Wskazówki dotyczące rozwiązywania najczęstszych problemów z podpisem elektronicznym




Okno do podpisu elektronicznego nie pojawia się:

W przypadku, gdy nie pojawia się okno do podpisu elektronicznego, należy sprawdzić poprawność zainstalowania aplikacji Szafir.
· Czy pojawiło się okienko do automatycznej instalacji Szafira?
· Czy pojawił się komunikat o tym, że instalacja aplikacji dostała zablokowana przez system?
Jeśli nie pojawiła się żadna informacja, należy sprawdzić, czy ustawieniach przeglądarki opcja wyskakujących okien nie jest zablokowana.



Niewidoczny certyfikat

Jeżeli aplikacja Szafir zainstalowana jest prawidłowo, a mimo wszystko nie widać certyfikatu, należy sprawdzić, czy jest on prawidłowo dodany do danej przeglądarki.



Jak zweryfikować, czy mam odpowiednią wersję JAVY

  1. Należy kliknąć w pasek menu Windowsa i w okienku wyszukiwania wpisać JAVA:




  2. Należy wybrać Configure Java.

  3. W okienku Java Control Panel należy wybrać zakładkę JAVA , następnie VIEW.



    x86-JAVA 32 bitowa
    x86_64-JAVA 64 bitowa