Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania

Opis zapytania

Zadanie nr 1 - budowa zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej.
W ramach zadania należy:
 dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
 wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu- po jednym badaniu na każdej zatoce,
 wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
 dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
 uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp. z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
 zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
 zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
 opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
 opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
 opracować projekt docelowej organizacji ruchu wraz z jej zatwierdzeniem oraz wprowadzeniem,
 uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
 wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym, pozwoleniem na budowę lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
 ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
 sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Zamawiającemu.
Pożądane parametry techniczne:
 szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
 wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
 szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
 zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
 krawężniki drogowe wytrzymałość na zginanie ≥ 5 MPa, szer. 15 cm na ławie betonowej o gr. 15 cm wraz z oporem o szerokości 15 cm;
 na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne o szer. 20 cm na ławie betonowej o gr. 15 cm wraz z oporem o szerokości 15 cm;
 na styku zatoka-peron zastosować krawężniki przystankowe na ławie betonowej wraz z oporem;
 należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową wraz z konstrukcją jezdni na styku z zatokami;
 nawierzchnię zatok autobusowych przyjąć jako nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr 8 cm z 20% opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
 nawierzchnia pod wiatę przystankową wraz z opaską po zewnętrznej stronie wiaty o szerokości 0,30 m z kostki betonowej brukowej szarej gr. 8 cm
 elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – ≥ 5 MPa, odporność na ścieranie – H.
 podbudowę z kruszywa łamanego C90/3 należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
 w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
 wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
 wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 1 - budowa zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej:
 dokumentacja projektowa powinna uwzględnić likwidację dotychczasowych przejść dla pieszych przy nr 47 i 48 oraz wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych przy nr 50 wraz z jego dedykowanym doświetleniem,
Zadanie nr 2 - budowa 2 zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej:
1. z lokalizacją po stronie południowej wraz z przebudową istniejącego chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego,
2. z lokalizacją po stronie północnej wraz z budową chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego.
W ramach zadania należy:
 dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
 wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu- po jednym badaniu na każdej zatoce,
 wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
 dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
 uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp. z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
 zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
 zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
 opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
 opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
 opracować projekt docelowej organizacji ruchu wraz z jej zatwierdzeniem oraz wprowadzeniem,
 uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
 wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym, pozwoleniem na budowę lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
 ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
 sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Zamawiającemu.
Pożądane parametry techniczne:
 szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
 wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
 szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
 zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
 krawężniki drogowe wytrzymałość na zginanie ≥ 5 MPa, szer. 15 cm na ławie betonowej o gr. 15 cm wraz z oporem o szerokości 15 cm;
 na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne o szer. 20 cm na ławie betonowej o gr. 15 cm wraz z oporem o szerokości 15 cm;
 na styku zatoka-peron zastosować krawężniki przystankowe na ławie betonowej wraz z oporem;
 należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową wraz z konstrukcją jezdni na styku z zatokami;
 nawierzchnię zatok autobusowych przyjąć jako nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr 8 cm z 20% opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
 nawierzchnia pod wiatę przystankową wraz z opaską po zewnętrznej stronie wiaty o szerokości 0,30 m z kostki betonowej brukowej szarej gr. 8 cm
 elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – ≥ 5 MPa, odporność na ścieranie – H.
 podbudowę z kruszywa łamanego C90/3 należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
 w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
 wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
 wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 2 - budowa zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, należy:
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych, ilość podziałów nieruchomości uzależniona będzie od lokalizacji projektowanych zatok autobusowych wraz z chodnikiem przy ulicy Niedobczyckiej,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, która uwzględniać będzie budowę nowego chodnika po stronie północno-zachodniej wraz z odwodnieniem przedmiotowego odcinka drogi.

Złóż ofertę

Termin składania ofert

2025-07-30 07:00:00.0

Lokalizacja

ul. Bolesława Chrobrego 2
44-200 Rybnik
Województwo: śląskie
Polska

Kategoria asortymentowa

Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów

Dane nabywcy

MIASTO RYBNIK
ul. Bolesława Chrobrego 2
44-200 Rybnik
Województwo: śląskie
Polska

Dane kontaktowe