ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH W 2026 ROKU
Opis zapytania
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.), z wyłączeniem usług sąsiedzkich, w miejscu zamieszkania osób na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska w okresie od 1 stycznia 2026 r. (lub od daty zawarcia umowy) do 31 grudnia 2026 r.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.) osobom, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, a którym Zamawiający przyznał te usługi stosowną decyzją administracyjną.
3. Osoby wykonujące usługi opiekuńcze, nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, bez orzeczonego stopnia niepełnosprawności chyba, że stwierdzona niepełnosprawność nie ogranicza zdolności do pracy, zdolne do wykonywania prac fizycznych, kulturalne, posiadające umiejętność utrzymania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, zobowiązać się do przestrzegania tajemnicy służbowej.
4. Świadczenie usług opiekuńczych objętych zamówieniem odbywać się będzie codziennie - w godz. 8.00-18.00 – w tym w niedziele i święta - dla około 12 osób.
Ustalenie godzin i sposobu wykonywanych świadczeń będzie ustalane i dostosowywane do indywidualnych potrzeb osób objętych opieką, na podstawie decyzji wydanej przez Zamawiającego.
Po ustaleniach indywidualnych Wykonawca opracuje harmonogram wykonywania usług.
5. Wymiar świadczonych usług wynosi ok. 2 040 godzin (dwa tysiące czterdzieści) w okresie od
1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
6. Określona powyżej liczba godzin świadczenia usług stanowi ich ilość orientacyjną, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane usługi.
7. Zamawiający nie przewiduje minimalnej ilość zrealizowanych godzin w okresie obowiązywania umowy , tj. liczba zrealizowanych godzin w ramach świadczonych usług może wynieść 0 % założonej ilości godzin.
8. Wymiar godzinowy obejmuje 60 minut świadczenia usług we wskazanym miejscu świadczenia usług dla świadczeniobiorców, a także załatwienie spraw urzędowych świadczeniobiorcy, zakup dla świadczeniobiorcy podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia łącznego wymiaru godzin wykonywanych usług -
w ramach kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dlatego też podane zestawienie ilościowe nie jest wiążące dla Zamawiającego. Dla Wykonawcy jest natomiast wiążące pod względem kwoty ceny jednostkowej. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia łącznego wymiaru godzin, przy czym ich liczba i wartość wynagrodzenia nie przekroczy 50 % ilości
i wartości wynagrodzenia zamówienia podstawowego. Zwiększenie wymiaru godzin i wartości zamówienia wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy.
10. Zakres usług opiekuńczych obejmuje:
1) pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych,
2) opiekę higieniczną,
3) zaleconą przez lekarza pielęgnację,
4) zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
11. Wszystkie osoby, którymi Wykonawca posługiwać się będzie do realizacji zamówienia muszą być przeszkolone w zakresie BHP, a Wykonawca zobowiązany będzie do kontroli i egzekwowania przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i zasad BHP od tych osób.
12. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych o których mowa w art. 7 pkt. 15 ustawy Pzp. Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza konkurencji. Prowadzone postępowanie zapewnia dostęp małym i średnim przedsiębiorstwom. Ewentualny podział zadania byłby niekorzystny, ponieważ groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia - odnosi się to do sytuacji, gdyby usługa objęta przedmiotowym zamówieniem wykonywana byłaby przez kilku Wykonawców na podstawie odrębnych umów. Dodatkowo skutkowałoby to potrzebą podjęcia dodatkowych działań ze strony Zamawiającego w celu skoordynowania działań różnych wykonawców.
13. Osoby świadczące usługi opiekuńcze muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje, zgodnie ze stosownymi przepisami prawa.
14. Żadna z osób świadczących usługi nie może być osobą karaną za przestępstwo, a także nie może figurować w Krajowym Rejestrze Karnym lub w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 z późn. zm.).
15. Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu zamieszkania osoby potrzebującej wsparcia.
16. Wymagania dodatkowe:
1) osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, a także spełniać inne wymagania określone przepisami prawa. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:
a) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych świadczeniobiorców, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,
b) nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,
c) w czasie pobytu w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie mogą być pod wpływem alkoholu, substancji psychotropowych, środków odurzających oraz substancji psychoaktywnych, ani nie mogą palić tytoniu,
d) nie mogą obarczać własnymi problemami świadczeniobiorców, w kontakcie ze świadczeniobiorcą muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę świadczeniobiorcy,
2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia,
3) Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW,
4) Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi żadnych dodatkowych opłat,
5) Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej bez pisemnej zgody Zamawiającego;
6) Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia bezpośredniej kontroli realizacji usługi na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego,
7) Wykonawca zagwarantuje stały, całodobowy bezpośredni kontakt (nie dopuszcza się tylko kontakt telefoniczny) z osobą pełniącą funkcję koordynatora upoważnioną do podejmowania decyzji lub bezpośrednio z Wykonawcą. Wykonawca zapewni bezpośredni kontakt osobisty w czasie nie dłuższym niż dwie godziny od wezwania telefonicznego lub e-mailowego.
11. Usługi opiekuńcze dla świadczeniobiorców będą wykonywane przez wykonawcę, zgodnie z wydanymi decyzjami MOPSiWR określającymi zasady przyznawania ich, zakres, formę, okres i miejsce świadczenia.
12. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać czynności z należytą starannością, czuwać nad ich prawidłową realizacją wyłącznie przez osoby, które posiadają stosowne doświadczenie oraz kwalifikacje zgodne
z obowiązującymi przepisami prawa.
13. Objęcie Świadczeniobiorcy usługami musi nastąpić zgodnie z terminem określonym w decyzji.
14. Wykonawca w przypadku braku możliwości wykonania zleconej usługi w danym dniu będzie zobowiązany do natychmiastowego, telefonicznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego,
a następnie potwierdzenia tego na piśmie.
15. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej
i zdrowotnej osób objętych opieką, mającej wpływ na realizację usługi.
16. W sytuacji, gdy osoba świadcząca usługi na rzecz konkretnej osoby nie może ich wykonywać np.
z powodu choroby, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo, przy czym Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na tą zmianę.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.) osobom, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, a którym Zamawiający przyznał te usługi stosowną decyzją administracyjną.
3. Osoby wykonujące usługi opiekuńcze, nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, bez orzeczonego stopnia niepełnosprawności chyba, że stwierdzona niepełnosprawność nie ogranicza zdolności do pracy, zdolne do wykonywania prac fizycznych, kulturalne, posiadające umiejętność utrzymania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, zobowiązać się do przestrzegania tajemnicy służbowej.
4. Świadczenie usług opiekuńczych objętych zamówieniem odbywać się będzie codziennie - w godz. 8.00-18.00 – w tym w niedziele i święta - dla około 12 osób.
Ustalenie godzin i sposobu wykonywanych świadczeń będzie ustalane i dostosowywane do indywidualnych potrzeb osób objętych opieką, na podstawie decyzji wydanej przez Zamawiającego.
Po ustaleniach indywidualnych Wykonawca opracuje harmonogram wykonywania usług.
5. Wymiar świadczonych usług wynosi ok. 2 040 godzin (dwa tysiące czterdzieści) w okresie od
1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
6. Określona powyżej liczba godzin świadczenia usług stanowi ich ilość orientacyjną, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane usługi.
7. Zamawiający nie przewiduje minimalnej ilość zrealizowanych godzin w okresie obowiązywania umowy , tj. liczba zrealizowanych godzin w ramach świadczonych usług może wynieść 0 % założonej ilości godzin.
8. Wymiar godzinowy obejmuje 60 minut świadczenia usług we wskazanym miejscu świadczenia usług dla świadczeniobiorców, a także załatwienie spraw urzędowych świadczeniobiorcy, zakup dla świadczeniobiorcy podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia łącznego wymiaru godzin wykonywanych usług -
w ramach kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dlatego też podane zestawienie ilościowe nie jest wiążące dla Zamawiającego. Dla Wykonawcy jest natomiast wiążące pod względem kwoty ceny jednostkowej. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia łącznego wymiaru godzin, przy czym ich liczba i wartość wynagrodzenia nie przekroczy 50 % ilości
i wartości wynagrodzenia zamówienia podstawowego. Zwiększenie wymiaru godzin i wartości zamówienia wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy.
10. Zakres usług opiekuńczych obejmuje:
1) pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych,
2) opiekę higieniczną,
3) zaleconą przez lekarza pielęgnację,
4) zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
11. Wszystkie osoby, którymi Wykonawca posługiwać się będzie do realizacji zamówienia muszą być przeszkolone w zakresie BHP, a Wykonawca zobowiązany będzie do kontroli i egzekwowania przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i zasad BHP od tych osób.
12. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych o których mowa w art. 7 pkt. 15 ustawy Pzp. Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza konkurencji. Prowadzone postępowanie zapewnia dostęp małym i średnim przedsiębiorstwom. Ewentualny podział zadania byłby niekorzystny, ponieważ groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia - odnosi się to do sytuacji, gdyby usługa objęta przedmiotowym zamówieniem wykonywana byłaby przez kilku Wykonawców na podstawie odrębnych umów. Dodatkowo skutkowałoby to potrzebą podjęcia dodatkowych działań ze strony Zamawiającego w celu skoordynowania działań różnych wykonawców.
13. Osoby świadczące usługi opiekuńcze muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje, zgodnie ze stosownymi przepisami prawa.
14. Żadna z osób świadczących usługi nie może być osobą karaną za przestępstwo, a także nie może figurować w Krajowym Rejestrze Karnym lub w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 z późn. zm.).
15. Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu zamieszkania osoby potrzebującej wsparcia.
16. Wymagania dodatkowe:
1) osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, a także spełniać inne wymagania określone przepisami prawa. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:
a) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych świadczeniobiorców, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,
b) nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,
c) w czasie pobytu w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie mogą być pod wpływem alkoholu, substancji psychotropowych, środków odurzających oraz substancji psychoaktywnych, ani nie mogą palić tytoniu,
d) nie mogą obarczać własnymi problemami świadczeniobiorców, w kontakcie ze świadczeniobiorcą muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę świadczeniobiorcy,
2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia,
3) Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW,
4) Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi żadnych dodatkowych opłat,
5) Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej bez pisemnej zgody Zamawiającego;
6) Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia bezpośredniej kontroli realizacji usługi na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego,
7) Wykonawca zagwarantuje stały, całodobowy bezpośredni kontakt (nie dopuszcza się tylko kontakt telefoniczny) z osobą pełniącą funkcję koordynatora upoważnioną do podejmowania decyzji lub bezpośrednio z Wykonawcą. Wykonawca zapewni bezpośredni kontakt osobisty w czasie nie dłuższym niż dwie godziny od wezwania telefonicznego lub e-mailowego.
11. Usługi opiekuńcze dla świadczeniobiorców będą wykonywane przez wykonawcę, zgodnie z wydanymi decyzjami MOPSiWR określającymi zasady przyznawania ich, zakres, formę, okres i miejsce świadczenia.
12. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać czynności z należytą starannością, czuwać nad ich prawidłową realizacją wyłącznie przez osoby, które posiadają stosowne doświadczenie oraz kwalifikacje zgodne
z obowiązującymi przepisami prawa.
13. Objęcie Świadczeniobiorcy usługami musi nastąpić zgodnie z terminem określonym w decyzji.
14. Wykonawca w przypadku braku możliwości wykonania zleconej usługi w danym dniu będzie zobowiązany do natychmiastowego, telefonicznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego,
a następnie potwierdzenia tego na piśmie.
15. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej
i zdrowotnej osób objętych opieką, mającej wpływ na realizację usługi.
16. W sytuacji, gdy osoba świadcząca usługi na rzecz konkretnej osoby nie może ich wykonywać np.
z powodu choroby, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo, przy czym Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na tą zmianę.
Termin składania ofert
Mon Dec 29 09:00:00 GMT 2025
Lokalizacja
ul. Kościuszki 15A
33-200 Dąbrowa Tarnowska
Województwo: małopolskie
Polska
33-200 Dąbrowa Tarnowska
Województwo: małopolskie
Polska
Kategoria asortymentowa
Inne
Dane nabywcy
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY
ul. Kościuszki 15A
33-200 Dąbrowa Tarnowska
Województwo: małopolskie
Polska
ul. Kościuszki 15A
33-200 Dąbrowa Tarnowska
Województwo: małopolskie
Polska