budowlany i inne usługi budowlane
Pozostałe prace budowlano-remontowe
Usługi aranżacji terenów
Usługi budowy instalacji
Usługi demontażu
Usługi drogowe i kolejowe
Usługi pogłębiania i regulacji akwenów i cieków wodnych
Usługi projektowe
Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów

Dane nabywcy

BFK DEVELOPMENT SP. Z O.O.
Jesionowa 10
62-571 Stare Miasto
Województwo: wielkopolskie
Kraj: Polska
NIP: 6653029348

Dane kontaktowe