„Świadczenie usług zimowego utrzymania dróg wojewódzkich i powiatowych utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie w sezonie zimowym 2020/2021”
» Notice description
4.1 Przedmiotem zamówienia są usługi pod nazwą: „Świadczenie usług zimowego utrzymania dróg wojewódzkich i powiatowych utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie w sezonie zimowym 2020/2021”.
4.2 Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wynajmem i świadczeniem usług sprzętowych wraz z operatorem przy zimowym utrzymaniu dróg (jezdni, zatok autobusowych, chodników, ścieżek pieszo-rowerowych) wojewódzkich i powiatowych utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie w sezonie zimowym 2020/2021 z podziałem na poszczególne części:
CZĘŚĆ 1
1) Likwidacja gołoledzi przy użyciu piaskarko-solarki zamontowanej na samochodzie ciężarowym wraz z odśnieżaniem pługiem średnim.
Samochód ciężarowy pod piaskarko-solarkę musi posiadać napęd min. na dwie osie (dopuszcza się napęd 6x4) min.190 KM, dopuszcza się świadczenie usług samochodem ciężarowym z piaskarką (P-1) - w ilości określonej poniżej. Samochody ciężarowe z piaskarką i piaskarko-solarką muszą być wyposażone w pług średni, urządzenie GPS wraz z możliwością wydruku raportu pracy sprzętu oraz w telefon komórkowy i radio CB.
Piaskarko-solarka – posyp prawy, posyp lewy lub całą szerokością, procentowe sterowanie ilości mieszanki, sterowanie piaskarko-solarki z kabiny samochodu (własny napęd niezależny od ruchu samochodu).
Pług odśnieżny "średni" zamontowany na samochodzie ciężarowym wyposażonym w piaskarko-solarkę bądź piaskarkę, sterowanie pługiem z kabiny samochodu (w prawo, w lewo)
Szacunkowy zakres do przepracowania w ramach realizacji usług:
- 54.000,00 km (praca)
- około 24.000,00 godz. dyżuru domowego
Wymagana ilość jednostek sprzętowych - 7 szt.
dopuszcza się zastosowanie jednostek sprzętowych o rodzaju i w ilości: opłużony samochód ciężarowy z zamontowaną piaskarko-solarką - min. 5 szt.; opłużony samochód ciężarowy z zamontowaną piaskarką (P-1) - min. 2 szt.
Informacje dodatkowe:
1. Godziny „dyżuru domowego” liczone będą w terminach od 1 listopada 2020 r. do 31 marzec 2021 r.
2. Umowy na świadczenie usług zimowego utrzymania dróg wojewódzkich i powiatowych utrzymywanych przez Powiatowy zarząd dróg w Myszkowie w sezonie zimowym 2020/2021 będą obowiązywać od 1 listopada 2020 r. do 31 marzec 2021 r. - z zastrzeżeniem przedłużenia lub skrócenia wskazanego terminu w zależności od powstania, utrzymywania i zakończenia warunków zimowych w sezonie 2020/2021.
CZĘŚĆ 2
1) Odśnieżanie równiarką samojezdną min. 120 KM - wyposażoną w lemiesz o zmiennej geometrii.
Szacunkowy zakres do przepracowania w ramach realizacji usług dla CZĘŚCI 2 - 100,00 godz.
Wymagana ilość jednostek sprzętowych dla CZĘŚCI 2 - 1 szt.
CZĘŚĆ 3
1) Odśnieżanie ładowarką jednonaczyniową kołową o pojemności łyżki min. 3,5 m3
Szacunkowy zakres do przepracowania w ramach realizacji usług dla CZĘŚCI 3 - 150,00 godz.
Wymagana ilość jednostek sprzętowych dla CZĘŚCI 3 - 1 szt.
CZĘŚĆ 4
1) Odśnieżanie i wykonywanie załadunku piasku i mieszanek piaskowo-solnych koparko-ładowarką na podwoziu kołowym o pojemności łyżki min. od 1,0 m3 do max. 2,0 m3
Szacunkowy zakres do przepracowania w ramach realizacji usług dla CZĘŚCI 4: - 300,00 godz. (praca), - 100,00 godz. (dyżur)
Wymagana ilość jednostek sprzętowych dla CZĘŚCI 4 - 1 szt.
Informacje dodatkowe: Dyżur jednostki sprzętowej wraz z operatorem będzie odbywał się na terenie bazy Zamawiającego tj. na terenie Powiatowego Zarządu Dróg w Myszkowie z/s w Żarkach, przy ul. Myszkowskiej 59. Dyżur jednostki sprzętowej wraz z operatorem będzie wyznaczany przez Zamawiającego w określonym przez niego czasie, na określony terminie i na określoną ilość godzin.
CZĘŚĆ 5
1) Likwidacja gołoledzi oraz mechaniczne i ręczne odśnieżanie nawierzchni chodników i ścieżek pieszo-rowerowych zlokalizowanych w ciągu dróg wojewódzkich utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie.
Mechaniczne odśnieżanie i likwidacja gołoledzi na nawierzchni chodników i ścieżek pieszo-rowerowych należy wykonać za pomocą opłużonego pojazdu mechanicznego bądź ciągnika rolniczego, konstrukcyjnie dostosowanego do montażu pługa oraz rozrzutnika piachu o dopuszczalnej masie całkowitej wraz z osprzętem i ładunkiem nieprzekraczającej 3,5 tony.
2) Pozimowe zamiatanie nawierzchni chodników i ścieżek pieszo-rowerowych objętych zimowym utrzymaniem
Szacunkowy zakres do przepracowania w ramach realizacji usług dla CZĘŚCI 5:
- 30 akcji x 53 010,0 mb (zimowe utrzymanie);
- 1 akcja x 53 010,0 mb (pozimowe zamiatanie)
Wymagana ilość jednostek sprzętowych dla CZĘŚCI 5 - min. po 2 szt. dla pkt 1) i min. po 2 szt. dla pkt 2)
Wymogi dla części przedmiotu zamówienia wymagającego wyposażenia jednostek sprzętowych w urządzenie GPS
Koszty montażu, obsługi, opłat abonamentowych, utrzymania i innych opłat z tytułu wyposażenia jednostek sprzętowych, określonych dla Części 1 przedmiotu zamówienia, w urządzenie monitorujące GPS ponosi w całości Wykonawca.
System monitorujący GPS musi umożliwić Zamawiającemu:
1. Dostęp do danych przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, zapewniony poprzez aplikację programową oraz poprzez internetowy panel "www" udostępniony Zamawiającemu przez wybranego Wykonawcę usługi. Aplikacja musi bezpiecznie przechowywać niezbędne loginy i hasła bez potrzeby każdorazowego logowania się do systemu jak i do samej aplikacji.
2. Prezentację historii trasy na aktualnej mapie cyfrowej,
3. Pobieranie, zapisywanie i przesyłanie danych o położeniu geograficznym pojazdu wyposażonego w lokalizator,
4. Zbieranie danych o położeniu geograficznym w odstępach nie większych niż 30 sekund,
5. Przesyłanie danych na serwer w odstępach czasowych nie większych niż 3 minuty oraz możliwość natychmiastowego ich podglądu zarówno w aplikacji jak i panelu "www". Nie dopuszcza się opóźnienia w wizualizacji danych większego niż 5 min od stanu rzeczywistego.
6. Kontrolowanie systemu pod względem zaniku sygnału GPS i jego powrotu, poprzez utworzenie raportu systemowego, bądź też wysyłania sms-ów na wskazany nr telefonu komórkowego,
7. Przekazywanie informacji z dwóch zamontowanych czujników zewnętrznych informujących o:
-położeniu pługa,
-załączeniu funkcji rozsypywania mieszanki piaskowo-solnej bądź soli po nawierzchni drogi, poprzez wizualizację w postaci ikon, bądź znaków graficznych (z możliwością definiowania kolorów) oraz tworzenie tabeli zawierającej zapisy czas-pozycja-stanczujnika 1-stanczujnika 2
8. Wykonywanie raportów z aktywności pojazdów w formie tabel i ich export do jednego z formatów : *.xls ; *.xlsx ; *.odt ; *.ods ; *.txt .
Minimalny zakres przesyłanych w raportach informacji to:
- czas,
- położenie geograficzne pojazdu,
- stan czujników zewnętrznych,
9. Możliwość wydruku raportu pracy sprzętu.
4.2 Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, określony w pkt 4.1 rzeczowy zakres poszczególnych części przedmiotu zamówienia określony został szacunkowo. Rzeczywisty zakres poszczególnych części przedmiotu zamówienia może ulec zmianie tj. zmniejszeniu lub zwiększeniu przy zachowaniu oferowanych cen jednostkowych. W przypadku wykonania mniejszego zakresu przewidzianego do realizacji niż się szacuje, Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne dodatkowe roszczenia. Wynagrodzenie za wykonane usługi obliczone będzie na podstawie oferowanych cen jednostkowych przedstawionych w formularzu cenowym Wykonawcy i rzeczywistego zakresu wykonanych usług w ramach poszczególnych części przedmiotu zamówienia – odpowiednio Załączniki Nr 1.1 do Nr 1.5 do SIWZ.
4.3 Wymogi i uwagi do realizacji zamówienia:
1. Usługi zimowego utrzymania dróg polegać będą na zwalczaniu śliskości zimowej spowodowanej opadami śniegu, śniegu z deszczem, w tym gołoledzi spowodowanej opadami marznącego deszczu (załadunek i materiał do zwalczania śliskości zimowej, tj. sól lub mieszanka piaskowo-solna - zapewnia Zamawiający) i odśnieżaniu dróg. Odśnieżanie, w tym usuwanie śniegu i błota pośniegowego z dróg ma na celu zmniejszenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie, zawieje. Zadaniem wykonawców jest odśnieżanie i likwidacja śliskości zimowej dróg mające na celu usunięcie śniegu, błota pośniegowego, gołoledzi z jezdni i poboczy dróg oraz obiektów towarzyszących, jakimi są pobocza, zatoki autobusowe, pasy postojowe, itp. - według wskazań Zamawiającego.
2. Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek pieszo-rowerowych w ciągu dróg wojewódzkich należy wykonywać na średniej szerokości 2,00 mb i całej długości wyznaczonej poszczególnej trasy ciągu pieszego bądź ścieżki pieszo rowerowej. Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek pieszo-rowerowych należy wykonać poprzez mechaniczne odśnieżanie bądź odśnieżanie i posypanie piaskiem (tu materiał Zamawiającego) za pomocą opłużonego pojazdu mechanicznego, bądź ciągnika rolniczego, konstrukcyjnie dostosowanego do montażu pługa oraz rozrzutnika piachu o dopuszczalnej masie całkowitej wraz z osprzętem i ładunkiem nieprzekraczającej 3,5 tony, bądź ręcznie w miejscach trudno dostępnych, na średniej szerokości 2,00 mb i całej długości wyznaczonej, przez koordynatora/dyżurnego akcji zimowego utrzymania dróg, poszczególnej trasy ciągu pieszego bądź ścieżki pieszo rowerowej.
3. Pozimowe zamiatane utrzymywanych w sezonie zimowym chodników i ścieżek pieszo-rowerowych /jednorazowo/ należy wykonać na całej szerokości i długości chodnika bądź ścieżki pieszo-rowerowej objętego zakresem zimowego utrzymania. Pozimowe zamiatanie wyznaczonych miejsc należy wykonać poprzez mechaniczne zebranie zanieczyszczeń z uwzględnieniem ręcznego zamiatania w miejscach nie dostępnych lub trudnych do wykonania za pomocą zamiatarki mechanicznej o dopuszczalnej masie całkowitej wraz z osprzętem nieprzekraczającej 3,5 tony.
Utylizacja zebranych pozimowych zanieczyszczeń, sposób transportu, rozładunku i składowania odpadów należy do Wykonawcy. Koszty uzgodnień i opłat z tego tytułu poniesie Wykonawca.
4. Pozostałe wymogi techniczne dla sprzętu i wykonania usług objętych przedmiotem zamówienia w zakresie poszczególnych części określają:
- Opis przedmiotu zamówienia, stanowiące odpowiednio Załączniki Nr 11, Nr 12 do SIWZ.
- Specyfikacje techniczne usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg, stanowiące odpowiednio Załączniki Nr 13, Nr 14 do SIWZ.
4.4 Zatrudnienie pracowników na umowę o pracę: Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przy realizacji zamówienia Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę, do jej wykonania zatrudniał, we własnym przedsiębiorstwie lub podwykonawcy, na podstawie umowy o pracę, osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
a) co najmniej siedmiu kierowców/operatorów sprzętu zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w zakresie Cz.1,
b) co najmniej jeden kierowca/operator sprzętu zatrudniony na podstawie umowy o pracę w zakresie Cz.2,
c) co najmniej jeden kierowca/operator sprzętu zatrudniony na podstawie umowy o pracę w o zakresie Cz.3,
d) co najmniej jeden kierowca/operator sprzętu zatrudniony na podstawie umowy o pracę w zakresie Cz.4,
e) co najmniej dwóch kierowców/operatorów sprzętu zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w zakresie Cz.5.
-Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót. Zamawiający ma na myśli wszystkich pracowników fizycznych, bezpośrednio zaangażowanych w wykonywanie prac. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową.
-Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1145 z późn. zm).
4.4.1.Dla udokumentowania tego faktu w terminie 5 dni roboczych od podpisania umowy Wykonawca przedłoży zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, wykonawca będzie zobligowany przedstawić wykaz i kopie dokumentów potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
4.4.2 W przypadku konieczności zmiany – w okresie trwania umowy osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu nowego wykazu osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać oraz kopie dokumentów potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Obowiązek ten wykonawca zrealizuje w terminie 5 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, wykonawca będzie zobligowany przedstawić wykaz i dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia.
4.4.3 W przypadku, gdy wykonawca nie dochowa, któregokolwiek z terminu wskazanego w pkt.4.4.1 oraz pkt.4.4.2, zamawiający obciąży wykonawcę karami umownymi za każdy dzień zwłoki, w wysokości 0,1% całkowitego wynagrodzenia brutto wykonawcy dla poszczególnej części.
4.5 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
4.6 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podanie przez Wykonawcę firm podwykonawców.
4.6.1 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4.6.2 Jeżeli powierzenie podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art.25a ust.1 Ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę albo zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
4.7. Lokalizacja robót:
(a) Drogi wojewódzkie Nr 789, 791, 792, 793 w zakresie utrzymywanym przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie, tj. zgodnie z załącznikiem Nr 8 i Nr 10 do SIWZ.
(b) Drogi powiatowe utrzymywane przez Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie na terenie powiatu myszkowskiego zgodnie z załącznikiem Nr 9 do SIWZ.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
23.06.2020 | 10:00
» Location
ul. Myszkowska 59
Żarki 42-310
Województwo: śląskie
Polska
» Category assortment
- Other utilities and environmental services
» Buyer data
Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie
ul. Myszkowska 59
Żarki 42-310
Województwo: śląskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Utilities category published on OnePlace in last 10 days.