Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Jasień

» Notice description

1. Określenie przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Jasień, działka nr 28, 29/2, 24, 24/1, 12, 13 obręb Jasień na długości 0,9 km, wraz z montażem lamp solarnych szt. 10.

2. Zakres robót obejmuje :
1) Na całości przebudowywanego odcinka długości 0,90 km projektuje się ułożenie nawierzchni z kostki betonowej o wymiarach 10x20cm. Całość przebudowywanych dróg ograniczona z jednej strony krawężnikiem drogowym (lub najazdowym wtopionym na wjazdach do posesji) o wymiarach 15x30x100cm z drugiej strony opornikami betonowymi wtopionymi o wymiarach 12x25x100cm. Całość posadowiona na ławie betonowej z oporem B-10 o gr. 10 cm. Nawierzchnia wykonana z kostki betonowej 10x20 cm wibroprasowanej gr. 8cm, śrutowanej w kolorze szarym i czerwonym. W celu spowolnienia ruchu w obszarze zabudowanym przyjęto szerokości nawierzchni drogi 4,5m z wydzieleniem kolorystycznym 3,0/1,50m (kolor szary/czerwony).
2) Kostka ułożona na podsypce cementowo.-piaskowej gr 5 cm, warstwie podbudowy z gruzobetonu frakcji 0/63mm gr.20 cm. Spadek poprzeczny nawierzchni jednostronny 2%. Niweletę projektowanych dróg należy ściśle dostosować do istniejącego przebiegu drogi, wjazdów na posesję, utwardzonego zjazdu z DP zachowując dotychczasowy przebieg.
3) W ciągu dróg projektuje się przebudowę 15 istniejących zjazdów o konstrukcji jak dla drogi głównej i kolorystyce czerwonej lub szarej- odwrotnie do wydzielenia kolorystycznego pasa drogowego tj. pas jezdni o kolorze szarym- wjazdy koloru czerwonego, pas jezdni o kolorze czerwonym- wjazdy koloru szarego). Zjazdy ograniczone opornikami betonowymi wtopionymi o wymiarach 12x25x100cm posadowionymi na ławie betonowej prostej B-10. W ciągu drogi na działce nr 24 zaprojektowano wykonanie pasa postojowego szerokości 2,52 m i długości 136,0 m. W celu sprawnego odprowadzenia wód powierzchniowych nawierzchnię pasa postojowego zaprojektowano z płyt betonowych ażurowych o wymiarach 40x60x12cm ułożonych na podsypce piaskowej gr. 10 cm . Przed przystąpieniem do wykonywania prac nawierzchniowych należy usunąć z pasa drogi zalegający humus, następnie podłoże wyprofilować i zagęścić do wymaganego wskaźnika Is=1,0.
4) Na całej długości przebudowywanej drogi projektuje się wykonanie gruntowych poboczy o szerokości 0,50 m oraz wykonanie dwóch wzniesionych skrzyżowań, wysokość wzniesień max 10 cm z najazdami długości 2,0 m. Konstrukcja wzniesień jak dla drogi głównej.
5) W obrębie wzniesionych skrzyżowań oraz w ciągu drogi projektuje się ustawienie 10 szt. lamp solarnych.
6) W ciągu trasy pod drogą występuje 1 przepust z rur betonowych, wymagający wymiany na nowy z rur PCV lub PEHD średnicy 40cm i długości 7,0m. Wylot przepustu zabezpieczony ścianką czołową żelbetową.
7) Całość zadania przewiduje wykonanie oznakowania zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu.
3. Zakres prac towarzyszących robotom podstawowym:
1) organizacja placu budowy leży po stronie Wykonawcy,
2) usuwanie z placu budowy zbędnych elementów i materiałów mogących stwarzać przeszkody lub utrudniać wykonywanie robót (gruz, elementy opakowanie, nieczystości),
3) uporządkowanie terenu po budowie oraz wszelkie inne prace nieobjęte w SIWZ,
a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną bądź obowiązujące przepisy prawa,
4) powyższe prace wraz z przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa, wiedzą techniczną oraz na warunkach określonych umową, uzgodnieniami z zamawiającym dokonywanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
5) projektowany odcinek drogi należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i opisem technicznym oraz zgodnie ze sztuką budowlaną,
6) wykonywanie wszelkich czynności dodatkowych wynikających z przyjęcia technologii wykonania robót.
4. Obowiązki wykonawcy
1) protokolarnego przejęcia terenu budowy po podpisaniu umowy w terminie wskazanym przez zamawiającego, oraz jego organizacja, zabezpieczenia i należytego utrzymania,
2) zabezpieczanie terenu budowy przed wstępem i dostępem nieuprawnionych osób trzecich
3) wykonawca ustala z zarządcą drogi tymczasową organizację ruchu w trakcie prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca odpowiada również za organizację tymczasową ruchu w miejscu prowadzenia prac
4) zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
5) urządzenie i organizacja terenu budowy oraz koordynowanie robót,
6) przerwanie robót na żądanie Zamawiającego i zabezpieczenie wykonania robót przed ich zniszczeniem,
7) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu wszystkich żadnych dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości robót,
8) wykonanie obowiązków zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 253 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. 2003.120.1126) – o ile wymagane.
9) wykonywanie obowiązków zapewnienia bezpieczeństwa wynikających z obowiązujących przepisów prawa i dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy realizowanych robót oraz p-poż.
10) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami,
11) zapewnienie w niezbędnej ilości potencjału ludzkiego oraz potrzebnych maszyn i urządzeń sprawnych technicznie i dopuszczonych do użytkowania w budownictwie według potrzeb zgodnie z zakresem umowy,
12) umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organów nadzoru budowlanego, do którego należy wykonywanie zadań określonych ustawą – Prawo budowalne oraz udostępnienie im informacji wymaganych ta ustawą
13) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących, zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonanie na własny koszt renowacji zniszczeń lub uszkodzeń w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg nawierzchni lub instalacji, zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t. j.: Dz. U. 2020 r. , poz. 797 z późn. zm.)
14) w przypadku zniszczeń lub uszkodzenia w toku realizacji umowy wykonywanych robót, ich części obiektów budowlanych sąsiadujących lub znajdujących się na ternie przyległym do terenu budowy bądź jakichkolwiek maszyn czy urządzeń – naprawienie ich lub doprowadzenie do stanu poprzedniego ,
15) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za spowodowanie uszkodzeń w sieci uzbrojenia terenu w czasie wykonywania robót oraz za przerwy w korzystaniu z sieci a także za uszkodzenia i szkody, które w przyszłości mogłyby powstać na skutek prowadzonych robót.
16) wykonywanie robót z nowych materiałów, bez cech używalności i uszkodzeń.
17) używanie do realizacji robót materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa, w tym zgodnie z przepisem art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) – dalej zwaną „Prawo budowlane”,
18) przedstawienie Zamawiającemu na każde jego żądanie przed wybudowaniem materiałów odpowiednich dokumentów potwierdzających ich jakość i dopuszczenie do stosowana tj.: w szczególności: certyfikatów „ na znak bezpieczeństwa:, certyfikatów zgodności lub deklaracji zgodności atestów świadectw pochodzenia. Przedstawienie przez Wykonawcę certyfikatów deklaracji zgodności i atestów lub wykonanie badań jakościowych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za niewłaściwa jakość materiałów i nienależyte wykonanie robót,
19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót,
20) zapewnienie wykonania kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowane kwalifikacje zawodowe i uprawniania budowlane zgodne z wymaganiami w rozdziale V pkt 2.3. SIWZ.
21) wyznaczenie do wykonywania przedmiotu umowy osób wskazanych w ofercie; zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego
22) dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.: wyników pomiarów oraz protokołów badań sprawozdań dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy,
23) uzyskanie we własnym zakresie przez Wykonawcę (w imieniu Zamawiającego na podstawie stosowanego pełnomocnictwa) wszelkich innych decyzji i uzgodnień niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy)
5. Wymagania dotyczące odbioru robót budowlanych
1) końcowy odbiór robót budowlanych nastąpi po protokólarnym odbiorze przedmiotu zamówienia przez komisję powołaną prze Zamawiającego z udziałem Wykonawcy. Zamawiający nie dopuszcza odbiorów częściowych.
2) odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu dokonuje upoważniona osoba ze strony Zamawiającego na wniosek Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca nie zgłosi tych robót upoważnionej osobie ze strony Zamawiającego, zobowiązany jest na jej żądanie odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego na własny koszt.
3) Wykonawca zobowiązuje się wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.
4) do odbioru robót wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Komisji Odbioru Końcowego w siedzibie Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka komplet dokumentów w tym:
a) atesty aprobaty techniczne i świadectwa zgodności zamontowanych materiałów i urządzeń
b) dokumentację powykonawczą zakres robót wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy potwierdzonymi i uzasadnionymi przez kierownika budowy i inspektora nadzoru,
c) Kosztorys powykonawczy
d) dokumenty potwierdzające wybudowanie wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu
e) inne dokumenty w tym wymagane protokoły badań i sprawdzeń, które mają ścisły związek z realizacja przedmiotu umowy;
f) dziennik budowy
5) Wszelkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami prawa, wiedzą techniczną, zawartą z zamawiającym umową, uzgodnieniami z zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
6) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu w celu zatwierdzenia przed zawarciem umowy harmonogram rzeczowo- finansowy.
7) Dokumenty odbiorowe Wykonawca jest zobowiązany przygotować odpowiednio posegregowane, opisane i wpięte w stosowne teczki (skoroszyty, segregatory itp.) Wymagane jest przygotowanie 2 kompletów dokumentacji;
8) Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić jedynie zgodnie z zapisami podanymi w załączniku nr 4 – Projekt Umowy;
9) Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien przestrzegać ogólnych warunków ochrony własnej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska;

6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót, które stanowią załącznik nr 8, 9 oraz 10 do SWIZ.

Uwaga!
Każdy z wykonawców może dokonać oględzin miejsca budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty oględzin miejsca budowy poniesie wykonawca.
Załączone przedmiary robót służą wyłącznie celom informacyjnym. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia przedmiaru robót z projektem budowlanym. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie projektu budowlanego nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w ramach wynagrodzenia umownego. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym a przedmiarem robót, należy przyjąć zakres robót i ich ilość wynikającą z projektu budowlanego.
W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym a przedmiarem robót należy wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie.
Przedmiar robót mają charakter pomocniczy (podglądowy) w stosunku do projektów i specyfikacji technicznej służą Wykonawcy do właściwego skalkulowania ceny swojej oferty.
W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o wyjaśnienie.

7. Jeżeli w załącznikach do SIWZ zostały wskazane jakiekolwiek nazwy producenta, nazwy własne znaki towarowe , patenty, normy czy pochodzenie (materiałów lub urządzeń) należy przyjąć, że Zamawiający zawsze dopuszcza rozwiązania równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia. Wszędzie gdzie wskazano w opisie odpowiednią normę dopuszcza się rozwiązanie równoważne opisywaną normą.

Uwaga!
Celem niniejszego postępowania jest osiągniecie określonej w SIWZ jakości i funkcjonalności, a nie nabycie materiałów lub urządzeń konkretnej marki lub producenta. Z tych względów Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia źródła lub szczególnego procesu, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego okaże się w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategoriach wskazań o charakterze informacyjnym (nie wiążących Wykonawców). Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała tym wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z treścią SIWZ i nie zostanie z tych powodów odrzucona. Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy.
8. Wymagany, minimalny okres gwarancji jakości na wykonywany przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy i zostanie określony zgodnie z ofertą wykonawcy (kryterium oceny ofert). Gwarancja obejmuje odpowiedzialność za wady całego przedmiotu umowy – Wymagany okres rękojmi na wykonywany przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy.
Gwarancja jakości stanowi kryterium oceny ofert.

Make an offer


» Time limit for receipt of tenders

19.06.2020 | 10:00


» Location

Gdańska 5
Czarna Dąbrówka 77-116
Województwo: pomorskie
Polska


» Category assortment

  • Finishing and renovation works

» Buyer data

Gmina Czarna Dąbrówka
Gdańska 5
Czarna Dąbrówka 77-116
Województwo: pomorskie
Polska


» Contact details

Available after sign in

Sign in