Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez Gminę Kołczygłowy
» Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielnie przez podmiot działający na podstawie polskiego prawa bankowego kredytów długoterminowych złotowych z przeznaczeniem na sfinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez Gminę Kołczygłowy.
2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 66 11 30 00-5 usługi udzielania kredytu
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 846 574,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie wkładu własnego dla przedsięwzięcia inwestycyjnego realizowanego pn. „Budowa i przebudowa systemu wodno – kanalizacyjnego na terenie gminy wiejskiej Kołczygłowy” realizowanego w ramach operacji typu Gospodarka wodno-ściekowa w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
2. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia kredytu w jednej transzy.
3. Ostateczna data wykorzystania kredytu: 17-12-2019 roku.
4. Zaciągniecie i spłata kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat.
5. Spłata kredytu nastąpi w latach 2020 – 2037 według poniższego harmonogramu:
Termin spłaty Kwota spłaty
2020-03-30 20 000,00
2020-06-30 0,00
2020-09-30 20 000,00
2020-12-30 0,00
2021-03-30 0,00
2021-06-30 10 000,00
2021-09-30 0,00
2021-12-30 0,00
2022-03-30 0,00
2022-06-30 10 000,00
2022-09-30 0,00
2022-12-30 0,00
2023-03-30 0,00
2023-06-30 20 000,00
2023-09-30 0,00
2023-12-30 0,00
2024-03-30 0,00
2024-06-30 25 000,00
2024-09-30 0,00
2024-12-30 0,00
2025-03-30 0,00
2025-06-30 35 000,00
2025-09-30 0,00
2025-12-30 0,00
2026-03-30 0,00
2026-06-30 35 000,00
2026-09-30 0,00
2026-12-30 0,00
2027-03-30 0,00
2027-06-30 35 000,00
2027-09-30 0,00
2027-12-30 0,00
2028-03-30 25 000,00
2028-06-30 0,00
2028-09-30 25 000,00
2028-12-30 0,00
2029-03-30 25 000,00
2029-06-30 0,00
2029-09-30 25 000,00
2029-12-30 0,00
2030-03-30 25 000,00
2030-06-30 0,00
2030-09-30 25 000,00
2030-12-30 0,00
2031-03-30 25 000,00
2031-06-30 0,00
2031-09-30 25 000,00
2031-12-30 0,00
2032-03-30 25 000,00
2032-06-30 0,00
2032-09-30 25 000,00
2032-12-30 25 000,00
2033-03-30 25 000,00
2033-06-30 0,00
2033-09-30 25 000,00
2033-12-30 0,00
2034-03-30 25 000,00
2034-06-30 0,00
2034-09-30 25 000,00
2034-12-30 0,00
2035-03-30 25 000,00
2035-06-30 0,00
2035-09-30 25 000,00
2035-12-30 25 000,00
2036-03-30 25 000,00
2036-06-30 25 000,00
2036-09-30 29 000,00
2036-12-30 25 000,00
2037-03-30 25 000,00
2037-06-30 25 000,00
2037-09-30 32 574,00
Razem 846 574,00
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia kwoty kredytu oraz możliwość wcześniej spłaty kredytu, także w okresie karencji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
7. Okres kredytowania – od 17.12.2019 r. do 30.09.2037 r.
8. Planowany okres karencji w spłacie kapitału od 17.12.2019 r. do 30.03.2020 r.
9. Planowany okres karencji w spłacie odsetek od daty uruchomienia transzy do dnia 30.03.2020 r.
10. Spłata kredytu będzie następować według powyższego harmonogramu, a spłata odsetek następować będzie kwartalnie, z uwzględnieniem następujących warunków:
a) karencja w spłacie kapitału do 29.03.2020 r., pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.03.2020 r.
b) Zamawiający wymaga zastosowania karencji w spłacie odsetek od daty uruchomienia transzy do dnia 30.12.2019 r.
c) termin spłaty odsetek:
za cały okres karencji, tj. od daty uruchomienia transzy do dnia 30.12.2019 r. jednorazowo w terminie do 31.12.2019 r.,
po okresie karencji tj. od dnia 31.12.2019 r. do dnia zakończenia spłaty, płatne kwartalnie, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank.
w przypadku, gdy termin spłaty odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wpłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty.
11. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększona, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku (do dwóch miejsc po przecinku), z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero. Dla przygotowania ofert Wykonawca zobowiązany jest przyjąć stopę procentową (bazową) – WIBOR 1M z dnia 07.11.2019 r. – 1,63 %.
12. Zmiana stawki WIBOR 1M będącej podstawą naliczania odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego kwartału w kwartalnych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy.
13. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 1M. Okres obrachunkowy, dla którego każdorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu będzie obowiązywał przez okres kwartału, od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest stała.
14. Oprocentowanie naliczane będzie wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu, przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni.
15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za anektowanie umowy oraz innych stosowanych przez Bank prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu.
16. Dysponowanie kredytem: kredyt będzie pobrany w jednej transzy na pisemny wniosek Zamawiającego kierowany drogą elektroniczną na adres Wykonawcy w terminie: maksymalnie do 72 godzin od otrzymania wniosku. Podany czas uruchomienia kredytu będzie podstawą oceny ofert na zasadach określonych w Rozdziele 20 SIWZ.
17. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części w terminie uzgodnionym z kredytodawcą bez dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu.
18. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy.
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji.
20. Zmawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia spłat poszczególnych rat kapitałowych oraz ich wysokości bez dodatkowych kosztów z zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpłyną na przekroczenie ustawowych wskaźników zadłużenia i obsługi zadłużenia zgodnie z obowiązującymi w okresie kredytowania przepisami ustawy o finansach publicznych. Ostateczny termin spłaty nastąpi: 30.09.2037 r.
21. Dokumenty obrazujące sytuację finansową Zamawiającego stanowią załączniki do SIWZ od nr 6 do 17.
22.. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy: 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: kontakt z Zamawiającym – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 8 ppkt 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 ppkt 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
28.11.2019 | 12:00
» Location
Słupska 56
Kołczygłowy 77-140
Województwo: pomorskie
Polska
» Category assortment
- Banking services
» Buyer data
Gmina Kołczygłowy
Słupska 56
Kołczygłowy 77-140
Województwo: pomorskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Financial services category published on OnePlace in last 10 days.