Bieżące utrzymanie dróg powiatowych i wojewódzkich w roku 2021 w zakresie remontów nawierzchni jezdni o powierzchniach małych i wielkowymiarowych, z podziałem na zadania.
» Notice description
Przedmiotem zamówienia jest zadanie p.n: Bieżące utrzymanie dróg powiatowych i wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni o powierzchniach małych i wielkowymiarowych, z podziałem na zadania :
Zadanie nr 1 – Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem frezarki
w ciągu DW 425,919,920,921,923,924,925,929,932,935;
Zadanie nr 2 – Bieżące utrzymanie dróg powiatowych w zakresie remontów nawierzchni jezdni mieszankami mineralno –
asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem frezarki w ciągu dróg powiatowych
na terenie Powiatu rybnickiego ziemskiego;
Zadanie nr 3 – Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy uszkodzeń nawierzchni
bitumicznych mieszaniną grysowo – emulsyjną wbudowaną pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych.
Zadanie nr 4 – Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy pojedynczych uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z mechanicznym obcinaniem krawędzi lub użyciem frezarki.
1. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
Zakres remontów podzielono na 4 zadania:
1). Zadanie nr 1 – obejmujące: Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni
mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem
frezarki w ciągu DW 425,919,920,921,923,924,925,929,932,935;
Zakres szacunkowy robót obejmuje : wykonanie remontów o powierzchniach małych i wielkowymiarowych
z zastosowaniem frezarki – ok. 6000m2 ,
2). Zadanie nr 2 – obejmujące :Bieżące utrzymanie dróg powiatowych w zakresie remontów nawierzchni jezdni
mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem
frezarki w ciągu dróg powiatowych na terenie Powiatu rybnickiego ziemskiego;
Zakres szacunkowy robót obejmuje : remonty o powierzchniach małych i wielkowymiarowych z zastosowaniem frezarki
– ok. 4200 m2.
3). Zadanie nr 3 – obejmujące: Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy uszkodzeń
nawierzchni bitumicznych mieszaniną grysowo – emulsyjną wbudowaną pod ciśnieniem za pomocą remonterów
drogowych.
Zakres szacunkowy robót łącznie na drogach wojewódzkich i powiatowych obejmuje wbudowanie mieszaniny
grysowo – emulsyjnej w ilości ok. 450 ton( w tym: w ciągu DP 200 ton, w ciągu DW 250 ton) .
4). Zadanie nr 4 – obejmujące Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy pojedynczych
uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi
w wytwórniach mas bitumicznych z mechanicznym obcinaniem krawędzi lub użyciem frezarki.
Zakres szacunkowy robót obejmuje: remont pojedynczych wyboi mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco
wyprodukowaną w WMB w ilości ok.280 ton wbudowanej mieszanki ( w tym w ciągu DP 50 ton, w ciągu DW 230 ton).
Właściwy zakres rzeczowy robót dla każdego z zadań będzie ustalany na bieżąco w zależności od potrzeb jakie wystąpią
i ujawnią się w trakcie eksploatacji dróg w okresie od dnia podpisania umowy do:
- 20 czerwca 2021 r. ( dot. zadania 1) ;
- 30 listopada 2021 r. ( dot. zadania 2);
- 30 października 2021 r. ( dot. zadania 3 w zakresie dot. dróg powiatowych)
- 20 czerwca 2021r. ( dot. zadania 3 w zakresie dot. dróg wojewódzkich)
- 30 listopada 2021 r. (dot. zadania 4 w zakresie dot. dróg powiatowych)
- 20 czerwca 2021r. ( dot. zadania 4 w zakresie dot. dróg wojewódzkich)
w oparciu o przeprowadzoną przez Zamawiającego inwentaryzację dróg pod kątem wystąpienia uszkodzeń.
Ilości podane w przedmiarach mają charakter szacunkowy i zostały podane w celu realnej oceny ofert i wyboru
najkorzystniejszej oferty według obiektywnych wskaźników.
Pozostałe informacje dotyczące wyżej wymienionych zadań:
Przedmiotem zamówienia jest naprawa uszkodzeń pozimowych i wynikłych z bieżącej eksploatacji w nawierzchniach bitumicznych dróg wojewódzkich (wyszczególnionych w zał. 11 do SIWZ) i powiatowych (wyszczególnionych w zał. 12 do SIWZ) metodami:
- Remontu uszkodzeń o zróżnicowanej wielkości powierzchni (łat) mieszankami mineralno asfaltowymi na gorąco z użyciem frezarki - powierzchnie małe i wielkowymiarowe (zadanie 1 i 2 - dla zadania nr 1 zastosować mieszanki mineralno - asfaltowe jak w Specyfikacjach technicznych i Wytycznych Technicznych ZDW Katowice , dla zadania nr 2 mieszanki mineralno – asfaltowe jak dla KR 3-KR4) wytwarzanymi w wytwórniach mas bitumicznych;
Remont uszkodzeń nawierzchni bitumicznych o powierzchniach małych (stanowiących ok. 10% zlecanych ilości)
i wielkowymiarowych (pow. 100m 2) mieszankami na gorąco wyprodukowanymi w WMB z użyciem frezarki polega na :
- wyfrezowaniu wskazanych uszkodzonych miejsc na wymaganą głębokość frezarką sterowaną elektronicznie,
umożliwiającą frezowanie na określoną głębokość,
- oczyszczeniu naprawianego miejsca,
- ogrzaniu bitumu i skropieniu naprawianego miejsca ( lub z zastosowaniem emulsji na zimno),
- rozścieleniu mieszanki mineralno - asfaltowej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości
uszkodzenia sposobem mechanicznym,
- zagęszczeniu poszczególnych warstw ułożonej mieszanki,
- posmarowaniu bitumem powierzchni górnej warstwy na złączach ze starą nawierzchnią,
- transporcie mieszanki z wytwórni do miejsca wbudowania,
- odwozie i utylizacji destruktu z frezowania nawierzchni wraz ze wszelkimi związanymi z tym opłatami.
- Remontu pojedynczych uszkodzeń poprzez wbudowanie pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych
mieszaniny grysowo – emulsyjnej (zadanie nr 3);
Remont uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszaniną grysowo – emulsyjną wbudowaną pod ciśnieniem polega na :
- oczyszczeniu naprawianego miejsca sprężonym powietrzem,
- przy użyciu specjalnego remontera natrysk pod ciśnieniem jednocześnie kruszywa
z kationową emulsją asfaltową,
- natrysk pod ciśnieniem naprawianego miejsca kruszywem otoczonym ( w dyszy) emulsją ,
- w końcowej fazie zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji od 2 do 4 mm.
- Remontu pojedynczych uszkodzeń o zróżnicowanej wielkości łat mieszankami mineralno - asfaltowymi
wyprodukowanymi na gorąco w WMB – zadanie nr 4;
Remont cząstkowy o powierzchniach małych - pojedyncze wyboje mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco obejmuje
m.in. :
- wycięcie (lub wyfrezowanie) uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów
- oczyszczenie uszkodzonych miejsc z odspojeniem, usunięciem ewentualnego gruzu,
- ogrzanie bitumu i skropienie naprawianego miejsca ( lub z zastosowaniem emulsji na zimno,)
- rozścielenie mieszanki mineralno - asfaltowej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości
uszkodzenia,
- zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki,
- posmarowanie bitumem powierzchni górnej warstwy na złączach ze starą nawierzchnią,
- transport mieszanki z wytwórni do miejsca wbudowania,
- odwóz gruzu asfaltowego wraz z jego utylizacją i związanymi z tym opłatami.
Wykonawca w zakresie prowadzonych robót będzie prowadził gospodarkę odpadami i ponosił odpowiedzialność
z tego tytułu. Każdy odpad i materiał uzyskany z frezowania nawierzchni musi być zagospodarowany zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają przedmiary robót dla poszczególnych zadań i Wytyczne Techniczne ZDW w Katowicach oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) dla dróg powiatowych,stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem , że ilości robot wymienione w załączonych przedmiarach mają charakter szacunkowy, gdyż z uwagi na charakter zamówienia nie ma możliwości dokładnego ich podania.
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZADAŃ 1-4
2. Wszystkie nazwy produktów i materiałów przywołane w niniejszej specyfikacji lub jakimkolwiek dokumencie służą
jedynie ustaleniu wymaganego standardu.
Uwaga: Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych
minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem
spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy, Wykonawca, który
powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane
przez niego dostawy , usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za produkt
równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe
w stosunku do opisanego.
3. Do wykonywania robót budowlanych należy zastosować wyłącznie wyroby budowlane, które odpowiadają wymogom
wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania;
4. Rozliczenie za przedmiot zamówienia może odbywać się fakturami częściowymi za wykonanie poszczególnych zleceń.
Podstawą wystawienia faktury będzie protokół odbioru wykonanych robót podpisany przez przedstawiciela
Zamawiającego i Wykonawcy oraz rozliczenie powykonawcze opracowane przez Wykonawcę, a następnie
zaakceptowane przez Zamawiającego.
5. Przed przystąpieniem do prac, Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzeń
dla projektów zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót na drogach powiatowych (zadanie nr 2,3 i 4)
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem – Dz.U.z 2017r. , poz. 784 tekst
jednolity).
Wykonawca co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek
zawiadomić Starostę Rybnickiego, Komendanta Powiatowego Policji oraz Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów
Powiatu Rybnickiego o terminie jej wprowadzenia.
Zamawiający udostępni (dla zad. Nr 1,3,4 w części dot. dróg wojewódzkich) zatwierdzoną organizację ruchu dla
projektu pod nazwą „Projekt uproszczony zmiany organizacji ruchu. Schematy oznakowania robót związanych z
utrzymaniem dróg wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach”.
Wykonawca co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek
zawiadomić Marszałka Województwa Śląskiego, Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, właściwego Starostę
oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach o terminie jej wprowadzenia.
6. Informacje dotyczące podwykonawstwa:
6.1 Umowa o podwykonawstwo.
Umowa o podwykonawstwo – należy przez to rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której
przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawarta między
wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień
publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.
Wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo zostały zawarte w załączniku „Istotne postanowienia warunków umowy”,
stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ .
6.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców.
6.2.1 Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (wzór wg załącznika nr 1 do SIWZ) części (zakresu)
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa)
podwykonawców:
6.2.2 w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia
podał – o ile są już znane- nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu
z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane.
Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących
podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie
zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na
zasadach określonych w przepisach art. 143b ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.2.3 Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca
powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału
w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca
lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie
podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są Istotnych Postanowieniach Warunków
Umowy, stanowiących załącznik nr 8 do niniejszej siwz.
7. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty
na okres wskazany przez niego w ofercie, jednak nie mniej niż 24 miesięcy dla zadań 1 i 2 w zakresie remontów
wielkowymiarowych(powyżej 100m2)1 i na okres 12 miesięcy w zakresie remontów o powierzchniach małych (do 100
m2) oraz zadań 1,2,3 i 4 , licząc od dnia odbioru robót poszczególnych odcinków.
O okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi.
Bieg gwarancji poszczególnych odcinków liczony będzie od daty podpisania protokołu odbioru.
UWAGA:
Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej
gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszt uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą
odbywały się minimum raz w okresie gwarancji, chyba , że wystąpi sytuacja wymagająca częstszych przeglądów
gwarancyjnych.
Okres gwarancji dla remontów wielkowymiarowych będzie oceniany w kryterium oceny ofert dla zadań 1 i 2 na zasadach określonych w sekcji 13 SIWZ.
8. Na podstawie art. 29 ust. 3a, Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkie
osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
- pracownicy fizyczni wykonujący prace rozbiórkowe (zad. 1,2,4),
- pracownicy fizyczni wykonujący prace związane z układaniem warstw bitumicznych 1,2,4);
- operatorzy remonterów drogowych ( dot. zad. 3)
Jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 12 Istotnych Postanowień Warunków Umownych, stanowiących załącznik Nr 8 do SIWZ.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
21.01.2021 | 08:45
» Location
ul. Jankowicka 49
Rybnik 44-200
Województwo: śląskie
Polska
» Category assortment
- Road and railroad services
» Buyer data
Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego
ul. Jankowicka 49
Rybnik 44-200
Województwo: śląskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.