Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Dziemiany i Raduń poprzez wykonanie nawierzchni asfaltowej
» Notice description
I. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych polegająca na wykonaniu nawierzchni asfaltowej, z podziałem na 2 części:
CZĘŚĆ 1. Przebudowa dróg gminnych na ul. Raduńskiej i Robotniczej w Dziemianach na odcinku 0,2 km
Zakres robót dla 1 części zamierzenia budowlanego obejmuje:
roboty przygotowawcze i pomiarowe,
roboty rozbiórkowe (frezowanie i rozbiórki nawierzchni asfaltowej pod wyniesione przejścia dla pieszych),
roboty ziemne powierzchniowe wykonywane mechanicznie (skarpowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod konstrukcję nawierzchni jezdni),
wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych (doziarnienie),
wykonanie elementów ulic (chodników, wyniesionych przejść dla pieszych),
regulacje pionowe studni kanalizacyjnych, zasuw wodociągowych i studzienek ściekowych dla urządzeń podziemnych,
wykonanie nawierzchni asfaltowej (5 cm warstwa wiążąca i 4 cm warstwa ścieralna),
roboty wykończeniowe i towarzyszące (humusowanie i obsianie skarp, montaż znaków, montaż oświetlenia drogowego, malowanie linii segregacyjnych).
CZĘŚĆ 2. Przebudowa drogi gminnej nr 195026G Raduń-Główczewice na odcinku 0,458 mb
Zakres robót dla 2 części zamierzenia budowlanego obejmuje:
roboty przygotowawcze i pomiarowe
roboty rozbiórkowe (rozbiórka obecnej nawierzchni ulic z płyt betonowych drogowych typu YOMB oraz ponowne ich wbudowanie w nowej lokalizacji,)
roboty ziemne powierzchniowe wykonywane mechanicznie (skarpowanie, koryto pod konstrukcję nawierzchni jezdni),
wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych
wykonanie elementów ulic (ułożenie krawężników betonowych, częściowo chodników z kostki betonowej, wyniesionych przejść dla pieszych)
regulacje pionowe studni kanalizacyjnych, zasuw wodociągowych i studzienek ściekowych dla urządzeń podziemnych
wykonanie nawierzchni asfaltowej (5 cm warstwa wiążąca i 4 cm warstwa ścieralna).
Poniżej zawarte zapisy dotyczą obu części zamówienia:
1. Roboty przewidziane do wykonania należy wycenić i wykonać zgodnie z przedmiarem robót, projektem budowlanym i STWiORB oraz zawartymi w tych dokumentach opisami technicznymi, obowiązującymi normami technicznymi – PN i PN-EN, załączoną częścią rysunkową oraz zasadami wiedzy technicznej.
2. Załączony przedmiar robót, służy jako dokument pomocniczy do wyceny zadania inwestycyjnego, który należy sprawdzić i uzupełnić w zakresie rzeczowym i obmiarowym z projektem budowlanym i załączoną częścią rysunkową, celem właściwej wyceny całej inwestycji. W wycenie oraz zakresie robót uwzględnić przywrócenie innych nawierzchni i nasadzeń m.in. skarp i poboczy do stanu pierwotnego.
3. Zaleca się zapoznanie się z terenem przeznaczonym pod realizację przebiegu całej inwestycji, celem wyceny ewentualnych prac naziemnych i innych pominiętych w opracowaniach projektowo-kosztorysowych.
4. Ofertę cenową należy przygotować w formie kwoty ryczałtowej dla danej części inwestycji.
5. Zamawiający wymaga wykonania badań próbek kruszywa łamanego przeznaczonego do wbudowania.
6. Materiał pozyskany z korytowania należy przewieźć i wbudować na miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 10 km od terenu budowy.
7. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną na etapie przygotowania i zakończenia robót budowlanych (w tym.: wytyczenie trasy dróg w terenie, ewentualne rozstrzyganie wątpliwości co do przebiegu granic oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej).
8. Po zakończeniu inwestycji, na dzień odbioru Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i przedstawić kosztorysy powykonawcze - uproszczone całej inwestycji z obmiarem wykonanych robót oraz dokumentacją budowlaną powykonawczą obejmującą również część rysunkową - plany zagospodarowania terenu z naniesionymi ewentualnymi zmianami.
9. Wszystkie wskazane w opracowaniach projektowych nazwy własne produktów należy traktować tylko jako wskazanie parametrów nie gorszych niż wymienione w projektach.
10. Oba zadania objęte są dofinansowaniem w ramach Funduszu Dróg Samorządowych na podstawie następujących umów:
1) Umowa nr 69/G/FDS/2020 z dnia 6 maja 2020 r. zawarta pomiędzy Wojewodą Pomorskim i Gminą Dziemiany o udzielenie dofinansowania na realizację zadania p.n.: Przebudowa dróg gminnych na ul. Raduńskiej i Robotniczej w Dziemianach,
2) Umowa nr 70/G/FDS/2020 z dnia 6 maja 2020 r. zawarta pomiędzy Wojewodą Pomorskim i Gminą Dziemiany o udzielenie dofinansowania na realizację zadania p.n.: Przebudowa drogi gminnej nr 195026G Raduń-Główczewice na odcinku 458 mb.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna obejmująca:
- Projekty budowlane,
- Przedmiary robót,
- Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
Tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu Zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Podane w dokumentacji przetargowej nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy PZP a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne, np.: klasa, wytrzymałość lub inne, nie będą gorsze od urządzeń jakie zostały przyjęte w dokumentacji. Zastosowanie urządzeń równoważnych zapewnić musi także kompatybilność z pozostałymi materiałami i urządzeniami przyjętymi w zastosowanej technologii. Wszystkie wskazane w opracowaniach projektowych nazwy własne produktów należy traktować tylko jako wskazanie parametrów nie gorszych niż wymienione w projektach.
II.
1. Stosowanie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonaniu wszystkich robót budowlanych na terenie budowy,
- jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. W celu uniknięcia wątpliwości strony określają, iż wymóg ten nie dotyczy między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną.
2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
c) innych dokumentów,
- zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za spełnienie przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę obowiązku zatrudnienia osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności na podstawie umowy o pracę. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.
4. Niezłożenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę skutkujące sankcją w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.
5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
III. Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
IV. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Minimalny okres gwarancji 40 miesięcy na jakość wykonanych robót, wbudowanych materiałów i urządzeń od daty odbioru końcowego robót.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
25.06.2020 | 10:00
» Location
ul. 8 Marca 3
Dziemiany 83-425
Województwo: pomorskie
Polska
» Category assortment
- Construction supervision and other construction services
- Other construction and renovation works
- Landscaping services
- Technical building installation services
- Dismantling services
- Road and railroad services
- Dredging and regulation of water bodies and watercourses
- Design services
- Finishing and renovation works
» Buyer data
Gmina Dziemiany
ul. 8 Marca 3
Dziemiany 83-425
Województwo: pomorskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.