Powrót

ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE

» Opis zapytania

1. Nazwa nadana zamówieniu: „ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM
I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE.”

2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

Główny przedmiot: 90500000-2 Usługi związane z odpadami
Dodatkowe kody CPV:
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów

3. Opis przedmiotu zamówienia:

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbiorem
i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Ziębice.
2) Przedmiot zamówienia określony w ppkt 1 obejmuje:
a) odbiór od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu gminy Ziębice, zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ziębice, następujących rodzajów odpadów komunalnych:
 zmieszanych odpadów komunalnych;
 zmieszanych (resztkowych) odpadów komunalnych;
 odpadów komunalnych zbieranych selektywnie:
-- papier, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i tektury;
-- szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;
-- metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych i wielomateriałowe;
-- odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji;
b) odbieranie poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, z pojemników
i worków, o pojemności i kolorystyce, oraz z częstotliwością, zgodnie
z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy Ziębice, z zastrzeżeniem Załącznika nr 1 do umowy. (UWAGA: Frakcja „metale i tworzywa sztuczne” na terenie całej gminy będzie obierana jeden raz na dwa tygodnie, frakcja „zmieszane” i „zmieszane (resztkowe)” na terenie miasta Ziębice będzie odbierana jeden raz w tygodniu). Odbiór zmieszanych i zmieszanych (resztkowych) odpadów komunalnych może odbywać się jednym transportem (tzn. razem);

c) Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu gminy Ziębice;
d) Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Ziębice poprzez przekazanie:
 odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych i zmieszanych (resztkowych) odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji przewidzianej
do zastępczej obsługi regionów gospodarki odpadami komunalnymi, wskazanej w Uchwale nr XLIII/1451/17 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016 - 2022 na zasadach określonych w ustawie
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454, z późn. zm.);
 odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach, a odpadów ulegających biodegradacji (zielonych)
do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych
lub instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionów gospodarki odpadami komunalnymi, wskazanej w Uchwale nr XLIII/1451/17 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 21 grudnia 2017 roku w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami
dla Województwa Dolnośląskiego 2016 - 2022 na zasadach określonych
w ustawie 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454, z późn. zm.);
e) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia;
f) Wykonywanie pozostałych obowiązków określonych w umowie i SIWZ.

3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” (OPZ)
a) Szacunkowa miesięczna ilość odpadów komunalnych planowana do odebrania z nieruchomości niezamieszkałych na terenie gminy Ziębice oraz dane istotne z punktu widzenia zamówienia określa Załącznik nr 1 do OPZ.
b) Ilości, pojemności pojemników i rodzaje pojemników i worków stosowanych
do gromadzenia odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych na terenie gminy Ziębice określa Załącznik nr 2 do OPZ.
c) Wykaz miejscowości i nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie gminy Ziębice określa Załącznik nr 3 do OPZ.

4. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
1) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności:
a) związanych z odbieraniem, uprzątnięciem i transportem odpadów komunalnych (np. kierowcy, pomocnicy, ładowacze);
b) związanych z zagospodarowaniem odpadów komunalnych do regionalnych instalacji przetwarzania, instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych tj. kierowaniem do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych [odpady zmieszane, zmieszane (resztkowe) i zielone] lub odpowiednio do instalacji odzysku i/lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami;
c) związanych ze sprawdzaniem pojemników, worków na odpady komunalne;
d) dotyczących prowadzenia dokumentacji związanej z wykonaniem usługi, np.: prowadzenie ewidencji, sprawozdawczości;
e) związanych z nadzorowaniem realizacji zadań określonych w lit a) do d);
określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy.
2) Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu Umowy Pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych oraz przepisów o ochronie danych osobowych.
3) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy będą posiadać odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności w zakresie wykonywanych czynności.
4) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy świadczący czynności wskazane w SIWZ będą posiadali aktualne badania lekarskie, niezbędne do wykonania powierzonych
im obowiązków.
5) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia Pracownikom odzieży ochronnej, odzieży roboczej i środków ochrony osobistej zgodnie z przepisami i zasadami BHP.
6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wyposażenie Pracowników oraz za ich bezpieczeństwo w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy.

5. Sposób dokumentowania zatrudnienia, osób o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp.
1) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 4 ppkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione
na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion
i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy
lub Podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę
lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt 4 ppkt 1. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.)- RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę
lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń , zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.)- RODO. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji;
2) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę, , w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, dowodów o których mowa w pkt 5 ppkt 1lit a-d w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę będzie traktowane jako niewypełnienie przez Wykonawcę
lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 4 ppkt 1.
6. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp., oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę
lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4 ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest
w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania
ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonania świadczenia.
2) W przypadku niezatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących określone czynności w pkt 4 ppkt 1 Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie
z postanowieniami określonymi we wzorze umowy.
3) W przypadku nie dochowania któregokolwiek z terminów określonych przez Zamawiającego, Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi określonymi w umowie.
4) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.


Złóż ofertę


» Termin składania ofert

31.05.2019 | 10:00


» Lokalizacja

ul. Przemysłowa 10
Ziębice 57-220
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Materiały izolacyjne
  • Wywóz i utylizacja odpadów

» Dane nabywcy

Gmina Ziębice
ul. Przemysłowa 10
Ziębice 57-220
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się