Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Wiązowie.

» Notice description

Zadanie dofinansowane w formie dotacji celowej z budżetu Województwa Dolnośląskiego.

W ramach inwestycji zaprojektowano przebudowę drogi o długości 470mb.
Planowane jest wykonanie jezdni jednojezdniowej dwu kierunkowej o nawierzchni asfaltowej
o szerokości 5,0 m zamkniętej poboczem z obu stron o szer. 0,5 m i gr. 10 cm z kruszywa 0/31,5 na całej długości planowanego odcinka.
Przebudowany odcinek leży w bliskiej odległości pomiędzy rzekami Młynówką i Oławą. Wykonane badania geologiczne potwierdziły słabą nośność istniejącego podłoża w związku z tym należy doprowadzić podłoże do grupy nośności G1 poprzez wykonanie stabilizacji cementowej Rm=2,5 MPa gr. 25cm. metodą mieszania na miejscu.
Jako podbudowę nawierzchni przyjęto kruszywo łamane 0/31,5 stabilizowane mechanicznie grubości 20cm. Zamknięte warstwą wiążącą nawierzchni bitumicznej AC 16W o grubości 5 cm i warstwą ścieralną AC11S gr. 4 cm.
Droga w planie zaprojektowana została głównie z odcinków prostych, a załamania wyokrąglone będą łukami o promieniu 100m i 200m, przebiegać będzie po starym śladzie. Spadek pobocza należy zwiększyć od spadku nawierzchni by wynosił 6-8%. Spadki podłużne pozostają takie jak są istniejące należy przy tym pilnować aby zachować minimalny spadek podłużny 0,5%.
Woda z nawierzchni jezdni drogi będzie kierowana do istniejących rowów na działce Inwestora. Zaprojektowano odtworzenie istniejących rowów poprzez karczowanie istniejących krzewów, odmulenie i ponowne profilowanie rowów.
Wycinka drzew zgodnie z decyzją NOŚ.613.14.2024.MB.3 i zasadami przewidzianymi dla tego typu działań, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.
Konstrukcję istniejących wjazdów należy wykonać z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 o gr. 30cm.
Szczegóły dotyczące realizacji pokazano na planie sytuacyjnym. Teren po zakończeniu prac należy uporządkować, uzupełnić kruszywem i wyrównać do powstałej nawierzchni.
Przyjęto kategorią ruchu KR-3
Konstrukcja nawierzchni:
-warstwa ścieralna AC 11S gr. 4cm,
-warstwa wiążąca AC 16W gr. 4cm,
-podbudowa zasadnicza z KŁSM 0/31,5 gr. 20cm,
-stabilizacja cementowa Rm- 2,5 MPa wykonywana na miejscu gr. 25 cm.
Szczegóły dotyczące realizacji pokazano na planie sytuacyjnym.
Teren po zakończeniu prac należy uporządkować, uzupełnić kruszywem i wyrównać do powstałej nawierzchni.

Make an offer


» Time limit for receipt of tenders

29.05.2024 | 09:00


» Location

57-120 Wiązów


» Category assortment

  • Other construction and renovation works
  • Road and railroad services

» Buyer data

Gmina Wiązów
ul. Plac Wolności 37
57-120 Wiązów
telefon: null


» Contact details

Available after sign in

Sign in