Przebudowa drogi wewnętrznej dz.ew.290 na odcinku od km 0+000 do km 0+465,00 w miejscowości Bogucin ”
» Notice description
Przedmiotem inwestycji jest „ Przebudowa drogi wewnętrznej dz.ew.290 na odcinku od km 0+000 do km 0+465,00 w miejscowości Bogucin ”
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej jezdni na istniejącej jezdni asfaltowej.
Zakres inwestycji dla drogi wewnętrznej obejmuje m.in.:
Wykonanie na całym odcinku jezdni nowej nawierzchni asfaltowej na jezdni poprzez wykonanie na istniejącej stabilizacji betonowej :
• warstwy wyrównawczo-wiążącej z betonu asfaltowego o gr. 4 cm i szerokości 4,1m ;
• warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm i szerokości 4,0m ;
Wykonanie warstwy odsączającej gr. 10 cm , podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mmm stabilizowanego mech. gr. 20 cm, na poszerzeniach , na projektowanych mijankach – zaprojektowano 3 mijanki;
Uzupełnienie poboczy ziemnych o szerokości 0,75m wraz z ich profilowaniem i zagęszczeniem.
Wykonanie nowego oznakowania pionowego;
Przebudowa drogi gminnej jest związana ze złym stanem technicznym istniejącej nawierzchni, które wymaga wykonania nowych warstw asfaltowych w celu poprawy parametrów techniczno- użytkowych drogi i warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Początek opracowania drogi znajduje się w km 0+000,00 na granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 874 , zaś koniec w km 0+465,00 na granicy działki nr ew. 290.
Projektowana droga przebiega po śladzie istniejącej drogi. Przebieg drogi określono na planie sytuacyjnym wierzchołkami W1 iW2 .
Na całym projektowanym odcinku zaprojektowano drogę z jezdnią asfaltową o szerokości 4,0m i przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami gruntowymi o szerokości 0,75m.
Ponadto zaprojektowano 3 mijanki w km : 0+012,80, 0+220,00 i0+446,20 .
Na projektowanym odcinku drogi wewnętrznej nie występują łuki poziome.
Parametry techniczne drogi wewnętrznej:
Klasa techniczna drogi – „ D”
Długość odcinka drogi: dł. 465mb od km 0+000,00 do km 0+465,00
Przekrój jezdni: szlakowy
Szerokość jezdni: 4,0m ( 5,0m na mijankach)
Pobocze : obustronne ziemne o szer. 0,75m
Chodniki: brak
Prędkość projektowa Vp=30km/h
Odwodnienie: powierzchniowe w kierunku poboczy
Mijanki: 3 szt. w km: 0+012,80; 0+220,00 i 446,20
Rozwiązania konstrukcyjne:
W ramach przebudowy przewidziano, w uzgodnieniu z Inwestorem, wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni asfaltowej drogi w następujący sposób:
a. Jezdnia asfaltowa
warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2
wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
warstwa wyrówn.-wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR 1/2
wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
istniejąca stabilizacja betonowa 5,0MPa gr. 15cm i szer. 4,5m
istn. warstwa odsączająca z piasku gr. 10-15cm i szer. 4,5m
b. Mijanki
warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2
wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR 1/2
wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
podbudowa z kruszywa łamanego stabiliz. mech. 0-31,5mm - gr. 20cm
warstwa odsączająca z piasku gr. 10cm
c. pobocze
Uzupełnienie poboczy ziemnych wraz z ich profilowaniem i zagęszczeniem
do spadku 8%.
5. Mijanki.
W związku z szerokością projektowanej jezdni asfaltowej tj. 4,0m zaprojektowano 3 mijanki w km: 0+012,50, 0+220,00 i 446,20 w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości mijanki tj. 25m do 5,0m. Na mijance przewidziano wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego, a następnie nawierzchni asfaltowej jak na jezdni. Zastosowano kosy wjazdowe i wyjazdowe na mijanki w proporcji 1:4.
6. Odwodnienie
Droga wewnętrzna posiada odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy ziemnych, które występują obustronnie wzdłuż całej drogi. Wzdłuż drogi nie występują rowy przydrożne.
7. Inne uwagi.
Roboty należy prowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo robót i jak najmniej zakłócać istniejące warunki komunikacji kołowej i pieszej.
Do realizacji inwestycji należy stosować wyroby budowlane nadające się
Opis technologii i szczegółowe wymagania technologiczne przedstawiono w szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych
Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny.
Wykonawca odpowiada za koordynację prac objętych umową i utrzymanie porządku na terenie budowy.
Wykonawca zapewni stałą i pełną obsługę geodezyjną dla realizacji zadania.
Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego.
Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą w oprawionych, opisanych i zaopatrzonych w spis treści , w skład której wejdą m.in.:
1) Dziennik budowy ,
2) oświadczenie Kierownika budowy,
3) aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie,
4) deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty higieniczne, aprobaty techniczne na wbudowane materiały, protokoły badań i prób,
5) dokumentacja fotograficzna,
6) komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi ew. zmianami zaakceptowanymi
przez nadzór autorski i inspektora nadzoru,
Jeżeli w niniejszej SIWZ lub Dokumentacji projektowej pojawią się ewentualne
wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty „równoważne”. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Przez „ofertę równoważną" należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
W ramach projektu budowlanego Wykonawca jest zobowiązany uszczegółowić rozwiązania , także zaproponować inne niż w dokumentacji projektowej jeśli w ten sposób uzyskane mogą być korzystne dla jakości, obniżenia kosztów .
Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować wyroby
budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym
Szczegółowy zakres zamówienia został określony w dokumentacji budowlano-wykonawczej ,( zawiera : specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, rysunki , przekroje ,projekt stałej organizacji ruchu oraz jako element pomocniczy przedmiary robót )stanowiący załącznik Nr 10 do SIWZ.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
08.10.2020 | 10:00
» Location
ul. Krakowskie Przedmieście 50
Garbów 21-080
Województwo: lubelskie
Polska
» Category assortment
- Road and railroad services
» Buyer data
Gmina Garbów
ul. Krakowskie Przedmieście 50
Garbów 21-080
Województwo: lubelskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.