Wycinka 103 drzew wraz z pracami porządkowymi oraz nasadzeniami zastępczymi
» Notice description
1.Przedmiotem zamówienia jest wycinka 103 drzew (wskazanych w Wykazie drzew przeznaczonych do wycinki, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) rosnących w obrębie pasów drogowych dróg powiatowych Powiatu Jeleniogórskiego, wraz z frezowaniem pni, wywózką drewna i gałęzi oraz uporządkowaniem terenu po przeprowadzonej wycince. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona nasadzenia zastępcze w ilości 47 nowych sadzonek drzew z gatunku liściastych rodzimych o obwodzie pnia 10-12 cm, w tym 2 sztuki lipy drobnolistnej - w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. Z uwagi na nadchodzący okres zimowy i konieczność wykonania zadania do końca roku 2019, Zamawiający wymaga aby nasadzenia zostały wykonane w pierwszej kolejności, tj. przed rozpoczęciem realizacji usługi wycinki drzew.
2.Wykonawca zobowiązany będzie w ramach wykonanej usługi zakupić drewno pozyskane w trakcie wycinki, za zaoferowaną przez siebie cenę, nie mniejszą jednak niż wartość ustalona przez Zamawiającego, wskazana w Załączniku Nr 2 do SIWZ (Szacunkowa wartość drewna uzyskanego z planowanej wycinki drzew).
3.Zasady realizacji zamówienia, w tym sposób rozliczenia za zakup drewna został określony w Projekcie umowy (Załączniku Nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).
4.Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający wymaga, aby – przed złożeniem oferty – Wykonawca odbył wizję lokalną terenu, na którym prowadzona będzie wycinka 103 drzew. 2) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w sposób nienaruszający interesów osób trzecich. 3) Wykonawca odpowiadać będzie za zabezpieczenie i oznakowanie terenu prowadzenia prac na czas ich trwania – w celu zapewnienia bezpieczeństwa warunków ruchu drogowego i pieszego. 4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów bhp i p.poż., jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie realizacji usługi. 5) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników oraz osób trzecich, powstałe
w związku z realizacją niniejszej usługi. 6) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji na nasadzenia drzew – w zakresie utrzymania biologicznej żywotności – przez okres minimum 3 lat od dnia protokolarnego bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy. Uwaga: okres gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Przedłużenie okresu gwarancji w zakresie utrzymania biologicznej żywotności na nasadzenia drzew, będzie dodatkowo punktowane przez Zamawiającego – na zasadach określonych w Dziale XVIII SIWZ.
5.Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę (jeśli podwykonawcy powierzona zostanie realizacja części zamówienia) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.).
6. Na podstawie umowy o pracę muszą być zatrudnione osoby wykonujące czynności określone w zakresie rzeczowym przedmiotu zamówienia, wskazane w ust. 1 Działu III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególności: osoby obsługujące urządzenia mechaniczne do wycinki drzew oraz osoby wykonujące prace porządkowe po wycince, jak również nasadzenia zastępcze drzew, tj. osoby realizujące przedmiot zamówienia pod kierownictwem pracodawcy (Wykonawcy lub podwykonawcy) w wyznaczonym przez niego czasie, za ustalonym między pracodawcą a pracownikiem wynagrodzeniem.
7.W celu weryfikacji zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego w ust. 6 czynności w zakresie realizacji zamówienia – Zamawiający może żądać w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia następujących dowodów:
1) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę;
2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika;
3) innych dokumentów (takich jak: zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy lub poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopia dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń) – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
8. Wykonawca zobowiązany jest na każde wezwanie Zamawiającego wyrażone na piśmie lub przesłane drogą elektroniczną i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w tym wezwaniu, przedłożyć Zamawiającemu dowody, o których mowa w ust. 7, potwierdzające wypełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymagań w zakresie określonym w ust. 5 i 6.
9. Przekazywane dowody Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest zanonimizować w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Dane wskazane w ust. 7 nie podlegają anonimizacji.
10. Zamawiający jest uprawniony do kontroli zatrudnienia na każdym etapie realizacji zamówienia, w tym w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 5 i 6, oraz dokonywania ich oceny;
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 5 i 6;
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia.
11.Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności, o których mowa w ust. 6, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych:
1) w wysokości 1.000,00 zł – za każde niewypełnienie przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 8;
2) w wysokości 100,00 zł – za każdy dzień opóźnienia w terminowym przekazaniu Zamawiającemu dowodów, o których mowa w ust. 7, licząc od dnia, w którym upłynął termin wyznaczony przez Zamawiającego w wezwaniu do złożenia dowodów;
3) w wysokości 5.000,00 zł – w przypadku uzyskania przez Zamawiającego od Państwowej Inspekcji Pracy informacji o wykonywaniu czynności określonych w ust. 6 przez osoby niezatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę.
12.Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 6.
13.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
06.11.2019 | 10:00
» Location
ul. Jana Kochanowskiego 10
Jelenia Góra 58-500
Województwo: dolnośląskie
Polska
» Category assortment
- Forestry-related services
» Buyer data
Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
ul. Jana Kochanowskiego 10
Jelenia Góra 58-500
Województwo: dolnośląskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Forestry, hunting and fishing category published on OnePlace in last 10 days.