Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Miejskiego Przedszkola Nr 7 w Piekarach Śląskich na rok 2026 II postępowanie
Opis zapytania
• Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych (zwanych dalej „produktami” ) do Miejskiego Przedszkola nr 7 w Piekarach Śląskich. Wyspecyfikowane produkty wraz z jednostką miary i ilościami zawiera formularz będący załącznikami 1 do SWZ -charakterystyka przedmiotu zamówienia.
• Wszystkie produkty muszą spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu ministra zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.
• Zamawiający wymaga, aby dostarczone produkty w dniu dostawy posiadały termin przydatności do spożycia nie krótszy niż 14 dni za wyjątkiem produktów, których termin przydatności jest krótszy ze względu na rodzaj tego produktu.
• Bezpośrednio po odbiorze towaru nastąpi potwierdzenie zgodności zamawianego asortymentu ze złożonym zamówieniem w formie telefonicznej, faksowej lub e-mail. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od zgłoszenia reklamacji.
• Dostawy:
1.Częstotliwość dostaw: 5 razy w tygodniu do siedziby Zamawiającego. Dostawa produktów odbywać się będzie według uznania Zamawiającego w terminie do godziny 7:30 następnego dnia po dniu złożenia przez niego zamówienia (telefonicznie lub pocztą elektroniczną – e-mail) określającego rodzaj oraz ilość produktów. Zamawiający nie będzie dostosowywał terminów dostaw do możliwości logistycznych i dystrybucyjnych Wykonawcy.
2. Produkty dostarczane będą przez Wykonawcę własnym staraniem, na jego koszt oraz ryzyko. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego. Dostawy winny się odbywać w odpowiednio przystosowanych czystych pojemnikach (opakowaniach) stanowiących własność Wykonawcy i spełniających wymagania przewidziane do przechowywania i przewożenia żywności.
3. Wykonawca dostarczy produkty środkami transportu spełniającymi odpowiednie wymogi sanitarno -higieniczne.
4. Dostarczone produkty muszą spełniać wymagania jakościowe wynikające z obowiązujących przepisów prawa oraz właściwych dla przedmiotu zamówienia norm.
5. Wykonawca odpowiedzialny jest za przestrzeganie zasad systemu HACCP oraz za zapewnienie właściwej jakości zdrowej żywności i materiałów, wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością.– podstawa prawna ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2006 nr 171 poz. 1225, z późn. zm.)
7. Oznakowanie produktu zgodne z wymaganiami rozporządzenia w sprawie oznakowania środków spożywczych (Dz.U. 2025 poz. 1182)
8. Ilości:
Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji polegające na ograniczeniu zakresu przedmiotowego i ilościowego zamówień a tym samym do niewykorzystania w całości zamówienia w ilości do 30%.
Zamawiający zastrzega, iż ilość poszczególnych artykułów wymienionych w załączniku do oferty może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, ze względu na brak możliwości podania dokładnej ilości osób żywionych na dzień wszczęcia postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawieszenia zakupu artykułów żywnościowych w okresie obowiązywania umowy tj. w okresie przerwy świątecznej lub w przypadku zamknięcia przedszkola z powodu np. pandemii lub decyzji Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej.
Niewykorzystane ilości produktów danego rodzaju powodujące niewykorzystanie w pełni środków finansowych umożliwią Zamawiającemu zakup innych produktów zawartych w formularzu cenowym do wysokości posiadanych środków.
Wykonawca będzie realizował zamówienie po cenach jednostkowych zawartych w ofercie na podstawie ilości faktycznie zrealizowanych dostaw.
9. Rozwiązania równoważne.
Jeżeli szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby w odniesieniu do niektórych produktów znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczone przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, tj. o parametrach jakościowych nie gorszych niż określone w SWZ. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego produktu. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnego producenta, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać produkty aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią jedynie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te produkty. Dokumenty dotyczące równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych produktów to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto produkty wyspecyfikowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
Opakowania zwrotne wyszczególnione w Ustawie z dnia 11 czerwca 2024 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 927) nie są doliczane jako odrębny koszt towaru.
Odbiór opakowań zwrotnych leży w po stronie Wykonawcy
Wykonawca dostarczając towar w opakowaniu zwrotnym przedstawia oddzielny dokument tylko dla opakowań objętych ustawowym oznaczeniem zwrotnym, zgodnym z wytycznymi ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Dokument należy przekazać wraz z zamówieniem Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach z wyszczególnioną ilością opakowań zwrotnych. Po upływie 7 dni od przyjętej, niezareklamowanej przez Zamawiającego dostawy Zamawiający zwraca opakowania zwrotne wraz z jednym egzemplarzem dokumentu. Strony podpisują zwrot opakowań pod dwoma egzemplarzami dokumentu. Po zatwierdzeniu zwrotu opakowań zwrotnych każda ze stron otrzymuje 1 egzemplarz dokumentu.
Wykonawca ma obowiązek osobistego odbioru opakowań zwrotnych z siedziby Zamawiającego w wyznaczonym terminie 7 dni. W przypadku niestawienia się wykonawcy po opakowania zwrotne w wyznaczonym terminie, opakowania uznaje się za przekazane Wykonawcy.
W przypadku braku zwrotu opakowań z winy Zamawiającego Wykonawca obciąży Zamawiającego kosztami opakowań zwrotnych w sposób wymieniony w ustawie z dnia 11 czerwca 2024 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 927).
12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje w szczególności sukcesywną dostawę produktów wymienionych w załączniku 1 według zapotrzebowania Zamawiającego, zgłaszanego Wykonawcy w formie częściowych zamówień.
Dostarczone produkty winny być:
1) pełnowartościowe, tj. o należytej jakości i świeżości, z datą przydatności do spożycia nie krótszą niż 2 tygodnie licząc od dnia dostawy, za wyjątkiem produktów, których termin przydatności jest krótszy ze względu na rodzaj tego produktu.
2) znajdujące się w oryginalnych opakowaniach producenta oznakowanych i zawierających informacje dotyczące: nazwy i adresu producenta, nazwy dystrybutora, nazwy towaru, jego klasy, jakości, daty produkcji, terminu przydatności do spożycia, numeru partii, informacji o alergenach i wartości odżywczej oraz innych informacji wymaganych odpowiednimi przepisami;
3) spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1154 z dnia 2016.08.01) w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach;
Ser żółty - podpuszczkowy dojrzewający, typu holenderskiego i holendersko - szwajcarskiego o miąższu miękkim i elastycznym , pełnotłusty (zawartość tłuszczu nie mniej niż 45% w s.m.), smak łagodny, konsystencja jednolita, zwarta, kawałkowane lub plasterkowane według potrzeb zamawiającego.
• Wszystkie produkty muszą spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu ministra zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.
• Zamawiający wymaga, aby dostarczone produkty w dniu dostawy posiadały termin przydatności do spożycia nie krótszy niż 14 dni za wyjątkiem produktów, których termin przydatności jest krótszy ze względu na rodzaj tego produktu.
• Bezpośrednio po odbiorze towaru nastąpi potwierdzenie zgodności zamawianego asortymentu ze złożonym zamówieniem w formie telefonicznej, faksowej lub e-mail. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od zgłoszenia reklamacji.
• Dostawy:
1.Częstotliwość dostaw: 5 razy w tygodniu do siedziby Zamawiającego. Dostawa produktów odbywać się będzie według uznania Zamawiającego w terminie do godziny 7:30 następnego dnia po dniu złożenia przez niego zamówienia (telefonicznie lub pocztą elektroniczną – e-mail) określającego rodzaj oraz ilość produktów. Zamawiający nie będzie dostosowywał terminów dostaw do możliwości logistycznych i dystrybucyjnych Wykonawcy.
2. Produkty dostarczane będą przez Wykonawcę własnym staraniem, na jego koszt oraz ryzyko. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego. Dostawy winny się odbywać w odpowiednio przystosowanych czystych pojemnikach (opakowaniach) stanowiących własność Wykonawcy i spełniających wymagania przewidziane do przechowywania i przewożenia żywności.
3. Wykonawca dostarczy produkty środkami transportu spełniającymi odpowiednie wymogi sanitarno -higieniczne.
4. Dostarczone produkty muszą spełniać wymagania jakościowe wynikające z obowiązujących przepisów prawa oraz właściwych dla przedmiotu zamówienia norm.
5. Wykonawca odpowiedzialny jest za przestrzeganie zasad systemu HACCP oraz za zapewnienie właściwej jakości zdrowej żywności i materiałów, wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością.– podstawa prawna ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2006 nr 171 poz. 1225, z późn. zm.)
7. Oznakowanie produktu zgodne z wymaganiami rozporządzenia w sprawie oznakowania środków spożywczych (Dz.U. 2025 poz. 1182)
8. Ilości:
Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji polegające na ograniczeniu zakresu przedmiotowego i ilościowego zamówień a tym samym do niewykorzystania w całości zamówienia w ilości do 30%.
Zamawiający zastrzega, iż ilość poszczególnych artykułów wymienionych w załączniku do oferty może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, ze względu na brak możliwości podania dokładnej ilości osób żywionych na dzień wszczęcia postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawieszenia zakupu artykułów żywnościowych w okresie obowiązywania umowy tj. w okresie przerwy świątecznej lub w przypadku zamknięcia przedszkola z powodu np. pandemii lub decyzji Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej.
Niewykorzystane ilości produktów danego rodzaju powodujące niewykorzystanie w pełni środków finansowych umożliwią Zamawiającemu zakup innych produktów zawartych w formularzu cenowym do wysokości posiadanych środków.
Wykonawca będzie realizował zamówienie po cenach jednostkowych zawartych w ofercie na podstawie ilości faktycznie zrealizowanych dostaw.
9. Rozwiązania równoważne.
Jeżeli szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby w odniesieniu do niektórych produktów znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczone przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, tj. o parametrach jakościowych nie gorszych niż określone w SWZ. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego produktu. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnego producenta, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać produkty aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią jedynie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te produkty. Dokumenty dotyczące równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych produktów to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto produkty wyspecyfikowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
Opakowania zwrotne wyszczególnione w Ustawie z dnia 11 czerwca 2024 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 927) nie są doliczane jako odrębny koszt towaru.
Odbiór opakowań zwrotnych leży w po stronie Wykonawcy
Wykonawca dostarczając towar w opakowaniu zwrotnym przedstawia oddzielny dokument tylko dla opakowań objętych ustawowym oznaczeniem zwrotnym, zgodnym z wytycznymi ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Dokument należy przekazać wraz z zamówieniem Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach z wyszczególnioną ilością opakowań zwrotnych. Po upływie 7 dni od przyjętej, niezareklamowanej przez Zamawiającego dostawy Zamawiający zwraca opakowania zwrotne wraz z jednym egzemplarzem dokumentu. Strony podpisują zwrot opakowań pod dwoma egzemplarzami dokumentu. Po zatwierdzeniu zwrotu opakowań zwrotnych każda ze stron otrzymuje 1 egzemplarz dokumentu.
Wykonawca ma obowiązek osobistego odbioru opakowań zwrotnych z siedziby Zamawiającego w wyznaczonym terminie 7 dni. W przypadku niestawienia się wykonawcy po opakowania zwrotne w wyznaczonym terminie, opakowania uznaje się za przekazane Wykonawcy.
W przypadku braku zwrotu opakowań z winy Zamawiającego Wykonawca obciąży Zamawiającego kosztami opakowań zwrotnych w sposób wymieniony w ustawie z dnia 11 czerwca 2024 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 927).
12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje w szczególności sukcesywną dostawę produktów wymienionych w załączniku 1 według zapotrzebowania Zamawiającego, zgłaszanego Wykonawcy w formie częściowych zamówień.
Dostarczone produkty winny być:
1) pełnowartościowe, tj. o należytej jakości i świeżości, z datą przydatności do spożycia nie krótszą niż 2 tygodnie licząc od dnia dostawy, za wyjątkiem produktów, których termin przydatności jest krótszy ze względu na rodzaj tego produktu.
2) znajdujące się w oryginalnych opakowaniach producenta oznakowanych i zawierających informacje dotyczące: nazwy i adresu producenta, nazwy dystrybutora, nazwy towaru, jego klasy, jakości, daty produkcji, terminu przydatności do spożycia, numeru partii, informacji o alergenach i wartości odżywczej oraz innych informacji wymaganych odpowiednimi przepisami;
3) spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1154 z dnia 2016.08.01) w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach;
Ser żółty - podpuszczkowy dojrzewający, typu holenderskiego i holendersko - szwajcarskiego o miąższu miękkim i elastycznym , pełnotłusty (zawartość tłuszczu nie mniej niż 45% w s.m.), smak łagodny, konsystencja jednolita, zwarta, kawałkowane lub plasterkowane według potrzeb zamawiającego.
Termin składania ofert
2025-12-29 05:00:00.0
Lokalizacja
Gen. J. Hallera 1
41-943 Piekary Śląskie
Województwo: śląskie
Polska
41-943 Piekary Śląskie
Województwo: śląskie
Polska
Kategoria asortymentowa
Alkohole i produkty tytoniowe
Dania gotowe i specjalne produkty odżywcze
Grzyby
Kawa, herbata, napary
Mięso, drób, ryby i owoce morza
Nabiał
Napoje
Pieczywo
Produkty skrobiowe
Produkty spożywcze dla zwierząt
Przetwory owocowe i warzywne
Przetwory tłuszczowe
Przyprawy i dodatki do dań
Słodycze i przekąski
Dania gotowe i specjalne produkty odżywcze
Grzyby
Kawa, herbata, napary
Mięso, drób, ryby i owoce morza
Nabiał
Napoje
Pieczywo
Produkty skrobiowe
Produkty spożywcze dla zwierząt
Przetwory owocowe i warzywne
Przetwory tłuszczowe
Przyprawy i dodatki do dań
Słodycze i przekąski
Dane nabywcy
Miejskie Przedszkole nr 7 w Piekarach Śląskich
Gen. J. Hallera 1
41-943 Piekary Śląskie
Województwo: śląskie
Polska
Gen. J. Hallera 1
41-943 Piekary Śląskie
Województwo: śląskie
Polska