Powrót

Adaptacja budynku zlokalizowanego przy Pl. Wolności 4A w celu nadania mu nowej funkcji – centrum monitoringu – rewaloryzacja elewacji

» Opis zapytania

Adaptacja budynku zlokalizowanego przy Pl. Wolności 4A w celu nadania mu nowej funkcji – centrum monitoringu – rewaloryzacja elewacji” w ramach projektu pn. „Adaptacja budynku zlokalizowanego przy Pl. Wolności 4A w celu nadania mu nowej funkcji, zagospodarowania terenu Rynku Dolnego oraz rozbudowa systemu monitoringu miejskiego w Środzie Śląskiej”, dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020 i z Budżetu Państwa

2.2 OPIS PRAC:
a)Cel i zakres prac.
Przedmiotem zamówienia jest rewaloryzacja elewacji budynku nr 4A, bloku śródrynkowego w Środzie Śląskiej.
Zakres prac:
Rewaloryzacja elewacji budynku z naprawą lub częściową wymianą tynków, rekonstrukcją i konserwacją tynkarskiego detalu architektonicznego, wymianę obróbek blacharskich i systemu odwodnienia, wykonaniem powłok malarskich, wymianą stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych.
Celem zamówienia jest nadanie nowej funkcji budynku na pl. Wolności 4a oraz powstrzymanie procesu postępującego niszczenia i przedłużenie eksploatacji, poprzez renowację i poprawę stanu technicznego elewacji budynku, oraz przywrócenie mu pierwotnych walorów estetycznych.
Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ, w skład której wchodzi: projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, program prac konserwatorskich, przedmiar robót oraz wzór umowy.

b)Sposób prowadzenia prac:
Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Inżynierowi Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiającemu do zatwierdzenia plan i harmonogram robót, w którym opisze i umieści w części rysunkowej:
- harmonogram prac;
- inne niezbędne do funkcjonowania elementy budowy;

Zamawiający informuje o ograniczeniach logistyczno-transportowych w zakresie możliwości dojazdu sprzętem ciężkim oraz możliwości zorganizowania stałego zaplecza na placu budowy. Wykonawcy udostępniony zostanie jedynie fragment terenu przy budynku. Wykonawca na własny koszt musi opracować i wykonać organizację ruchu na czas budowy, uzyskać wymagane prawem zgody i uzgodnienia, m.in. zgodę na zajęcie chodnika i uzgodnienie organizacji ruchu na czas budowy. Wykonawca poniesie koszty związane z zajęciem terenu wokół budynku na czas budowy.
Zamawiający informuje, iż zaplecze socjalne personelu Wykonawcy nie będzie mogło się znajdować na placu budowy. Wykonawca musi na własny koszt i własnymi staraniami zorganizować zaplecze budowy poza placem budowy.
Wykonawca na własny koszt i własnymi staraniami musi zapewnić sobie dostęp do mediów potrzebnych do budowy jak np. woda, energia elektryczna i inne oraz wywozić odpady i poddawać je utylizacji.
W sąsiedztwie wykonywania robót nie ma możliwości składowania większych ilości materiałów. Dopuszczalne będzie składowanie tylko podręcznych materiałów niezbędnych do wykonywania prac w danym dniu. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zachował szczególną ostrożność podczas transportu, w trakcie wykonywania prac budowlanych i konserwatorskich, celem uniknięcia wszelkich uszkodzeń na całym terenie budowy i w najbliższym otoczeniu.

Ewentualne szkody będą naprawione przez Wykonawcę przez przywrócenie do stanu
pierwotnego. Wykonawca będzie zobowiązany do odtworzenia terenu zgodnie ze stanem wyjściowym w przypadku ich zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie prowadzonych prac lub w wyniku transportu sprzętu i materiałów.

Zamawiający wymaga aby w czasie trwania robót na terenie budowy stale przebywał Kierownik Budowy lub osoba działająca w jego zastępstwie, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności i zakresie tożsamym jak Kierownik Budowy.

Zamawiający wymaga aby wszystkie osłony rusztowań, ogrodzeń itp., które będą znajdowały się na terenie budowy były z nim wcześniej uzgodnione. Nie powinny one posiadać, żadnych reklam ani treści które nie zostały przez Zamawiającego wcześniej zaakceptowane.

Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo -kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo – kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności:
1) Dokumentacja projektowa i przedmiary robót,
2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) Oferta wykonawcy,
4) Harmonogram rzeczowo-finansowy.
Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy
traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane  w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji.
W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia.
Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej.
Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie.
Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.

Wykonawca będzie, jeżeli pojawi się taka potrzeba, brał udział w komisjach przy udziale architekta, oraz DWKZ- Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz stosował się do zaleceń i nakazów wynikających z ustaleń komisji. Prace wynikające z ustaleń komisji nie mogą wpływać na zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.

c) Zamawiający dopuszcza wykonania przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane.
W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

d) Warunki płatności
Za wykonanie przedmiotu zamówienia przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Rozliczenie między Stronami za wykonane roboty następować będzie sukcesywnie na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę, na podstawie zatwierdzonego protokołu częściowego odbioru prac, zgodnego z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca może wystawić jedną fakturę co dwa miesiące, do łącznej wysokości 85% wartości przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą. Pozostałe 15% wartości przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą zostanie zapłacone po wykonaniu całości przedmiotu zamówienia i podpisaniu przez Strony bezusterkowego protokołu odbioru i uzyskaniu przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie.
Wykonawca zobowiązany jest podać czynniki cenotwórcze, w oparciu o które została oszacowana wartość złożonej oferty, tj.:
- koszty robocizny (R)
- Koszty pośrednie (Kp)
- Zysk (Z)
- Koszty zakupu materiału (Kz)
W przypadku wystąpienia robót dodatkowych obowiązują czynniki cenotwórcze podane w formularzu ofertowym.

e) Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na prace budowlane związane z „Adaptacją budynku zlokalizowanego przy Pl. Wolności 4A w celu nadania mu nowej funkcji – centrum monitoringu” musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj:

1) co najmniej 2 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu do robót budowlanych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia.

2) Sposób dokumentowania zatrudnienia:
• Wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu,
• Oświadczenie osób, o których mowa w ppkt. 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu.

3)W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 2.2. ppkt. e.

Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 2.2. ppkt. e raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego)







Informacje dodatkowe
Zaleca się przed złożeniem oferty dokonanie oględzin obiektu, na którym wykonywane będą prace stanowiące przedmiot złożonej oferty i zapoznanie się ze stanem dekoracji rzeźbiarskich, występującymi utrudnieniami oraz warunkami realizacji zamówienia.
Na dzień oględzin budynku na pl. Wolności 4a w Środzie Śląskiej i przyległego terenu wyznacza się dzień 21.03.2019 godzina 12.00.
Najpóźniej na jeden dzień przed wyznaczonym terminem oględzin obiektu, Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszenia uczestnictwa w wizji lokalnej wraz z podaniem liczby uczestników.
Zamawiający nie będzie uwzględniał roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego kalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy,
zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje oprócz robót wskazanych w przedmiarze robót także prace, świadczenia oraz obowiązki wymienione w umowie, a nieujęte w przedmiarze robót, tj. w szczególności:
- organizację i zagospodarowanie terenu realizacji robót i jego zaplecza (w tym wywieszenie tablicy informacyjnej n/t robót w widocznym miejscu),
- koszt zajęcia i zabezpieczenia chodnika wraz ze sporządzeniem i uzgodnieniem projektu organizacji ruchu (w celu zajęcia chodnika),
- zabezpieczenie terenu realizacji robót zgodnie z przepisami BHP,
- pokrycie wszelkich kosztów i opłat związanych z realizacją robót (m.in. za energię i wodę, wszelkie próby, badania, pomiary),
- po zakończeniu robót doprowadzenie miejsca ich realizacji do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu (w tym wywiezienie gruzu, śmieci i odpadów z terenu budowy),
- wykonanie wszelkich innych prac, których konieczność wykonania wynika z dokumentacji projektowej, programu prac konserwatorskich i obowiązujących przepisów oraz pokrycie wszelkich ewentualnych kosztów i opłat koniecznych do wykonania nin. przedmiotu zamówienia,
- wykonanie demontażu i ponownego montażu wszelkiego wyposażenia elewacji jak np. lampy, tabliczki, instalacja odgromowa wraz z pomiarami kontrolnymi.
Wykonanie:
- czynności wynikające z Decyzji Starosty Średzkiego w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę,
- czynności wynikające z Decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
- opracowania w celach archiwalnych sposobu postępowania z zabytkiem (2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej) po zakończeniu robót budowlanych i przekazania tego opracowania Zamawiającemu w trakcie odbioru robót,
- sporządzenie dokumentacji powykonawczej, w szczególności:
a) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego robót dokumentacji konserwatorskiej (2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej) wraz z pisemnym oświadczeniem jej autorów o przekazaniu na rzecz Gminy Środa Śląska prawa do nieodpłatnego przetwarzania i rozpowszechniania całości lub części dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji przez pełny okres ochrony autorskich praw majątkowych,
b) Wykonawca jest zobowiązany opracować i dostarczyć Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego robót dokumentacji powykonawczej (2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej) obrazującej przebieg prac i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną analizę przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć, w celu przekazania jej Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków do celów archiwalnych wraz z pisemnym oświadczeniem jej autorów o przekazaniu na rzecz Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu prawa do nieodpłatnego przetwarzania i rozpowszechniania całości lub części dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji przez pełny okres ochrony autorskich praw majątkowych.

Złóż ofertę


» Termin składania ofert

01.04.2019 | 12:00


» Lokalizacja

Plac Wolności 5
Środa Śląska 55-300
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Nadzór budowlany i inne usługi budowlane
  • Pozostałe prace budowlano-remontowe
  • Usługi aranżacji terenów
  • Usługi budowy instalacji
  • Usługi demontażu
  • Usługi drogowe i kolejowe
  • Usługi pogłębiania i regulacji akwenów i cieków wodnych
  • Usługi projektowe
  • Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów

» Dane nabywcy

Gmina i Miasto Środa Śląska
Plac Wolności 5
Środa Śląska 55-300
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się