„Dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu do wymogów ppoż. (w tym instalacja elektryczna i sieć LAN) oraz renowacja poddasza, głównej klatki schodowej i wybranych pomieszczeń”.
Opis zapytania
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, których celem jest dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu do wymogów ppoż. oraz renowacja poddasza, głównej klatki schodowej i wybranych pomieszczeń budynku.
2. Budynek Starostwa Powiatowego w Jarosławiu zlokalizowany przy ul. Jana Pawła II 17, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 29. 10. 1998 r. jest wpisany do Rejestru Zabytków pod pozycją rejestru A –893.
3. Przedmiot niniejszego zamówienia składa się z dwóch Zadań realizowanych pod nazwami:
1) Zadanie nr 1: „Dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego do wymogów ppoż. (w tym instalacja elektryczna i sieć LAN)”;
2) Zadanie nr 2: „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń”.
4. Roboty budowlane stanowiące przedmiot Zadania nr 1: „Dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego do wymogów ppoż. (w tym instalacja elektryczna i sieć LAN)” swoim zakresem obejmują:
1) roboty budowlany w branży budowlanej:
a) demontaż drzwi i ościeżnic,
b) dostawa i montaż drzwi napowietrzających zewnętrznych oraz drzwi ppoż.,
c) dostawa i montaż rolet ppoż.,
d) demontaż istniejącego okienka w pomieszczeniu dozorców,
e) powiększenie otworu oraz dostawa i montaż okienka w pomieszczeniu dozorców,
f) montaż ścianki GK klasy REI60 w wydzielonej części parteru,
g) demontaż istniejącego oraz dostawa i montaż włazu ppoż. na strych,
h) roboty wykończeniowe;
2) roboty budowlane w branży elektrycznej:
a) wykonanie instalacji oddymiania,
b) wykonanie instalacji oświetlenia ogólnego oraz instalacji elektrycznej wewnętrznej i LAN dla wydzielonej części I-go piętra,
c) wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego ciągów komunikacyjnych,
d) wykonanie instalacji SAP.
5. Po zakończeniu robót elektrycznych Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia próbnego rozruchu działania całej instalacji SAP (łącznie z elementami już wcześniej wykonanymi) oraz do sporządzenia przez osobę z uprawnieniami „Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
6. Roboty budowlane stanowiące przedmiot Zadanie nr 2: „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń” swoim zakresem obejmują:
1) malowanie korytarzy na poddaszu, kolorystyka jak pozostałe korytarze;
2) wymiana 14 szt. drzwi drewnianych w korytarzu wschodnim budynku do pomieszczeń
nr: 303, 304, 305, 308, , 315, 322, 323, 332, 333, 334, 335, 336, 337, kolorystyka zgodna
z istniejącymi w budynku;
3) malowanie głównej klatki schodowej zgodnie z kolorystyką budynku;
4) malowanie i cyklinowanie posadzek w pomieszczeniach nr 113 – 117;
5) malowanie i wymiana parkietu na posadzki z paneli w pomieszczeniach nr 123, 224;
6) wymiana stolarki drzwiowej na drewnianą kolorystyka zgodna z istniejącymi w budynku pomiędzy pomieszczeniami 113 – 117 – 3 szt.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu robót budowlanych i renowacyjnych niezbędnych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określa Dokumentacja projektowo-techniczna, stanowiąca Załącznik Nr 1 do SWZ, w której skład wchodzą:
1) Projekt budowlany zamienny i wykonawczy zamienny z grudnia 2020 roku – dla Zadania nr 1 w zakresie robót branży budowlanej;
2) Projekt techniczny z czerwica 2025 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót branży budowlanej;
3) Projekt architektoniczno-budowlany i techniczny z grudnia 2021 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót instalacyjnych branży elektrycznej;
4) Projekt architektoniczno-budowlany i techniczny z czerwica 2025 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót instalacyjnych branży elektrycznej;
5) Projekt techniczny pn. „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń” – dla Zadania nr 2;
6) Decyzje i postanowienia;
7) Przedmiary robót 3 szt. - sporządzone dla poszczególnych Zadań;
8) Kosztorysy ofertowe 3 szt. - sporządzone dla poszczególnych Zadań;
9) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „STWiORB”.
8. Ilościowy zakres robót budowlanych, niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia, szczegółowo określają Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych Zadań stanowiących przedmiot zamówienia i będące elementami Dokumentacji projektowo – technicznej, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ.
9. Przedmiary robót, ich zakres i zawarte w nich obmiary, stanowią podstawę do sporządzenia wyceny robót stanowiących przedmiot zamówienia, w formie Kosztorysów ofertowych składanych wraz z ofertą, które będą wiążące na etapie wykonawstwa zarówno dla Wykonawcy jak i dla Zamawiającego. Należy wycenić wszystkie roboty, opisane w Przedmiarach robót korzystając np. z Kosztorysów ofertowych udostępnionych przez Zamawiającego.
10. UWAGA: Wykonawca sporządzając wycenę robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia winien uwzględnić, że:
1) wyceniając pozycje Przedmiarów robót zarówno dla Zadania nr 1 jak i Zadania nr 2 dotyczące dostawy i montażu stolarki budowlanej oraz wykonania instalacyjnych robót elektrycznych należy uwzględnić koszty robót w jak szpachlowanie i malowanie;
2) w Przedmiarze robót - Zad. nr 1 - Starostwo PPOŻ elektryka wyceniając pozycję 7.1 „Wykonanie dokumentacji powykonawczej” poza standardową dokumentacją powykonawczą w wycenie należy ująć sporządzenie „Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego”.
11. W przypadku różnic pomiędzy Dokumentacją projektowo – techniczną, o której mowa w ust. 12, a Przedmiarami robót, o których mowa w ust. 13, do wyceny należy przyjąć, że przedmiot zamówienia w zakresie ilości i rodzaju robót budowlanych niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia określają Przedmiary robót.
12. W ramach wykonania / realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:
1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania budową / robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
2) zapewni kierownika robót branży elektrycznej posiadającego niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
3) jeżeli będzie to konieczne lub wymagane przepisami prawa, zapewni innych kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależących do właściwych izb samorządów zawodowych i posiadających wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
4) w razie wystąpienia konieczności wynikających z przepisów prawa dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót budowlanych do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót przez odpowiednie inspekcje, służby i straże.
13. Wykonawca będzie zobowiązany:
1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 36 miesięcy;
2) zagospodarować we własnym zakresie zbędne materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;
3) właściwie postępować z materiałami z demontażu oraz odpadami przeznaczonymi
do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;
5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;
6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym i braku możliwości ich interpolacji lub ekstrapolacji, na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud dla województwa podkarpackiego.
14. Wymagania odnośnie urządzeń:
1) dostarczone i zamontowane w ramach realizacji zamówienia urządzenia muszą być:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego,
b) fabrycznie nowe, nigdy wcześnie nieużywane, nieposiadające śladów użytkowania,
c) niedotknięte żadną wadą fizyczną oraz wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostarczenia i zamontowania przez Wykonawcę urządzeń będących produktami powystawowymi lub demonstracyjnymi.
2. Budynek Starostwa Powiatowego w Jarosławiu zlokalizowany przy ul. Jana Pawła II 17, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 29. 10. 1998 r. jest wpisany do Rejestru Zabytków pod pozycją rejestru A –893.
3. Przedmiot niniejszego zamówienia składa się z dwóch Zadań realizowanych pod nazwami:
1) Zadanie nr 1: „Dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego do wymogów ppoż. (w tym instalacja elektryczna i sieć LAN)”;
2) Zadanie nr 2: „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń”.
4. Roboty budowlane stanowiące przedmiot Zadania nr 1: „Dostosowanie budynku Starostwa Powiatowego do wymogów ppoż. (w tym instalacja elektryczna i sieć LAN)” swoim zakresem obejmują:
1) roboty budowlany w branży budowlanej:
a) demontaż drzwi i ościeżnic,
b) dostawa i montaż drzwi napowietrzających zewnętrznych oraz drzwi ppoż.,
c) dostawa i montaż rolet ppoż.,
d) demontaż istniejącego okienka w pomieszczeniu dozorców,
e) powiększenie otworu oraz dostawa i montaż okienka w pomieszczeniu dozorców,
f) montaż ścianki GK klasy REI60 w wydzielonej części parteru,
g) demontaż istniejącego oraz dostawa i montaż włazu ppoż. na strych,
h) roboty wykończeniowe;
2) roboty budowlane w branży elektrycznej:
a) wykonanie instalacji oddymiania,
b) wykonanie instalacji oświetlenia ogólnego oraz instalacji elektrycznej wewnętrznej i LAN dla wydzielonej części I-go piętra,
c) wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego ciągów komunikacyjnych,
d) wykonanie instalacji SAP.
5. Po zakończeniu robót elektrycznych Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia próbnego rozruchu działania całej instalacji SAP (łącznie z elementami już wcześniej wykonanymi) oraz do sporządzenia przez osobę z uprawnieniami „Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
6. Roboty budowlane stanowiące przedmiot Zadanie nr 2: „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń” swoim zakresem obejmują:
1) malowanie korytarzy na poddaszu, kolorystyka jak pozostałe korytarze;
2) wymiana 14 szt. drzwi drewnianych w korytarzu wschodnim budynku do pomieszczeń
nr: 303, 304, 305, 308, , 315, 322, 323, 332, 333, 334, 335, 336, 337, kolorystyka zgodna
z istniejącymi w budynku;
3) malowanie głównej klatki schodowej zgodnie z kolorystyką budynku;
4) malowanie i cyklinowanie posadzek w pomieszczeniach nr 113 – 117;
5) malowanie i wymiana parkietu na posadzki z paneli w pomieszczeniach nr 123, 224;
6) wymiana stolarki drzwiowej na drewnianą kolorystyka zgodna z istniejącymi w budynku pomiędzy pomieszczeniami 113 – 117 – 3 szt.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu robót budowlanych i renowacyjnych niezbędnych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określa Dokumentacja projektowo-techniczna, stanowiąca Załącznik Nr 1 do SWZ, w której skład wchodzą:
1) Projekt budowlany zamienny i wykonawczy zamienny z grudnia 2020 roku – dla Zadania nr 1 w zakresie robót branży budowlanej;
2) Projekt techniczny z czerwica 2025 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót branży budowlanej;
3) Projekt architektoniczno-budowlany i techniczny z grudnia 2021 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót instalacyjnych branży elektrycznej;
4) Projekt architektoniczno-budowlany i techniczny z czerwica 2025 rok – dla Zadania nr 1 w zakresie robót instalacyjnych branży elektrycznej;
5) Projekt techniczny pn. „Renowacja poddasza, głównej klatki schodowej oraz wybranych pomieszczeń” – dla Zadania nr 2;
6) Decyzje i postanowienia;
7) Przedmiary robót 3 szt. - sporządzone dla poszczególnych Zadań;
8) Kosztorysy ofertowe 3 szt. - sporządzone dla poszczególnych Zadań;
9) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „STWiORB”.
8. Ilościowy zakres robót budowlanych, niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia, szczegółowo określają Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych Zadań stanowiących przedmiot zamówienia i będące elementami Dokumentacji projektowo – technicznej, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ.
9. Przedmiary robót, ich zakres i zawarte w nich obmiary, stanowią podstawę do sporządzenia wyceny robót stanowiących przedmiot zamówienia, w formie Kosztorysów ofertowych składanych wraz z ofertą, które będą wiążące na etapie wykonawstwa zarówno dla Wykonawcy jak i dla Zamawiającego. Należy wycenić wszystkie roboty, opisane w Przedmiarach robót korzystając np. z Kosztorysów ofertowych udostępnionych przez Zamawiającego.
10. UWAGA: Wykonawca sporządzając wycenę robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia winien uwzględnić, że:
1) wyceniając pozycje Przedmiarów robót zarówno dla Zadania nr 1 jak i Zadania nr 2 dotyczące dostawy i montażu stolarki budowlanej oraz wykonania instalacyjnych robót elektrycznych należy uwzględnić koszty robót w jak szpachlowanie i malowanie;
2) w Przedmiarze robót - Zad. nr 1 - Starostwo PPOŻ elektryka wyceniając pozycję 7.1 „Wykonanie dokumentacji powykonawczej” poza standardową dokumentacją powykonawczą w wycenie należy ująć sporządzenie „Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego”.
11. W przypadku różnic pomiędzy Dokumentacją projektowo – techniczną, o której mowa w ust. 12, a Przedmiarami robót, o których mowa w ust. 13, do wyceny należy przyjąć, że przedmiot zamówienia w zakresie ilości i rodzaju robót budowlanych niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia określają Przedmiary robót.
12. W ramach wykonania / realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:
1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania budową / robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
2) zapewni kierownika robót branży elektrycznej posiadającego niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
3) jeżeli będzie to konieczne lub wymagane przepisami prawa, zapewni innych kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależących do właściwych izb samorządów zawodowych i posiadających wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
4) w razie wystąpienia konieczności wynikających z przepisów prawa dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót budowlanych do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót przez odpowiednie inspekcje, służby i straże.
13. Wykonawca będzie zobowiązany:
1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 36 miesięcy;
2) zagospodarować we własnym zakresie zbędne materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;
3) właściwie postępować z materiałami z demontażu oraz odpadami przeznaczonymi
do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;
5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;
6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym i braku możliwości ich interpolacji lub ekstrapolacji, na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud dla województwa podkarpackiego.
14. Wymagania odnośnie urządzeń:
1) dostarczone i zamontowane w ramach realizacji zamówienia urządzenia muszą być:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego,
b) fabrycznie nowe, nigdy wcześnie nieużywane, nieposiadające śladów użytkowania,
c) niedotknięte żadną wadą fizyczną oraz wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostarczenia i zamontowania przez Wykonawcę urządzeń będących produktami powystawowymi lub demonstracyjnymi.
Termin składania ofert
2025-09-12 08:00:00.0
Lokalizacja
ul. Jana Pawła II 17
37-500 Jarosław
Województwo: podkarpackie
Polska
37-500 Jarosław
Województwo: podkarpackie
Polska
Kategoria asortymentowa
Nadzór budowlany i inne usługi budowlane
Pozostałe prace budowlano-remontowe
Usługi aranżacji terenów
Usługi budowy instalacji
Usługi demontażu
Usługi drogowe i kolejowe
Usługi pogłębiania i regulacji akwenów i cieków wodnych
Usługi projektowe
Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów
Pozostałe prace budowlano-remontowe
Usługi aranżacji terenów
Usługi budowy instalacji
Usługi demontażu
Usługi drogowe i kolejowe
Usługi pogłębiania i regulacji akwenów i cieków wodnych
Usługi projektowe
Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów
Dane nabywcy
POWIAT JAROSŁAWSKI
ul. Jana Pawła II 17
37-500 Jarosław
Województwo: podkarpackie
Polska
ul. Jana Pawła II 17
37-500 Jarosław
Województwo: podkarpackie
Polska