Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych usytuowanych w granicach administracyjnych Gminy Żory.
» Notice description
Przedmiotem zamówienia jest: bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych w granicach administracyjnych Gminy Żory obejmujące 27 obiekty drogowe w okresie 12 miesięcy. Codzienny objazd wszystkich sygnalizacji świetlnych polegający na: a) kontroli pracy sterowników, w tym: poprawność wyświetlanych sygnałów, układów zabezpieczeń, regulacji zegara dobowego oraz czyszczenie aparatu sterowniczego, b) bieżącej kontroli źródeł światła połączonej z wymianą spalonych żarówek, halogenów oraz wkładów LED Ø 200 i Ø300, c) sprawdzeniu skuteczności działania detektorów dla pieszych, pętli indukcyjnych, detektorów wideo (łącznie z ich regulacją oraz dostrojeniem, jeżeli zachodzi taka konieczność) i innych urządzeń realizujących program sygnalizacji, d) kontroli pracy sygnałów akustycznych i przycisków dla pieszych, e) sprawdzeniu stanu urządzeń sygnalizacyjnych w tym również konstrukcji wsporczych sygnalizatorów, f) czyszczeniu osprzętu sygnalizacyjnego (jeżeli zachodzi taka potrzeba), w tym również usuwanie reklam i graffiti, g) wymianie pokryw studni kanalizacji kablowej sygnalizacji świetlnej (jeżeli zachodzi taka potrzeba); oraz konserwacja w zakresie bieżącego utrzymania sygnalizacji świetlnych w tym: a) przeprowadzanie drobnych napraw sygnalizacji, w szczególności: naprawa przycisków zgłoszeniowych dla pieszych, naprawa mocowań sygnalizatorów, konsoli i głowic, czyszczenie styków połączeń kablowych, prostowanie skrzywionych konstrukcji wsporczych sygnalizacji, głowic wierzchołkowych, zabezpieczenie uszkodzeń wymagających użycia nowych materiałów do czasu podjęcia przez Zamawiającego decyzji o wymianie, b) wymiana uszkodzonych listew zaciskowych w głowicach wierzchołkowych, przyziemnych, wewnątrz masztów i kolumn, c) przeprowadzanie drobnych napraw aparatu sterowniczego, w szczególności: naprawa obudowy sterowników, naprawa zamków do szaf sterowniczych, wymiana uszkodzonych modułów sterownika, wymiana bezpieczników, diod, żarówek i innych materiałów eksploatacyjnych sterownika, d) wymiana przycisków w sygnalizacjach wzbudzanych, e) wymiana uszkodzonych wkładów LED, f) wymiana sygnalizatorów akustycznych, g) wymiana zniszczonych lub zużytych soczewek, osłon komór, drzwiczek, daszków, ekranów kontrastowych, usunięcie symboliki z soczewek sygnalizatorów, h) wymiana uszczelek drzwiczek oraz uszczelek soczewek, i) kontrola ciągłości obwodów pętli indukcyjnych (potwierdzona protokołem), j) zmiana czasów przełączeń pracy programów, k) bieżące mycie latarń i ich elementów, soczewek, ekranów kontrastowych, l) bieżące czyszczenie masztów, szaf sterowników z naklejanych ogłoszeń, m) wycinka gałęzi przesłaniających widoczność sygnalizatorów, n) naprawy sterownika, o) badanie i dostrajanie pętli indukcyjnych, p) regulacja, ustawienie i czyszczenie systemów wideo detekcji, q) demontaż uszkodzonych elementów sygnalizacji, r) wykonanie jednorazowo w okresie realizacji zamówienia pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, rezystancji izolacji kabli i uziemienia. Wyniki pomiarów należy przekazać Zamawiającemu do końca września 2019 roku, s) doraźne malowanie konstrukcji słupów i wysięgników, prostowanie słupów, t) zabezpieczenie antykorozyjne elementów metalowych m.in.: masztów, wysięgników, szaf sterowniczych – które należy wykonać w terminie do dnia 1 września 2019 roku, u) konserwacja i zabezpieczenie przyłączy, rozdzielnic i podzespołów sterownika zgodnie z instrukcją producenta. Ponadto: - dostarczanie Zamawiającemu raportów miesięcznych z objazdów sygnalizacji oraz jej pracy; - prowadzenie DZIENNIKÓW EKSPLOATACJI SYGNALIZACJI; - prowadzenie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń oraz wnioskowanie do Zamawiającego w sprawach dotyczących ewentualnych remontów, remontów kapitalnych lub przebudowy sygnalizacji świetlnych; - realizowanie zleceń Zamawiającego dotyczących korekt aktualnego oprogramowania oraz innych prac wynikających z poprawy bezpieczeństwa ruchu; - utrzymanie całodobowego pogotowia sygnalizacji, również w niedzielę i święta, stanowiska przyjmującego i rejestrującego informacje o wystąpieniu nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnych oraz niezwłoczne usuwanie tych nieprawidłowości; - kontrola prawidłowego stanu zabezpieczeń w układach zasilania w energię elektryczną; - prowadzenie nadzoru technicznego przy robotach prowadzonych przez różne firmy w pobliżu urządzeń sygnalizacyjnych; - udzielanie Zamawiającemu informacji umożliwiających udzielenie odpowiedzi na zapytania dot. działania sygnalizacji świetlnych objętych niniejszym zamówieniem, skierowane przez Policję, Prokuraturę, Sąd lub inne podmioty w tym także przez użytkowników dróg. W razie potrzeby udział Koordynatora w pracach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Żorach; - zapewnienie zasilania rezerwowego sygnalizacji poprzez podłączenie agregatu prądotwórczego na czas braku zasilania sygnalizacji świetlnej wg potrzeb i wskazań Zamawiającego. W ramach ceny ryczałtowej do obowiązków Wykonawcy należy także w okresie obowiązywania umowy: 1) wykonanie modernizacji sygnalizacji świetlnej przejścia dla pieszych przez drogę gminną ul. Rybnicką w rejonie szkoły podstawowej nr 9. W ramach modernizacji należy zastosować następujące rozwiązanie: - wprowadzenie systemu sterowania ruchem All Red – wykonanie wszelkich czynności koniecznych do wprowadzenia systemu (w tym: rozbudowa/wymiana sterownika sterownik MSR Synchro, zastosowanie niezbędnych systemów detekcji video oraz pętli indukcyjnych); - rozmieszczenie detektorów oprócz wykrywania pojazdów w ciągu ul. Rybnickiej powinno zapewniać wykrywanie pojazdów wyjeżdzających z pobliskich wlotów podporządkowanych tj.: ul. Wiśniowej oraz ul. Reja; - wymiana latarni sygnałowych na latarnie typu LED; - w zależności od stopnia zużycia zachowanie istniejącego wyposażenia w postaci przycisków dla pieszych oraz sygnalizatorów akustycznych; - wymiana szafki aparatu sterującego przez zastosowanie szafy aluminiowej przykręcanej do ramy fundamentowej wpuszczanej w fundament betonowy (prefabrykowany) lub do fundamentu aluminiowego wkopywanego w ziemię - możliwość wykorzystania istniejącego fundamentu. Ponadto wykonanie wszelkich czynności technicznych oraz formalno-prawnych związanych z wprowadzeniem zmiany organizacji ruchu. 2) wykonanie dla skrzyżowania Alei Zjednoczonej Europy z ul. Boryńską w Żorach projektu wykonawczego organizacji ruchu i sygnalizacji skoordynowanej, współpracującej ze skrzyżowaniami w ciągu Alei Zjednoczonej Europy - wpięcie do istniejącego programu pracy sygnalizacji SPOT-UTOPIA lub opracowanie nowego efektywnego programu pracy sygnalizacji skoordynowanej liniowo w ciągu Al. Zjednoczonej Europy (kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w wersji papierowej i elektronicznej). 3) odtworzenie 200 m pętli indukcyjnej na obiektach wg. wskazań Zamawiającego.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
29.11.2018 | 12:00
» Location
Al. Wojska Polskiego 25
Żory 44240
Województwo: śląskie
Polska
» Category assortment
- Automatic control and control devices
- Maintenance of machines, equipment and spare parts
» Buyer data
Gmina Miejska Żory
Al. Wojska Polskiego 25
Żory 44240
Województwo: śląskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Machines, equipment and spare parts category published on OnePlace in last 10 days.