Przygotowanie i wydawanie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Lipsku, oraz dowóz posiłków do szkół podstawowych na terenie Gminy Lipsk
» Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu,dostarczeniu i wydaniu gorących posiłków jednodaniowych uczniom Zespołu Szkół Samorządowych w Lipsku, Szkoły Podstawowej w Bartnikach i Szkoły Podstawowej w Rygałówce w roku 2018r. w ramach Wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania ,,Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach a w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( t.j.Dz. U.z 2015 r., poz. 594 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy w szczególności Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016r. poz. 1154 z późn.zm.) oraz normami żywienia i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia.
2. Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzane z pełnowartościowych produktów posiadających aktualne terminy ważności, urozmaicone, lekkostrawne oraz atrakcyjne pod względem organoleptycznym. Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży.
3. Wykonawca zobowiązuje się do wyeliminowania produktów przetworzonych i stosowania naturalnych, wartościowych produktów spożywczych.
4. Za gorący posiłek Zamawiający uznaje świeży, nieodgrzewany posiłek umieszczony w jadłospisie. Niedopuszczalne jest podawanie posiłków odgrzewanych, odpiekanych, przygotowanych poprzez przetworzenie półproduktów głęboko zamrożonych.
5. Wykonawca zapewni gorący posiłek na który składać się będzie zupa lub drugie danie naprzemiennie,
- danie drugie-poniedziałek, środa, piątek;
- zupa - wtorek, czwartek.
6. Każdy gorący posiłek powinien zawierać produkty będące źródłem białka zwierzęcego (mięso wieprzowe lub wołowe, drób, ryby, nabiał) uzupełnione o produkty będące źródłem białka roślinnego.
Za posiłek jednodaniowy uważa się:
zupa z wkładką 400ml + wkładka min.50g mięsa lub wędliny podana z pieczywem plus owoc.
lub
drugie danie nie mniej niż 400 gram
- ziemniaki, ryż, kasza, makaron itp. gramatura nie mniej niż 200 gram,
- mięso lub ryba gramatura nie mnij niż 100 gram,
- surówka lub sałatka gramatura nie mniej niż 100 gram
- kompot nie mniej niż 200ml.
lub
- danie jarskie (np. pierogi, kopytka, łazanki, naleśniki, krokiety itp. plus sos ) gramatura nie mniej niż 400 gram,
- kompot nie mniej niż 200ml.
7.Co najmniej trzy razy w tygodniu ( poniedziałek, środa, piątek) drugie danie powinno być zróżnicowane: mięsne, rybne lub danie jarskie. Zupy dwa razy w tygodniu muszą być gotowane na wywarze mięsno warzywnym. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania zup przygotowanych na bazie proszku.
8. Gorące posiłki muszą charakteryzować się: wysoką jakością,posiadać właściwe walory smakowe i estetyczne oraz właściwą temperaturą tj. zupa: minimum + 75 0C, drugie danie: minimum + 60 0C, potrawy serwowane na zimno minimum +4 0C.
9. Wykonawca odpowiada za transport oraz dostarczenie na miejsce dostawy przedmiotu zamówienia własnym transportem – samochód musi spełniać wymogi sanitarno- techniczne do przewozu żywności, na własny koszt w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawca zobowiązany jest dbać o czystość termosów, w których odbywać się będzie transport posiłków.
10. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dwu dekadowych jadłospisów i przedkładania ich do akceptacji Zamawiającemu, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem ich obowiązywania. Brak zastrzeżeń zgłoszonych przez Zamawiającego skutkuje akceptację zaproponowanego jadłospisu. Zgłoszenie przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń do zaproponowanego jadłospisu obliguje Wykonawcę do wprowadzenia zmian w jadłospisie. Wykonawca ma prawo do zmiany jadłospisu w trakcie jego obowiązywania po uzyskaniu zgody Zamawiającego.
11.Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadzoru wydawania posiłków w stołówce szkolnej poprzez dokonywanie degustacji próbek dań dostarczonych do szkoły.
Uwagi i wnioski wynikające z tych degustacji będą wiążące dla Wykonawcy i przedstawione Wykonawcy w formie protokołu. W przypadku ponownego nie zastosowania się do uwag Zamawiający zastrzega sobie prawo do stosowania kar umownych, które mogą być podstawą rozwiązania umowy.
12. Nie dopuszcza się serwowania posiłków przygotowanych w formie fastfood.
13. Zamawiający nie dopuszcza, aby w ciągu jednego tygodnia wystąpiła powtarzalność tego samego posiłku.
14. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie w kuchni Wykonawcy lub w kuchni Zespołu Szkół Samorządowych w Lipsku.
15. Wydawanie posiłków w każdej szkole odbywa się przez pracowników Wykonawcy i na koszt Wykonawcy.
16. Wykonawca powinien wydawać posiłki uczniom w czasie przerw międzylekcyjnych.
17. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości wyposażenia oraz pomieszczeń używanych w czasie przygotowywania i wydawania posiłków.
18. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt zapewni obrusy, serwetki, niezbędne naczynia kuchenne i sztućce do spożywania i wydawania posiłków oraz na własny koszt będzie je uzupełniał.
19. Posiłki należy wydawać z zastosowaniem naczyń ceramicznych lub szklanych i sztućców umożliwiających utrzymanie ich w czystości, przeznaczonych do kontaktu z żywnością określonych w przepisach ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz.U. z 2015r. poz.594 z późn.zm.).
20. Odbiór brudnych naczyń i sztućców ze stołówki szkolnej odbywać się będzie po zakończonym posiłku. Wykonawca zapewni we własnym zakresie mycie i dezynfekcję naczyń stołowych, zgodnie z zasadami i przepisami sanitarnymi określonymi w aktualnych przepisach sanitarnych z wykorzystaniem urządzeń, sprzętu oraz środków myjących i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w zbiorowym żywieniu.
21.Utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych, wywóz odpadów komunalnych należy do Wykonawcy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
22. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw posiłków bez względu na trudności powstałe po stronie Wykonawcy.
23.Wykonawca obowiązany jest prowadzić ewidencje dożywianych uczniów w danym miesiącu.
24.Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków dla pozostałych uczniów
i nauczycieli ,,przy czym decyzja o korzystaniu, lub nie, z usług będzie indywidualną
sprawą w/w osób i uzależniona od ich indywidualnych preferencji możliwości”.
25. Posiłki mają być takie same i cena posiłków ma być taka sama dla wszystkich.
26. Nazwa i kod stosowanych we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV:
55523100-3 Usługi w zakresie posiłków,
55524000-9 Usługi dostarczania posiłków do szkół.
27. Orientacyjna ilość posiłków oraz wykaz szkół
Zespół Szkół Samorządowych w Lipsku - 100 uczniów x 182 dni nauki =18200 posiłków
Szkoła Podstawowa w Rygałówce - 17 uczniów x 182 dni nauki = 3094 posiłków
Szkoła Podstawowa w Bartnikach - 18 uczniów x 182 dni nauki = 3276 posiłków
Łącznie: 24 570 posiłków
28. Podane ilości są szacunkowe i w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie, co oznacza, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie mogą być podstawą do zgłoszenia roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw lub podstawą odmowy wykonania zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zamówienia
w zależności od liczby osób uprawnionych do objęcia dożywianiem. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie dostarczone i wydane posiłki.
Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz uczniów wraz z fakturą po 25 każdego miesiąca w którym wykonywana jest usługa.
29. Warunki korzystania z pomieszczeń szkolnych oraz wyposażenia Wykonawca obowiązany jest ustalić we własnym zakresie z Dyrektorem danej szkoły.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
29.12.2017 | 00:00
» Location
ul. Kościelna 3
Lipsk 16315
Województwo: podlaskie
Polska
» Category assortment
- Food services
» Buyer data
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipsku
ul. Kościelna 3
Lipsk 16315
Województwo: podlaskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Hotels and catering services category published on OnePlace in last 10 days.