Powrót

usługa sprzątania terenów zewnętrznych i powierzchni wewnątrz oraz wykonanie usługi sprzątania w ramach zastępstw w budynkach Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku BL-I.272.24.2020

» Opis zapytania

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania terenów zewnętrznych i powierzchni wewnątrz oraz wykonanie usługi sprzątania w ramach zastępstw w budynkach Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku zgodnie z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ.
3. Wspólny Słownik Zamówień CPV:90910000-9
4. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Część I: budynki przy: ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku, ul. Sosnowa 2 w Gdańsku,
ul. Chmielna 74/76 w Gdańsku, ul. Legionów 130 w Gdyni, ul. Smoluchowskiego 18, ul. 23Marca 110 w Sopocie.
Część II: budynek przy ul. Jana Pawła II 1 w Słupsku
5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. do 10 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego.
Zamówienia będzie można udzielić w przypadku:
 przedłużenia świadczenia usług sprzątania w zakresie usług zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego na kolejny okres, lub
 zamówienia usług (w szczególności ustalanych w zakresie nowego terenu, formy, sposobu świadczenia usługi podawanego przez Zamawiającego przy nowych zamówieniach) do w/w wartości polegającego na powtórzeniu podobnych usług zgodnych z przedmiotem umowy podstawowej tj. świadczenia usług sprzątania w zakresie:

Część 1: Usługi budynki przy: ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku, ul. Sosnowa 2 w Gdańsku, ul. Chmielna 74/76 w Gdańsku, ul. Legionów 130 w Gdyni, ul. Smoluchowskiego 18 w Gdańsku, ul. 23 Marca 110 w Sopocie.

Część 2: Usługi budynek przy ul. Jana Pawła II 1 w Słupsku

Zamówienia mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia podpisania umowy podstawowej. Warunki będą ustalane pomiędzy stronami na podstawie negocjacji z dotychczasowym wykonawcą. Przy czym podstawowym warunkiem będzie fakt, że dotychczasowy wykonawca realizował usługi w terminie i z najwyższą starannością, kolejnym – że zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia niż podstawowego, a także że wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia.
Zgodnie z obowiązującym prawem Zamawiający może, ale nie musi skorzystać z zamówienia w ramach art. 67.

6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
8. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw podwykonawców.
9. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia.
10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający przy realizacji przedmiotu zamówienia stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymagał będzie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
b) Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art.36 ust. 2 pkt 8a ustawy PZP, zamawiający wymaga zatrudnienia wszystkich osób na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, wykonujące niezbędne czynności w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy Koordynatora). Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni ww. osoby na cały okres realizacji zamówienia. Zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U z 2020 r. poz. 1320).
c) W przypadku ustania zatrudnienia np. rozwiązania stosunku pracy przez osobę, osoby, pracodawcę lub z innych przyczyn, w trakcie okresu, o którym mowa
w ppkt b), wykonawca zobowiązuje się w ich miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji zamówienia licząc od dnia ustania zatrudnienia, inne osoby, na warunkach,
o których mowa w pkt. 10.
d) W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób na umowę o pracę
lub nie przedstawienia zamawiającemu na jego żądanie dokumentów potwierdzających zatrudnianie przez wykonawcę na podstawie umów o pracę dokumentujących świadczenie pracy, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. Kara będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym wykonawca nie wypełnił zobowiązania.
e) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego
w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w lit. e czynności w trakcie realizacji zamówienia:
• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione
na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion
i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę
lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana
w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
• zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę
lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.

Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
11. Zgodnie z art. 29 ust. 4 ppkt. 3 uPzp Zamawiający wymaga, aby Przedmiot zamówienia zrealizowany był za pomocą osób niepełnosprawnych, w rozumieniu ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. Według SIWZ, co najmniej 30% łącznej ilości godzin prac porządkowych stanowiących przedmiot zamówienia wykonywany będzie przez osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
12. Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania współczynnika, o którym mowa
w ust. 11 przez cały okres obowiązywania umowy - wykonawca przedstawiał będzie podpisane zestawienie/oświadczenie, jako załącznik do faktury, zawierające
w szczególności informacje o ilości godzin prac porządkowych ogółem na danym budynku, ilości godzin prac porządkowych wykonywanych przez osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności z podaniem ilości osób wykonujących Przedmiot zamówienia ogółem i ilości osób w tej liczbie z orzeczonym stopniem niepełnosprawności (art. 36 ust. 2 pkt 9 uPzp).


1. Termin wykonania zamówienia od 02.01.2021 r. (w przypadku zawarcia umowy po tym terminie umowa obowiązuje od dnia jej podpisania) do 31.12.2021 r.

Złóż ofertę


» Termin składania ofert

07.12.2020 | 10:00


» Lokalizacja

Okopowa 21/27
Gdańsk 80-810
Województwo: pomorskie
Polska


» Kategoria asortymentowa

  • Usługi sprzątania

» Dane nabywcy

Pomorski Urząd Wojewódzki
Okopowa 21/27
Gdańsk 80-810
Województwo: pomorskie
Polska


» Dane kontaktowe

Dostępne po zalogowaniu

Zaloguj się