Powrót

BUDOWA MAŁOPOLSKIEGO CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (MCEE) W CIĘŻKOWICACH w ramach projektu ZIEMIA – WODA – POWIETRZE Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach

» Opis zapytania

Zakres zamówienia:
BUDOWA MAŁOPOLSKIEGO CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (MCEE) W CIĘŻKOWICACH.
1) Zamówienie obejmuje budowę budynku „Małopolskiego Centrum Edukacji Ekologicznej (MCEE)”, jako rozbudowę istniejącego Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków w Ciężkowicach przy ul. 3-go Maja 34 w zakresie obejmującym:
a. Roboty budowlane - stan surowy,
b. Roboty wykończeniowe,
c. Instalacje wewnętrzne:
 Instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej
w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie),
 Instalacja odgromowa,
 Instalacja wentylacyjna (bytowa),
 Instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi (zgłoszenie i dokonanie opłat przyłączeniowych),
 Instalacje niskoprądowe,
 Instalacje gazowe z przyłączem (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej).
d. Systemy i urządzenia przeciwpożarowe w tym:
 Oświetlenie awaryjne ewakuacyjne,
 Instalacja hydrantowa,
 Oddymianie klatek schodowych
e. Przebudowa sieci teletechnicznych.
f. Wyposażenie,
g. Zagospodarowanie terenu ,
h. Przebudowę linii oświetleniowej nN wraz ze stanowiskiem słupowym związaną
z budową przewiązki przebiegającej nad ul. Parkową łączącą budynek Muzeum Przyrodniczego z budynkiem MCEE.
i. Wykonawca opracuje i zamontuje po akceptacji przez Zamawiającego elementy nawigacji w budynku MCEE zapisane ALFABETEM BRAILLE'A, tak aby umożliwić pełne korzystanie z infrastruktury osobom niewidomym i słabo widzącym.
j. Dostarczenie instrukcji obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń wraz
z przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi tych urządzeń. Dokumenty muszą być dostarczone najpóźniej w dniu końcowego odbioru technicznego. Szkolenie pracowników musi się odbyć najpóźniej w terminie realizacji zamówienia w siedzibie Zamawiającego.
k. Inwentaryzacja geodezyjna.
2) Inwestycja jest zlokalizowana przy ul. Parkowej w Ciężkowicach na działkach o numerach 639, 640, 641/2, 632, 635.
2. Wszelkie materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego.
3. Wykonawca zapewni transport materiałów pochodzących z rozbiórki w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 2 km.
4. Szczegółowy opis robót zawierają: Projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, oraz przedmiary robót stanowiące integralną część SIWZ. Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy służąc do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia ale nie są podstawą do wyliczenia ceny.
5. Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiałów posiadających wymagane atesty
i certyfikaty, które będą wymagane do przedstawienia Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
6. Do realizacji zamówienia Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych, lecz
o parametrach nie gorszych niż te które zostały szczegółowo opisane w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ – PROJEKTY BUDOWLANE I WYKONAWCZE ORAZ ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH (STWIORB) oraz w Załączniku nr 1C do SIWZ - MINIMALNE PARAMETRY RÓWNOWAŻNOŚCI MATERIAŁÓW/ URZĄDZEŃ.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
7. UWAGA: W uzasadnionych ekonomicznie i technologicznie przypadkach, wyłącznie za zgodą Zamawiającego - na etapie realizacji zamówienia – w przypadku ukazania się na rynku materiałów nowocześniejszych, o lepszych właściwościach i parametrach, Zamawiający dopuszcza możliwość ich zastosowania w zamian za materiały zaproponowane w ofercie.
Jednak zmiana ta nie może wpływać na zwiększenie ceny realizacji zamówienia, przyjętej przez Zamawiającego w wyniku rozstrzygnięcia przetargu.
Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik nr 11 do SIWZ.
Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe,
a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej.
8. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś. 6 Dziedzictwo regionalnej, Działanie 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej.
9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP:
1) Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016, poz. 666 ze zm.) w tym, osoby wykonujące bezpośrednio na budowie roboty branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i sanitarnej, tj.:
Pracowników niższego szczebla technicznego – odpowiedzialnych za organizowanie
i realizację robót budowlanych:
a) Majster - wykonywanie prac polegających na:
 wytyczeniu elementów budowlanych,
 organizacji pracy sił własnych i podwykonawców,
 nadzorze nad prowadzonymi robotami branżowymi,
 bieżącej kontroli kosztów i jakość prowadzonych robót,
 wspomaganiu Kierownika Robót w organizacji, prowadzeniu i rozliczaniu robót,
 bieżącej kontroli zużycia materiałów
 kontroli sprzętu
b) Brygadzista - wykonywanie prac polegających na:
− sprawowaniu nadzoru nad podległą grupą pracowników fizycznych,
− podziale zadań w zespole oraz kontroli ich realizacji,
− wsparciu merytorycznym pracowników
Pracowników fizycznych – bezpośrednio wykonujących roboty budowlane oraz proste prace budowlane określonych branż w tym:
a) Branża konstrukcyjno – budowlana
 roboty przygotowawcze,
 roboty ziemne,
 roboty budowlane przy wznoszeniu budynków,
b) Branża sanitarna.
 budowa instalacji wod-kan, kanalizacji deszczowej,
c) Branża elektryczna:
 budowa instalacji elektrycznych i teletechnicznych.
Pozostali robotnicy budowlani i inne osoby wykonujące wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych tzw. pracownicy fizyczni.
Wymaganie to nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót oraz osób świadczących usługi na budowie w ramach własnej działalności gospodarczej (np. osoby wykonujące transport, operatorzy koparek).
10. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim pkt czynności będzie polegało na:
a. Na etapie ofertowania - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika 4 do SIWZ,
b. Na etapie po zawarciu umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót - Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia osób wykonujących powyższe czynności tj.
 wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust 9 pkt 1, ze wskazaniem stanowisk i czynności, oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy,
Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych
w związku z realizacją umowy.
Nieprzedstawienie we wskazanym terminie ww. dokumentów, bądź przedstawienie dokumentów niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie
z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ.
c. Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego
w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w SIWZ, tj.
 wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust ust. 9 pkt 1 , ze wskazaniem stanowisk i czynności oraz oświadczenie Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
 oraz na wezwanie Zamawiającego, poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony).
Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników oraz z zachowaniem zasad zapewniających ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; dla osób mających wykonywać te czynności.
W związku z faktem, iż umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów wskazanych powyżej.
Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych
w związku z realizacją umowy.
d. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień
w powyższym zakresie.
11. W przypadku niedopełnienia wymogu zatrudniania pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy lub niedopełnienia wymogów związanych z wykazaniem spełniania tego obowiązku zgodnie z wymogami SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości
1000,00 zł za każdy przypadek stwierdzenia powyższego uchybienia w stosunku do pojedynczego pracownika,
12. Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
i naliczeniem kar umownych.
13. Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu umowy Pracownicy wykonujący roboty zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP oraz przepisów o ochronie danych osobowych i RODO.
14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
15. Zmiana osób wskazanych przez Wykonawcę będzie możliwa w następującej sytuacji:
a) na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania przez niego prac;
b) na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami.
16. Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego w formie pisemnej o zmianie pracownika wykonującego prace w terminie 7 dni roboczych od zaistnienia takiej zmiany.
W przypadku dokonania takiej zmiany Wykonawca zobowiązany będzie do potwierdzenia, iż osoba ta spełnia wymagania określone w SIWZ
17. Zmiana pracownika wykonującego prace w ramach realizacji przedmiotu umowy skutkuje zmianą Wykazu Pracowników wykonujących prace i nie wymaga zawierania przez Strony aneksu do umowy.
Szczegółowy opis elementów przedmiotu stanowią załączniki:
1. ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ – PROJEKTY BUDOWLANE I WYKONAWCZE,
a. ZAŁĄCZNIK NR 1A DO SIWZ - PROJEKT BUDOWALNY MCEE.
b. ZAŁĄCZNIK NR 1B DO SIWZ - PROJEKT WYKONAWCZY MCEE.
c. ZAŁĄCZNIK NR 1C DO SIWZ MINIMALNE PARAMETRY RÓWNOWAŻNOŚCI MATERIAŁÓW/ URZĄDZEŃ.
2. ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH (STWIORB),
3. ZAŁĄCZNIK NR 3 DO SIWZ – PRZEDMIARY ROBÓT.

Złóż ofertę


» Termin składania ofert

17.07.2020 | 09:00


» Lokalizacja

ul. Tysiąclecia 19
Ciężkowice 33-190
Województwo: małopolskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów

» Dane nabywcy

Urząd Gminy w Ciężkowicach
ul. Tysiąclecia 19
Ciężkowice 33-190
Województwo: małopolskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się