Świadczenie usługi cateringowej na potrzeby realizacji projektu pn.: „Radość Życia – Dzienny Dom Pobytu w Nowej Sarzynie”. Zadanie jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Działanie 8.3 Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych.
» Notice description
2.4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa całodziennego wyżywienia dla 30 podopiecznych Dziennego Domu Pomocy w Nowej Sarzynie, ul. Chemików 3, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej VIII – Integracja społeczna, Działania 8.3 – Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych w okresie od 01.10.2020 r. – 30.11.2022 r. tj. 530 dni roboczych. Zamawiający w związku z występującym stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CO-2 dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnej ilości dni zamówienia. Całodzienne wyżywienie przygotowywane będzie zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia według zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia na składniki pokarmowe poprzez odpowiedni dobór produktów spożywczych w dziennych racjach pokarmowych.
a) Zamawiający wymaga śniadania składającego się z :
• chleb (w tym chleb zwykły, razowy i pszenny) – 150 g na osobę lub 2 bułki (pszenna lub grahamka) – 150 g na osobę
• masło, dżem lub miód – 30 g na osobę (osobno zapakowane),
• wędlina plastry różne rodzaje – 100 g na osobę,
• ser (różne rodzaje) – 100 g na osobę,
• pasztet – 100 g na osobę,
• jaja kurze (na twardo) – 2 sztuki na osobę,
• warzywa (ogórek, pomidor, sałata, rzodkiewka lub papryka) – 50 g na osobę,
• parówki – 100 g na osobę,
• herbata lub kawa – 250 ml na osobę,
• woda lub sok – 250 ml na osobę,
• cytryna – 1 plasterek na osobę,
• mleko – 200 ml na osobę
b) Zamawiający wymaga obiadu II daniowego:
• Pierwsze danie, tj. zupy gotowanej na wywarze mięsnym lub warzywnym – minimum 500ml o temperaturze 70 – 80 stopni Celsjusza w momencie odbioru,
• Drugie danie, tj.: - minimum 150 gram mięsa lub ryby (waga po przetworzeniu) o temperaturze 55 – 65stopni Celsjusza w momencie odbioru, minimum 200 gram gotowanej kaszy, ryżu, klusek, makaronu lub ziemniaków o temperaturze 55 – 65 stopni Celsjusza w momencie odbioru, 150 gram surówki, jarzyn lub warzyw gotowanych o temperaturze 2- 8 stopni Celsjusza w momencie odbioru. Zamawiający dopuszcza 1 raz w tygodniu w ramach drugiego dania serwowanie pierogów (minimum 350 gram), naleśników (minimum 380 gram), krokietów z kapustą i grzybami (minimum 380 gram). W jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone.
• Minimum 200 ml kompotu lub napoju owocowego.
2.4.2) Surówki i warzywa gotowane podawane do obiadu powinny być dostosowane do poru roku i diety. Surówki powinny być bezwzględnie dostosowane do możliwości przeżucia oraz przełknięcia przez osoby w podeszłym wieku oraz chore.
2.4.3) Ilość posiłków może ulec zmianie; Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia ilości zamawianych posiłków, a ryzyko z tego tytułu obciąża Wykonawcę. Dzienna ilość posiłków będzie się zmieniać w zależności od frekwencji uczestników.
2.4.4) Posiłki będą dostarczane od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy w godzinach tj.: śniadanie pomiędzy 9.00 a 9.30, obiad pomiędzy 12.30 a 13.00. Zamawiający w związku z występującym stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnej ilości dni zamówienia.
2.4.5) Zamawiający będzie codziennie przekazywał Wykonawcy liczbę zamawianych posiłków, w zależności od ilości uczestników w danym dniu telefonicznie lub mailowo do godziny 8.00.
2.4.6) Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb uczestników; informacja o diecie zostanie przekazana Wykonawcy pisemnie w momencie uzyskania informacji od uczestnika, najpóźniej na 1 dzień przed dostarczeniem posiłku; jadłospis do diety przygotuje Wykonawca.
2.4.7) Wykonawca zobowiązuje się wytworzyć przedmiot zamówienia w oparciu o surowce i materiały zakupione we własnym zakresie i na własny koszt. Codzienny dowóz posiłków własnym transportem Wykonawcy oraz dostarczenie wraz z wniesieniem do pomieszczenia wskazanego w Dziennym Domu Pomocy w Nowej Sarzynie.
2.4.8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu sanitarnego posiłków dostarczanych oraz za jakość oferowanych posiłków dostosowanych dla osób starszych: tj.: odpowiednią gramaturę, wartość odżywczą i właściwe walory smakowe i estetyczne, czystość dostarczanych potraw, dobór właściwych surowców oraz procesów technologicznych. Wykonawca usługi musi przestrzegać przepis ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 z póź. zm.), Rozporządzenia nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych oraz innych przepisów szczegółowych dotyczących wymagań higienicznych i zdrowotnych żywności.
2.4.9) Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowywania i dostawy posiłków na zasadach dobrej praktyki higienicznej i dobrej praktyki produkcyjnej wynikającej z syste-mu HACCAP, GHP, GMP lub ISO 22000.
2.4.10) Posiłki muszą być wysokiej jakości, urozmaicone, bez stosowania dodatkowych preparatów zastępczych oraz środków konserwujących. Posiłki nie mogą się powtarzać częściej niż co 7 dni.
2.4.11) W szczególności zabrania się używania produktów typu instant oraz gotowych produktów np. pierogów mrożonych, pyz, klopsów, gołąbków itp.
2.4.12) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw.
2.4.13) Dzienne racje pokarmowe powinny być rozdzielane na posiłki z zachowaniem proporcji między wartością odżywczą, a objętością pożywienia jak również urozmaicone pod względem produktów.
2.4.14) Na wykonawcy ciąży obowiązek przedstawienia pomieszczeń i próbek posiłków do kontroli Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
2.4.15) Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem we własnych pojemnikach ponosząc wszelką odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu żywienia oraz zgodności składu wartościowego i jakościowego posiłków wynikający z zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia. Transport posiłków winien być wykonywany środka-mi transportu spełniającymi wymagania sanitarne dotyczące środków transportu żywności.
2.4.16) Zamawiający zastrzega sobie prawo w trakcie realizacji umowy do dostępu do protokołów kontrolnych.
2.4.17) Zadaniem Wykonawcy będzie przygotowanie i dostarczenie wymaganej ilości posiłków 2 razy dziennie, codzienne do kuchni Zamawiającego w opakowaniach zbiorczych transportowych utrzymujących odpowiednią świeżość i temperaturę dostarczanych posiłków.
2.4.18) Konsekwencje wszelkich awarii w produkcji lub w drodze transportu posiłków do Zamawiającego obciążają Wykonawcę. Zamawiający ze względu na specyfikę świadczonej usługi wymaga ciągłości dostaw posiłków według ustalonego harmonogramu i jadłospisu. Jeżeli Wykonawca nie dostarczy posiłków w ustalonych godzinach Za-mawiający ma prawo zamówić posiłki w trybie pilnym u innych dostawców na koszt Wykonawcy.
2.4.19) Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie w oparciu o jadłospis tygodniowy. Przy sporządzaniu jadłospisów Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią jakość zdrowotną proponowanych posiłków ich wartość kaloryczną i odżywczą oraz urozmaicony asortyment potraw.
2.4.20) Wykonawca zobowiązuje się wytworzyć przedmiot zamówienia w oparciu o surowce i materiały zakupione we własnym zakresie i na własny koszt. Codzienny dowóz posiłków własnym transportem Wykonawcy oraz dostarczenie wraz z wniesieniem do wskazanego pomieszczenia w Dziennym Domu Pomocy w Nowej Sarzynie.
2.4.21) Do obowiązków wykonawcy należy codzienny odbiór i utylizacja resztek pokonsumpcyjnych i odpadków z bieżącego dnia we własnym zakresie i na własny koszt zgodnie z przepisami o ochronie środowiska.
2.4.22) Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie przed inspektorem sanitarnym.
2.4.23) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowywaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie.
2.4.24) Rozliczenie za realizację zamówienia odbywać się będzie raz w miesiącu na koniec miesiąca na podstawie faktycznej liczby zamówionych i dostarczonych posiłków.
2.4.25) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez „Państwową Inspekcję Pracy”.
2.4.26) Zamawiający informuje, a Wykonawca składający ofertę, przyjmuje do wiadomości, że w związku z obowiązującym stanem epidemii SARS-CoV-2 i wynikającymi z tego zagrożeniami dla Uczestników, pracowników Zamawiającego oraz mieszkańców Dziennego Domu Pomocy w Nowej Sarzynie wszelkie działania i usługa muszą być zorganizowane i zrealizowane w reżimie sanitarnym zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. Wytyczne dla organizatorów spotkań biznesowych, szkoleń, konferencji i kongresów w trakcie epidemii SARS-CoV-2 wydane przez Ministerstwo Rozwoju po konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym. Zamawiający informuje, a Wykonawca, który składa ofertę akceptuje, że w umowie będą znajdowały się m.in. zapisy przewidujące przyjęcie przez Wykonawcę pełnej odpowiedzialności odszkodowawczej wobec personelu Dziennego Domu Pomocy oraz mieszkańców Dziennego Domu Pomocy w Nowej Sarzynie innych osób trzecich zaangażowanych w proces realizacji usługi, za szkody wynikające z nieprzestrzegania przez Wykonawcę zamówienia wymagań sanitarno – epidemiologicznych wprowadzonych przez odpowiednie organy w związku z epidemią SARS-CoV-2.
2.4.27) SIWZ zawiera szczegółowy opis realizacji usługi.
2.4.28) Klauzula społeczna: Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni osobę/osoby z pośród wymienionych poniżej:
1) bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
2) młodocianych, o których mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego;
3) osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
4) innych osób niż określone w pkt 1, 2 lub 3, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 217 i 730) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
2.4.29) Za zatrudnione zgodnie z pkt 4.28. uznaje się także osoby zatrudnione przed podpisaniem niniejszej umowy, pod warunkiem, że zatrudnienie nastąpiło w terminie nie wcześniejszym niż 6 miesięcy przed datą podpisania umowy.
2.4.30) Zatrudnienie, o którym mowa w pkt 4.28. będzie trwało przez cały okres realizacji zamówienia.
2.4.31) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie dotyczące wymagań określonych przez Zamawiającego w pkt 4.28.
2.4.32) W przypadku niezłożenia w terminie oświadczenia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia. Niezłożenie dokumentu przez okres kolejnych 30 dni kalendarzowych od daty upływu terminu wyznaczonego przez Zamawiającego zostanie uznane za niezatrudnienie zadeklarowanej osoby/osób.
2.4.33) W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę z osobą/ami, o których mowa w pkt 4.28. Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia lub oddelegowania do realizacji zamówienia innej osoby posiadającej taki status, w terminie 21 dni kalendarzowych od daty ustania stosunku pracy.
2.4.34) O każdym przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę z osobami o których mowa w pkt 2.4.28. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
2.4.35) Wykonawca zapłaci karę umowną w przypadku:
– niezatrudnienia/nieoddelegowania do realizacji zamówienia zadeklarowanej przez niego liczby osób lub
– stwierdzenia przez Zamawiającego, na podstawie dowolnych środków dowodowych, iż w trakcie trwania umowy doszło do rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z zatrudnionymi przez Wykonawcę osobami, o których mowa w pkt 2.4.28., a Wykonawca nie wywiązał się z obowiązków ciążących na nim w takiej sytuacji na podstawie pkt 2.4.33.
2.4.36) Wysokość kary umownej wynosi 100,00 zł za każdy dzień w okresie realizacji umowy, w którym stwierdzono wystąpienie jednego z naruszeń, o których mowa w pkt 2.4.35.
2.4.37) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności opisane w pkt 2.4.1. w trakcie realizacji zamówienia.
2.4.38) Wykonawca i podwykonawcy zobowiązują się, że osoby wykonujące czynności, będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320).
2.4.39) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.4.37 czynności.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
2.4.40) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.4.40. czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem danych osobowych tych osób, niezbędnych do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy.
2.4.41) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.4.37. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Za-mawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.4.37. czynności.
2.4.42) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
24.09.2020 | 10:00
» Location
ul. Łukasiewicza 2
Nowa Sarzyna 37-310
Województwo: podkarpackie
Polska
» Category assortment
- Food services
» Buyer data
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Łukasiewicza 2
Nowa Sarzyna 37-310
Województwo: podkarpackie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Hotels and catering services category published on OnePlace in last 10 days.