Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 231
» Notice description
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 231”.
Zakres robót od km 0+000 do km 0+257,24 tj.: 257,24 m
1. Zagospodarowanie terenu - stan projektowany
Istniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną. Początek drogi od jezdni
ul. Rudawskiego. Na odcinku objętym przebudową istniejąca droga posiada jezdnię
o nawierzchni gruntowej, o szer. ok. 2,5 m i na początkowym odcinku przebiega
w częściowym zagłębieniu terenu (jarze), wykonanym w okresie wcześniejszym
w celu zmniejszenia spadku podłużnego. Teren pasa drogowego jest wąski o szerokości do 5, 0 m, spadek podłużny liczony w osi istniejącej drogi na początkowym odcinku sięga do 24%. Taki stan wymaga wykonania robót ziemnych w celu zmniejszenia spadku, co spowoduje częściowe zajęcie sąsiednich nieruchomości. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu w kierunku pasa drogowego ul. Rudawskiego, z uwzględnieniem naturalnej retencji, Istniejąca nawierzchnia gruntowa posiada znaczne zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym i w sposób znaczny powoduje utrudnienia w ruch u pojazdów mechanicznych
2. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnych
Planowana inwestycja związana z modernizacją drogi dojazdowej do pól, będzie wykonana w istniejącym śladzie. Jezdnia i pobocza oraz urządzenia odwadniające
i zabezpieczające, usytuowane będą w istniejącym pasie drogowym, Roboty ziemne na odcinku od km 0+005 do km 0+080 wymagać będą wejścia w teren działek sąsiednich nr: 232, nr 224/4, dla wykonania skarp wykopów. Początek przebudowy drogi od w km 0+000 zaś koniec w km 0+257,24.
Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem:
• Klasa drogi D (dojazdowa),
• Prędkość projektowa: Vp = 30 km/h,
• szerokość jezdni: 2,50 m,
• pobocza utwardzone 0,30 m,
• pobocza ziemne 0,20 m,
• nawierzchnia odcinkowo: z płyt betonowych ażurowych i z tłucznia kamiennego,
Projekt przewiduje przebudowę drogi w śladzie istniejącym, polegającej
na wykonaniu robót ziemnych, wykonaniu nowej konstrukcji d rogi, tj. podbudowy
z kruszywa naturalnego, wykonaniu nawierzchni z płyt betonowych ażurowych typu JOMB ułożonych odcinkowo na podsypce cementowo- piaskowej, wykonaniu nawierzchni z tłucznia kamiennego, wykonaniu ścieku betonowego, wykonaniu utwardzenia poboczy kruszywem łamanym wykonaniu umocnienia skarp płytami betonowymi ażurowymi typu MEBA oraz wykonaniu robót wykończeniowych, tj. plantowaniu skarp wykopów i nasypów oraz uporządkowaniu spływu wód opadowych.
3. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchni
Konstrukcję nawierzchni jezdni przyjęto w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Załącznik nr 5, "Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg"- pkt. 5.6. 1. Drogi o ruchu kategorii KR1, z zastosowaniem nawierzchni z płyt betonowych ażurowych oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Przyjęto następujące konstrukcje:
3. 1 Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+000 do km 0+080
• nawierzchnia z betonowych płyt ażurowych typu JOMB 100x75x12,5 cm, zbrojonych dwuwarstwowo
• podsypka cementowo-piaskowa 1:4 o grub. 5 cm
• podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm o grubości warstwy 20 cm stabilizowana mechanicznie
• istniejące podłoże gruntowe — zagęszczone do wskaźnika ls=1 , 00.
Cechy techniczne płyty Jumbo:
• Kształt: prostopadłościan
• Wymiary: 100x75x12, 5cm,
• Spełnia wymagania normy: PN-EN 1339
• Zbrojenie: podwójne - siatka z prętów grubości 6 mm,
• Klasa betonu użytego do produkcji płyty jumbo: C25/30
• Powierzchnia jednej płyty jumbo brutto: 0,75 m2
• Powierzchnia czynna biologicznie w jednej płycie jumbo:
• Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2)
• Powierzchni beton u: 88,4% (0,6626 m2)
• Waga - płyta JOMB o wymiarach 100x75x12, 5cm waży około 165kg
Zastosowane płyty winny być wytwarzane i produkowane w oparci u o kompleksową dokumentację techniczną i winny posiadać stosowne dokumenty stanowiące podstawę do wbudowania
3.2. Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+080 do km 0+257,24
• nawierzchnia z tłucznia kamiennego 3 J , 5/63 mm o grub. w-wy 15 cm
• podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm o grub. warstwy 20 cm, stabilizowana mechanicznie
• istniejące podłoże gruntowe — zagęszczone do wskaźnika Is-1,00.
3.3. Konstrukcja poboczy:
Pobocza na odcinku od km 0+000 do km 0+257,24
• 15 cm utwardzenie poboczy z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm stabilizowana mechanicznie.
• istniejące podłoże gruntowe — zagęszczone do wskaźnika ls=1, 00.
3.4. Ściek betonowy
Na odcinku od km 0+000 do km 0+080 na dużym spadku podłużnym jezdni, w celu zabezpieczenia spływu wód opadowych zaprojektowano:
• ściek betonowy korytkowy 60x50x1 5,
• podsypka cementowo-piaskowa 1 : 4 grub. 5 cm
• podbudowa mieszanki niezwiązanej 0/63 mm grub. 20 cm stabilizowana mechanicznie.
• istniejące podłoże gruntowe — zagęszczone do wskaźnika ls=1, 00.
3.5. Umocnienie skarp
Na odcinku od km 0+000 do km 0+080 na dużym spadku podłużnym drogi, zaprojektowano
• płyty ażurowe typu MEBA o wymiarach 60x40x8 cm
• podłoże z humusu grub. 5 cm
• istniejące podłoże gruntowe
Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych zawarto w załączniku graficznym - rys. nr 5 "Przekroje normalne / konstrukcyjne".
Zestawienie powierzchni projektowanych elementów drogi:
nawierzchnia jezdni drogi z płyt betonowych ażurowych typu JOMBO 160,00 m2
nawierzchnia jezdni drogi z tłucznia kamiennego 443,10 m2
pobocza drogi utwardzone kruszywem łamanym 154,34 m2
ściek betonowy korytkowy 80,00 m2
umocnienie skarp z płyt betonowych ażurowych typu MEBA 192,00 m2
Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają przedmiary robót stanowiące załącznik nr 1 do SIWZ.
Zamawiający zaleca wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz
do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt
i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie wizji lokalnej jest Pan Krzysztof Kipisz - telefon kontaktowy: 16 6726090 wew. 31 (godziny 800-1430).
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
05.10.2020 | 10:00
» Location
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
Bircza 37-740
Województwo: podkarpackie
Polska
» Category assortment
- Road and railroad services
» Buyer data
Gmina Bircza
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
Bircza 37-740
Województwo: podkarpackie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.