Powrót

Powołanie zespołu nadzoru inwestorskiego na zadanie pn.: "Modernizacja drogi ul. Strumykowej"

» Opis zapytania

1. Przedmiotem zamówienia jest powołanie zespołu nadzoru inwestorskiego, nad wykonaniem robót budowlanych związanych z modernizacją ul. Strumykowej w Zgorzelcu.
2. Przedmiotem zamówienia realizowany będzie w obrębie działek o nr ewidencyjnych 1/1, 9/7, 15/9, 44, 17 Obr IX, AM-6.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie:
1) nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych z kostki betonowej brukowej wraz z galanterią drogową;
2) oświetlenia drogowego;
3) odwodnienia drogi poprzez zabudowę sieci kanalizacji deszczowej wraz z wpustami deszczowymi i studniami rewizyjnymi z odprowadzeniem wód opadowych do rowu melioracyjnego zlokalizowanego w działce nr 17, Obr IX, AM-6.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej opracowanej przez firmę ZID – Zakład Inżynierii Drogowej Zbigniew Choryłek z siedzibą w Kruszynie, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ.

5. Roboty budowlane nadzorowane będą przez zespół nadzoru inwestorskiego w niżej wymienionych specjalnościach:
1) drogowej z pełnieniem funkcji koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego,
2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

6. Zakres usług obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru w specjalnościach, o których mowa w pkt. 5 niniejszego rozdziału, zgodnie z art. 25-26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2016r. poz. 290 z późn. zm.) w szczególności:
1) ochrona interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt. 5 niniejszego rozdziału, prawa budowlanego oraz umowy na realizację robót budowlanych,
2) protokolarne przekazanie wykonawcy robót budowlanych, przy udziale zamawiającego terenu budowy. Z przekazania terenu budowy koordynator zespołu nadzoru inwestorskiego sporządzi protokół,
3) przekazanie wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy oraz weryfikowanie bieżących pisemnych zapisów w dzienniku budowy,
4) weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonej przez wykonawcę robót budowlanych polisy OC oraz ubezpieczenia ryzyk budowlanych i sprzętu w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania,
5) nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem, składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych,
6) weryfikacja przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami,
7) reprezentowanie zamawiającego na terenie budowy,
8) wydawanie wykonawcy robót budowlanych wszystkich poleceń na piśmie, a także prowadzenie korespondencji z wykonawcą robót budowlanych i zamawiającym,
9) dojazd i pobyt na placu budowy w ilości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru w odpowiedniej branży, począwszy od dnia rozpoczęcia robót budowlanych nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych,
10) pobyt na terenie budowy koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego, oraz inspektorów odpowiedniej branży, każdorazowo będzie potwierdzony w dzienniku budowy oraz w sporządzonym przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego protokole,
11) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, nadzorowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej,
12) uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian,
13) sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, czy spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące również poruszanie się po terenie budowy) oraz czy prace budowlane zostały zorganizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
14) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających m.in.: prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństwa i zdrowia, jakość używanych materiałów, itp.,
15) egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie,
16) zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych,
17) zatwierdzanie przez poszczególnych inspektorów nadzoru inwestorskiego w swoich branżach (specjalnościach) ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków,
18) bieżące zgłaszanie nadzorowi autorskiemu zastrzeżeń i ewentualnych zmian, wprowadzonych przez zamawiającego lub wykonawcę robót budowlanych,
19) zaopiniowanie przez koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego projektu organizacji ruchu na czas budowy sporządzonego przez wykonawcę robót budowlanych oraz zatwierdzenie przez koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego proponowanych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez wykonawcę robót budowlanych, w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania, po uprzednim zatwierdzeniu przez inspektora nadzoru odpowiedniej branży,
20) kontrolowanie przez każdego z inspektorów w swojej branży źródeł pozyskania materiałów oraz sprawdzanie uprawnień, dokumentów i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn,
21) zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży,
22) sprawdzanie i potwierdzanie, przed wbudowaniem, jakości stosowanych i dostarczanych materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity z 2016r. Dz.U. poz. 1570 z późn. zm.), każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży,
23) zatwierdzenie materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia przewidzianych przez wykonawcę robót budowlanych do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności, itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży,
24) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów,
25) czuwanie nad jakością wykonywanych robót, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży,
26) organizowanie, prowadzenie i protokołowanie przez koordynatora zespołu inwestorskiego cotygodniowych rad budowy z udziałem: kierownika budowy, kierowników robót danej branży, inspektorów nadzoru inwestorskiego danej branży, przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych oraz przedstawicieli zamawiającego,
27) organizowanie, oraz przeprowadzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, oraz odbiorów: częściowych i końcowego robót, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia w/w odbiorów z udziałem zamawiającego, wykonawcy robót budowlanych i pozostałych inspektorów nadzoru inwestorskiego,
28) nadzorowanie wykonania przez wykonawcę robót zaleceń komisji odbiorowej i usunięcia stwierdzonych wad, usterek dających się naprawić,
29) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniętych wad, zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia,
30) pełnienie nadzoru przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż nad przeprowadzeniem wszelkich testów, prób i rozruchów oraz przeglądów,
31) zatwierdzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego, przyjętych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych: wszelkich wymaganych instrukcji eksploatacyjnych, dokumentacji rozruchowej i instrukcji obsługi, w celu ułatwienia przekazywania obiektu do eksploatacji przyszłemu użytkownikowi,
32) akceptacja wyników wszelkich prób przed oddaniem obiektu do eksploatacji przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego,
33) sporządzanie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego pisemnych opinii dotyczących wad obiektu uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. Opinia powinna być potwierdzona przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż,
34) żądanie od wykonawcy robót budowalnych, kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę,
35) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, w zakresie wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorze końcowym, przez każdego inspektora nadzoru inwestorskiego w swojej branży,
36) sprawdzanie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego oraz inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawcę robót oraz weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych,
37) weryfikacja przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż i zatwierdzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego,
38) dokonywanie raz w roku przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji przez zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego przy współudziale wykonawcy robót i zamawiającego oraz dokonanie przeglądu pogwarancyjnego i sporządzenie stosownych protokołów z tych przeglądów,
39) pisemne informowanie zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych, oraz zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej,
40) sporządzanie pisemnych opinii dotyczących wad obiektu, przyczyn niedotrzymania terminu na realizację robót budowlanych w terminie do 7 dni roboczych od dnia ich zaistnienia. Opinia powinna być potwierdzona przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż,
41) w przypadku odstąpienia od umowy przez strony umowy o roboty budowlane:
a) nadzorowanie robót budowlanych będących kontynuacją umowy na roboty budowlane,
b) przeprowadzenie inwentaryzacji robót w toku, a także wycena kosztów tych robót w celu ostatecznego ich rozliczenia,
c) pełnienie nadzoru nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi, itp..
42) w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw związanych z realizacją zamówienia, przekazanie w ustalonym terminie dokumentów i informacji, o które wystąpi zamawiający,
43) koordynator zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego przygotuje materiały, o które wystąpi zamawiający, a w przypadku konieczności będzie brał udział w spotkaniach z przedstawicielami mediów tj. radio, telewizja, prasa.
44) przygotowanie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego końcowego sprawozdania z realizacji robót budowlanych i przekazanie w terminie na 5 dni przed planowanym zakończeniem robót budowlanych, nie później jednak niż w dniu odbioru końcowego robót budowlanych.

7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania nazw (firm) podwykonawców. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia.


8. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

9. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

10. Zapisy, o których mowa w pkt. od 8 do 9 stosuje się wobec dalszych podwykonawców.

11. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp.
Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, gdyż wykonanie tych czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 1502 z późn. zm.)


Złóż ofertę


» Termin składania ofert

19.06.2019 | 10:00


» Lokalizacja

ul. Domańskiego 7
Zgorzelec 59900
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Nadzór budowlany i inne usługi budowlane

» Dane nabywcy

Gmina Miejska Zgorzelec
ul. Domańskiego 7
Zgorzelec 59900
Województwo: dolnośląskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się