Powrót

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W OBIEKTACH ZESPOŁU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W TCZEWIE, W RAMACH ZADANIA PT. „POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO – POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE”

» Opis zapytania

w zakresie budowy budynku dydaktycznego oraz przebudowy pomieszczeń Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie, w ramach projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego – poprzez prace budowlane i doposażenie”.
2.2 Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 4 Kształcenie zawodowe, Działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjal-nych szkół zawodowych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2.3 Zamawiający dokonał podziału zamówienia w sposób następujący:
2.3.1 część 1 zamówienia – Budowa budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie, w ramach projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego – poprzez prace budowlane i doposażenie” ,
2.3.2 część 2 zamówienia – Przebudowa pomieszczeń pracowni nr 24 i 25 na potrzeby pracowni symulatorów CNC i pracowni obrabiarek Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie, w ramach projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego – poprzez prace budowlane i doposażenie”.
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia przez Wykonawcę oferty na obie części zamówienia.
2.4 Adres obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane:
Zespół Kształcenia Zawodowego w Tczewie (83-110) przy ul. Sobieskiego 10.
2.8 Ze względu na prowadzenie robót budowlanych w obiekcie czynnym o charakterze oświatowym, Wykonawca musi się liczyć z koniecznością przerwania robót spowodowanego uzasadnionymi powodami, na wniosek użytkownika obiektu – dyrektora jednostki.
W razie ich wystąpienia, Wykonawcy będzie przysługiwać prawo do ubiegania się o przedłużenie terminu umowy o długość przestoju, bez możliwości ubiegania się o dodatkowe wynagrodzenie z tego tytułu.
2.9 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy oraz faktem załączenia do SIWZ dokumentacji, o której mowa w pkt SIWZ: 2.5.2 i 2.6.2, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych, a takim odniesieniom towarzyszyć będą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca natomiast zobowiązany będzie do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego.
Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować konkretne rozwiązania, które wskazuje dokumentacja projektowa, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią.
Załączona wraz z SIWZ dokumentacja projektowa w zakresie obu części zawiera stosowne dokumenty pn. „tabela elementów równoważnych”.
2.10 UWAGA!!! W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym, Zamawiający informuje, że przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową, należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty.
2.11 Zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych w projekcie, zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu, a nie ma odzwierciedlenia na rysunku bądź w przedmiarze robót – to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie
2.12 W celu złożenia prawidłowej oferty, Wykonawca powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ w dokumentacji, kolejno według stopnia ważności: projekt budowlany, projekt wykonawczy, STWiORB oraz pozostałe.
2.13 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia.
2.14 Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane, w uzgodnieniu z Wykonawcą
2.15 Wykonawca, przed podpisaniem umowy, przedłoży kosztorys ofertowy, który zostanie zatwierdzony przez Nadzór Inwestorski, po jego wyłonieniu w drodze odrębnego przetargu nieograniczonego.
Kosztorys ten będzie używany w celach rozliczeniowych w przypadkach:
a) odstąpienia od umowy;
b) konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem;
c) konieczności zastosowania robót zamiennych;
d) sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa.
UWAGI:
1. Kosztorys ofertowy musi rozgraniczać zakres prac planowanych do wykonywania przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców. Jeśli w trakcie realizacji robót budowlanych okaże się, że kosztorys ofertowy jest zbyt mało precyzyjny do rozliczania robót zleconych podwykonawcom (dotyczy podwykonawców, wyłonionych w trakcie realizacji robót budowlanych) lub do innych celów wyznaczonych przez którąkolwiek ze stron, obowiązkiem Wykonawcy będzie odpowiednie doprecyzowanie kosztorysu ofertowego bez dodatkowego wynagrodzenia.
2. Kosztorys ofertowy ma być szczegółowy i uwzględniać wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. Kosztorys musi zawierać co najmniej stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książkę przedmiarów, ceny jednostkowe oraz tabelę elementów scalonych.
3. Cena wynikająca z kosztorysu ofertowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularz ofertowy.
2.16 INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.:
2.16.1 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej:
• dotyczy 1 części zamówienia: 500.000,00 PLN (słownie złotych: pięćset tysięcy),
• dotyczy 2 części zamówienia: 100.000,00 PLN (słownie złotych: sto tysięcy).
UWAGA: W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia o.c. w wysokości równej minimum sumie obu ww. kwot, tj. 600.000,00 PLN.
2.16.2 Zgodnie z pkt 14.4.1 SIWZ, przed podpisaniem umowy, dostarczy Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej na wymaganą kwotę.
2.17 INFORMACJA O GWARANCJACH:
2.17.1 Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi za wady – w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, przy czym oba ww. okresy nie mogą być krótsze niż 60 m-cy.
Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, a ponadto długość ta winna być identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca w ofercie winien zaoferować okres gwarancji, który wyniesie – minimum – 60 m-cy na gwarancję jakości i 60 m-cy na rękojmię za wady.
2.17.2 Zamawiający określa maksymalną długość okresu gwarancji dla poszczególnych części zamówienia w sposób następujący:
1) dotyczy 1 części zamówienia: do 96 m-cy,
2) dotyczy 2 części zamówienia: do 72 m-cy.
2.17.3 Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, szczegółowo określone w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ.
UWAGI:
1) Nie wskazanie wymaganego okresu w ogóle, będzie przez Zamawiającego przyjmowane tak, jakby Wykonawca zaoferował minimalny to jest 60 m-czny okres gwarancji.
2) Zadeklarowanie okresu krótszego niż 60 m-cy będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SIWZ.
2.18 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH:
2.18.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę.
2.18.2 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy – o ile są już znane. W przypadku zaistnienia zmian w tym zakresie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie, w tym w szczególności do przekazania informacji na temat nowych podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację usług.
2.18.3 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2.18.4 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
2.18.5 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników.
2.18.6 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.
2.18.7 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego.
2.20 Zamawiający oświadcza, że opis przedmiotu zamówienia uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględnia potrzeby wszystkich przyszłych użytkowników.
2.21 dotyczy wyłącznie 1 części zamówienia:
Zamawiający informuje, że realizacja zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących następujące czynności związane z robotami remontowo-budowlanymi, gdyż ich wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.):
 roboty w zakresie burzenia i rozbiórki,
 roboty instalacyjne branży sanitarnej w zakresie wykonania nowego przyłącza sieci c.o. do budynku dydaktycznego wraz z podłączeniem do istniejącego węzła cieplnego.
UWAGI:
1. W zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający zastrzega, iż przewiduje nałożenie kar umownych w przypadku nie stosowania się do obowiązku wynikającego z zapisów ww. artykułu, a także skierowanie wniosku o kontrolę do Państwowej Inspekcji Pracy.
2. Zamawiający informuje, że notoryczne uchylanie się Wykonawcy od obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę będzie skutkowało odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy.

Złóż ofertę


» Termin składania ofert

19.02.2019 | 10:00


» Lokalizacja

ul. Piaskowa 2
Tczew 83110
Województwo: pomorskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Nadzór budowlany i inne usługi budowlane
  • Pozostałe prace budowlano-remontowe
  • Usługi aranżacji terenów
  • Usługi budowy instalacji
  • Usługi demontażu
  • Usługi drogowe i kolejowe
  • Usługi pogłębiania i regulacji akwenów i cieków wodnych
  • Usługi projektowe
  • Usługi wykończeniowe, budowy i remontu obiektów

» Dane nabywcy

Powiat Tczewski
ul. Piaskowa 2
Tczew 83110
Województwo: pomorskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się