„Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach w zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach – Dziedzicach” – Wycinka drzew

» Opis zapytania

Przedmiotem zamówienia pod nazwą: „Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach w zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach – Dziedzicach” – Wycinka drzew jest usługa wycinki drzew na działkach, stanowiących własność Gminy Czechowice-Dziedzice, na których wykonane zostaną urządzenia przeciwpowodziowe:
- Zbiorniki przeciwpowodziowe pomiędzy ul. Cichy Kącik a ul. Legionów – 63 szt.;
- Suchy zbiornik przeciwpowodziowy w rejonie ul. ul. Wodnej – 14 szt.
Łącznie 77 szt. drzew o średnicy 7-86 cm.
Na wykonanie budowli przeciwpowodziowych Gmina Czechowice – Dziedzice uzyskała pozwolenie na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych Wojewody Śląskiego, Decyzja 2/2018 z dnia 28 marca 2018 r.
Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (t.j. z 2018 r. poz. 433 z późn. zm.) do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji, z wyłączeniem drzew i krzewów usuwanych z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, nie stosuje się przepisów o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskiwania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych.
Specyfikację drzew do wycinki, ich gatunek, wymiary i usytuowanie w terenie wskazuje operat dendrologiczny, sporządzony przez mgr inż. Władysława Kaczałę, wykonawcę dokumentacji projektowo-kosztorysowej, zatwierdzonej decyzją Wojewody Śląskiego nr 2/2018.
Operat dendrologiczny stanowi załącznik nr 1 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 5 do SIWZ.
Teren wycinki, po zakończeniu robót należy oczyścić z gałęzi i innych pozostałości po wycince i uporządkować.

Inne uwarunkowania:
Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Czechowic-Dziedzic z dnia 9 września 2015r. w sprawie ustalania zasad gospodarki drewnem pochodzącym z wycinki drzew z nieruchomości będących własnością Gminy Czechowice-Dziedzice Wycinki i pozyskania drewna dokonuje Wykonawca wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Odbioru pozyskanego drewna dokonuje się każdego dnia, w miejscu, w którym następuje pozyskanie drewna, w godzinach pracy Zamawiającego. Drewno pozyskane po wycince podlega sprzedaży na rzecz Wykonawcy. Rozliczenie za zakup drewna następuje w drodze kompensaty wzajemnych zobowiązań Zamawiającego i Wykonawcy. Wartość drewna, które zostanie usunięte w wyniku prowadzenia prac inwestycyjnych szacuje uprawniony rzeczoznawca. Wydział Księgowości Zamawiającego na podstawie „Wykazu odbiorczego drewna” wystawia Wykonawcy fakturę VAT za drewno podlegające sprzedaży. Oszacowana przez biegłego wartość drewna, pozyskanego z planowanych do wycięcia drzew, według cen obowiązujących w LP Nadleśnictwo Bielsko-Biała w 2018 r. wynosi netto 2 887,67 zł + VAT 8%. Szacunek masy drewna i wycena jego wartości – stanowi zał. Nr 8 do wniosku. W przypadku zmiany cennika drewna LP Nadleśnictwo Bielsko-Biała, na dzień jego pozyskania, wartość pozyskanego drzewa zostanie zaktualizowana przez uprawnionego rzeczoznawcę.
Przedmiotem zamówienia jest ścięcie drzew wraz z ich usunięciem i uprzątnięciem terenu z gałęzi i innych pozostałości po wycince. Zamówienie nie obejmuje karczowania pni.

W dokumentacji nie można wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.

Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zobowiązany jest również do wskazania parametrów równoważności.
Do opisu przedmiotu zamówienia stosuje się nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień.
Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji.
Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.

Szczegółowy zakres usługi określony jest w załączniku nr 5 do SIWZ – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz załącznik nr 6 do SIWZ – projekt umowy, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.



Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę.

Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednie czynności w realizacji robót.
Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie) były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy, niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni).
Obowiązek zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę dotyczy w szczególności zakresu robót obejmującego:
- prace związane z wycinką drzew.

Po zawarciu umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa wyżej realizujących prace objęte umową.
Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wskazanymi w oświadczeniu, o zatrudnieniu.
Informacje wrażliwe wynikające z przekazywanych dokumentów podlegające ochronie zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych winny być zanonimizowane.
Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących prace objęte umową.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy – załącznik nr 6 do SIWZ.

Złóż ofertę


» Termin składania ofert

24.01.2019 | 10:00


» Lokalizacja

Plac Jana Pawła II 1
Czechowice-Dziedzice 43502
Województwo: śląskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Usługi związane z leśnictwem

» Dane nabywcy

Gmina Czechowice-Dziedzice
Plac Jana Pawła II 1
Czechowice-Dziedzice 43502
Województwo: śląskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się