Przygotowanie, dowóz i wydawanie obiadów w placówkach oświatowych na terenie Miasta i Gminy Sieniawa
» Notice description
1. Gmina Sieniawa zaprasza do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
w trybie przetargu nieograniczonego na przygotowywanie, dowóz i wydawanie obiadów
w placówkach oświatowych na terenie Miasta i Gminy Sieniawa.
2. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i wydawanie obiadów 2-daniowych (zupa, drugie danie) i napoju dla uczniów Szkoły Podstawowej w Sieniawie, Gimnazjum w Sieniawie, Zespołu Szkół w Sieniawie w stołówce Szkoły Podstawowej w Sieniawie oraz przygotowywanie, dowóz i wydawanie obiadów 2-daniowych (zupa, drugie danie) i napoju do Szkoły Podstawowej w Dobrej, Szkoły Podstawowej w Czerwonej Woli, Szkoły Podstawowej
w Rudce, Szkoły Podstawowej w Wylewie.
Obiady wydawane będą w dni nauki szkolnej – od poniedziałku do piątku.
3. Pod pojęciem obiadów 2-daniowych należy rozumieć:
- zupa podana ze świeżym pieczywem bez ograniczenia ilościowego.
- drugie danie ma być posiłkiem mięsnym/rybnym z urozmaiconymi surówkami lub gotowanymi jarzynami. Do mięsa mogą być podawane ziemniaki, kasze, ryż lub makaron. Drugie danie mogą też stanowić pierogi, naleśniki, kopytka, makaron z sosem, krokiety lub inne.
- napój (sok/kompot/herbata).
4. Obiady powinny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Powinny być urozmaicone o wysokiej wartości odżywczej, atrakcyjne pod względem organoleptycznym. Waga posiłków powinna się przedstawiać następująco: zupa 400 g, ziemniaki, kasza, ryż lub makaron – 200g, mięso lub ryba – 100g, surówka lub jarzyny – 100 g; pierogi, naleśniki
z serem, kopytka, makaron z sosem, krokiety lub inne – 400g, napój ( sok/kompot / herbata) - 200 ml.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność
i wagę zamawianego posiłku oraz organizację dożywiania, jakość wydawanych posiłków
i zgodność ich przygotowania z zasadami racjonalnego żywienia. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w zamówieniu, Zamawiający kosztami badania obciąży Wykonawcę. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia.
Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z Dyrektorami Szkół i Dyrektorem Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieniawie. Wykonawca w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca będzie dostarczał miesięczny jadłospis do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieniawie, oraz do Dyrektorów Szkół, w których prowadzone jest dożywianie.
5. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, wydawania i dostarczania posiłków
o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie
z normami HACCP. Ciepły posiłek musi odpowiadać normom odżywczym obowiązującym w tzw. punktach zbiorowego żywienia tj. posiłki winny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzone z pełnowartościowych, świeżych artykułów spożywczych, posiadających aktualne terminy ważności.
6. Wykonawca gwarantuje wysoką, jakość dostarczanego produktu, terminowość dostaw oraz zgodność z obowiązującymi normami i wymogami sanitarnymi.
7. Wykonawca zabezpiecza własny środek transportu przystosowany do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno-higieniczne oraz naczynia do wydawania posiłków w przypadku takiej konieczności.
Długość tras dowozu posiłków wynosi :
- Szkoła Podstawowa Sieniawa – Szkoła Podstawowa w Dobrej – Sieniawa = 14 km,
- Szkoła Podstawowa Sieniawa – Szkoła Podstawowa w Czerwonej Woli – Sieniawa = 20 km,
- Szkoła Podstawowa Sieniawa – Szkoła Podstawowa w Rudce – Sieniawa = 20 km,
- Szkoła Podstawowa Sieniawa – Szkoła Podstawowa w Wylewie – Sieniawa = 4 km.
8. Wykonawca jest zobowiązany do sprzedaży posiłków uczniom nieobjętym niniejszym zamówieniem w cenie równej, jaką podał w ofercie (samodzielnie wykupującym posiłki).
CPV – 55523100-3 usługi w zakresie posiłków szkolnych
55524000-9 usługi dostarczania posiłków szkolnych
55321000-6 usługi przygotowania posiłków
IV. WARUNKI PRZYGOTOWANIA POSIŁKÓW:
1. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania wszystkich posiłków objętych przedmiotem zamówienia w pomieszczeniach kuchennych o powierzchni 39,75 m2 budynku Szkoły Podstawowej w Sieniawie, które wyposażone są w podstawowe urządzenia i sprzęt niezbędny do ich przygotowania i wydawania. Wykonawcy w/w pomieszczenie wraz
z wyposażeniem włącznie z urządzeniami zostanie udostępnione nieodpłatnie na podstawie protokołu przekazania. Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystywania lokalu wraz
z wyposażeniem i urządzeniami zgodnie z przeznaczeniem na działalność będącą przedmiotem zamówienia.
Pomieszczenie kuchenne wraz z wyposażeniem i urządzeniami będzie przekazane Wykonawcy w użytkowanie nieodpłatnie na okres prowadzenia działalności będącej przedmiotem zamówienia.
Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność materialną za oddane w użytkowanie pomieszczenia i wyposażenie tych pomieszczeń, zobowiązuje się do utrzymania wyposażenia kuchni w należytym stanie technicznym i ponoszenia ewentualnych kosztów napraw sprzętu
i urządzeń znajdujących się w w/w lokalu.
Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania przepisów higieniczno – sanitarnych podczas przygotowywania, transportu, wydawania posiłków oraz po ich wydaniu
w placówkach oświatowych, w których prowadzone jest dożywianie.
Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości naczyń przed i po spożyciu przez dzieci posiłków, ponosi wszelkie koszty z tym związane (m. in. zapewnienie środków czystości do mycia naczyń, środków do zmywarek itp.)
Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy na odbiór i unieszkodliwianie odpadów pokonsumpcyjnych.
Posiłki Wykonawca dostarczać będzie własnym środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno-higieniczne
w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej ochrony, temperatury oraz jakości przewożonych posiłków.
Harmonogram dostarczania oraz miejsce wydawania posiłków Wykonawca ustali bezpośrednio z Dyrektorami poszczególnych szkół.
Dożywianiem objęte będą dzieci zakwalifikowane do tej formy pomocy przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieniawie.
Wykonawca będzie pokrywał koszty zużycia gazu, energii elektrycznej, zimnej i ciepłej wody, zgodnie ze wskazaniem liczników oraz koszty wywozu nieczystości stałych.
2. Przewidywana ilość posiłków dofinansowywanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieniawie wynosi:
- pełnych obiadów – około 125 dziennie,
- ½ pełnej porcji – około 75 dziennie.
½ pełnej porcji oznacza połowę porcji 2-daniowego obiadu plus pełna porcja napoju dla dzieci do III klasy Szkoły Podstawowej.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby obiadów w zależności od liczby dzieci, które kwalifikują się do dofinansowania.
Dzienny koszt ½ porcji obiadu nie może przekroczyć 50% kwoty pełnego obiadu.
Posiłki wydawane będą w dniach nauki szkolnej w okresie 184 dni – taką wielkość należy przyjąć do wyliczenia ceny.
3. Wymagania stawiane Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia:
1. Wykonawca jest odpowiedzialny, za jakość zgodność z warunkami technicznymi
i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
4. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Personel Wykonawcy winien posiadać aktualne badania sanitarno - epidemiologiczne oraz odpowiednie przygotowanie.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną, za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowaniu
i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie żywionych osób.
7. Sposób przygotowania posiłku oraz transport powinien odbywać się z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, oraz spełniać warunki określone
w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 143) oraz
w przepisach wykonawczych, w szczególności Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom
i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016r. poz. 1154) oraz normami żywienia i zaleceniami Instytutu Żywności
i Żywienia.
8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane
z realizacją zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.), tj. wykonywaniu przez pracownika określonego rodzaju pracy za wynagrodzeniem na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a więc wykonujących następujące czynności:
Polegających na zapewnieniu sprawnej organizacji funkcjonowania kuchni oraz odpowiedniej jakości podawanych potraw wraz z transportem, sporządzaniu potraw dla osób żywionych
w punkcie wydawania posiłków oraz szkołach objętych dożywianiem.
W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca, na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie określonym w tym wezwaniu, zobowiązany jest przedłożyć dowody potwierdzające spełnianie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wyżej wskazane czynności. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym będą w szczególności:
- oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego; oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion
i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, wskazanie miejsca wykonywania czynności (nazwy zamówienia) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia
w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/ umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj.
w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę
i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
- zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
Zamawiający uprawniony jest ponadto do żądania w wyznaczonym terminie wyjaśnień od Wykonawcy w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania czynności.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli do Państwowej Inspekcji Pracy.
Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej
w zał. nr 5 do siwz – „Wzór umowy”.
Brak przedłożenia przez Wykonawcę w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu dokumentów lub ich kopii uważane będzie przez Zamawiającego za niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników i skutkować będzie naliczeniem kary umownej,
o której mowa w zał. nr 5 do siwz – „Wzór umowy”.”
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
11.07.2018 | 08:30
» Location
Rynek 1
Sieniawa 37530
Województwo: podkarpackie
Polska
» Category assortment
- Food services
» Buyer data
Gmina Sieniawa
Rynek 1
Sieniawa 37530
Województwo: podkarpackie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Hotels and catering services category published on OnePlace in last 10 days.